Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Svar
Koffer

Re: Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Legg inn av Koffer »

Haugzu skrev: tir des 20, 2022 5:48 pm
Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.
:lol:

smash

Legg inn av smash »

Synes ikke det er så ille. Verre at eliteserien til tider har vært så lite attraktivt at man får alt for under 100-lappen.

Dog hadde det vært fint om de hadde en pakke til 299,- for de som kun ønsker eliteserien eller sport og ikke alt det andre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

seriemester2013 skrev: tir des 20, 2022 11:32 pm
Sulfat skrev: tir des 20, 2022 11:24 pm Eliteserien, CL, Disney+, CMore og TV2 til 399,- er egentlig ikke så ille.

Helst skulle man hatt muligheten til kun å kjøpe Eliteserien, men når man først blir påtvunget en pakken, syns jeg man får ganske mye for pengene.
Eliteserien er den viktigste ligaen for meg, ja det var dyrt, men synes hele pakka er innafor.
Jeg vil også ha pausestoff som jeg hadde med Discovery, så jeg kommer til å betale for stream.
Tror TV2 blir i stand til å løfte interessen for norsk eliteserie
Er det noe som ev. kommer til å løfte interessen for norsk Eliteserie så er det lagene, ikke mumlingen til Mathisen eller fistelen til Alsaker.

TWU

Legg inn av TWU »

Klart det blir dyrere når attraksjonen er tilbake i eliteserien.

Her hadde vi vel hatt Disney + og tv 2 Play uansett, så sånn sett ikke så gale. Kjipt for de som kun vil se favorittlaget sitt spille og ikke noe annet

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vikingen skrev: tir des 20, 2022 7:21 pm
Zanick skrev: tir des 20, 2022 7:07 pm
Vikingen skrev: tir des 20, 2022 6:50 pm Hadde de gitt en rimelig pris for å se norsk fotball hadde det ikke vært noe problem. Men jeg har NULL interesse for å betale for TV2s utgifter ifm la liga og Champions League. Og enda mindre disney + og whatever.
Det er norsk fotball som er TV2 store satsingsområdet fremover og enorme summer blir investert så jeg tror ikke det hadde latt seg gjøre å hatt en vesentlige lavere pris. Kunne tenkt meg en pakke til 350 for norsk ball, så kan de som vil ha flere sportsrettigheter slenge på en femitlapp.
De kunne fint tjent penger på 249,- pr mnd. Men da hadde de ikke tjente like mye på alt det andre pisset i pakka. Og det er garantert det som blir avgjørende for tv2. Blodsugere.
250 kr var prisnivået tv2 lå på for 10-15 år siden. Dengang var rettighetene langt billigere, så det sier seg selv at prisen er høyere nå. Det er en vanskelig oppgave å få avkastning på rettigheter til 4,5 milliarder.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Hadde det ikke vært for det at Disney+ innholdet er 10 ganger mer interessant enn all ikke-fotballen på TV2-play........

TV2 er også de primære driverne for at norske fotballredaksjoner fylles opp av diverse "fotballprofiler" som tydeligvis har fått i innstruks å tomprate i vei som en bruktbilselger som tatt ut av en Pondus-stripe for å overdøve ulyder fra motoren når det prøvekjøres.

I 2016 så jeg EM på Sør-Afrikansk TV, og det er rett og slett pinlig på vegne av alle fotballelskendes nordmenn hvor enormt mye høyere nivået på kommentatorer og eksperter i studio var der.

Eneste grunnen til å håpe på at mange nok (andre enn meg) punger ut for dette er at da kan det håpes på mere TV-penger inn i norske klubber.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hadde ikke blitt noe billigere selv om man bare ville hatt Eliteserien og ikke noe annet. Prisen er satt slik for å dra seere til plattformen.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Så vel én norsk kamp i fjor, med tilgang til alle kanalene, så blir vel ikke noe mer på meg i år :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zorbeltuss skrev: ons des 21, 2022 1:19 am Hadde det ikke vært for det at Disney+ innholdet er 10 ganger mer interessant enn all ikke-fotballen på TV2-play........

TV2 er også de primære driverne for at norske fotballredaksjoner fylles opp av diverse "fotballprofiler" som tydeligvis har fått i innstruks å tomprate i vei som en bruktbilselger som tatt ut av en Pondus-stripe for å overdøve ulyder fra motoren når det prøvekjøres.
Har også lurt litt på hva TV2 opp gjennom årene har svidd av på denne prateklubben av gamle profiler som sitter der i timesvis og jabber i vei om løst og fast. Når de hadde PL-rettighetene skulle de også presentere "vaskeekte engelske profiler" og på krampeaktig Norwenglish stille dem uinteressante spørsmål som liksom seerne var såå interessert i. En tørrlagt Paul Gascoigne, selveste Les Ferdinand, og hvem husker ikke 80-tallslegenden Ray Wilkins? Du verden.

De fortsetter vel nå med en ren norsk versjon av dette påkostede fjaset og det blir spennende og igjen høre de kruttsterke analysene til våre egne has-beens Jon Arne Riise, Steffen Iversen og kanskje vi til og med etterhvert en angrende Jon Carew? Enorme forventninger.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Fuck. Er bare interessert i Eliteserien av dette. CL er noe kommersielt juggel, selv om jeg alltid liker å se Haaland.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 1:52 am Prisen er satt slik for å dra seere til plattformen.
Denne mekanismen må du nesten forklare. De burde jo tatt 799,- da, så kanskje de fikk enda flere seere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Vikingen skrev: ons des 21, 2022 8:26 am
Korgutt skrev: ons des 21, 2022 1:52 am Prisen er satt slik for å dra seere til plattformen.
Denne mekanismen må du nesten forklare. De burde jo tatt 799,- da, så kanskje de fikk enda flere seere.
Tar det heller med et par tweet.


Så er det noen som vil ha spesialtilpassede pakker. Og bare vil ha bortekampene til sitt lag. Der kommer vedkommende med denne tweeten.


Du finner forøvrig en del motargumenter i denne tråden.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

TV 2 sier jo direkte her at ES har en verdi på 190 om man ikke hadde tvangsbundlet hvor man fikk det amerikanerne ville sagt "Everything but the kitchen sink"

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fitforfight skrev: tir des 20, 2022 5:53 pm
Haugzu skrev: tir des 20, 2022 5:48 pm
Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.
JAR erstatter ved Fagermo før pinse?
Som om vi har midler til å gå i budkrig mot PL gigantene om hans tjenester :D

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Tenk å betale for fotball i 2023. Med litt innsats så finner man nok av stabile streamingsider til å se absolutt alt gratis.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

For 400kr kan man også sette større krav enn til Discovery, blant annet så bør det være mulig å droppe lokale kommentatorer.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

For en som ser mye LaLiga, CL og synes at Disney har mye bra, så er ikke 400 så gærent. Men skjønner godt at det ikke passer alle sammen, og da er prisen fryktelig kjip.

Men hvordan er det med OBOS egentlig? Er det på en helt annen plattform igjen?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Justice 97 skrev: ons des 21, 2022 11:44 am
ElGuaje skrev: ons des 21, 2022 11:41 am For en som ser mye LaLiga, CL og synes at Disney har mye bra, så er ikke 400 så gærent. Men skjønner godt at det ikke passer alle sammen, og da er prisen fryktelig kjip.

Men hvordan er det med OBOS egentlig? Er det på en helt annen plattform igjen?
Det nyetablerte partnerskapet betyr at Amedia, i tillegg til TV 2 skal vise alle kampene fra OBOS-, PostNord- og Norsk Tipping-ligaen samt 4. divisjon for herrer. Det samme gjelder for Norgesmesterskapet for herrer (cupen) og aldersbestemte landslag.
For cupen sitt vedkommende så er det vel snakk om kampene hvor Eliteserielag ikke er involvert?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Justice 97 skrev: ons des 21, 2022 11:49 am
Det er mulig. NRK viser vel også noe cup.
NRK pleier å vise kampene hvor Eliteserielagene er involvert.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Vikingen skrev: ons des 21, 2022 8:26 am
Korgutt skrev: ons des 21, 2022 1:52 am Prisen er satt slik for å dra seere til plattformen.
Denne mekanismen må du nesten forklare. De burde jo tatt 799,- da, så kanskje de fikk enda flere seere.
Mange abonnenter = mer betalt for reklamen de kjører der. Og som alle sportspakker TV2 har kjørt før, "rimelig" utgangspris, for så å skru opp prisen 2. , 3. og 4. år. Ja, en del faller fra, men mange har helt ukritisk forhold til prisøkning. De blir kanskje sure der og da, men sier ikke opp.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Nja, at pakka uten fotball koster 200 og pakka med fotball koster 400 betyr ikke at fotballen på egenhånd ville koste 200, det inngår en kvantumsrabatt der. Vet ikke hvor mye Disney+ skal ha, men la oss si de skal ha 50.

Da kan TV 2 skvise ut 50-100 mer av de som ellers ville kjøpt ren sport/fotballpakke, så er spørsmålet hvor mange som betaler for TV2play uten fotball og hvor mange av disse som vil oppgradere. Har mine tvil om at det er så mange, de fleste som er interessert i lineær-kanalene deres har det vel igjennom Altibox, RiksTV og slikt, og de som strømmer innhold får jo enormt mye mer for pengene på Netflix.

Men jeg tror TV2 vet veldig godt hva slags pris de kan melke seerne med for å få størst mulig samlet inntekt, om noen da ikke kjøper bryr de seg ikke med så lenge de tjener mer på de som er villige til å betale blodprisen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kalle73 skrev: ons des 21, 2022 12:11 pm De blir kanskje sure der og da, men sier ikke opp.
Og det er jo mange som er lojale mot sin klubb, så selv om prisen mer enn dobles så vil mange tro at det fører til mye mer penger til klubben de holder med.

Og det er jo ikke slik at Discovery ikke ga folk tilgang på mye mer enn bare norsk fotball. Tennis, golf, masse mindre idretter gjennom Eurosport-plattformen og selvsagt alt av underholdning og serier. Så det er ikke slik at man får mye mer for pengene når Tv2 overtar, man bare betaler mer enn det dobbelte.

For norsk fotball er selvsagt det kjipe at det gjør rekruttering vanskeligere, terskelen for å følge med på norsk fotball blir høy når prisen er avskrekkende. Men unge og folk med lave inntekter får prøve å finne alternative måter å se på norsk fotball.

lund

Legg inn av lund »

Det handler vel litt om prioriteringer også strengt tatt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Leser jeg riktig at denne pakken til 399,- inneholder 4 samtidige avspillinger? Hehe da blir det vel i praksis 100,- i mnd for de som har tre personer å dele bruker med.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: ons des 21, 2022 1:18 pm Leser jeg riktig at denne pakken til 399,- inneholder 4 samtidige avspillinger? Hehe da blir det vel i praksis 100,- i mnd for de som har tre personer å dele bruker med.
Vil tro at dette er snakk om samme husstand. Har selv abonnementet hvor 4 skjermer i huset kan brukes samtidig. Men sønnene mine kan ikke se Champions League på sin profil når far selv i huset skal få med seg Liverpool.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 1:28 pm
stoodeh skrev: ons des 21, 2022 1:18 pm Leser jeg riktig at denne pakken til 399,- inneholder 4 samtidige avspillinger? Hehe da blir det vel i praksis 100,- i mnd for de som har tre personer å dele bruker med.
Vil tro at dette er snakk om samme husstand. Har selv abonnementet hvor 4 skjermer i huset kan brukes samtidig. Men sønnene mine kan ikke se Champions League på sin profil når far selv i huset skal få med seg Liverpool.
Ja, det er vel for godt til å være sant...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:23 am TV 2 sier jo direkte her at ES har en verdi på 190 om man ikke hadde tvangsbundlet hvor man fikk det amerikanerne ville sagt "Everything but the kitchen sink"
Betyr det at man fullt lovlig kan gå sammen med 3 kompiser og dele på et abonnement?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

kytec skrev: ons des 21, 2022 3:37 pm
stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:23 am TV 2 sier jo direkte her at ES har en verdi på 190 om man ikke hadde tvangsbundlet hvor man fikk det amerikanerne ville sagt "Everything but the kitchen sink"
Betyr det at man fullt lovlig kan gå sammen med 3 kompiser og dele på et abonnement?
Les svaret mitt til stoodeh et par innlegg lenger oppe.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Helsigvis får fortsatt Eliteserien på radio. Helt uaktuelt å betale det bedritne krake- og skarrepakket i TV2.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kundesupport har humot.

"Det var leit å høre at du synes prisene er forkastelig. Vi bruker faktisk veldig mange resurser på å beregne hvor smertegrensen ligger for å finne maks prisen vi kan ta uten at kundene blir så sure at de går til angrep".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»