Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Svar
AcsOnFire

Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Legg inn av AcsOnFire »

Eliteserien på TV 2:

https://www.dagbladet.no/sport/bekrefte ... e/78112947
Fra og med den kommende sesongen overtar TV 2 Eliteserie-rettighetene fra Discovery, og prisen for å se norsk fotball neste sesong er klar.

Overfor Dagbladet bekrefter pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, at kanalens eneste Eliteserie-pakke for den kommende sesongen vil koste 399 kroner.
- I tillegg til Eliteserien, får man tilgang til alt det andre TV 2-innholdet.
Hver serierunde vil to til tre kamper bli vist på åpne kanaler, altså TV 2 Direkte og Sport 1, men skal du se alt, må du ha abonnement på TV 2 Play, forteller Dahl.

Dobling
Det er selskapet Fotball Media som inngikk avtalen med TV 2. Rettighetene gjelder Eliteserien, Toppserien, NM og 1. divisjon for kvinner og menn.
Hva gjør at dere ender på 399 kroner?

- Det er mange vurderinger som ligger bak, uten at jeg vil gå inn i en diskusjon rundt det, men kostnaden på sportsrettighetene er en av tingene.
- Var det aktuelt å gjøre det rimeligere?

: Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl. Foto: Eivind Senneset, TV 2

- Var det aktuelt å gjøre det rimeligere?

- Det er alltid vurderinger som ligger bak, men det er prisen vi har endt på.

Forrige sesong kostet det 179 kroner i måneden for å se Eliteserien hos foregående rettighetshaver Discovery. Det betyr at man må ut med over det dobbelte for å se Molde, Rosenborg, Bodø/Glimt, Vålerenga, Brann og de andre lagene hos TV 2 fra og med 2023.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Dette inngår i TV 2 Play Total:

Inkludert tilgang til Disney+
Sport, norsk fotball, Champions League, La Liga
Alt av film og serier, Britbox
Eksklusivt norsk innhold
Nyheter og aktualitet, TV 2s direktesendte kanaler
4 skjermer
4K (utvalgte kamper)

(Kilde: TV 2)

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tir des 20, 2022 5:34 pm Dette inngår i TV 2 Play Total:

Inkludert tilgang til Disney+
Sport, norsk fotball, Champions League, La Liga
Alt av film og serier, Britbox
Eksklusivt norsk innhold
Nyheter og aktualitet, TV 2s direktesendte kanaler
4 skjermer
4K (utvalgte kamper)

(Kilde: TV 2)
Gleder meg spesielt at TV2 har valgt ut Disney+ for meg. Filmer og serier og rosinen i pølsa Britbox.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Så jeg får se.norsk fotball og CL til 399 i mnd?

dzk

Legg inn av dzk »

Fuck TV2, drittkanal. De burde holdt seg til kjendisrunking. Burde fått betalt for å høre på Jesper Mathisen.

Marsman

Legg inn av Marsman »

dzk skrev: tir des 20, 2022 5:42 pm Fuck TV2, drittkanal. De burde holdt seg til kjendisrunking. Burde fått betalt for å høre på Jesper Mathisen.
Årets innlegg! Jesper har aldri vært relevant stakkar

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

399 for eliteserien? Haha. Helt uaktuelt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

dzk skrev: tir des 20, 2022 5:42 pm Fuck TV2, drittkanal. De burde holdt seg til kjendisrunking. Burde fått betalt for å høre på Jesper Mathisen.
Tenk å bli lenka fast til en stol og tvunget til å høre timeslange opptaket med skriking fra Jesper Mathiesen. Overgår torturkamrene i Vietnam-krigen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Blir fort streaming fra Kina for meg da. 399 ok pris om man ser på tv2 og La Liga og CL men for meg er det KUN Eliteserien som er av interesse. Var ikke et savn et sekund når Altibox ikke hadde tv2 og har ikke sett et sekund av noen av tv2 sine kanaler etter de havnet i grunnpakken igjen.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Haugzu skrev: tir des 20, 2022 5:48 pm
Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.
JAR erstatter ved Fagermo før pinse?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Marsman skrev: tir des 20, 2022 5:45 pm
dzk skrev: tir des 20, 2022 5:42 pm Fuck TV2, drittkanal. De burde holdt seg til kjendisrunking. Burde fått betalt for å høre på Jesper Mathisen.
Årets innlegg! Jesper har aldri vært relevant stakkar
Kommentar til dette, @LeSorcier?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:52 pm
Haugzu skrev: tir des 20, 2022 5:48 pm
Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.
Toppserie og NM fortsetter på NRK.
Flott

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Fitforfight skrev: tir des 20, 2022 5:53 pm
Haugzu skrev: tir des 20, 2022 5:48 pm
Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.
JAR erstatter ved Fagermo før pinse?
Alt jeg vet er at John Arne er på blokka til alle klubber i obos og eliteserien så fort de trenger ny trener. Kilde: John Arne

Nevi

Legg inn av Nevi »

For mitt vedkommene som har kuttet ut basicpakken hos Altibox og heller kjører TV2play var det helt greit. Ville uansett oppgradert til kr 399 når CL kommer i gang igjen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Uaktuelt her, ville vurdert det om jeg hadde delt abonnementet med tre andre.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Dobbel pris ja, faen jeg hater penger, ødelegger verden...

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

kytec skrev: tir des 20, 2022 6:04 pm Uaktuelt her, ville vurdert det om jeg hadde delt abonnementet med tre andre.
Er dette lov?
I så fall så tenker jeg litt annerledes :p

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jonasar skrev: tir des 20, 2022 6:07 pm
kytec skrev: tir des 20, 2022 6:04 pm Uaktuelt her, ville vurdert det om jeg hadde delt abonnementet med tre andre.
Er dette lov?
I så fall så tenker jeg litt annerledes :p
Det er/var lov med Sumo og de hadde vel TL?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Terningkast 1. Som forventet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blei dyrere som jeg regnet med, Tv2 er seg selv lik. Da blir det sesongkort som vanlig og så får man heller ta seg noen borteturer på det man sparer på Tv2 Pay i løpet av år. For jeg betaler ikke 5K i året for å se ES som er det eneste som inntresere meg i den pakken.

Marsman

Legg inn av Marsman »

Jonasar skrev: tir des 20, 2022 6:07 pm
kytec skrev: tir des 20, 2022 6:04 pm Uaktuelt her, ville vurdert det om jeg hadde delt abonnementet med tre andre.
Er dette lov?
I så fall så tenker jeg litt annerledes :p
Hadde tv2 play under VM og da kunne jeg lage konto til min bror, veit ikke hvor mange som er max

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Håper ikke de kjører jalla-lag i hver eneste hovedkamp

Hver serierunde vil to til tre kamper bli vist på åpne kanaler, altså TV 2 Direkte og Sport 1, men skal du se alt, må du ha abonnement på TV 2 Play, forteller Dahl.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er dette TV2s svar på at de har svidd av noen milliarder på det overhypete PL-klovneriet sitt i litt for mange år? Henter seg inn igjen ved nedbemanninger og heftige pris-økninger på rettigheter til norsk fotball. Denne gjengen eier ikke skam. Skal vi nå fortsatte med norsk fotball presentert av to skinnede rogalendinger og en programleder med psykopatisk blikk til dobbelt så høy pris?
Sist redigert av Folk_flesk den tir des 20, 2022 6:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Med tanke på at norsk fotball skal, eller ihvertfall bør, være det absolutt ypperste av hva fotball har å by på for nordmenn, så synes jeg prisen er helt innafor. Jeg har jo sett prisen på det makkverket som blir spilt i England, så jeg fryktet lignende tilstander. Tar man hele pakken med norsk ishockey, håndball, diverse nisje-idretter, Champions League, spansk ball, filmer og serier, så er det nesten på grensen til rimelig i dagens marked.

Man burde dog ha muligheten til å kun betale for norsk fotball, helt klart. Uansett en liten tommel opp, og det gjør meg overhodet ingenting å betale litt for norsk fotball. Det skulle egentlig bare mangle. Det er uten tvil den aller, aller besteste fotballen i hele verden.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Dobbel pris er mye med tanke på at det er første året TV2 tar over. Kan forvente prisøkninger hvert år.
Jeg venter til seriestart før jeg bestemmer meg.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

AcsOnFire skrev: tir des 20, 2022 5:33 pm Eliteserien på TV 2:

https://www.dagbladet.no/sport/bekrefte ... e/78112947
Fra og med den kommende sesongen overtar TV 2 Eliteserie-rettighetene fra Discovery, og prisen for å se norsk fotball neste sesong er klar.

Overfor Dagbladet bekrefter pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, at kanalens eneste Eliteserie-pakke for den kommende sesongen vil koste 399 kroner.
- I tillegg til Eliteserien, får man tilgang til alt det andre TV 2-innholdet.
Hver serierunde vil to til tre kamper bli vist på åpne kanaler, altså TV 2 Direkte og Sport 1, men skal du se alt, må du ha abonnement på TV 2 Play, forteller Dahl.

Dobling
Det er selskapet Fotball Media som inngikk avtalen med TV 2. Rettighetene gjelder Eliteserien, Toppserien, NM og 1. divisjon for kvinner og menn.
Hva gjør at dere ender på 399 kroner?

- Det er mange vurderinger som ligger bak, uten at jeg vil gå inn i en diskusjon rundt det, men kostnaden på sportsrettighetene er en av tingene.
- Var det aktuelt å gjøre det rimeligere?

: Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl. Foto: Eivind Senneset, TV 2

- Var det aktuelt å gjøre det rimeligere?

- Det er alltid vurderinger som ligger bak, men det er prisen vi har endt på.

Forrige sesong kostet det 179 kroner i måneden for å se Eliteserien hos foregående rettighetshaver Discovery. Det betyr at man må ut med over det dobbelte for å se Molde, Rosenborg, Bodø/Glimt, Vålerenga, Brann og de andre lagene hos TV 2 fra og med 2023.
Sesongkort på stadion, TV2 Direkte og Sport 1 på TVen hjemme. Puben for å plukke opp det som måtte bli igjen. Funker det.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Elgen skrev: tir des 20, 2022 6:29 pm Håper ikke de kjører jalla-lag i hver eneste hovedkamp

Hver serierunde vil to til tre kamper bli vist på åpne kanaler, altså TV 2 Direkte og Sport 1, men skal du se alt, må du ha abonnement på TV 2 Play, forteller Dahl.
Det kan du forvente deg. Blir mye Sandefjord, Hamkam og Ålesund å se på TV2.
Og deres favorittklubb Brann.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Passord123 skrev: tir des 20, 2022 6:37 pm
AcsOnFire skrev: tir des 20, 2022 5:33 pm Eliteserien på TV 2:

https://www.dagbladet.no/sport/bekrefte ... e/78112947
Fra og med den kommende sesongen overtar TV 2 Eliteserie-rettighetene fra Discovery, og prisen for å se norsk fotball neste sesong er klar.

Overfor Dagbladet bekrefter pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, at kanalens eneste Eliteserie-pakke for den kommende sesongen vil koste 399 kroner.
- I tillegg til Eliteserien, får man tilgang til alt det andre TV 2-innholdet.
Hver serierunde vil to til tre kamper bli vist på åpne kanaler, altså TV 2 Direkte og Sport 1, men skal du se alt, må du ha abonnement på TV 2 Play, forteller Dahl.

Dobling
Det er selskapet Fotball Media som inngikk avtalen med TV 2. Rettighetene gjelder Eliteserien, Toppserien, NM og 1. divisjon for kvinner og menn.
Hva gjør at dere ender på 399 kroner?

- Det er mange vurderinger som ligger bak, uten at jeg vil gå inn i en diskusjon rundt det, men kostnaden på sportsrettighetene er en av tingene.
- Var det aktuelt å gjøre det rimeligere?

: Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl. Foto: Eivind Senneset, TV 2

- Var det aktuelt å gjøre det rimeligere?

- Det er alltid vurderinger som ligger bak, men det er prisen vi har endt på.

Forrige sesong kostet det 179 kroner i måneden for å se Eliteserien hos foregående rettighetshaver Discovery. Det betyr at man må ut med over det dobbelte for å se Molde, Rosenborg, Bodø/Glimt, Vålerenga, Brann og de andre lagene hos TV 2 fra og med 2023.
Sesongkort på stadion, TV2 Direkte og Sport 1 på TVen hjemme. Puben for å plukke opp det som måtte bli igjen. Funker det.
Minus sesongkort så kjører jeg det samme. Gir heller pengene til uteplasser enn TV2, selv om det alt i alt koster meg mer.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Uaktuelt. Blir nok av folk som leverer streams med denne prisen. Betaler gladelig om det ikke er ran.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»