Fjordkraft Ligaen

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn mai 14, 2023 9:33 pm
TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 9:10 pm
Andtho01 skrev: søn mai 14, 2023 7:21 pm Ms mistet lisensen. https://www.hockey4you.no/post/mangleru ... om-opprykk
Trist men også forståelig.
Hvem får plassen?
Det er vel Comet som blir tilbudt plassen. De var også interessert i å rykke opp i kvalifiseringen, og siden det er kort tid siden sesongen ble avsluttet vil jeg tro det er mulig for dem å snu seg rundt. Nå vet jeg dog ikke hvor stor del av stallen deres som er booket. Har de bygget for 1. divisjon så kan dette bli et problem.

Forøvrig er det synd at vi lever i et slik u-land hockeymessig. Comet får nok også økonomiske problemer, kjenner jeg lusa på gangen rett.
Forferdelig synd. Klubbene er avhengig av mer penger inn. TV avtalen er for dårlig og TV2 er ekstremt dårlig å promotere tilskuersport nr 2 i Norge etter fotball. Det blir behandlet som en C-vare av TV2.

For å få større interesse rundt sporten må Bergen og Trondheim på banen. De må få seg klubber. Nidaros virker å ønske det på sikt. Bergen er sin egen største fiende. Det er begrenset hvor mange klubber i og rundt Oslo som kan være konkurransedyktige når de alle sloss om de samme sponsorkronene.

Savner TIK. Bergen har vel ikke hatt noe å slå i bordet med på så lenge jeg kan huske. Kristiansand bygde helt feil når de bygde hall. De bygde en breddehall. Noe som er bra. Men de burde fått en storstue slik at de kunne satset. Kan de spille hockey i byene i Danmark, så kan man det også i Kristiansand.

Tore Christiansen burde fått en sterk stemme innad i forbundet. Da kunne ting skjedd de neste 10 årene. Det vil ta tid, men det er mulig. Men de som styrer norsk hockey nå er helt på bærtur. Visjonære folk med handlekraft slipper ikke til. Det er for mange som verner om sin egen person og er fornøyd med slik det er. Synd, veldig synd

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:18 pm Forferdelig synd. Klubbene er avhengig av mer penger inn. TV avtalen er for dårlig og TV2 er ekstremt dårlig å promotere tilskuersport nr 2 i Norge etter fotball. Det blir behandlet som en C-vare av TV2.
Jeg synes faktisk at TV 2 har gjort en god jobb som rettighetshaver. Publikum inntar hallene i tusentall, og de vet avgjort at det blir spilt hockey på de steder der dette blir spilt. De har også god dekning på kampene, enten de går på Play og en betydelig andel som går på TV. TV 2 kan derimot ikke ta ansvar for at hallsituasjonen er slik den er, og som som vel er hovedproblemet i norsk hockey. Store deler av landet spilles det enten ikke hockey eller at hall er blitt bygget i nyere år. Å bygge hall er ikke det samme som at lag vil etablere seg høyt i seriesystemet eller produsere gode spillere. Dette krever mer for å få til, og et problem er at matching i unge år nødvendigvis må bli begrenset.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn mai 14, 2023 10:39 pm
TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:18 pm Forferdelig synd. Klubbene er avhengig av mer penger inn. TV avtalen er for dårlig og TV2 er ekstremt dårlig å promotere tilskuersport nr 2 i Norge etter fotball. Det blir behandlet som en C-vare av TV2.
Jeg synes faktisk at TV 2 har gjort en god jobb som rettighetshaver. Publikum inntar hallene i tusentall, og de vet avgjort at det blir spilt hockey på de steder der dette blir spilt. De har også god dekning på kampene, enten de går på Play og en betydelig andel som går på TV. TV 2 kan derimot ikke ta ansvar for at hallsituasjonen er slik den er, og som som vel er hovedproblemet i norsk hockey. Store deler av landet spilles det enten ikke hockey eller at hall er blitt bygget i nyere år. Å bygge hall er ikke det samme som at lag vil etablere seg høyt i seriesystemet eller produsere gode spillere. Dette krever mer for å få til, og et problem er at matching i unge år nødvendigvis må bli begrenset.
Tv2 har også en plattform for nyheter og sports nyheter. Her har de mye å gå på. Det er her de bygger opp oppmerksomhet.

Alt for sjelden det er artikler om hockey og referater etter kamper. Tror ikke det er mange i Norge som vet at Norge spiller VM nå. A-VM

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:46 pm Tror ikke det er mange i Norge som vet at Norge spiller VM nå. A-VM
TV 2 hadde nok markedsført VM i hockey langt mer om de hadde hatt rettighetene. De skal selvsagt informere om hvordan det går, men det er ikke deres oppgave å promotere et mesterskap som går på Viasats kanaler. Dette er Viasats ansvar.

Forøvrig tror jeg det skal godt gjøres å engasjere så veldig mange utenfor den harde kjerne at et dårlig norsk lag spiller VM. Det er nok for spesielt interesserte uansett. Mulig jeg er negativ, men realiteten er det okke som.

Andtho01
Innlegg: 130

Legg inn av Andtho01 »

MS kommer til å anke denne saken. https://www.nitten.no/blogg/mot-ms-anke ... ns-fremtid
Men om anken ikke går igjennom for MS sin del ender det opp på Comet til Fjordkraft-ligaen og Ski til 1. Divisjon

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ludvig Hoff ettertraktet
4 norske klubber ønsker han pluss interesse fra utlandet

Han har vokst fram til å bli en meget god spiller. Kjipt for Oilers hvis han reiser. Ekstra surt vil det være hvis han velger en annen norsk klubb

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Partanen klar for Vålerenga
Partanen et vel den dårligste 2.keeperen Oilers har hatt. Bedre med en unggutt som 2.valg. Oilers går for unge Hoekstra som 2.keeper. Bedre valg det enn Partanen


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 11:27 am Ludvig Hoff ettertraktet
4 norske klubber ønsker han pluss interesse fra utlandet

Han har vokst fram til å bli en meget god spiller. Kjipt for Oilers hvis han reiser. Ekstra surt vil det være hvis han velger en annen norsk klubb
Han kommer til å dra til Hamar dessverre.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Madlaveien skrev: tir mai 16, 2023 11:37 am
TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 11:27 am Ludvig Hoff ettertraktet
4 norske klubber ønsker han pluss interesse fra utlandet

Han har vokst fram til å bli en meget god spiller. Kjipt for Oilers hvis han reiser. Ekstra surt vil det være hvis han velger en annen norsk klubb
Han kommer til å dra til Hamar dessverre.
Ikke annet enn dobbel lønn som kan få han til å forlate det beste laget i landet.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir mai 16, 2023 11:37 am Han kommer til å dra til Hamar dessverre.
Han ønsker seg vel til utlandet, og får sannsynligvis et tilbud her, eksempelvis fra Brynås. Jeg ser ikke helt hvorfor han ikke skulle få tilbud.

Fortsetter han i Norge tipper jeg han er tapt for Oilers, med mindre de tilbyr betydelig mer enn Storhamar og VIF.

AllElite

Legg inn av AllElite »

CliffC skrev: tir mai 16, 2023 12:33 pm
Madlaveien skrev: tir mai 16, 2023 11:37 am Han kommer til å dra til Hamar dessverre.
Han ønsker seg vel til utlandet, og får sannsynligvis et tilbud her, eksempelvis fra Brynås. Jeg ser ikke helt hvorfor han ikke skulle få tilbud.

Fortsetter han i Norge tipper jeg han er tapt for Oilers, med mindre de tilbyr betydelig mer enn Storhamar og VIF.
Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.

CliffC

Legg inn av CliffC »

AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir mai 16, 2023 4:14 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.
Det at vi får ny trener gir en usikkerhet. Storhamar knuser pengegrisen og kommer til å være stor favoritt neste sesong

Derfor ekstra viktig å beholde Hoff. Norske kvalitetsspillere er det ikke flust av.

Magefølelsen min sier også at han er ferdig i Oilers, men håper jeg tar feil

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 4:22 pm Det at vi får ny trener gir en usikkerhet. Storhamar knuser pengegrisen og kommer til å være stor favoritt neste sesong
De stiller nok sterkt, men jeg synes ikke at det de har gjort på overgangsmarkedet er så avskrekkende, egentlig. Martinsen er selvsagt klasse, men Hurrød og Strøm må kunne kalles moderate forsterkninger. Resignering av Kindl er sikkert bra det, men er han egentlig så god? Jeg synes at de backene Oilers har hatt gjennom årene er vel så bra. Gammel er han også, og blir neppe bedre.

Så spørs det jo hva som skjer med St. Patrick. Jeg blir overasket om han ikke fortsetter, men man vet jo aldri.

AllElite

Legg inn av AllElite »

CliffC skrev: tir mai 16, 2023 4:14 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.
Oilers sin spillertropp ser sjelden bra ut i Mai, så det bekymrer ikke. Jeg ville vært mer bekymret over å spille i VIF slik de henter og behandler spillere. Forsvinner han fra Oilers så tror jeg mye mer det er til AS eller nedover Europa.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 4:22 pm
CliffC skrev: tir mai 16, 2023 4:14 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.
Det at vi får ny trener gir en usikkerhet. Storhamar knuser pengegrisen og kommer til å være stor favoritt neste sesong

Derfor ekstra viktig å beholde Hoff. Norske kvalitetsspillere er det ikke flust av.

Magefølelsen min sier også at han er ferdig i Oilers, men håper jeg tar feil
Det gjorde de i år og uten hell, nå har de havnet der at de må levere handlingsplan.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: søn mai 21, 2023 11:48 am https://www.oilers.no/nyheter/patrick-e ... or-oilers/

Den er grei :D

Spennende spiller.
Liker tanken bak dette. Veldig rask spiller. Passer slik vi ønsker å spille. Det kan jeg like. Hurtighet er det som kan ta Oilers enda et steg framover. Ung og lovende. Liker det

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Men hva skjer på Hamar? Er vel 3 Hamar gutter på Oilers nå...er PT sin lederstil for tøff for unguttene?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Espeland klar for Storhamar
Solid tilvekst


CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 1:49 pm Espeland klar for Storhamar
Solid tilvekst
Jeg må helt ærlig innrømme at disse tilvekstene Storhamar gjør i denne pre-sesongen gjør at jeg blir styrket i troen på at Oilers kan befeste sin posisjon. Backkorpset styrkes altså med to eldre herrer som begge har blitt avskiltet av VIF, og en ung spiller fra Oilers som bare har vært back noen få måneder i sin karriere.

Jeg vil tro at det er en grunn til at VIF valgte å kvitte seg med Strøm og Espeland, sistnevnte to år før kontrakten gikk ut. Men, vi får se hvordan det ender. Skremt kan jeg likevel ikke si at jeg er.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn jun 04, 2023 4:26 pm
TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 1:49 pm Espeland klar for Storhamar
Solid tilvekst
Jeg må helt ærlig innrømme at disse tilvekstene Storhamar gjør i denne pre-sesongen gjør at jeg blir styrket i troen på at Oilers kan befeste sin posisjon. Backkorpset styrkes altså med to eldre herrer som begge har blitt avskiltet av VIF, og en ung spiller fra Oilers som bare har vært back noen få måneder i sin karriere.

Jeg vil tro at det er en grunn til at VIF valgte å kvitte seg med Strøm og Espeland, sistnevnte to år før kontrakten gikk ut. Men, vi får se hvordan det ender. Skremt kan jeg likevel ikke si at jeg er.
Jeg velger å tro at det er Vålerenga det er noe galt med som slipper disse spillerne, ikke omvendt.
Hvorfor Espeland måtte gå og ikke fikk spille på slutten av sesongen til tross for solid poengfangst vet jeg ikke.
44 kamper og 30 poeng på Espeland.

Storhamar får rutine. Jeg lurer mer på hva Vålerenga holder på med. Noen som vet?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 5:13 pm Jeg lurer mer på hva Vålerenga holder på med. Noen som vet?
Jeg vet forsåvidt ikke, men har en mistanke om at de ønsker å kvitte seg med en del kontinuitetsbærere på feil side av 30-tallet, og som aldri har bevist at de har evnen til å være del av et vinnerlag.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Eller er det intervju med Myrvold hvor han mener VIF ikke kan være med på pengegaloppen til Oilers og Storhamar. Hvor mye kostet egentlig fjorårets VIF-lag kontra de to andre? Hvordan fikk egentlig VIF råd til spillere som Olimb, Røymark, Martinsen, Taimi og Partanen? Hvordan fikk de råd til å forsterke seg med et par spillere fra MS i løpet av sesongen?

Ellers melder han at Oilers har råd til å skifte ut spillere i løpet av sesongen, i motsetning til VIF og de andre. Oilers byttet forrige sesong ut Bittner, mens VIF byttet ut sin svenskeflopp (Tørnquist?)? Også Storhamar byttet ut en. Hva er så poenget til Myrvold her?

https://www.nitten.no/blogg/vif-myrvold ... gegaloppen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn jun 04, 2023 6:14 pm Eller er det intervju med Myrvold hvor han mener VIF ikke kan være med på pengegaloppen til Oilers og Storhamar. Hvor mye kostet egentlig fjorårets VIF-lag kontra de to andre? Hvordan fikk egentlig VIF råd til spillere som Olimb, Røymark, Martinsen, Taimi og Partanen? Hvordan fikk de råd til å forsterke seg med et par spillere fra MS i løpet av sesongen?

Ellers melder han at Oilers har råd til å skifte ut spillere i løpet av sesongen, i motsetning til VIF og de andre. Oilers byttet forrige sesong ut Bittner, mens VIF byttet ut sin svenskeflopp (Tørnquist?)? Også Storhamar byttet ut en. Hva er så poenget til Myrvold her?

https://www.nitten.no/blogg/vif-myrvold ... gegaloppen
Gikk vel rykter ifjor om at Vålerenga laget var det dyreste i toppligaen noensinne.

Vålerenga bruker penger. De har bare vært mye mindre smarte og langsiktige.

Vålerenga virker å ha dårlig ledelse og være litt paniske. Myrvold har vel heller aldri framstått som en av de skarpeste knivene i skuffen

Nei, jeg vet ikke. Vålerenga framstår for meg som veldig dårlig drevet

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Nei, jeg vet ikke. Vålerenga framstår for meg som veldig dårlig drevet
Her kan jeg være enig med deg, selv om jeg skjønner tanken bak årets transaksjoner på overgangsmarkedet. VIF virker ikke å være godt besatt i administrasjonen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dette skulle jo Vålerenga tenkt på for lenge siden.

" Her er nøkkelen. Skal vi ha en sterk organisasjon, trenger vi en sterk administrasjon. Vi jobber med å oppgradere til flere ansatte som også gir oss muligheten til å få inn mer penger. Vi skal gjøre det riktig, og ta en ting av gangen, men er villige til å ansatte hvis vi finner de rette personene, sier Myrvold til nitten.no.

- Det er ikke gjort på 1-2-3, og det har også en kostnad, men vi ønsker at Vålerenga skal bli en klubb der inntekter og utgifter står i forhold til hverandre. Vi skal drive bærekraftig i fremtiden. Da kan vi øke budsjettene."

Det blir krampaktig det som gjøres hos Vålerenga. De er ikke på forskudd, men alltid på etterskudd. De pisser for å holde varmen og tenker ikke langsiktig. Det er jo helt nydelig det. Men vi trenger at alle klubbene kjører på for at ligaen skal bli best mulig.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vif er seg selv lik om det er hockey eller fotball, de dras i flere retninger internt og det er lite langsiktig planlegging.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Anken avvist


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»