WC langrenn, Davos (17-18/12)

Svar
Kul_Djevel

Re: WC langrenn, Davos (17-18/12)

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: søn des 18, 2022 12:09 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:05 pm

Pga at jeg så en halvtime før rennet var over at Diggins ville vinne, så er jeg full? :D Du store verden.
"Fossesholm ødelegger for resten".
Så hun er ikke en del av landslaget? De er jo et lag?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Det er en grunn til at jeg hadde 100 prosent riktig på hvem som ville vinne. Så det en halvtime før dere andre. Jeg skjønner idrett. Dere baserer dere på følelser. Punktum. Derfor vant jeg noen lapper på unibet også. Jeg skjønner jo sport. Dere baserer dere på følelser.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

janesaj skrev: søn des 18, 2022 11:56 am Røk dessverre for Ingvild på slutten, men du verden, hun er tilbake på pallen! Deilig :)
Fantastisk moro å se henne på en WC-pall igjen, det blir nok ikke siste gang heller, nå er hun virkelig tilbake :)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:16 pm Det er en grunn til at jeg hadde 100 prosent riktig på hvem som ville vinne. Så det en halvtime før dere andre. Jeg skjønner idrett. Dere baserer dere på følelser. Punktum. Derfor vant jeg noen lapper på unibet også. Jeg skjønner jo sport. Dere baserer dere på følelser.
At du får inn en av storfavorittene, imponerer i hvert fall ikke meg., sikkert ikke så mange andre heller.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: søn des 18, 2022 12:19 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:16 pm Det er en grunn til at jeg hadde 100 prosent riktig på hvem som ville vinne. Så det en halvtime før dere andre. Jeg skjønner idrett. Dere baserer dere på følelser. Punktum. Derfor vant jeg noen lapper på unibet også. Jeg skjønner jo sport. Dere baserer dere på følelser.
At du får inn en av storfavorittene, imponerer i hvert fall ikke meg., sikkert ikke så mange andre heller.
Driter vel i hva som imponerer deg eller ikke. Poenget er at jeg skjønner idrett. Du baserer deg på håp og følelser. Det er den store forskjellen. Hadde jeg trent kvinnelandslaget i langrenn, så hadde vi hatt 1,2 og 3 plass idag. sånn er det bare.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:14 pm

Så hun er ikke en del av landslaget? De er jo et lag?
Kan du utdype dette litt, slik at vi som ikke har peiling skjønner hva du mener?

"Dessuten har hun en tendens til å trekke ned farten til andre norske løpere hvis de passerer henne i løypa".

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:21 pm
Driter vel i hva som imponerer deg eller ikke. Poenget er at jeg skjønner idrett. Du baserer deg på håp og følelser. Det er den store forskjellen. Hadde jeg trent kvinnelandslaget i langrenn, så hadde vi hatt 1,2 og 3 plass idag. sånn er det bare.
Har jeg gitt uttrykk for at noen av de norske ville vinne i dag, eller er dette bare enda mer fyllarør?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: søn des 18, 2022 12:22 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:14 pm

Så hun er ikke en del av landslaget? De er jo et lag?
Kan du utdype dette litt, slik at vi som ikke har peiling skjønner hva du mener?

"Dessuten har hun en tendens til å trekke ned farten til andre norske løpere hvis de passerer henne i løypa".
Det er mange grunner til det. Hun går negativt og har negativ energi. Det påvirker selvsagt de andre. Dessuten blir de fortalt at hun er et talent, så de kan derfor undervurdere seg selv og basere sin fart på hennes fart. Problemet er jo at hun går veldig tregt. Bare det å passere Fossesholm tapte nok Østberg 7-8 sekund på. Det holdt for Diggins dessverre. Akkurat idet Østberg passerte Fossesholm så jeg det påvirket farten hennes og jeg annonserte tvert på Fridiskusjon at Digging ville vinne. Merkelig at dere ikke så hvordan hun tapte fart akkurat da. Nok fart til å tape med noen sekunder på Diggins.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:26 pm
Det er mange grunner til det. Hun går negativt og har negativ energi. Det påvirker selvsagt de andre. Dessuten blir de fortalt at hun er et talent, så de kan derfor undervurdere seg selv og basere sin fart på hennes fart. Problemet er jo at hun går veldig tregt. Bare det å passere Fossesholm tapte nok Østberg 7-8 sekund på. Det holdt for Diggins dessverre. Akkurat idet Østberg passerte Fossesholm så jeg det påvirket farten hennes og jeg annonserte tvert på Fridiskusjon at Digging ville vinne. Merkelig at dere ikke så hvordan hun tapte fart akkurat da. Nok fart til å tape med noen sekunder på Diggins.
Du verden...

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:26 pm
Guttorm123 skrev: søn des 18, 2022 12:22 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:14 pm

Så hun er ikke en del av landslaget? De er jo et lag?
Kan du utdype dette litt, slik at vi som ikke har peiling skjønner hva du mener?

"Dessuten har hun en tendens til å trekke ned farten til andre norske løpere hvis de passerer henne i løypa".
Det er mange grunner til det. Hun går negativt og har negativ energi. Det påvirker selvsagt de andre. Dessuten blir de fortalt at hun er et talent, så de kan derfor undervurdere seg selv og basere sin fart på hennes fart. Problemet er jo at hun går veldig tregt. Bare det å passere Fossesholm tapte nok Østberg 7-8 sekund på. Det holdt for Diggins dessverre. Akkurat idet Østberg passerte Fossesholm så jeg det påvirket farten hennes og jeg annonserte tvert på Fridiskusjon at Digging ville vinne. Merkelig at dere ikke så hvordan hun tapte fart akkurat da. Nok fart til å tape med noen sekunder på Diggins.
Tape 7-8 sekunder på å passere en løper?
Tror du bør oppsøke fastlegen over helgen. Det finnes medisiner for slike vrangforestillinger.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Kverulanten skrev: søn des 18, 2022 12:43 pm
Kul_Djevel skrev: søn des 18, 2022 12:26 pm
Guttorm123 skrev: søn des 18, 2022 12:22 pm

Kan du utdype dette litt, slik at vi som ikke har peiling skjønner hva du mener?

"Dessuten har hun en tendens til å trekke ned farten til andre norske løpere hvis de passerer henne i løypa".
Det er mange grunner til det. Hun går negativt og har negativ energi. Det påvirker selvsagt de andre. Dessuten blir de fortalt at hun er et talent, så de kan derfor undervurdere seg selv og basere sin fart på hennes fart. Problemet er jo at hun går veldig tregt. Bare det å passere Fossesholm tapte nok Østberg 7-8 sekund på. Det holdt for Diggins dessverre. Akkurat idet Østberg passerte Fossesholm så jeg det påvirket farten hennes og jeg annonserte tvert på Fridiskusjon at Digging ville vinne. Merkelig at dere ikke så hvordan hun tapte fart akkurat da. Nok fart til å tape med noen sekunder på Diggins.
Tape 7-8 sekunder på å passere en løper?
Tror du bør oppsøke fastlegen over helgen. Det finnes medisiner for slike vrangforestillinger.
Hvorfor skal jeg medisinere vekk evnen å forutsi vinnere? :D Høres ut som dårlig butikk når man spiller litt på unibet innimellom :D

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ny svenske har blitt syk. Denne gangen er det Poromaa.

lund

Legg inn av lund »

tartaglia2 skrev: søn des 18, 2022 12:54 pm Ny svenske har blitt syk. Denne gangen er det Poromaa.
Burman burde for øvrig bli interessant i dag. Er vel her han har sin beste plassering på en intervallstart tidligere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Renn i Davos er for øvrig noe av det mest interessante i sesongen. Det er for få renn i høyden og for få av lengre intervallrenn. Skulle gjerne sett en årlig 3-mil intervallstart i Davos i enda et hakk tøffere løyper enn det som brukes i dag. Ditto at man hadde gjort 5-mila i Kollen om mulig enda et hakk tøffere ved å trekke litt lengre inn i marka.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Har ikke veldig peiling på langrenn, men ser at Klæbo står til over 7 ganger pengene. 2,25 på pallplass. Hva er årsaken? Trodde han var rimelig suveren.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:26 pm Har ikke veldig peiling på langrenn, men ser at Klæbo står til over 7 ganger pengene. 2,25 på pallplass. Hva er årsaken? Trodde han var rimelig suveren.
Fordi han har vært syk, fordi rennet er i høyden og i fristil.

Reddington

Legg inn av Reddington »

KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm
Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:26 pm Har ikke veldig peiling på langrenn, men ser at Klæbo står til over 7 ganger pengene. 2,25 på pallplass. Hva er årsaken? Trodde han var rimelig suveren.
Fordi han har vært syk, fordi rennet er i høyden og i fristil.
Styr unna, med andre ord?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:28 pm Styr unna, med andre ord?
Jeg ville ikke satset på det. Ikke for store beløp iallfall.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:28 pm
KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm
Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:26 pm Har ikke veldig peiling på langrenn, men ser at Klæbo står til over 7 ganger pengene. 2,25 på pallplass. Hva er årsaken? Trodde han var rimelig suveren.
Fordi han har vært syk, fordi rennet er i høyden og i fristil.
Styr unna, med andre ord?
Jeg følger ikke med på oddsen, så vet ikke hvor høy den er, men skal man satse på noen i dag bør det nok være Krüger.

Reddington

Legg inn av Reddington »

janesaj skrev: søn des 18, 2022 1:30 pm
Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:28 pm
KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm
Fordi han har vært syk, fordi rennet er i høyden og i fristil.
Styr unna, med andre ord?
Jeg følger ikke med på oddsen, så vet ikke hvor høy den er, men skal man satse på noen i dag bør det nok være Krüger.
Står til rundt 2. Skal altså vinne dette løpet oftere enn 5 av 10 ganger for at det skal være noe verdi.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:31 pm
janesaj skrev: søn des 18, 2022 1:30 pm
Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:28 pm

Styr unna, med andre ord?
Jeg følger ikke med på oddsen, så vet ikke hvor høy den er, men skal man satse på noen i dag bør det nok være Krüger.
Står til rundt 2. Skal altså vinne dette løpet oftere enn 5 av 10 ganger for at det skal være noe verdi.
Han har vunnet intervallstart i Davos de siste to gangene han har vært med og er generelt alltid bra i høyden. Gjør hva du vil med den informasjonen :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tønseth kliner til!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Er Manificat syk siden hanikke går i favorittløypa si?

Vangen08

Legg inn av Vangen08 »

Hm, jeg synes egentlig Viaplay takler dette helt ok, jeg. Liker godt duoen Niklas og (flotte) Regine. Savner ikke NRK.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Slow start på Klæbo

Brukeravatar
abc
Innlegg: 175

Legg inn av abc »

Skal Tyskland endelig få det til?

lund

Legg inn av lund »

Klæbo skal ikke kunne vinne med 10 timers trening på 2 uker i et renn i høyden. Voldsomt tempo på Moch i dag.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sterkt av dd tyske her.

lund

Legg inn av lund »

Kjører samme opplegg som i fjor med andre ord da.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

lund skrev: søn des 18, 2022 1:57 pm Klæbo skal ikke kunne vinne med 10 timers trening på 2 uker i et renn i høyden. Voldsomt tempo på Moch i dag.
Slett ikke umulig...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»