WC langrenn, Davos (17-18/12)

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: WC langrenn, Davos (17-18/12)

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 9:47 am
george_hincapie skrev: søn des 18, 2022 9:34 am Jeg vet ikke om det er riktig å påstå at Klæbo ikke får nok respekt. Det er vel relativt utbredt enighet om at han er godt på vei mot å bli stemplet som tidenes langrennsløper. Fortsetter han som nå noen få sesonger til ender han langt foran Dæhlie, langt foran Svan, langt foran Northug.
Da skal han i mine øyne ta noen mesterskapsgull på distanse. Selv om han skulle fortsette med komboen sprint, sprintstafett og stafett i alle mesterskap til f.eks 2027 og dermed kommet opp i 8 OL-gull og hele 15 VM-gull, vil han likevel i mine øyne vært bak Dæhlie.
Dæhlie er blitt sveitser og kan godt stryes fra listen.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Kun 49 startende i kvinneklassen. Alle får mao VC-poeng.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Endelig intervalstart.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Glad det er mye vintersport i dag. Ligger med Covid for 2.gang. Noen som har erfaringer med å ha Covid 2 ganger?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Blir vel Diggins dette.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Bra at Tv3 er ryddige på reklamen i det minste. Det værste jeg vet er når kommentator sier: "Og så skal vi ha en ørliten reklamepause". Drit i å si ørliten da. Det er litt som når foreldrene våre sa at vi var nesten fremme i flere timer når vi var på ferie. Bare frustrerende. ;)

lund

Legg inn av lund »

Fritz_ skrev: søn des 18, 2022 10:48 am Glad det er mye vintersport i dag. Ligger med Covid for 2.gang. Noen som har erfaringer med å ha Covid 2 ganger?
Jepp. Begge gangene var jeg egentlig aldri det man kaller syk. Kroppen var bare generelt litt/relativt slapp i ca. 2 uker. Å være vanlig syk i et par dager er definitivt å foretrekke for min del.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

lund skrev: søn des 18, 2022 10:54 am
Fritz_ skrev: søn des 18, 2022 10:48 am Glad det er mye vintersport i dag. Ligger med Covid for 2.gang. Noen som har erfaringer med å ha Covid 2 ganger?
Jepp. Begge gangene var jeg egentlig aldri det man kaller syk. Kroppen var bare generelt litt/relativt slapp i ca. 2 uker. Å være vanlig syk i et par dager er definitivt å foretrekke for min del.
Man får det vel litt forskjellig ja. Jeg har hatt 2 dager med skikkelig feber. Håper det kan korte ned sykdomsløpet i det minste.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Utrolig svak tid av TUW på 2,2 km. Må vel nesten være en feil med tanke Tirils tid ved 3,2.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Fritz_ skrev: søn des 18, 2022 10:55 am
lund skrev: søn des 18, 2022 10:54 am
Fritz_ skrev: søn des 18, 2022 10:48 am Glad det er mye vintersport i dag. Ligger med Covid for 2.gang. Noen som har erfaringer med å ha Covid 2 ganger?
Jepp. Begge gangene var jeg egentlig aldri det man kaller syk. Kroppen var bare generelt litt/relativt slapp i ca. 2 uker. Å være vanlig syk i et par dager er definitivt å foretrekke for min del.
Man får det vel litt forskjellig ja. Jeg har hatt 2 dager med skikkelig feber. Håper det kan korte ned sykdomsløpet i det minste.
Jeg hadde også høy feber de første par dagene da jeg hadde covid. Det satt likevel i de neste par ukene. Så dessverre ingen garanti for det, selv om man alltids kan håpe.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

wow, Diggins åpner hardt!

Centrist

Legg inn av Centrist »

george_hincapie skrev: søn des 18, 2022 10:24 am Jeg tror en del av Klæbos "problem" blant folket er at han ikke virker å bry seg. Han jubler (sjelden / aldri) når han vinner, han fremstår alltid som i ett skall når han intervjues. Selv når han vinner OL-gull føles det egentlig ikke ekte når han sier at "det er stort". Men folk er forskjellige og han er vel bare sånn.

For skiløperen er det ikke egentlig noen ting man kan ta han på, bortsett fra enn så lenge litt manglende resultater på de lange distanserennene.
Dette er ett generelt problem for langrennssporten, og delvis vinteridretten per nå. Manglende interesse utover de som "alltid" følger med, lider av mangel på profiler og dueller.

Klæbo er vanvittig god, men han er ingen profil lenger. Folk bryr seg ekstra om Weng og Østberg fordi de er profiler. Fossesholm har kanskje muligheten, men synes det mangler noe der. Herrelandslaget er også et stort gjesp utenom Iversen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

God åpning av Ingvild

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

TUW har fått opp farten.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tiril går bra, tatt 20sek på Diggins
Sist redigert av Sodajr den søn des 18, 2022 11:17 am, redigert 1 gang totalt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: søn des 18, 2022 11:15 am TUW har fått opp farten.
Har tatt inn 17.4 sekunder på Diggins mellom 5 og 7,2 km.

Malinovskyj

Legg inn av Malinovskyj »

Tiril Udnes Weng har virkelig fått opp farten nå.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Diggins åpnet for hardt? Liten høydesmell på gang?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Producenten er jo helt ute å kjøre

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Østberg i tet ved 7.2

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Litt trist å se Fossesholm. Kan Johaug ha ødelagt henne helt?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Flugan leder på 7,2km

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Sodajr skrev: søn des 18, 2022 11:24 am Flugan leder på 7,2km
Og 8,2. Hun vinner!

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Brennan foran Diggins ved 12,2

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Tiril taper en del tid til flere løpere fra 12,2 til 13,2 km. Litt redd hun er i ferd med å "få det" litt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

hamplenedomplenedis skrev: søn des 18, 2022 11:31 am Tiril taper en del tid til flere løpere fra 12,2 til 13,2 km. Litt redd hun er i ferd med å "få det" litt.
Tror heller ho blir lurt av farten til Parmakoski

startelver

Legg inn av startelver »

george_hincapie skrev: søn des 18, 2022 10:24 am Jeg tror en del av Klæbos "problem" blant folket er at han ikke virker å bry seg. Han jubler (sjelden / aldri) når han vinner, han fremstår alltid som i ett skall når han intervjues. Selv når han vinner OL-gull føles det egentlig ikke ekte når han sier at "det er stort". Men folk er forskjellige og han er vel bare sånn.

For skiløperen er det ikke egentlig noen ting man kan ta han på, bortsett fra enn så lenge litt manglende resultater på de lange distanserennene.
Store idrettsutøvere som Klæbo og Haaland tenker alltid at man vil bli enda bedre, og er sjelden fornøyd.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Tipper Fossesholm kommer til å ødelegge løpet for Østberg. Idet Østberg passerte Fossesholm så senker hun også farten til Østberg.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Flugan leder fortsatt på 13,2km

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Tiril går fort nå. Foran Brennan ved 15 km og har økt mye til Fähndrich opp til 17,2.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»