Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Legg inn av Zanick »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir des 20, 2022 7:08 pm Hva faen er Britbox og hvorfor skal jeg betale for det
Uvesentlig rettighet som utgjør ingenting på prisen i det store og det hele.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Nok en gang pakkes det inn i en elendig bundle som de prøver å forsvare prisen med, noe som gjør det til et totalt uinteressant produkt.

TV2 gjør som TV2 gjør best.

Fremtidens TV er på brukerens premisser, der brukeren selv velger hva hen vil se. TV2 klamrer seg til TV-steinalderen, og vil velge for deg, og ta grov overpris for det. Muligens TV-verdens Kodak/Blockbuster her.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Zanick skrev: tir des 20, 2022 7:07 pm
Vikingen skrev: tir des 20, 2022 6:50 pm Hadde de gitt en rimelig pris for å se norsk fotball hadde det ikke vært noe problem. Men jeg har NULL interesse for å betale for TV2s utgifter ifm la liga og Champions League. Og enda mindre disney + og whatever.
Det er norsk fotball som er TV2 store satsingsområdet fremover og enorme summer blir investert så jeg tror ikke det hadde latt seg gjøre å hatt en vesentlige lavere pris. Kunne tenkt meg en pakke til 350 for norsk ball, så kan de som vil ha flere sportsrettigheter slenge på en femitlapp.
De kunne fint tjent penger på 249,- pr mnd. Men da hadde de ikke tjente like mye på alt det andre pisset i pakka. Og det er garantert det som blir avgjørende for tv2. Blodsugere.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Helt perfekt for min del. Har ikke lineær-TV, og abonnerer allerede på CL-pakken til tv2, og den er vel på 399 i dag? Er også stor interesse for diverse serier på tv2 samt Disney+ i husstanden, så jeg sier meg fornøyd.

Forstår dog at andre som ikke er interesserte i noe utenom Eliteserien føler at prisen er litt vel stiv.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

FranciscoM skrev: tir des 20, 2022 5:54 pm
Marsman skrev: tir des 20, 2022 5:45 pm
dzk skrev: tir des 20, 2022 5:42 pm Fuck TV2, drittkanal. De burde holdt seg til kjendisrunking. Burde fått betalt for å høre på Jesper Mathisen.
Årets innlegg! Jesper har aldri vært relevant stakkar
Kommentar til dette, @LeSorcier?
Det skal bli en sann nytelse å få høre mer til Jesper.

lund

Legg inn av lund »

399 kroner i måneden er mer eller mindre ingenting for norsk fotball hvis dekningen blir i nærheten av det den var på sitt beste sist TV2 hadde rettighetene.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

399 kroner mnd for 10-15 kamper med Strømsgodset hver sesong. Det er det bare å drite i.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Thecokeman skrev: tir des 20, 2022 6:58 pm Jaja, da er jeg faktisk usikker på om det blir å se norsk fotball på meg neste år. Blodpris sammenlignet med Discovery og når interessen er på et historisk lavpunkt skal det godt gjøres å forsvare den prisen for meg. Ser knapt noe av det andre der, toppen et par CL-kamper, resten er helt uinteressant.
Blodpris, som garantert kommer til å øke år for år. 4,5 milliarder for 5 år med rettigheter. Det er 900 mill per år. 400 kroner x 12 = 4800 kroner inn per abonnent per år. Selv med 100 000 abonnenter vil.man få inn "bare" 480 mill i året, dvs. under halvparten av pengene bare for rettigheter. I tillegg kommer produksjonskost, hele kommentatorkorpset, osv. Gjett om det må kjøres på med reklame...

Blodsugerkanalen TV2 er uaktuelt for meg uansett pris. De har den mest rævva streamingtjenesten og pøser inn reklame på absolutt alt. Takke faen for at jeg allerede har betalt årsabonnement på Disney+ nettopp og ikke har lineær TV overhodet. Prisen i seg selv er ikke helt hinsides, mem man vet jo at den vil bli pumpa opp.
Sist redigert av Kalle73 den tir des 20, 2022 8:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Marsman

Legg inn av Marsman »

LeSorcier skrev: tir des 20, 2022 7:59 pm
FranciscoM skrev: tir des 20, 2022 5:54 pm
Marsman skrev: tir des 20, 2022 5:45 pm

Årets innlegg! Jesper har aldri vært relevant stakkar
Kommentar til dette, @LeSorcier?
Det skal bli en sann nytelse å få høre mer til Jesper.
Tror nok du er den eneste med denne meningen

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir des 20, 2022 7:08 pm Hva faen er Britbox og hvorfor skal jeg betale for det
Det er noe ræl av streaming som isolert koster 79 kr og Disney+ 89. Gi meg norsk fotball pakka til 299.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

399 er en helt grei pris når CL og La Liga også er inkludert :D

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

LeSorcier skrev: tir des 20, 2022 7:59 pm
FranciscoM skrev: tir des 20, 2022 5:54 pm
Marsman skrev: tir des 20, 2022 5:45 pm

Årets innlegg! Jesper har aldri vært relevant stakkar
Kommentar til dette, @LeSorcier?
Det skal bli en sann nytelse å få høre mer til Jesper.
Enig digger Jesper :D

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Problemet er jo at man ikke bare kan kjøpe det man vil, her blir man pushet på Disney+ og Britbox, og masse annet som aldri vil bli sett på.

Vi får se om Tv2 har regnet riktig på at viljen til å betale 4000 i året for Eliteserien er der hos mange nok.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Prisen skremmer meg forsåvidt ikke, men Viking gir meg bare frustrasjon og resten har jeg ingen interesse av å se.

Jeg merker jeg blir mindre og mindre interessert i fotball. Det er jo bare penger alt sammen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Eliteserien, CL, Disney+, CMore og TV2 til 399,- er egentlig ikke så ille.

Helst skulle man hatt muligheten til kun å kjøpe Eliteserien, men når man først blir påtvunget en pakken, syns jeg man får ganske mye for pengene.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Sulfat skrev: tir des 20, 2022 11:24 pm Eliteserien, CL, Disney+, CMore og TV2 til 399,- er egentlig ikke så ille.

Helst skulle man hatt muligheten til kun å kjøpe Eliteserien, men når man først blir påtvunget en pakken, syns jeg man får ganske mye for pengene.
Helt enig. Fair pris.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Sulfat skrev: tir des 20, 2022 11:24 pm Eliteserien, CL, Disney+, CMore og TV2 til 399,- er egentlig ikke så ille.

Helst skulle man hatt muligheten til kun å kjøpe Eliteserien, men når man først blir påtvunget en pakken, syns jeg man får ganske mye for pengene.
Eliteserien er den viktigste ligaen for meg, ja det var dyrt, men synes hele pakka er innafor.
Jeg vil også ha pausestoff som jeg hadde med Discovery, så jeg kommer til å betale for stream.
Tror TV2 blir i stand til å løfte interessen for norsk eliteserie, og at det vil bli gjeft å følge oppbyggingen mot kamp og at det kan bli skikkelig snakkis igjen.
Gleder meg til sesongstart, og håper vi overlever igjen.
Har skikkelig trua på Isnes, og at vi vil spille offensiv fotball i 2023, selv om han nok kommer til å være mer pragmatisk i enkeltkamper enn Wibe var

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Trakksjekk skrev: tir des 20, 2022 8:46 pm 399 kroner mnd for 10-15 kamper med Strømsgodset hver sesong. Det er det bare å drite i.
Ja, det er det svært vanskelig å være uenig i ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Elgen skrev: tir des 20, 2022 11:13 pm
Nei, det må vel bli noe annet enn vm i fotball, engelsk og norsk fotball det. Er jo faktisk en god del å velge i.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Haugzu skrev: tir des 20, 2022 5:48 pm
Justice 97 skrev: tir des 20, 2022 5:47 pm Blir ikke aktuelt. Heldigvis får man obos på Direktesport. TV2 kan brenne.
Toppserien også? Greit å få med seg John Arne skrike og rulle rundt på sidelinja.
:lol:

smash

Legg inn av smash »

Synes ikke det er så ille. Verre at eliteserien til tider har vært så lite attraktivt at man får alt for under 100-lappen.

Dog hadde det vært fint om de hadde en pakke til 299,- for de som kun ønsker eliteserien eller sport og ikke alt det andre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

seriemester2013 skrev: tir des 20, 2022 11:32 pm
Sulfat skrev: tir des 20, 2022 11:24 pm Eliteserien, CL, Disney+, CMore og TV2 til 399,- er egentlig ikke så ille.

Helst skulle man hatt muligheten til kun å kjøpe Eliteserien, men når man først blir påtvunget en pakken, syns jeg man får ganske mye for pengene.
Eliteserien er den viktigste ligaen for meg, ja det var dyrt, men synes hele pakka er innafor.
Jeg vil også ha pausestoff som jeg hadde med Discovery, så jeg kommer til å betale for stream.
Tror TV2 blir i stand til å løfte interessen for norsk eliteserie
Er det noe som ev. kommer til å løfte interessen for norsk Eliteserie så er det lagene, ikke mumlingen til Mathisen eller fistelen til Alsaker.

TWU

Legg inn av TWU »

Klart det blir dyrere når attraksjonen er tilbake i eliteserien.

Her hadde vi vel hatt Disney + og tv 2 Play uansett, så sånn sett ikke så gale. Kjipt for de som kun vil se favorittlaget sitt spille og ikke noe annet

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vikingen skrev: tir des 20, 2022 7:21 pm
Zanick skrev: tir des 20, 2022 7:07 pm
Vikingen skrev: tir des 20, 2022 6:50 pm Hadde de gitt en rimelig pris for å se norsk fotball hadde det ikke vært noe problem. Men jeg har NULL interesse for å betale for TV2s utgifter ifm la liga og Champions League. Og enda mindre disney + og whatever.
Det er norsk fotball som er TV2 store satsingsområdet fremover og enorme summer blir investert så jeg tror ikke det hadde latt seg gjøre å hatt en vesentlige lavere pris. Kunne tenkt meg en pakke til 350 for norsk ball, så kan de som vil ha flere sportsrettigheter slenge på en femitlapp.
De kunne fint tjent penger på 249,- pr mnd. Men da hadde de ikke tjente like mye på alt det andre pisset i pakka. Og det er garantert det som blir avgjørende for tv2. Blodsugere.
250 kr var prisnivået tv2 lå på for 10-15 år siden. Dengang var rettighetene langt billigere, så det sier seg selv at prisen er høyere nå. Det er en vanskelig oppgave å få avkastning på rettigheter til 4,5 milliarder.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Hadde det ikke vært for det at Disney+ innholdet er 10 ganger mer interessant enn all ikke-fotballen på TV2-play........

TV2 er også de primære driverne for at norske fotballredaksjoner fylles opp av diverse "fotballprofiler" som tydeligvis har fått i innstruks å tomprate i vei som en bruktbilselger som tatt ut av en Pondus-stripe for å overdøve ulyder fra motoren når det prøvekjøres.

I 2016 så jeg EM på Sør-Afrikansk TV, og det er rett og slett pinlig på vegne av alle fotballelskendes nordmenn hvor enormt mye høyere nivået på kommentatorer og eksperter i studio var der.

Eneste grunnen til å håpe på at mange nok (andre enn meg) punger ut for dette er at da kan det håpes på mere TV-penger inn i norske klubber.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Hadde ikke blitt noe billigere selv om man bare ville hatt Eliteserien og ikke noe annet. Prisen er satt slik for å dra seere til plattformen.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Så vel én norsk kamp i fjor, med tilgang til alle kanalene, så blir vel ikke noe mer på meg i år :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zorbeltuss skrev: ons des 21, 2022 1:19 am Hadde det ikke vært for det at Disney+ innholdet er 10 ganger mer interessant enn all ikke-fotballen på TV2-play........

TV2 er også de primære driverne for at norske fotballredaksjoner fylles opp av diverse "fotballprofiler" som tydeligvis har fått i innstruks å tomprate i vei som en bruktbilselger som tatt ut av en Pondus-stripe for å overdøve ulyder fra motoren når det prøvekjøres.
Har også lurt litt på hva TV2 opp gjennom årene har svidd av på denne prateklubben av gamle profiler som sitter der i timesvis og jabber i vei om løst og fast. Når de hadde PL-rettighetene skulle de også presentere "vaskeekte engelske profiler" og på krampeaktig Norwenglish stille dem uinteressante spørsmål som liksom seerne var såå interessert i. En tørrlagt Paul Gascoigne, selveste Les Ferdinand, og hvem husker ikke 80-tallslegenden Ray Wilkins? Du verden.

De fortsetter vel nå med en ren norsk versjon av dette påkostede fjaset og det blir spennende og igjen høre de kruttsterke analysene til våre egne has-beens Jon Arne Riise, Steffen Iversen og kanskje vi til og med etterhvert en angrende Jon Carew? Enorme forventninger.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Fuck. Er bare interessert i Eliteserien av dette. CL er noe kommersielt juggel, selv om jeg alltid liker å se Haaland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»