Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Svar
Bjørka

Re: Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Legg inn av Bjørka »

TV2 sin chat, 28. mars:

Spm: Hei. Den kampanjen dere har pa TV2 Play Total, som det står varer ut året, er det noen frist for når man må kjøpe den for å få 299-prisen?
Svar: Per dags dato er det ikke det nei :-)
Oppfølgingsspm: Ok, takk. Så det er relativt god sjanse for at det fremdeles koster 299 når man nærmer seg seriestart i Eliteserien?
Svar: Det stemmer :-)
Svar: Jeg har ikke hørt noe annet :-)

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

TV2 må ut med 900 millioner i året for rettighetene alene. Så kommer produksjonskostnadene for alle sendingene, lønn til deres egne folk som jobber med fotball, osv. på toppen av det.
Og går salget av abonnement treigt så vil heller ikke annonsørene betale så mye for reklamen som beregnet. TV2 virker uansett å skyte seg selv i foten ved å ha kuppa rettighetene da de skulle selges.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Bjørka skrev: søn apr 02, 2023 1:45 pm TV2 sin chat, 28. mars:

Spm: Hei. Den kampanjen dere har pa TV2 Play Total, som det står varer ut året, er det noen frist for når man må kjøpe den for å få 299-prisen?
Svar: Per dags dato er det ikke det nei :-)
Oppfølgingsspm: Ok, takk. Så det er relativt god sjanse for at det fremdeles koster 299 når man nærmer seg seriestart i Eliteserien?
Svar: Det stemmer :-)
Svar: Jeg har ikke hørt noe annet :-)
Da håper jeg du avstår fra å kjøpe. Bruk forbrukermakta.

pigg

Legg inn av pigg »

urbeka skrev: søn apr 02, 2023 1:36 pm Jeg slo til på tilbudets siste dag, 299/mnd ut året, uten binding. Kommer helt sikkert nye tilbud.
Får håpe det kommer nye tilbud, ja. 300 er innenfor, en hundrelapp til tror jeg ikke pakken er verdt. Det er jo stort sett bare Brann sine kamper jeg skal se. Men første kampen går på TV2 Direkte, og andre hjemmekamp har jeg tenkt å dra på stadion å se, så behovet er jo ikke voldsomt på noen måte i begynnelsen. Får vente en måned kanskje og håper det kommer en bedre avtale.

Gutter, hvor mange kamper med Brann tror det vil bli sendt på åpne kanaler denne sesongen? Kan det bli så mange som ti? Brann er jo det store TV-laget, sammen med VIF og RBK.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

pigg skrev: søn apr 02, 2023 6:55 pm
urbeka skrev: søn apr 02, 2023 1:36 pm Jeg slo til på tilbudets siste dag, 299/mnd ut året, uten binding. Kommer helt sikkert nye tilbud.
Får håpe det kommer nye tilbud, ja. 300 er innenfor, en hundrelapp til tror jeg ikke pakken er verdt. Det er jo stort sett bare Brann sine kamper jeg skal se. Men første kampen går på TV2 Direkte, og andre hjemmekamp har jeg tenkt å dra på stadion å se, så behovet er jo ikke voldsomt på noen måte i begynnelsen. Får vente en måned kanskje og håper det kommer en bedre avtale.

Gutter, hvor mange kamper med Brann tror det vil bli sendt på åpne kanaler denne sesongen? Kan det bli så mange som ti? Brann er jo det store TV-laget, sammen med VIF og RBK.
Tror det at TV2 kjører de fleste toppkamper bak betalingsmur slik at flere skal abonnere.
De må jo hente inn kroner ett eller annet sted.
Hvor mye det utgjør i forhold til reklameinntekter aner jeg ikke.

Strider

Legg inn av Strider »

Hvis man har TV2 Premium kan man da se alle kampene gratis på nettet eller på TV? Hvordan funker dette ?

Kontorstol

Legg inn av Kontorstol »

Noen som vet om de kommer til å sende kamper i 4k når de først sender på Play? Å sende i 720 i 2023 eller hva de nå gjør føles ikke bra.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

TylerDurdenNorway skrev: søn apr 02, 2023 8:40 pm Hvis man har TV2 Premium kan man da se alle kampene gratis på nettet eller på TV? Hvordan funker dette ?
Kan gjøre begge deler. Jeg bruker nettbrett og tv, og har appen, eller logger inn på tv2 sine sider. Begge deler funker bra. På tven måtte vi bare inn på kontoen og logge inn,, så konfigurerte tven resten selv. Overraskende greit faktisk.

Albino

Legg inn av Albino »

Sender TV2 FotballXtra på TV eller bare på nett? Eller er det ikke FotballXtra i det hele tatt? Sett TV Guide, men finner ikke noe FotballXtra på TV den dagen. Fotballkveld på TV2 Sport 1 etter kampene.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Kontorstol skrev: søn apr 02, 2023 10:01 pm Noen som vet om de kommer til å sende kamper i 4k når de først sender på Play? Å sende i 720 i 2023 eller hva de nå gjør føles ikke bra.
Tror nok det bare gjelder viasat og engelsk fotball desverre

Citano

Legg inn av Citano »

Albino skrev: tir apr 04, 2023 12:18 am Sender TV2 FotballXtra på TV eller bare på nett? Eller er det ikke FotballXtra i det hele tatt? Sett TV Guide, men finner ikke noe FotballXtra på TV den dagen. Fotballkveld på TV2 Sport 1 etter kampene.
FotballXtra sendes på TV 2 Sport 2 17.00.
Så har de et lignede program kalt "Målfest" som starter 14.00 som jeg tror dekker 1.div-3.div

Dette da basert på lenke delt tidligere i denne tråden:
https://info.tv2.no/info/artikkel/sende ... 85ad32eb58

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Sist september fornyet jeg årsabonnementet på Sport, Film og Serier til 1890 kroner. Har det mest for å ha tilgang til norsk ishockey.

Ikke faen om jeg i tillegg kommer å betale 399 kroner per måned for å se på norsk eliteserie.

Forrige sesong så jeg eliteserie kampene på Eurosport ved å velge inn de kanalene uten ekstra kostnad.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Jeg tok Altibox sitt tilbud, tre måneder for prisen av en. Så må jeg huske å si opp abonnement om tre måneder om ikke det komer et nytt tilbud. 399 er uaktuelt for å se to bortekamper i måneden.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Mulig jeg tegner abonnement for en måned en time før kampen mot Molde, da får jeg med meg 5 kamper (som ikke er på åpen kanal) og avslutter måneden 17. mai rett før det er to ukers (landslags?)pause. Virker som om det ellers bare blir 2-3 kamper å få med seg, muligens det blir noe bra CL etter hvert.

Så spørs det om jeg gidder noe mer enn det, er ikke mer nytt Disney+ innhold enn at jeg antakelig blir mett på en måned.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Zorbeltuss skrev: fre apr 07, 2023 11:40 pm Mulig jeg tegner abonnement for en måned en time før kampen mot Molde, da får jeg med meg 5 kamper (som ikke er på åpen kanal) og avslutter måneden 17. mai rett før det er to ukers (landslags?)pause. Virker som om det ellers bare blir 2-3 kamper å få med seg, muligens det blir noe bra CL etter hvert.

Så spørs det om jeg gidder noe mer enn det, er ikke mer nytt Disney+ innhold enn at jeg antakelig blir mett på en måned.
399 kr for 5 kamper, altså 80 kr pr kamp?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Kan du melde deg av og på? Er det så enkelt?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

tomi skrev: lør apr 08, 2023 2:15 am
399 kr for 5 kamper, altså 80 kr pr kamp?
Nja, 89 for Disney+ med Mandalorian s3 og så har jeg ikke fått sett Andor heller og sikkert litt andre ting, så er TV2 Play sitt øvrige bibliotek verdt kanskje en tier, så da blir det 60 pr kamp.

Jessinger

Legg inn av Jessinger »

Har jeg misforstått noe nå, eller er det mulig at man kan dele på en bruker og se samme kamp? Kunne tenke meg å dele tv2play bruker med faren min, men det høres jo for godt ut til å være sant at vi kan sitte på to forskjellige steder og se samme kamp, på samme bruker.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Jessinger skrev: man apr 10, 2023 11:19 am Har jeg misforstått noe nå, eller er det mulig at man kan dele på en bruker og se samme kamp? Kunne tenke meg å dele tv2play bruker med faren min, men det høres jo for godt ut til å være sant at vi kan sitte på to forskjellige steder og se samme kamp, på samme bruker.
Det kan dere ikke. Man kan ikke se to kamper i samme liga samtidig på samme bruker.

https://hjelp.tv2.no/hovedkategori/kont ... cfdd8115ab

Mia

Legg inn av Mia »

Fikk melding av TV2 idag. 199kr for alt for 1 måned. Så 399. Er kun idag den prisen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Har tegnet abonnement. Jeg ser RBK og fruen er ihuga Molde supporter, så her er det diskusjon i heimen. :roll:

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

10.04.2023

1. runde Eliteserien Rosenborg 14.30 Viking TV 2 Direkte
1. runde Eliteserien Stabæk 17.00 Odd TV 2 Sport 1
1. runde Eliteserien Aalesund 17.00 Vålerenga TV 2 Play
1. runde Eliteserien HamKam 17.00 Sandefjord TV 2 Play
1. runde Eliteserien Lillestrøm Utsatt Strømsgodset TV 2 Play
1. runde Eliteserien Sarpsborg 17.00 Bodø/Glimt TV 2 Play
1. runde Eliteserien Tromsø 17.00 Molde TV 2 Play
1. runde Eliteserien Brann 19.15 Haugesund TV 2 Direkte

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Mia skrev: man apr 10, 2023 11:24 am Fikk melding av TV2 idag. 199kr for alt for 1 måned. Så 399. Er kun idag den prisen.
Er det noe binding? Ellers vil jeg tro at man får et nytt tilbud hvis du avslutter etter 1 måned.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

izzet2015 skrev: man apr 10, 2023 11:39 am Har tegnet abonnement. Jeg ser RBK og fruen er ihuga Molde supporter, så her er det diskusjon i heimen. :roll:
Det fine er jo dog om begge er ihuga :D

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

izzet2015 skrev: man apr 10, 2023 11:39 am Har tegnet abonnement. Jeg ser RBK og fruen er ihuga Molde supporter, så her er det diskusjon i heimen. :roll:
Her er det tydeligvis en som har giftet seg opp

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Klarer ikke å finne noe annet tilbud enn 399 nå. Faen. Noe jeg misser? Ikke fått noe tilbud. En venn av meg sier han fikk 3 måneder for 349? Fatter ingenting.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Tok 3mnd for totalt 349kr og sa opp med en gang, en drøy hundrings i måneden er det verdt.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ser det tydeligvis bare er Altibox kunder som får det tilbudet. Så, jeg er bare screwed nå altså? Må bare ta til takke med 399? Det var jo tilbud om 299 ut året tidligere, men jeg kjøpte ikke abonnement da.. Er det bare forsvunnet?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

MoldeMoldeMolde skrev: man apr 10, 2023 11:55 am
izzet2015 skrev: man apr 10, 2023 11:39 am Har tegnet abonnement. Jeg ser RBK og fruen er ihuga Molde supporter, så her er det diskusjon i heimen. :roll:
Her er det tydeligvis en som har giftet seg opp
Ja det har hun! Mye og lange diskusjoner , du vil ikke tro hvor høyt støynivået er. RBK siden 1963!! Alltid RBK!

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Cedianar skrev: man apr 10, 2023 12:43 pm Klarer ikke å finne noe annet tilbud enn 399 nå. Faen. Noe jeg misser? Ikke fått noe tilbud. En venn av meg sier han fikk 3 måneder for 349? Fatter ingenting.
https://www.altibox.no/privat/tv/eliteserien/

Telia har også samme opplegg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»