Fjordkraft Ligaen

Svar
Smurfejonny
Innlegg: 316

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 7:56 pm
Smurfejonny skrev: fre okt 08, 2021 7:28 pm
TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 11:06 am

Kissel gikk i garderoben og kom ikke tilbake. Vet ikke status på han ennå. Synd Tommy Kristiansen ikke spilte kampen igår
https://www.tv2.no/sport/14278132/

Den tidligere NHL-spilleren tar heller ingen selvkritikk etter torsdagens takling, som førte til at Kissel nå er skadet og Martinsen er utestengt.

– Jeg føler det er et gjennomgående tema i denne ligaen. Mange spillere glemmer helt at de har et ansvar når de har pucken. Man kan gå inn og rapportere alt. Jeg føler det er litt ødeleggende. Det er en grunn til at det er dommere, de skal sørge for spillernes sikkerhet, sier han.

Martinsen visste ikke at han ble utestengt i tre kamper da han snakket med TV 2. Han var da klar på at han ikke mente at taklingen på Dan Kissel kvalifiserte til utestengelse.

– Jeg gjør som alle andre ville gjort, med å sette press på ham. Jeg forsøker å legge meg slik at han ikke kan svinge hjemover, og håper at han fortsetter oppover i banen. Han ser at jeg kommer etter han, men velger å svinge rett inn der jeg står. Der står selvfølgelig jeg. Siden jeg er større enn ham, ser det voldsomt ut. Det er en uheldig situasjon som ofte skjer i denne ligaen. Spilleren med pucken setter seg selv i en farlig situasjon. Hadde han gjort som jeg trodde han skulle gjøre, ville det ikke blitt noen situasjon, mener Martinsen.


Martinsen er en god spiller han, men han kommer til å skade noen alvorlig med en slik holdning. Han takler spillere i stor fart 1m fra vantet og inn i vantet, det er jo klart at risikoen for skader er stor da, spesielt med den tyngden han har.
Martinsen framstår mindre smart med disse uttalelsene. Hvis alle gjør slik som han tenker så blir ingen skadet. Når spillere ikke gjør som han tenker sp et det deres feil at de blir skadet. Molbo tankegang. Har sett den på Kissel noen ganger og den er både voldsom og helt unødvendig.

Greit at hockey er en tøff sport, men boarding på den måten må slås ned på og 3 kamper er helt på sin plass
Spesielt med tanke på at Dokken er ute i en måned ca og så hadde jo han en til mot Ringerike som ikke ble sett på av DISU. Jeg syntes Martinsen minner mer og mer om en god Didrik, en som er en fare for andre.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: fre okt 08, 2021 8:30 pm
TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 7:56 pm
Smurfejonny skrev: fre okt 08, 2021 7:28 pm

https://www.tv2.no/sport/14278132/

Den tidligere NHL-spilleren tar heller ingen selvkritikk etter torsdagens takling, som førte til at Kissel nå er skadet og Martinsen er utestengt.

– Jeg føler det er et gjennomgående tema i denne ligaen. Mange spillere glemmer helt at de har et ansvar når de har pucken. Man kan gå inn og rapportere alt. Jeg føler det er litt ødeleggende. Det er en grunn til at det er dommere, de skal sørge for spillernes sikkerhet, sier han.

Martinsen visste ikke at han ble utestengt i tre kamper da han snakket med TV 2. Han var da klar på at han ikke mente at taklingen på Dan Kissel kvalifiserte til utestengelse.

– Jeg gjør som alle andre ville gjort, med å sette press på ham. Jeg forsøker å legge meg slik at han ikke kan svinge hjemover, og håper at han fortsetter oppover i banen. Han ser at jeg kommer etter han, men velger å svinge rett inn der jeg står. Der står selvfølgelig jeg. Siden jeg er større enn ham, ser det voldsomt ut. Det er en uheldig situasjon som ofte skjer i denne ligaen. Spilleren med pucken setter seg selv i en farlig situasjon. Hadde han gjort som jeg trodde han skulle gjøre, ville det ikke blitt noen situasjon, mener Martinsen.


Martinsen er en god spiller han, men han kommer til å skade noen alvorlig med en slik holdning. Han takler spillere i stor fart 1m fra vantet og inn i vantet, det er jo klart at risikoen for skader er stor da, spesielt med den tyngden han har.
Martinsen framstår mindre smart med disse uttalelsene. Hvis alle gjør slik som han tenker så blir ingen skadet. Når spillere ikke gjør som han tenker sp et det deres feil at de blir skadet. Molbo tankegang. Har sett den på Kissel noen ganger og den er både voldsom og helt unødvendig.

Greit at hockey er en tøff sport, men boarding på den måten må slås ned på og 3 kamper er helt på sin plass
Spesielt med tanke på at Dokken er ute i en måned ca og så hadde jo han en til mot Ringerike som ikke ble sett på av DISU. Jeg syntes Martinsen minner mer og mer om en god Didrik, en som er en fare for andre.

Ser på Twitter at Holøs støtter Martinsen. Sier endel om Holøs og det. Martinsen minner om Didrik ja. Kan bli mye action framover hvis han skal fortsette å teste grensene. Var mye temperatur i gårsdagens kamp og mer blir det når man har en løs kanon utpå isen. 3 kamper , 3 skader sier det meste.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 9:45 pm
Smurfejonny skrev: fre okt 08, 2021 8:30 pm
TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 7:56 pm
Martinsen framstår mindre smart med disse uttalelsene. Hvis alle gjør slik som han tenker så blir ingen skadet. Når spillere ikke gjør som han tenker sp et det deres feil at de blir skadet. Molbo tankegang. Har sett den på Kissel noen ganger og den er både voldsom og helt unødvendig.

Greit at hockey er en tøff sport, men boarding på den måten må slås ned på og 3 kamper er helt på sin plass
Spesielt med tanke på at Dokken er ute i en måned ca og så hadde jo han en til mot Ringerike som ikke ble sett på av DISU. Jeg syntes Martinsen minner mer og mer om en god Didrik, en som er en fare for andre.

Ser på Twitter at Holøs støtter Martinsen. Sier endel om Holøs og det. Martinsen minner om Didrik ja. Kan bli mye action framover hvis han skal fortsette å teste grensene. Var mye temperatur i gårsdagens kamp og mer blir det når man har en løs kanon utpå isen. 3 kamper , 3 skader sier det meste.
Vi liker alle tøff hockey, men skader liker vi ikke. Skader kan skje som uhell, men så mange på så kort tid er ikke uhell. Det er farlig spill. Det er flere som støtter han , Patrick er og ute og støtter han i media. Jeg liker det ikke, jeg vil se god og fair hockey. Det ser vi ikke når de beste er ute med skade.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg tror at alle som liker hockey, liker tøff hockey. Skjønner derimot ikke hvorfor noen ikke forstår at boarding ikke inngår i dette…..

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Stjernen spiller Sparta trill rundt. 2 null ledelsen burde vært mye større.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Stjernen sender smurfepakket hjem med 1-4 i sekken. Deilig. Og vi topper tabellen!

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Lurer på om de spilte uten keepere i Askerhallen, 6-6 etter 3 perioder og nå er det straffeslag :D

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig kult med Papillon i Gruner

https://www.tv2.no/sport/14270932/

Har imponert stort mot Oilers allered
Kun 25 år gammel og landskamper for Frankrike. Kan fort havne i bedre klubb eller bedre liga etter denne sesongen

Strider

Legg inn av Strider »

Ale skrev: fre okt 15, 2021 2:58 am Artig at Stjernen gjør det så bra om dagen. Topper tabellen nå.
Fikk litt 90-talls følelse da jeg så litt på Stjernen - Sparta og fullt hus og god kvalitet på isen

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Etter en jevn førsteperiode høvler Stjernen over Lillehammer. Scorer 5 mål 12minutter i andre. Stjernen - Lillehammer 8-3. Kan det være den beste utgaven av Stjernen noensinne. Spesielt defensivt har vi tatt sjumilssteg. Utrolig gøy.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Alltid så jævlig tungt å møte Oilers. Fortjent 4-2 seier til hjemmelaget. Men linjedommeren bør øke styrken på brillene. Det avgjørende målet var jo en soleklar offside.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Elvebakken skrev: lør okt 23, 2021 7:27 pm Alltid så jævlig tungt å møte Oilers. Fortjent 4-2 seier til hjemmelaget. Men linjedommeren bør øke styrken på brillene. Det avgjørende målet var jo en soleklar offside.
Så bilde av den, den var jo ganske klar. Så de den på video og?

JohnDoe79

Legg inn av JohnDoe79 »

Tempoet i Oilers - Stjernen kampen var til tider voldsomt. Og dette Stjernen laget må være den beste utgaven siden Martin Karyia & Co herjet. Men tross alt en fortjent Oilers seier i en svært nervepirrende kamp. Tipper disse 2 møtes i NM finalen også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 7:47 pm
Elvebakken skrev: lør okt 23, 2021 7:27 pm Alltid så jævlig tungt å møte Oilers. Fortjent 4-2 seier til hjemmelaget. Men linjedommeren bør øke styrken på brillene. Det avgjørende målet var jo en soleklar offside.
Så bilde av den, den var jo ganske klar. Så de den på video og?
Hvor kan man se bilde?

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:57 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 7:47 pm
Elvebakken skrev: lør okt 23, 2021 7:27 pm Alltid så jævlig tungt å møte Oilers. Fortjent 4-2 seier til hjemmelaget. Men linjedommeren bør øke styrken på brillene. Det avgjørende målet var jo en soleklar offside.
Så bilde av den, den var jo ganske klar. Så de den på video og?
Hvor kan man se bilde?
Det ligger bilde på Norsk Ishockey sin gruppe på facebook, får ikke limt inn linken her

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:04 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:57 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 7:47 pm

Så bilde av den, den var jo ganske klar. Så de den på video og?
Hvor kan man se bilde?
Det ligger bilde på Norsk Ishockey sin gruppe på facebook, får ikke limt inn linken her
Da får jeg prøve å bli medlem der :lol:

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:06 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:04 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:57 pm

Hvor kan man se bilde?
Det ligger bilde på Norsk Ishockey sin gruppe på facebook, får ikke limt inn linken her
Da får jeg prøve å bli medlem der :lol:
Fant bilde på Twitter og


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:10 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:06 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:04 pm

Det ligger bilde på Norsk Ishockey sin gruppe på facebook, får ikke limt inn linken her
Da får jeg prøve å bli medlem der :lol:
Fant bilde på Twitter og

Så den på FB og nå. Det var en ganske solid offside ja, ekstremt merkelig at dommerne ikke får det med seg.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:11 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:10 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:06 pm

Da får jeg prøve å bli medlem der :lol:
Fant bilde på Twitter og

Så den på FB og nå. Det var en ganske solid offside ja, ekstremt merkelig at dommerne ikke får det med seg.
Ser enkelte skriver at de så den på video, jeg så ikke kampen selv. Men hvis de har sett den på video er det en skandale, har de ikke sett den på video er det bare veldig dårlig av dommerne.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

De gikk rett til dropp, kan ikke ha sett den på video. Var vanskelig å se med engang, men med repriser, soleklar. Heldigvis ikke matchavgjørende selv om det ødela momentum for Stjernen.

Problemet er at Stjernen aldri fant noe momenum på slutten. Oilers stresset de over hele isen

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: lør okt 23, 2021 8:26 pm De gikk rett til dropp, kan ikke ha sett den på video. Var vanskelig å se med engang, men med repriser, soleklar. Heldigvis ikke matchavgjørende selv om det ødela momentum for Stjernen.

Problemet er at Stjernen aldri fant noe momenum på slutten. Oilers stresset de over hele isen
Med 1.04 igjen og med tanke på at det var 4-2 målet utgjør det jo en stor forskjell. Oilers får en større trygghet og det er en mye lengre vei til poeng for Stjernen. Men er dårlig avgjørelse da ja.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:33 pm
TAdams6 skrev: lør okt 23, 2021 8:26 pm De gikk rett til dropp, kan ikke ha sett den på video. Var vanskelig å se med engang, men med repriser, soleklar. Heldigvis ikke matchavgjørende selv om det ødela momentum for Stjernen.

Problemet er at Stjernen aldri fant noe momenum på slutten. Oilers stresset de over hele isen
Med 1.04 igjen og med tanke på at det var 4-2 målet utgjør det jo en stor forskjell. Oilers får en større trygghet og det er en mye lengre vei til poeng for Stjernen. Men er dårlig avgjørelse da ja.
Joda, det var jo ennå mulighet. Men Stjernen virket tannløse på slutten. Men man vet aldri.

Det positive er at Oilers endelig spilte med aggressivitet og vant fortjent mot serielederen

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:33 pm
TAdams6 skrev: lør okt 23, 2021 8:26 pm De gikk rett til dropp, kan ikke ha sett den på video. Var vanskelig å se med engang, men med repriser, soleklar. Heldigvis ikke matchavgjørende selv om det ødela momentum for Stjernen.

Problemet er at Stjernen aldri fant noe momenum på slutten. Oilers stresset de over hele isen
Med 1.04 igjen og med tanke på at det var 4-2 målet utgjør det jo en stor forskjell. Oilers får en større trygghet og det er en mye lengre vei til poeng for Stjernen. Men er dårlig avgjørelse da ja.
Hvorfor ble det ikke videodømming der. Spillerne reagerte og Stjernen sin trener var jo nærmest på vei ut på isen. Fordi de var sikre på avgjørelsen?

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Elvebakken skrev: lør okt 23, 2021 9:47 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:33 pm
TAdams6 skrev: lør okt 23, 2021 8:26 pm De gikk rett til dropp, kan ikke ha sett den på video. Var vanskelig å se med engang, men med repriser, soleklar. Heldigvis ikke matchavgjørende selv om det ødela momentum for Stjernen.

Problemet er at Stjernen aldri fant noe momenum på slutten. Oilers stresset de over hele isen
Med 1.04 igjen og med tanke på at det var 4-2 målet utgjør det jo en stor forskjell. Oilers får en større trygghet og det er en mye lengre vei til poeng for Stjernen. Men er dårlig avgjørelse da ja.
Hvorfor ble det ikke videodømming der. Spillerne reagerte og Stjernen sin trener var jo nærmest på vei ut på isen. Fordi de var sikre på avgjørelsen?
Er det lov å se etter offside på video ved mål? Jeg spør fordi jeg ikke vet svaret

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 10:23 pm
Elvebakken skrev: lør okt 23, 2021 9:47 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 8:33 pm

Med 1.04 igjen og med tanke på at det var 4-2 målet utgjør det jo en stor forskjell. Oilers får en større trygghet og det er en mye lengre vei til poeng for Stjernen. Men er dårlig avgjørelse da ja.
Hvorfor ble det ikke videodømming der. Spillerne reagerte og Stjernen sin trener var jo nærmest på vei ut på isen. Fordi de var sikre på avgjørelsen?
Er det lov å se etter offside på video ved mål? Jeg spør fordi jeg ikke vet svaret
Vet heller ikke men tviler på det. At man bruker videodømming på det som skjer rett foran kassa i forbindelse med mål er helt OK. Men hvis man skal gå flere trekk tilbake å se på eventuelle offsider så blir man jo aldri ferdig.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

MacanT skrev: lør okt 23, 2021 10:51 pm
Smurfejonny skrev: lør okt 23, 2021 10:23 pm
Elvebakken skrev: lør okt 23, 2021 9:47 pm
Hvorfor ble det ikke videodømming der. Spillerne reagerte og Stjernen sin trener var jo nærmest på vei ut på isen. Fordi de var sikre på avgjørelsen?
Er det lov å se etter offside på video ved mål? Jeg spør fordi jeg ikke vet svaret
Vet heller ikke men tviler på det. At man bruker videodømming på det som skjer rett foran kassa i forbindelse med mål er helt OK. Men hvis man skal gå flere trekk tilbake å se på eventuelle offsider så blir man jo aldri ferdig.
Challenge fra benken kan jo være en ide her, og så får man 2 min utvisning hvis den ikke blir tatt til følge. Men spørsmålet er jo om en har nok kameraer til det.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

3 kamper på dette altså, hva i alle dager tenker de på egentlig?


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: ons okt 27, 2021 10:53 pm 3 kamper på dette altså, hva i alle dager tenker de på egentlig?

Har ett stykke opp til Wideman


Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Gjøse ikke fornøyd med dommerne i dag. Vil ikke si at dommerne var dårlig i dag, men sier at de har hellige kuer i India og at vi har hellige sebraer i Norge. Stjernen vinner 3-2 etter en kamp hvor hjemmelaget føler at litt vel mye gitt mot de fra de hellige sebraene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fantastisk måte å drepe interesse på rundt norsk hockey.

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/66W3 ... _e243FlJ58

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»