WC langrenn, Davos (17-18/12)

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: WC langrenn, Davos (17-18/12)

Legg inn av sertono »

Pokker :(

janesaj

Legg inn av janesaj »

Røk dessverre for Ingvild på slutten, men du verden, hun er tilbake på pallen! Deilig :)

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Herlig renn. Skulle ønske vi fikk flere sånne i verdenscupen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Pall på Østberg!
Utrolig gøy 👍 Veldig imponerende!

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:33 am Diggins vinner. Hvorfor Helene Marie Fossesholm får lov å gå på ski har jeg aldri skjønt. Hun er så treg at hun burde finne seg noe annet å gjøre.
Ja, dette så jeg for en halvtime side. Da passerte Østberg Fossesholm og hun mista fart tvert.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Herlig av Ingvild. Dette var gøy.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:52 am Det er da ikke hat å påpeke fakta. Fossesholm ødelegger for det norske laget med negativiteten og tregheten sin. Kanskje hun bør stenges ut av landslaget en periode?

Tiril taper tiendeler hele tiden på grunn av vekta si. Hun kan gå ned par kilo for å bli bedre. Taper mange sekunder på å drasse på for mange kilo tenker jeg.
Hva med Theodorsen da? Hun går ca. samme tempoet, litt svakere på 18.2. Burde hun nektes adgang til nasjonale renn også? Fossesholm kommer topp 15 og er 21 år gammel. Diggins måtte som sagt også passere løpere, men hører ingenting mot de.

Makan til krisemaksimering. Forventingene er helt tullete.
Sist redigert av Centrist den søn des 18, 2022 11:57 am, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bra Ingvild. Grunnlaget er vel ikke helt der etter så mye trøbbel for å holde koken inn i 20 km i høyden etter alt trøbbelet. Ee vel også litt i underskudd inforhold til høydetrening, som jo har vært hennes spesialitet.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:54 am
lund skrev: søn des 18, 2022 11:53 am Da kommer det dessverre ikke til å gå. Blir 2. plass.
Takket være Fossesholm. Sa jo for en halvtime at Diggins vinner. Norge taper pga Fossesholm ødelegger for resten.
Dette er jo bare pisspreik.

lund

Legg inn av lund »

Da blir hun nok å se i VM.
Skjønner for øvrig ikke at Skinstad ikke bare kan si det som det er. Et svakt løp av Fossesholm.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:54 am
lund skrev: søn des 18, 2022 11:53 am Da kommer det dessverre ikke til å gå. Blir 2. plass.
Takket være Fossesholm. Sa jo for en halvtime at Diggins vinner. Norge taper pga Fossesholm ødelegger for resten.
Hvorfor dette 'hatet' mot Fossesholm?
Har hun gjort deg noe? :lol:

janesaj

Legg inn av janesaj »

Centrist skrev: søn des 18, 2022 11:57 am
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:52 am Det er da ikke hat å påpeke fakta. Fossesholm ødelegger for det norske laget med negativiteten og tregheten sin. Kanskje hun bør stenges ut av landslaget en periode?

Tiril taper tiendeler hele tiden på grunn av vekta si. Hun kan gå ned par kilo for å bli bedre. Taper mange sekunder på å drasse på for mange kilo tenker jeg.
Hva med Theodorsen da? Hun går ca. samme tempoet, litt svakere på 18.2. Burde hun nektes adgang til nasjonale renn også? Fossesholm kommer topp 15 og er 21 år gammel. Diggins måtte som sagt også passere løpere, men hører ingenting mot de.

Makan til krisemaksimering. Forventingene er helt tullete.
Hvorfor svarer du trollet? Er jo helt åpenbart her bare for å provosere.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Centrist skrev: søn des 18, 2022 11:57 am
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:52 am Det er da ikke hat å påpeke fakta. Fossesholm ødelegger for det norske laget med negativiteten og tregheten sin. Kanskje hun bør stenges ut av landslaget en periode?

Tiril taper tiendeler hele tiden på grunn av vekta si. Hun kan gå ned par kilo for å bli bedre. Taper mange sekunder på å drasse på for mange kilo tenker jeg.
Hva med Theodorsen da? Hun går ca. samme tempoet, litt svakere på 18.2. Burde hun nektes adgang til nasjonale renn også? Fossesholm kommer topp 15 og er 21 år gammel. Diggins måtte som sagt også passere løpere, men hører ingenting mot de.

Makan til krisemaksimering. Forventingene er helt tullete.
Theodorsen er vel mest med for å fylle kvoten tenker jeg. Det er Fossesholm som ødelegger. Hun orker ikke trene så veldig mye og man tilpasser litt for mye etter hennes bedagelighet. Dessuten har hun en tendens til å trekke ned farten til andre norske løpere hvis de passerer henne i løypa. Dette er veldig synd. Østberg hadde vunnet idag med 4-5 sekund hvis de ikke hadde tatt med Fosseholm. Sier seg selv.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:57 am
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:33 am Diggins vinner. Hvorfor Helene Marie Fossesholm får lov å gå på ski har jeg aldri skjønt. Hun er så treg at hun burde finne seg noe annet å gjøre.
Ja, dette så jeg for en halvtime side. Da passerte Østberg Fossesholm og hun mista fart tvert.
Da var du blokkert!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:54 am
Takket være Fossesholm. Sa jo for en halvtime at Diggins vinner. Norge taper pga Fossesholm ødelegger for resten.
Hmmmm? På flaska igjen?

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Stang ut-helg i Davos….

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Uvanlig store avstander mellom løperne fra 9-12. plass. Bruker jo å være ganske tett mellom løperne et stykke ned på resultatlisten, men ikke denne gangen.

9 Niskanen +57.6
10 LUW +1:09.4
11 Stewart-Jones +1:40.5
12 Fink +1:57.2

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

janesaj skrev: søn des 18, 2022 11:59 am
Centrist skrev: søn des 18, 2022 11:57 am
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:52 am Det er da ikke hat å påpeke fakta. Fossesholm ødelegger for det norske laget med negativiteten og tregheten sin. Kanskje hun bør stenges ut av landslaget en periode?

Tiril taper tiendeler hele tiden på grunn av vekta si. Hun kan gå ned par kilo for å bli bedre. Taper mange sekunder på å drasse på for mange kilo tenker jeg.
Hva med Theodorsen da? Hun går ca. samme tempoet, litt svakere på 18.2. Burde hun nektes adgang til nasjonale renn også? Fossesholm kommer topp 15 og er 21 år gammel. Diggins måtte som sagt også passere løpere, men hører ingenting mot de.

Makan til krisemaksimering. Forventingene er helt tullete.
Hvorfor svarer du trollet? Er jo helt åpenbart her bare for å provosere.
Trollet? Jeg hadde jo rett. Sa jo en halvtime før rennet var over at Diggins vinner. Jeg skjønner sporten bedre enn deg. Og jeg skjønte hvorfor Østberg ikke ville vinne. Du er jo helt på bærtur. Sportsanalyse er ikke din sterkeste side. Du håper og håper når du ser idrett. Jeg analyserer underveis og så klart og tydelig at Diggins ville vinne.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Sodajr skrev: søn des 18, 2022 12:01 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:57 am
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:33 am Diggins vinner. Hvorfor Helene Marie Fossesholm får lov å gå på ski har jeg aldri skjønt. Hun er så treg at hun burde finne seg noe annet å gjøre.
Ja, dette så jeg for en halvtime side. Da passerte Østberg Fossesholm og hun mista fart tvert.
Da var du blokkert!
Uff da. Tror jeg aldri har diskutert med deg før uansett. Du virker ikke av de skarpeste :D

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Sendte svenskene dette?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:52 am Det er da ikke hat å påpeke fakta. Fossesholm ødelegger for det norske laget med negativiteten og tregheten sin. Kanskje hun bør stenges ut av landslaget en periode?

Hvor har du dette pisset fra? Fossesholm gikk på en treningssmell i fjor og vil nok ikke være tilbake for fullt før neste år. Fortsatt et enormt talent, og det tar tid å bli god på ski. Kalvå har fått et gjennombrudd nå som 30 åring, Tiril er 26 år nå og Theodorsen har kommet opp i verdenscupen nå som 28-åring. Ingvild tilbake i toppen som 32-åring og hun brukte jo en 6-7 år fra gjennombruddte med NM-Gull, før hun var i toppen på distanserenn.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: søn des 18, 2022 12:02 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:54 am
Takket være Fossesholm. Sa jo for en halvtime at Diggins vinner. Norge taper pga Fossesholm ødelegger for resten.
Hmmmm? På flaska igjen?
Pga at jeg så en halvtime før rennet var over at Diggins ville vinne, så er jeg full? :D Du store verden.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Setter en femmer at Fossesholm har avslått frieribrevet fra KD og at han er snurt pga dette.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

netrebske skrev: søn des 18, 2022 12:05 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 11:52 am Det er da ikke hat å påpeke fakta. Fossesholm ødelegger for det norske laget med negativiteten og tregheten sin. Kanskje hun bør stenges ut av landslaget en periode?

Hvor har du dette pisset fra? Fossesholm gikk på en treningssmell i fjor og vil nok ikke være tilbake for fullt før neste år. Fortsatt et enormt talent, og det tar tid å bli god på ski. Kalvå har fått et gjennombrudd nå som 30 åring, Tiril er 26 år nå og Theodorsen har kommet opp i verdenscupen nå som 28-åring. Ingvild tilbake i toppen som 32-åring og hun brukte jo en 6-7 år fra gjennombruddte med NM-Gull, før hun var i toppen på distanserenn.
Mange talenter. De fleste av de vil ikke greie overgangen til profesjonell. Alle ser at Fossesholm er en av de.

Centrist

Legg inn av Centrist »

janesaj skrev: søn des 18, 2022 11:59 am Hvorfor svarer du trollet? Er jo helt åpenbart her bare for å provosere.
Ja, forsåvidt godt poeng. Kan være vedkommende starter en ny poll nå, føler seg ikke velkommen lenger når folk ikke diskuterer mot åpenbare faktafeil og pisspreik.

Synes Fossesholm og Theodorsen faktisk gjør et bra løp jeg. Hadde et lite håp om topp 10 for Fossesholm, men det som skuffer meg er vel at det er såpass langt opp. Alle norske topp 15 og man presterer å spy ut dritt om at Fossesholm ikke orker å trene. Haha. Husker jeg rett måtte de stoppe Fossesholm for noen sesonger siden da hun trente så mye.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:05 pm

Pga at jeg så en halvtime før rennet var over at Diggins ville vinne, så er jeg full? :D Du store verden.
"Fossesholm ødelegger for resten".

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Henningsen skrev: søn des 18, 2022 12:05 pm Setter en femmer at Fossesholm har avslått frieribrevet fra KD og at han er snurt pga dette.
Er dere seriøse eller? Skal man ikke vurdere landslaget etter prestasjoner? Følelser fordi noen en gang var et talent er ikke holdbar analyse. Man må ta ut landslaget pga prestasjoner og hvordan hver enkelt kan løfte den andre løperen opp. Følelser har ingenting med landslagsuttak å gjøre. Man bør ha en profesjonell innstilling.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Centrist skrev: søn des 18, 2022 12:07 pm
janesaj skrev: søn des 18, 2022 11:59 am Hvorfor svarer du trollet? Er jo helt åpenbart her bare for å provosere.
Ja, forsåvidt godt poeng. Kan være vedkommende starter en ny poll nå, føler seg ikke velkommen lenger når folk ikke diskuterer mot åpenbare faktafeil og pisspreik.

Synes Fossesholm og Theodorsen faktisk gjør et bra løp jeg. Hadde et lite håp om topp 10 for Fossesholm, men det som skuffer meg er vel at det er såpass langt opp. Alle norske topp 15 og man presterer å spy ut dritt om at Fossesholm ikke orker å trene. Haha. Husker jeg rett måtte de stoppe Fossesholm for noen sesonger siden da hun trente så mye.
Isåfall en tabbe å stoppe henne å trene, fordi noe mer talentløst av et tidligere talent skal man lete lenge etter. Dette er for svakt og det trekker ned de andre på laget.

Dere skjønner ikke lag. Ja, langrenn er en individuell idrett, men det er samtidig et lag som går og de skal heve hverandre. Da kan man ikke ha en på laget som ødelegger det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:01 pm

Det er Fossesholm som ødelegger. Hun orker ikke trene så veldig mye og man tilpasser litt for mye etter hennes bedagelighet. Dessuten har hun en tendens til å trekke ned farten til andre norske løpere hvis de passerer henne i løypa.
Tar hun tak i de og holder de igjen, eller hva fan er det du mener her?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:10 pm
Henningsen skrev: søn des 18, 2022 12:05 pm Setter en femmer at Fossesholm har avslått frieribrevet fra KD og at han er snurt pga dette.
Er dere seriøse eller?
Det lurte vi på angående deg også.

Godt at det er noen som har greie på det som styrer landslaget.
Sist redigert av Henningsen den søn des 18, 2022 12:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»