Fjordkraft Ligaen

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av MacanT »

Fikk nettopp melding om at dagens høydepunkt er avlyst, Storhamar sitter i karantene.

Da har vi for tiden både Stjernen, Vålerenga og Storhamar i karantene, flere kommer sikkert etter hvert.

Jeg er så jævla lei denne korona-dritten, ser ingen ende på faenskapen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det virker veldig drøyt at hele laget må gå i karantene pga. at EN spiller tester positivt. Jeg ser ikke helt at det er mulig å få dette til å gå slik det er, da det alltid vil være positive tester i dagens situasjon. Siden de fleste er vaksinerte, og omikron tross alt ikke er farlig for de fleste som spiller hockey, burde det vært mulig å lempe litt på kravene her. Hva om man bare satte de som tester positivt i karantene, og forøvrig lar verden gå sin skeive gang, forutsatt at det ikke er mange som tester positivt? Hvis mange tester positivt ville jo dette i seg selv vært greit nok, da man da ville sikre flokkimmunitet. Denne en og en-metoden tærer på både det ene og andre, og jeg ser ikke helt at det er nødvendig.

Hockeyspillere som ikke tester positivt bør selvsagt være veldig forsiktige, dvs holde meteren og overholde andre smitteverntiltak, men forøvrig ser jeg ikke poenget med at alle skal i karantene pga at en tester positivt. Man blir aldri ferdig på denne måten.

Håper man har en plan B, men denne gangen bør man satse alt på at sluttspillet kan arrangeres. Ofre heller deler av grunnspillet om nødvendig.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor jan 06, 2022 1:29 pm Det virker veldig drøyt at hele laget må gå i karantene pga. at EN spiller tester positivt. Jeg ser ikke helt at det er mulig å få dette til å gå slik det er, da det alltid vil være positive tester i dagens situasjon. Siden de fleste er vaksinerte, og omikron tross alt ikke er farlig for de fleste som spiller hockey, burde det vært mulig å lempe litt på kravene her. Hva om man bare satte de som tester positivt i karantene, og forøvrig lar verden gå sin skeive gang, forutsatt at det ikke er mange som tester positivt? Hvis mange tester positivt ville jo dette i seg selv vært greit nok, da man da ville sikre flokkimmunitet. Denne en og en-metoden tærer på både det ene og andre, og jeg ser ikke helt at det er nødvendig.

Hockeyspillere som ikke tester positivt bør selvsagt være veldig forsiktige, dvs holde meteren og overholde andre smitteverntiltak, men forøvrig ser jeg ikke poenget med at alle skal i karantene pga at en tester positivt. Man blir aldri ferdig på denne måten.

Håper man har en plan B, men denne gangen bør man satse alt på at sluttspillet kan arrangeres. Ofre heller deler av grunnspillet om nødvendig.
Det er veldig merkelig. I NHL tar de ut de spillerne som er smittet. I Premier League hadde Arsenal 3 spillere smittet, de spilte kamp allikevel.
I U20VM i hockey var det 4 tilfeller fordelt på 3 lag. De avlyste hele mesterskapet. Mesterskapet og ledelsen har fått skarp kritikk for elendige opplegg og forberedelser.

Men i Fjordkraft ligaen burde man kunne isolere de som er smittet. De andre tar hurtigtester og spiller videre. Ser ikke problemet.

Frykter denne sesongen også fyker.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Lillehammer ledet for 2 dager siden 4-1 hjemme mot Storhamar med 3 min igjen å spille. Tapte 5-4 i forlegning.

I dag ledet de 4-0 borte mot Gruner etter 24 min. Nå, med 8 min igjen ligger de under 5-4.

Spesielt....

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

6-4 nå faktisk. Eventyrlig kollaps

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Jaha, da ble Oilers-Grüner i morgen også utsatt. Ingen på Grüner som er smittet, men en spiller har en nærkontakt som er smittet og dermed må hele laget i 3 dagers nærkontaktkarantene.

Med de nåværende reglene ser jeg ikke mye håp om å få fullført denne sesongen heller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MacanT skrev: fre jan 07, 2022 3:18 pm Jaha, da ble Oilers-Grüner i morgen også utsatt. Ingen på Grüner som er smittet, men en spiller har en nærkontakt som er smittet og dermed må hele laget i 3 dagers nærkontaktkarantene.

Med de nåværende reglene ser jeg ikke mye håp om å få fullført denne sesongen heller.
Det er jo helt latterlig.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Morgendagens høydepunkt Vålerenga - Oilers er utsatt. Er visstnok en spiller i Vålerenga som har testet positivt.

Trodde lettelsene som nettopp ble innført åpnet for at resten av laget skulle kunne spille hvis de tester negativt rett før kampen?

Nå har Oilers fått utsatt 3 av de 4 siste kampene, jeg gir snart opp :cry:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trenerkrise i Stjernen, faktisk.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tir jan 18, 2022 4:14 pm Trenerkrise i Stjernen, faktisk.
Rare greier. Må ligge noe bak som ikke er kommet ut

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Chromeback skrev: tir jan 18, 2022 4:14 pm Trenerkrise i Stjernen, faktisk.
Det skyldes kanskje dårlige resultater, de ligger jo tross alt et helt poeng bak serieleder :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kanskje ett idiotisk spørsmål, men hva er greia med hatet mot fotball inne på Norsk Ishockey på FB?

Har kanskje gått glipp av noe der, men det er jo konsekvent småstikk der inne.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

39 år gamle Greg Mauldin er tilbake i Stavanger Oilers. Veldig kult

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: man feb 14, 2022 4:12 pm 39 år gamle Greg Mauldin er tilbake i Stavanger Oilers. Veldig kult
Det var en meget god nyhet!

Håper han får fullført jobben denne gangen 👍

Downlight

Legg inn av Downlight »

Vålerenga slår Frisk 8-3 i kveld.
Svein-Petter Falk-Larsen får bestemannsprisen for Vålerenga med 2 skoringer. Sønn av Rolf Falk-Larsen, verdensmester på skøyter 1983.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 2:09 pm 2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.
Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 4:15 pm
TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 2:09 pm 2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.
Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.
Jeg hadde ikke sett episoden mer enn 1 gang. Måtte se den igjen flere ganger.

Jeg aner ikke hvordan fingeren havner i munnen, det kan umulig du og vite. Brytekamp med dommere hengende over spillerne. Jeg greier ivertfall ikke å se hvordan det skjer eller om noen biter. Ikke før han viser hånda si.

Uansett hvordan det skjedde, biting bør aldri skje. Det er neandertalsk.

Suarez ble utestengt i 4 måneder når han bet i fotball. Da er 2 kamper utrolig lite straff. Aner ikke hva tidligere straffer for biting har vært i hockey, men jeg forventet oppimot 10 kamper

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 5:51 pm
Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 4:15 pm
TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 2:09 pm 2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.
Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.
Jeg hadde ikke sett episoden mer enn 1 gang. Måtte se den igjen flere ganger.

Jeg aner ikke hvordan fingeren havner i munnen, det kan umulig du og vite. Brytekamp med dommere hengende over spillerne. Jeg greier ivertfall ikke å se hvordan det skjer eller om noen biter. Ikke før han viser hånda si.

Uansett hvordan det skjedde, biting bør aldri skje. Det er neandertalsk.

Suarez ble utestengt i 4 måneder når han bet i fotball. Da er 2 kamper utrolig lite straff. Aner ikke hva tidligere straffer for biting har vært i hockey, men jeg forventet oppimot 10 kamper
Du kan ikke sammenligne dette med Suarez, det blir for dumt. Mener du det er greit å ta fingrene inn i munnen til andre og hva mener du han burde gjort når han fikk tommelen i munnen? Bare latt den være der?

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 6:07 pm
TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 5:51 pm
Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 4:15 pm

Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.
Jeg hadde ikke sett episoden mer enn 1 gang. Måtte se den igjen flere ganger.

Jeg aner ikke hvordan fingeren havner i munnen, det kan umulig du og vite. Brytekamp med dommere hengende over spillerne. Jeg greier ivertfall ikke å se hvordan det skjer eller om noen biter. Ikke før han viser hånda si.

Uansett hvordan det skjedde, biting bør aldri skje. Det er neandertalsk.

Suarez ble utestengt i 4 måneder når han bet i fotball. Da er 2 kamper utrolig lite straff. Aner ikke hva tidligere straffer for biting har vært i hockey, men jeg forventet oppimot 10 kamper
Du kan ikke sammenligne dette med Suarez, det blir for dumt. Mener du det er greit å ta fingrene inn i munnen til andre og hva mener du han burde gjort når han fikk tommelen i munnen? Bare latt den være der?
Aner ikke hvordan den havnet der. Om han stakk den inn eller om Storhamar spilleren tok og bet den.

Det er selvfølgelig ikke greit å stikke fingeren inn i en munn. Men som sagt, aner ikke hvordan den havnet der.

Enig i at Suarez var mye styggere.

Ble 2 kamper. Jeg er egentlig fornøyd med straff. Ikke alltid man gir straff når det fortjenes. Bedre med litt enn ingenting.

At Tommy ville inn i garderoben etterpå forstår jeg når noen biter . Å ikke ville reagere på det er rarere enn å reagere synes jeg.

Godt det koker litt. Norsk hockey trenger å sprites litt opp. Få litt gang før sluttspillet

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »



Flott hall Frisk Asker har fått seg

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 1:42 pm Flott hall Frisk Asker har fått seg
Så fin ut, er det der vi skal spille i dag?

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: lør feb 19, 2022 6:07 pm
TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 1:42 pm Flott hall Frisk Asker har fått seg
Så fin ut, er det der vi skal spille i dag?
Ja stemmer det

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 7:03 pm
MacanT skrev: lør feb 19, 2022 6:07 pm
TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 1:42 pm Flott hall Frisk Asker har fått seg
Så fin ut, er det der vi skal spille i dag?
Ja stemmer det
Fint at vi ble invitert til å spille åpningskampen i den nye arenaen og som takk for det var vi frekke nok til å score de første 2 målene :D

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Greit Asker har fått ny hall. Men trenger de å teste brannalarmen midt i kampen?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 7:31 pm Greit Asker har fått ny hall. Men trenger de å teste brannalarmen midt i kampen?
Helt utrolig :D

Kommer nok å ta sin tid dette, vi befinner oss tross alt i Norge og her er det ikke helt enkelt å finne en ansvarlig som kan ta en avgjørelse på hvordan man skal takle dette.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7925

Legg inn av Big George »

Moro med Varner Arena. Tilfeldig at jeg så det da dette er rett etter Arsenal-Brendtford.

FightingVikes

Legg inn av FightingVikes »

FANTASTISK MORO!!

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Ny back til Oilers. 25 år gammel back som er 175cm høy. Ledet ECHL i poeng i PP denne sesongen og hadde point streak på 7 kamper i november. Oilers har hatt stor suksess med offensive lave backer før så dette har jeg troen på

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: man feb 21, 2022 5:01 pm Ny back til Oilers. 25 år gammel back som er 175cm høy. Ledet ECHL i poeng i PP denne sesongen og hadde point streak på 7 kamper i november. Oilers har hatt stor suksess med offensive lave backer før så dette har jeg troen på
Good stuff, da er det vel bare å gå inn på Norsk Ishockey gruppa og kose seg med reaksjonene til hylekoret på Østlandet :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»