WC langrenn, Davos (17-18/12)

Svar
tartaglia2

Re: WC langrenn, Davos (17-18/12)

Legg inn av tartaglia2 »

Moch bak Tønseth ved 12,2. Tar det vel inn igjen nedover og er foran ved 15

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:31 pm
janesaj skrev: søn des 18, 2022 1:30 pm
Reddington skrev: søn des 18, 2022 1:28 pm

Styr unna, med andre ord?
Jeg følger ikke med på oddsen, så vet ikke hvor høy den er, men skal man satse på noen i dag bør det nok være Krüger.
Står til rundt 2. Skal altså vinne dette løpet oftere enn 5 av 10 ganger for at det skal være noe verdi.
Her burde du satset både huset, bilen, kona og barna uten særlig risiko.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Krüger igjen et monster i høyden. Og det blir litt av en konkurranse om plassene på 15 km-laget til VM. Bortsett fra automatisk kvalifiserte Holund, mener jeg omtrent det er kun Kruger som bør være bankers. Røthe, Tønseth, Klæbo, Tildheim Andersen og forsåvidt også Østberg Amundsen konkurrer om de tre øvrige plassene.

frizz

Legg inn av frizz »

TU Weng forøvrig 3 poeng unna idag å lede både sprint-, distanse- og sammenlagtcupen.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Tror Klæbo er rimelig bankers til alle rennene i VM.

Forøvrig meget bra dag av de norske gutta i div. ski grener. Dobbelt norsk i storslalåm, trippel i skiskyting og ikke minst 6 norske på topp i Davos! Ikke mer enn ganske bra av jentene i dag. Fraværet av Johaug, Eckhoff og Røiseland merkes godt.

Vangen08

Legg inn av Vangen08 »

27-dobbelt norsk i skandinavisk cup i Østersund, JanThomas Jensen best. Svenske Viktor Brännmark beste Ikke-norske, på 28-plass. 😎🙄

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 2:49 pm Krüger igjen et monster i høyden. Og det blir litt av en konkurranse om plassene på 15 km-laget til VM. Bortsett fra automatisk kvalifiserte Holund, mener jeg omtrent det er kun Kruger som bør være bankers. Røthe, Tønseth, Klæbo, Tildheim Andersen og forsåvidt også Østberg Amundsen konkurrer om de tre øvrige plassene.
Nesten sjukt at Dønnestad med 9. og 15. plass i sine to wc-renn er uaktuell. I de to rennene er det henholdsvis 2 og 4 utlendinger som har slått han. Legg til at han ikke akkurat har hatt optimal oppladning til noen av de to rennene.

Tror Nyenget og Moseby også kan være aktuelle til 15 km i VM.

Vangen08

Legg inn av Vangen08 »

tartaglia2 skrev: søn des 18, 2022 3:07 pm
KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 2:49 pm Krüger igjen et monster i høyden. Og det blir litt av en konkurranse om plassene på 15 km-laget til VM. Bortsett fra automatisk kvalifiserte Holund, mener jeg omtrent det er kun Kruger som bør være bankers. Røthe, Tønseth, Klæbo, Tildheim Andersen og forsåvidt også Østberg Amundsen konkurrer om de tre øvrige plassene.
Nesten sjukt at Dønnestad med 9. og 15. plass i sine to wc-renn er uaktuell. I de to rennene er det henholdsvis 2 og 4 utlendinger som har slått han. Legg til at han ikke akkurat har hatt optimal oppladning til noen av de to rennene.

Tror Nyenget og Moseby også kan være aktuelle til 15 km i VM.
Kan Golberg være aktuell? Har jo vært sesongens formløper.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Vangen08 skrev: søn des 18, 2022 3:31 pm Kan Golberg være aktuell? Har jo vært sesongens formløper.
Jeg tror egentlig ikke det. Tror han få gå sprinten, 3-mila og 5-mila, samt stafetten.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

tartaglia2 skrev: søn des 18, 2022 3:07 pm
KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 2:49 pm Krüger igjen et monster i høyden. Og det blir litt av en konkurranse om plassene på 15 km-laget til VM. Bortsett fra automatisk kvalifiserte Holund, mener jeg omtrent det er kun Kruger som bør være bankers. Røthe, Tønseth, Klæbo, Tildheim Andersen og forsåvidt også Østberg Amundsen konkurrer om de tre øvrige plassene.
Nesten sjukt at Dønnestad med 9. og 15. plass i sine to wc-renn er uaktuell. I de to rennene er det henholdsvis 2 og 4 utlendinger som har slått han. Legg til at han ikke akkurat har hatt optimal oppladning til noen av de to rennene.

Tror Nyenget og Moseby også kan være aktuelle til 15 km i VM.
VM kan det vel knapt kalles lenger. Spesielt uten russerne så er ikke dette noen verdensidrett. Snart bare Norge som prioriterer å støtte dette med haugevis av millioner nå. Andre nasjoner driver langrenn som fattigmanns idrett...... Har vel VM i melkespannkasting i Norge også :-)

ms_8

Legg inn av ms_8 »

tartaglia2 skrev: søn des 18, 2022 3:38 pm
Vangen08 skrev: søn des 18, 2022 3:31 pm Kan Golberg være aktuell? Har jo vært sesongens formløper.
Jeg tror egentlig ikke det. Tror han få gå sprinten, 3-mila og 5-mila, samt stafetten.
Eg vil ikkje utelukke han på sprintstafetten heller. Sjølv om den går i fri. Så har han vært sterkt også i fri og han har utholdenhet og fart til å ta plassen i lag med Klæbo. Spesielt om han ikkje går 15 km.

Ser føre meg at han ligger best an per dags dato.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

ms_8 skrev: søn des 18, 2022 4:01 pm Eg vil ikkje utelukke han på sprintstafetten heller. Sjølv om den går i fri. Så har han vært sterkt også i fri og han har utholdenhet og fart til å ta plassen i lag med Klæbo. Spesielt om han ikkje går 15 km.

Ser føre meg at han ligger best an per dags dato.
Jeg vil helst se en løper med mer erfaring fra sprintstafett i den øvelsen. Foretrekker derfor Valnes som Klæbos makker der.

Er i tillegg litt skeptisk til Golberg i sprintstafett. Syns han har en tendens til å posisjonere seg litt bak i feltet og i en øvelse med så mye uhell som sprintstafett passer det veldig dårlig. Er muligens ikke like kritisk i år siden man har byttet ut semifinalene med en kvalifisering om de nye reglene også gjelder i VM. Dog øker sjansen for uhell i finalen når 15 lag får være med der.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

tartaglia2 skrev: søn des 18, 2022 8:25 pm
ms_8 skrev: søn des 18, 2022 4:01 pm Eg vil ikkje utelukke han på sprintstafetten heller. Sjølv om den går i fri. Så har han vært sterkt også i fri og han har utholdenhet og fart til å ta plassen i lag med Klæbo. Spesielt om han ikkje går 15 km.

Ser føre meg at han ligger best an per dags dato.
Jeg vil helst se en løper med mer erfaring fra sprintstafett i den øvelsen. Foretrekker derfor Valnes som Klæbos makker der.

Er i tillegg litt skeptisk til Golberg i sprintstafett. Syns han har en tendens til å posisjonere seg litt bak i feltet og i en øvelse med så mye uhell som sprintstafett passer det veldig dårlig. Er muligens ikke like kritisk i år siden man har byttet ut semifinalene med en kvalifisering om de nye reglene også gjelder i VM. Dog øker sjansen for uhell i finalen når 15 lag får være med der.
Jo, men valnes har vært ustabil i år og ser vi kun på resultater er det Northug og Golberg som har vært best i år.

Trur likevel at den som gjer det nest best under sprinten fort får plassen. Regner med at både Valnes og Golberg får muligheten til å prøve seg i øvelsen i Livigno. Synest likevel det er litt trist at man kun har 1 renn før VM i denne øvelsen. Norge kunne ha stilt med 2-3 lag som kunne kjempe om medalje

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

ms_8 skrev: søn des 18, 2022 9:02 pm Jo, men valnes har vært ustabil i år og ser vi kun på resultater er det Northug og Golberg som har vært best i år.

Trur likevel at den som gjer det nest best under sprinten fort får plassen. Regner med at både Valnes og Golberg får muligheten til å prøve seg i øvelsen i Livigno. Synest likevel det er litt trist at man kun har 1 renn før VM i denne øvelsen. Norge kunne ha stilt med 2-3 lag som kunne kjempe om medalje
Tviler på at Golberg går i Livigno når det er NM samme helg.

Er litt i tvil om Norge i det hele tatt sender lag. Neppe optimal oppladning for noen å gå NM-sprint torsdag og deretter dra til Livigno for å gå sprint på 1800 meter lørdag. Om Norge sender lag er det nok kun spesialsprintere som sendes dit.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

tartaglia2 skrev: søn des 18, 2022 9:13 pm
ms_8 skrev: søn des 18, 2022 9:02 pm Jo, men valnes har vært ustabil i år og ser vi kun på resultater er det Northug og Golberg som har vært best i år.

Trur likevel at den som gjer det nest best under sprinten fort får plassen. Regner med at både Valnes og Golberg får muligheten til å prøve seg i øvelsen i Livigno. Synest likevel det er litt trist at man kun har 1 renn før VM i denne øvelsen. Norge kunne ha stilt med 2-3 lag som kunne kjempe om medalje
Tviler på at Golberg går i Livigno når det er NM samme helg.

Er litt i tvil om Norge i det hele tatt sender lag. Neppe optimal oppladning for noen å gå NM-sprint torsdag og deretter dra til Livigno for å gå sprint på 1800 meter lørdag. Om Norge sender lag er det nok kun spesialsprintere som sendes dit.
Godt poeng og ganske trist. Det fører til at ingen nordmenn får teste seg før VM i teamsprint

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»