Artister/band i studio

Svar
Lezah

Artister/band i studio

Legg inn av Lezah »

Making of-dokumentarer og slikt er noe jeg liker, og da særlig når det er med personlige favoritter. Slikt syns jeg er både lærerikt mht til industrien/produksjonen og selve den kreative prosessen, og ofte bare kult fra en musikk-elskers ståsted. Hvis noen f.eks kan finne videoer av Rick James som snorter så bring it on!

Førstemann ut er fra Testaments cover-versjon av Iron Maidens "Powerslave", og er fra Alex Skolnicks solo-tales. Skolnick er kanskje min favorittgitarist innen metal. Det jeg nok liker mest her er den perfeksjonismen han streber etter, for som noen sier; hans "verste" forsøk er bedre enn de fleste kan håpe å mekke :D i tillegg er det alltid gøy når band du liker covrer...band du liker.


Lezah

Legg inn av Lezah »

Alltid likt flamengo-gitar.


fargerik

Legg inn av fargerik »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 3:22 pm Alltid likt flamengo-gitar.

Som gamling og Beatles-fan likte jeg godt dokumentaren "Get back" som kom i fjor.
https://www.imdb.com/title/tt9735318/
Ligger vel fremdeles der ute for den som vil kjøpe.
En annen rakker her, Dewin Townsend med en gjennomkjøring av Deep Peace i studio. Heavy Shit!!!!

Lezah

Legg inn av Lezah »

fargerik skrev: tor des 22, 2022 10:47 am En annen rakker her, Dewin Townsend
Her snakker vi undervurdert fyr, kanskje. I all fall sammenlignet med de som er "store" i dagens metal-scene. For det første er han en fantastisk musiker, uavhengig av hva man subjektivt syns om musikken hans (jeg syns personlig han har levert veldig mye blandet men det so mer bra er klasse). For det andre er han villig til å prøve nye ting, han tar sjanser fremfor å repetere. Det fortjener han kred for, særlig innen metal-sjangeren. Og så er han jo tilsynelatende en av verdens 53 mest likandes folk!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:54 am
fargerik skrev: tor des 22, 2022 10:47 am En annen rakker her, Dewin Townsend