Største idrettsutøver: MESSI?

Svar
VivaLV

Største idrettsutøver: MESSI?

Legg inn av VivaLV »

Mener debatten bør høynes fra største fotballspiller til om Messi og så er tidenes største idrettsutøver?
Jeg mener det.

Disse listene er ofte med amerikanske øyne og kan inneholde spillere som har vært veldig store i USA.
De er selvsagt også store world-wide, men ingenting slår tross alt fotball som verdensomfattende sport.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ikke glem Ole Einar Bjørndalen.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Den største i fotball er selvfølgelig størst i alt. Andre idretter er tull i forhold til fotball.

startelver

Legg inn av startelver »

Han er nok den største ja. Ingen tvil om det, i en alder av 35 år.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Mbappe har like mange VM gull, og har bare ett VM mål mindre. Og er over 10 år yngre.

Pele vant 3 VM gull.

Do the math.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

BrannLFC skrev: søn des 18, 2022 7:24 pm Mbappe har like mange VM gull, og har bare ett VM mål mindre. Og er over 10 år yngre.

Pele vant 3 VM gull.

Do the math.
Ser du kun på fotball hvert fjerde år?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Langt ifra.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Zanick skrev: søn des 18, 2022 7:28 pm
BrannLFC skrev: søn des 18, 2022 7:24 pm Mbappe har like mange VM gull, og har bare ett VM mål mindre. Og er over 10 år yngre.

Pele vant 3 VM gull.

Do the math.
Ser du kun på fotball hvert fjerde år?
På Messi ja. Han har ikke engang prøvd seg i verdens beste liga. Blir VMs beste spiller faktisk. Ikke enig.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Han er ihvertfall den eneste, med forbehold, som har vunnet alle de store titlene med både klubb og landslag. VM, OL og Copa America med Argentina og CL, Klubb VM og La Liga med Barcelona.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Tullete tråd. Messi kronet et helt middelmådig VM med en anonym finaleopptreden.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Koffer skrev: søn des 18, 2022 7:36 pm Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..
Bare til å komme med motargumenter.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Tja, kommer litt an på. Vi har fostret noen ganske ekstreme skiløpere opp gjennom. For eksempel Bjørgen og Northug.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Koffer skrev: søn des 18, 2022 7:36 pm Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..
Følger godt nok med til at jeg kan komme med gode motargumenter. Nå drev ikke Tom Schanke med internasjonale kåringer, men ofte enig med hans vurderinger.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Her er det noen historieløse mennesker som allerede har glemt Magnus Carlsen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

https://www.nrk.no/sport/messi-domt-til ... 1.13530785

Må ikke folk glemme denne. Messi burde også fortsatt i Barca, «klubben i hans hjerte» og som har gitt han fem milliarder i lønn, gratis frem til de fikk signert avtalen som gjorde løste de økonomiske problemene. Laporta hadde hele tiden en plan, og nå er de best i Spania igjen.

Messi er kriminell, grådig og solgt sjela si til arabere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi får nevne kandidatene. Wayne Gretzky og Usain Bolt vil nok bli nevnt av endel.
Av amerikanere så er amerikansk fotball den største sporten, og der vil jeg si at Tom Brady er den største gjennom tidene (men ikke nødvendigvis den beste gjennom tidene). Spør du amerikanerne om tidenes beste amerikanske idrettsutøver så kommer nok muligens Michael Phelps til å bli nevnt mer enn Tom Brady, så han er kanskje USA sitt sterkeste kort. Men når det kommer til "OL-grener" så vil jeg rangere Usain Bolt over ham.

Usain Bolt har også den fordelen sammen med Lionel Messi om at hans sport er noe som de fleste i verden har fått prøvd seg på - og at det dermed er mer sannsynlig at den beste spurteren i verden ble oppdaget. Det sagt så er det langt flere som driver på med fotball profesjonelt.


Jeg personlig vil nok si at Lionel Messi er tidenes idrettsutøver, men det blir en enda vanskeligere debatt enn kun å sammenligne Messi med Maradona og Pelé (som allerede er vanskelig.)

Vil også nevne at det er enklere å argumentere for at Lionel Messi er tidenes STØRSTE idrettsutøver enn å argumentere for at Lionel Messi er tidenes BESTE idrettsutøver - selv om jeg igjen synes han er begge deler.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Koffer skrev: søn des 18, 2022 7:36 pm Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..
Hva med oss veltrente middelaldrende menn da?

Seriøst. Dette er det andre innlegget der du insinuerer at fotballfans er tapere. NAV og ølmage var det ikke det du skrev i VM-finalens kamptråd?

Skjerp deg.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

BrannLFC skrev: søn des 18, 2022 7:29 pm
Zanick skrev: søn des 18, 2022 7:28 pm
BrannLFC skrev: søn des 18, 2022 7:24 pm Mbappe har like mange VM gull, og har bare ett VM mål mindre. Og er over 10 år yngre.

Pele vant 3 VM gull.

Do the math.
Ser du kun på fotball hvert fjerde år?
På Messi ja. Han har ikke engang prøvd seg i verdens beste liga. Blir VMs beste spiller faktisk. Ikke enig.
Når han var i sin prime spilte han i verdens beste liga.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Nå er dere skikkelig ute å sykler her. Den største er selfølgelig Ōrora Satoshi som veide 295 kilo kg på sitt tyngste. Messi blir bare smågutt i forhold:

Bilde

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Jolla skrev: søn des 18, 2022 8:05 pm Vi får nevne kandidatene. Wayne Gretzky og Usain Bolt vil nok bli nevnt av endel.
Av amerikanere så er amerikansk fotball den største sporten, og der vil jeg si at Tom Brady er den største gjennom tidene (men ikke nødvendigvis den beste gjennom tidene). Spør du amerikanerne om tidenes beste amerikanske idrettsutøver så kommer nok muligens Michael Phelps til å bli nevnt mer enn Tom Brady, så han er kanskje USA sitt sterkeste kort. Men når det kommer til "OL-grener" så vil jeg rangere Usain Bolt over ham.

Usain Bolt har også den fordelen sammen med Lionel Messi om at hans sport er noe som de fleste i verden har fått prøvd seg på - og at det dermed er mer sannsynlig at den beste spurteren i verden ble oppdaget. Det sagt så er det langt flere som driver på med fotball profesjonelt.


Jeg personlig vil nok si at Lionel Messi er tidenes idrettsutøver, men det blir en enda vanskeligere debatt enn kun å sammenligne Messi med Maradona og Pelé (som allerede er vanskelig.)

Vil også nevne at det er enklere å argumentere for at Lionel Messi er tidenes STØRSTE idrettsutøver enn å argumentere for at Lionel Messi er tidenes BESTE idrettsutøver - selv om jeg igjen synes han er begge deler.
Nå diskvalifiserer selvsagt ikke det i seg selv. Men ishockey er jo ikke akkurat en verdensidrett!
Nå kan man jo diskutere hvor mye det skal bety, men tipper det er noen milliarder mennesker på kloden som aldri har høyrt om Wayne Gretzky. Alle har hørt om Messi.
Selv om det også andre veien ikke nødvendigvis skal være utslagsgivende. Dvs. hvor mange som har hørt om en utøver.

Det med utensportslig ting er jo også vanskelig. Virker som alle fotballspillere i sørlige deler av Europa har diverse problemer.
Phelps har jo hatt sine saker f.eks.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: søn des 18, 2022 8:05 pm Vi får nevne kandidatene. Wayne Gretzky og Usain Bolt vil nok bli nevnt av endel.
Av amerikanere så er amerikansk fotball den største sporten, og der vil jeg si at Tom Brady er den største gjennom tidene (men ikke nødvendigvis den beste gjennom tidene). Spør du amerikanerne om tidenes beste amerikanske idrettsutøver så kommer nok muligens Michael Phelps til å bli nevnt mer enn Tom Brady, så han er kanskje USA sitt sterkeste kort. Men når det kommer til "OL-grener" så vil jeg rangere Usain Bolt over ham.

Usain Bolt har også den fordelen sammen med Lionel Messi om at hans sport er noe som de fleste i verden har fått prøvd seg på - og at det dermed er mer sannsynlig at den beste spurteren i verden ble oppdaget. Det sagt så er det langt flere som driver på med fotball profesjonelt.


Jeg personlig vil nok si at Lionel Messi er tidenes idrettsutøver, men det blir en enda vanskeligere debatt enn kun å sammenligne Messi med Maradona og Pelé (som allerede er vanskelig.)

Vil også nevne at det er enklere å argumentere for at Lionel Messi er tidenes STØRSTE idrettsutøver enn å argumentere for at Lionel Messi er tidenes BESTE idrettsutøver - selv om jeg igjen synes han er begge deler.
Å ikke engang ta med Michael Jordan i denne diskusjonen blir useriøst imo. Tror nok også at Tiger Woods må nevnes. Og så har man noen store kanoner i Tennis.

Man kan sikkert også diskutere prestasjonene til Bolt mot Carl Lewis (bl.a. fordi han også presterte i en hoppøvelse i tillegg), men enig i at Bolt var mer overlegen.

Ellers enig i mye av det du skriver.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

VivaLV skrev: søn des 18, 2022 8:14 pm
Nå diskvalifiserer selvsagt ikke det i seg selv. Men ishockey er jo ikke akkurat en verdensidrett!
Nei, men Gretzky pleier alltid å bli brakt opp i denne typen diskusjoner. Når det kommer til disse lagidrettene som blir dominert av den nordamerikanske ligaen - Typ Amerikansk fotball, Basketball, Ishockey og Baseball - så er Gretzky den mest dominante innen sin idrett, mens i basketball så er det en større diskusjon mellom spillere i forskjellige epoker som Wilt Chamberlain, Michael Jordan og LeBron James (for meg så blir det LeBron James som er best av de tre - delvis av samme grunn som Messi > Maradona).

Wayne Gretzky hadde flere assister enn noen andre spillere har målpoeng (mål+assists). Han var hovedsaklig en playmaker heller enn en hovedscorer, og allikevel så står han med flest mål igjennom historien. Han kunne ha scoret NULL mål, og allikevel vært den største hockeyspilleren gjennom tidene.

Taururu

Legg inn av Taururu »

https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ge/9553814

God til å spille fotball er en ting, men andre faktorer bør spille en rolle.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: søn des 18, 2022 8:19 pm
Å ikke engang ta med Michael Jordan i denne diskusjonen blir useriøst imo.
Michael Jordan er større enn LeBron James, men for meg så er LeBron totalt sett igjennom livet sitt en bedre spiller. Uansett hvor han har gått så har han tatt laget sitt hele veien. Og det fra han spilte på high school og til idag.

startelver

Legg inn av startelver »

Å dra inn amerikanske idretter blir for useriøst. Da kan vi like gjerne dra inn Cricket og Rugby.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Koffer skrev: søn des 18, 2022 7:36 pm Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..
Hvem har lekket bilder av trådstarter?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Taururu skrev: søn des 18, 2022 8:28 pm https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ge/9553814

God til å spille fotball er en ting, men andre faktorer bør spille en rolle.
Tipper han er et vesentlig bedre menneske enn Ronaldo mfl. Har du sett Messi med andre damer enn kona si? Det ser nesten autistisk ut og er veldig tillitsvekkende, at han ikke har lyst til å skatte mer enn han må skjønner jeg veldig godt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Queenie skrev: søn des 18, 2022 8:52 pm
Taururu skrev: søn des 18, 2022 8:28 pm https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ge/9553814

God til å spille fotball er en ting, men andre faktorer bør spille en rolle.
Tipper han er et vesentlig bedre menneske enn Ronaldo mfl. Har du sett Messi med andre damer enn kona si? Det ser nesten autistisk ut og er veldig tillitsvekkende, at han ikke har lyst til å skatte mer enn han må skjønner jeg veldig godt.
Ja, det rettferdiggjør jo at Messi svindler "litt"🤷

Queenie

Legg inn av Queenie »

Taururu skrev: søn des 18, 2022 8:58 pm
Queenie skrev: søn des 18, 2022 8:52 pm
Taururu skrev: søn des 18, 2022 8:28 pm https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ge/9553814

God til å spille fotball er en ting, men andre faktorer bør spille en rolle.
Tipper han er et vesentlig bedre menneske enn Ronaldo mfl. Har du sett Messi med andre damer enn kona si? Det ser nesten autistisk ut og er veldig tillitsvekkende, at han ikke har lyst til å skatte mer enn han må skjønner jeg veldig godt.
Ja, det rettferdiggjør jo at Messi svindler "litt"🤷
Det sa jeg ikke, men veldig mange velbemidlede får bistand fra skatteadvokater. Sier ikke at han er en helgen, men heller det der enn en pur drittsekk - om man må velge.

Zidane var vel ikke en engel han heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»