Artister/band i studio

Svar
Lezah

Artister/band i studio

Legg inn av Lezah »

Making of-dokumentarer og slikt er noe jeg liker, og da særlig når det er med personlige favoritter. Slikt syns jeg er både lærerikt mht til industrien/produksjonen og selve den kreative prosessen, og ofte bare kult fra en musikk-elskers ståsted. Hvis noen f.eks kan finne videoer av Rick James som snorter så bring it on!

Førstemann ut er fra Testaments cover-versjon av Iron Maidens "Powerslave", og er fra Alex Skolnicks solo-tales. Skolnick er kanskje min favorittgitarist innen metal. Det jeg nok liker mest her er den perfeksjonismen han streber etter, for som noen sier; hans "verste" forsøk er bedre enn de fleste kan håpe å mekke :D i tillegg er det alltid gøy når band du liker covrer...band du liker.


Lezah

Legg inn av Lezah »

Alltid likt flamengo-gitar.


fargerik

Legg inn av fargerik »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 3:22 pm Alltid likt flamengo-gitar.

Som gamling og Beatles-fan likte jeg godt dokumentaren "Get back" som kom i fjor.
https://www.imdb.com/title/tt9735318/
Ligger vel fremdeles der ute for den som vil kjøpe.
En annen rakker her, Dewin Townsend med en gjennomkjøring av Deep Peace i studio. Heavy Shit!!!!

Lezah

Legg inn av Lezah »

fargerik skrev: tor des 22, 2022 10:47 am En annen rakker her, Dewin Townsend
Her snakker vi undervurdert fyr, kanskje. I all fall sammenlignet med de som er "store" i dagens metal-scene. For det første er han en fantastisk musiker, uavhengig av hva man subjektivt syns om musikken hans (jeg syns personlig han har levert veldig mye blandet men det so mer bra er klasse). For det andre er han villig til å prøve nye ting, han tar sjanser fremfor å repetere. Det fortjener han kred for, særlig innen metal-sjangeren. Og så er han jo tilsynelatende en av verdens 53 mest likandes folk!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:54 am
fargerik skrev: tor des 22, 2022 10:47 am En annen rakker her, Dewin Townsend
Her snakker vi undervurdert fyr, kanskje. I all fall sammenlignet med de som er "store" i dagens metal-scene. For det første er han en fantastisk musiker, uavhengig av hva man subjektivt syns om musikken hans (jeg syns personlig han har levert veldig mye blandet men det so mer bra er klasse). For det andre er han villig til å prøve nye ting, han tar sjanser fremfor å repetere. Det fortjener han kred for, særlig innen metal-sjangeren. Og så er han jo tilsynelatende en av verdens 53 mest likandes folk!
Ikke sååå undervurdert, vel!
Jeg var faktisk på konsert i Sentrum Scene før det ble pandemi.
Høyt og rått, nesten litt for mye.
Han sang jo også litt på "Sex and Religion" som var den første Vai-skiva jeg kjøpte.
Her fra lansering (ikke i studio, men live) Livlig fyr på scenen :

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »



Real to reel
Sound city
Mantra

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jamie Cullum har en video med låta "Love For Sale" som er verd å se, men jeg dropper den og tar heller samme låt i nedstrippet versjon i studio.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »




En til

fargerik

Legg inn av fargerik »

En til her og.
Må krydre ribba og bære ved.
Barnes, Bonamassa & Co hadde nok her en god dag i studio!

Lezah

Legg inn av Lezah »

fargerik skrev: tor des 22, 2022 11:50 am Ikke sååå undervurdert, vel!
Kanskje ikke, føler bare at han sjeldent nevnes så me som han burde.

Det var nytt for meg at han har jobbet med Vai, kanskje fordi jeg nesten kun har hørt (og da riktignok MYE) på Passion and Warfare :)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Lezah skrev: tor des 22, 2022 1:52 pm
fargerik skrev: tor des 22, 2022 11:50 am Ikke sååå undervurdert, vel!
Kanskje ikke, føler bare at han sjeldent nevnes så me som han burde.

Det var nytt for meg at han har jobbet med Vai, kanskje fordi jeg nesten kun har hørt (og da riktignok MYE) på Passion and Warfare :)
Bra album det også. Har et par favoritter, men det blir jo feil å ta her, dersom ikke noen for eksempel har noe opptak fra studio på lur, da.
Jeg kjøpte flere album for maange år siden, men tror ikke jeg er up to date.
Det er liksom ikke musikk man hører på hele tiden, men en gang i mellom.
Jeg følger Vai på fjesboka, da.
Han oppkalte en låt etter Dr. Knapp, som lagde en spesiel fatle (sack) som Mr. Vai måtte hvile høyrearmen i når han hadde en lei senebetennelse.
Derfor ble låta hetende Knappsack. Spilt i hjemmestudio med kun venstre hånd her :

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er jo andre som driver på, her en flink gitarist fra Sarp, som jeg tilfeldigvis kjenner. Adrian!
Har turnert med Jorn i det siste, og spilt i band som Føss og Radio Luxemburg.
Sarpsborgs nye store sønn?
Han lekker litt nå og da fra ting han jobber med. Album nr. 2 er på gang.

Studio er studio. I disse moderne tider trengs bare et hjemmestudio.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg er klar over at jeg har presentert Snarky Puppy før, også akkurat denne låta.
Men den hører jo hjemme i denne tråden!
Det er i studio. Sjekk.
Men her har de rigga et stort studio, invitert masse folk, gitt alle et headsett, og satt en drøss med fotografer til å filme det som skjer.
Kanskje for spesielt interesserte, men det er jaffal i studio.


Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

fargerik skrev: tor des 22, 2022 4:29 pm Jeg er klar over at jeg har presentert Snarky Puppy før, også akkurat denne låta.
Men den hører jo hjemme i denne tråden!
Det er i studio. Sjekk.
Men her har de rigga et stort studio, invitert masse folk, gitt alle et headsett, og satt en drøss med fotografer til å filme det som skjer.
Kanskje for spesielt interesserte, men det er jaffal i studio.


Funker bra

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ikke noen videre fan av Foo Fighters, selv om jeg på sett og vis liker folka i bandet. Mye fordi både Grohl og Hawkins er(var) som genuine musikkelskere. Det er litt fett å se særlig sistnevnte her miste forstanden omtrent av gjeste-solist Joe Walsh fra Eagles.


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Jeg fra mine legender Linda & Cecil Wommack..is the groove
Jepp Cecil bror til Bobby Wommack
--

--
The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

siden jeg er mer inne på Disco/Funk soul perspektivet,kjekt å se att Soul II Soul med Jazzie B(Trevor) med Caron Wheeler i studio
--

----------------
The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

en fin en her fra Tom Browne's 1980 klassiker
Funkin For Jamaica
hvis noen digger det??
---


The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»