Fjordkraft Ligaen

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Fjordkraft Ligaen

Legg inn av TAdams6 »

Nærmer seg ny sesong og nytt forum må bygges opp.

Det går mot en vanvittig jevn og tett sesong. Mange lag som styrker seg kraftig.

Vålerenga har idag hentet en forward fra Finland med masse kamper i Liiga og også 1 kamp i KHL. Meget sterk spiller virker det som. Misunnelig på han

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kjenner nesten ikke til noen lag i denne ligaen, så blir interessant å følge med i år. Kun fulgt Grüner sånn med ett halvt øye. Må nesten dra litt rundt å få med seg noen kamper her og der.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Har blitt helt svimmel av alle spillerne som er signert til denne ligaen. Har ingen tall, men har en feeling at tallet er høyere enn tidligere år. Men skal følge med.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bruins86 skrev: tir aug 10, 2021 4:24 pm Har blitt helt svimmel av alle spillerne som er signert til denne ligaen. Har ingen tall, men har en feeling at tallet er høyere enn tidligere år. Men skal følge med.
Det er store utskiftninger nå ja. Virker som om de fleste klubbene bytter ut det meste av utlendinger. Grunnen er nok at flere klubber måtte sende sine utlendinger hjem når Corona inntraff og sesongen ble stoppet. Veldig mange klubber gir sine utlendinger 1-års kontrakter. De bruker Norske ligaen som springbrett til større ligaer hvis de gjør det godt nok.

Blir nok mer stabilt om 1 år.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man aug 09, 2021 9:10 pm Kjenner nesten ikke til noen lag i denne ligaen, så blir interessant å følge med i år. Kun fulgt Grüner sånn med ett halvt øye. Må nesten dra litt rundt å få med seg noen kamper her og der.
Har fulgt norsk hockey utrolig lenge og det er morsomt. Liker utviklingen. Før var det kanskje en stor favoritt eller kanskje 2 som kunne vinne. Nå er det 3-4-5 klubber som kan vinne og ytterligere et par som prøver å satse. Kan ikke huske det har vært så åpent som det er foran denne sesongen. Sette topp 5 er for meg helt umulig akkurat nå.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Stjernen åpner årets serie med å slå Vålerenga 3-1 foran 900tilskuere. Nå venter Sparta på torsdag. Det blir grei skuring.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Elvebakken skrev: søn sep 12, 2021 9:01 am Stjernen åpner årets serie med å slå Vålerenga 3-1 foran 900tilskuere. Nå venter Sparta på torsdag. Det blir grei skuring.
Deilig å ha sesongen igang.
Var noen overraskende resultat selv om serien er forventet å være rekordjevn. Vålerenga er hauset opp av media i Oslo. Derfor kjekt å se Stjernen vise at dette ikke blir noen enkel reise for noen.

Manglerud Star står for ei lita bombe med å slå Lillehammer 5-4.
Storhamar vinner "bare" 3-2 mot Ringerike
Sparta vinner komfortabelt 4-1 mot Grüner

Frisk og Stavanger Oilers har ikke spilt noen kamp ennå.
Niklas Roest har virkelig fått en knallstart på sesongen med 1+3 og 4 poeng i første kamp.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Noen som vet om han Stjernen supporteren med de vittige kommentarene har rotet seg inn her. Bracket var det vel, vgd sin versjon av Rollnes.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Utsolgt og stinn brakke i Sparta amfi ikveld. Gøy. Stjernen taper vel ikke mot det smurfelaget der?

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Neida, Stjernen er ubeseiret etter dagens sliteseier over Ringerike. Vålerenga taper hjemme mot Sparta og står med 2 tap etter 3 kamper.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Hva skjer i DnB Arena?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Reddington skrev: tir sep 21, 2021 7:35 pm Hva skjer i DnB Arena?
Ikke mye, i hvert fall ikke fra Oilers sin side :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: ons sep 22, 2021 10:26 am lol

Er det mulig 😂😂

Oilers slet mot Gruner. Vant på overtid etter en meget god kamp av Pappilon i Gruner buret.

Oilers på sin side sliter ennå, men det er de ikke alene om

MyWay

Legg inn av MyWay »

Ser det reageres sterkt i hockey-miljøet.

Hvorfor var dette så ille da?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MyWay skrev: ons sep 22, 2021 3:43 pm Ser det reageres sterkt i hockey-miljøet.

Hvorfor var dette så ille da?
Fordi det er en helt feil merknad på idretten. I norsk hockey så eksisterer det jo knapt slåsskamper.

Det dummeste med hele greia er at det kun er en elendig overgang fra damenes landskamp i fotball som hadde fått kritikk fra motstanderlaget for å være for tøffe i duellene.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Ingen treffende vits, dette, nei, men heller ikke noe å bli krenket av. Men forhåpentlig er oppslagene/reaksjonene overdrevne i forhold til virkeligheten.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

storpeder skrev: ons sep 22, 2021 8:48 pm Ingen treffende vits, dette, nei, men heller ikke noe å bli krenket av. Men forhåpentlig er oppslagene/reaksjonene overdrevne i forhold til virkeligheten.
Nå er det vel ingen som har blitt krenket av dette heller.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Stjernen- Oljå i kveld kl 18.
Stjernen med en strålende start på sesongen. Ubeseiret med 10poeng på 4kamper. Stavanger trege ut fra blokkene og slet seg til seier mot Grüner sist. Står vel med 5 poeng etter 3 kamper.
Se opp for rekka med Coulter, Newell og Stian Hansen, produserer i bøtter og spann. Cangelosi ikke spilleklar i kveld dessverre. Stjernen har virket solide og godt organiserte. Tror de blir for lette i kveld.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Håper på full kok i DnB.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Klavestad følger gameplan.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Bruins86 skrev: lør sep 25, 2021 6:44 pm Håper på full kok i DnB.
Det var bra kok men dessverre ble det bare masse stang ut, vi slår dem neste gang.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

MacanT skrev: lør sep 25, 2021 10:24 pm
Bruins86 skrev: lør sep 25, 2021 6:44 pm Håper på full kok i DnB.
Det var bra kok men dessverre ble det bare masse stang ut, vi slår dem neste gang.
Tanken var at det skulle koke så fryktelig at Oilers ville møte opp i sarp på torsdag med en del mann ute med suspensjoner. Det blir vel 1 i hvertfall. Klavestad må få mer enn 1 kamp.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Utrolig deilig med seier over vif i dag. Etter en rotete start på kampen hvor vif hadde flere skudd i metallet var Storhamar skikkelig god i siste halvdel av kampen. Og det la jo ingen demper på stemning at en mutt Jensen ble vist på kuben på slutten. Men fy søren så deilig det var å endelig være på kamp med godt med tilskuere igjen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lekent det selvmålet.

AnkyrinB

Legg inn av AnkyrinB »

Var selv på besøk på gamle trakter i Lillehammer idag og så LIK-Frisk med eldstemann på 8 år. Hans første hockeykamp og for en kamp det ble! LIK snudde 1-4 til 5-4, fantastisk stemning, deilig med hockey når det svinger og koker bra på tribunen!

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Skadet Martinsen noen i dag? Hver gang jeg har sett Lillehammer denne sesongen så minner han om Didrik med at han skal overdrive med fart inn i taklinger.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: tor okt 07, 2021 11:50 pm Skadet Martinsen noen i dag? Hver gang jeg har sett Lillehammer denne sesongen så minner han om Didrik med at han skal overdrive med fart inn i taklinger.
Kissel gikk i garderoben og kom ikke tilbake. Vet ikke status på han ennå. Synd Tommy Kristiansen ikke spilte kampen igår

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 11:06 am
Smurfejonny skrev: tor okt 07, 2021 11:50 pm Skadet Martinsen noen i dag? Hver gang jeg har sett Lillehammer denne sesongen så minner han om Didrik med at han skal overdrive med fart inn i taklinger.
Kissel gikk i garderoben og kom ikke tilbake. Vet ikke status på han ennå. Synd Tommy Kristiansen ikke spilte kampen igår
https://www.tv2.no/sport/14278132/

Den tidligere NHL-spilleren tar heller ingen selvkritikk etter torsdagens takling, som førte til at Kissel nå er skadet og Martinsen er utestengt.

– Jeg føler det er et gjennomgående tema i denne ligaen. Mange spillere glemmer helt at de har et ansvar når de har pucken. Man kan gå inn og rapportere alt. Jeg føler det er litt ødeleggende. Det er en grunn til at det er dommere, de skal sørge for spillernes sikkerhet, sier han.

Martinsen visste ikke at han ble utestengt i tre kamper da han snakket med TV 2. Han var da klar på at han ikke mente at taklingen på Dan Kissel kvalifiserte til utestengelse.

– Jeg gjør som alle andre ville gjort, med å sette press på ham. Jeg forsøker å legge meg slik at han ikke kan svinge hjemover, og håper at han fortsetter oppover i banen. Han ser at jeg kommer etter han, men velger å svinge rett inn der jeg står. Der står selvfølgelig jeg. Siden jeg er større enn ham, ser det voldsomt ut. Det er en uheldig situasjon som ofte skjer i denne ligaen. Spilleren med pucken setter seg selv i en farlig situasjon. Hadde han gjort som jeg trodde han skulle gjøre, ville det ikke blitt noen situasjon, mener Martinsen.


Martinsen er en god spiller han, men han kommer til å skade noen alvorlig med en slik holdning. Han takler spillere i stor fart 1m fra vantet og inn i vantet, det er jo klart at risikoen for skader er stor da, spesielt med den tyngden han har.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: fre okt 08, 2021 7:28 pm
TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 11:06 am
Smurfejonny skrev: tor okt 07, 2021 11:50 pm Skadet Martinsen noen i dag? Hver gang jeg har sett Lillehammer denne sesongen så minner han om Didrik med at han skal overdrive med fart inn i taklinger.
Kissel gikk i garderoben og kom ikke tilbake. Vet ikke status på han ennå. Synd Tommy Kristiansen ikke spilte kampen igår
https://www.tv2.no/sport/14278132/

Den tidligere NHL-spilleren tar heller ingen selvkritikk etter torsdagens takling, som førte til at Kissel nå er skadet og Martinsen er utestengt.

– Jeg føler det er et gjennomgående tema i denne ligaen. Mange spillere glemmer helt at de har et ansvar når de har pucken. Man kan gå inn og rapportere alt. Jeg føler det er litt ødeleggende. Det er en grunn til at det er dommere, de skal sørge for spillernes sikkerhet, sier han.

Martinsen visste ikke at han ble utestengt i tre kamper da han snakket med TV 2. Han var da klar på at han ikke mente at taklingen på Dan Kissel kvalifiserte til utestengelse.

– Jeg gjør som alle andre ville gjort, med å sette press på ham. Jeg forsøker å legge meg slik at han ikke kan svinge hjemover, og håper at han fortsetter oppover i banen. Han ser at jeg kommer etter han, men velger å svinge rett inn der jeg står. Der står selvfølgelig jeg. Siden jeg er større enn ham, ser det voldsomt ut. Det er en uheldig situasjon som ofte skjer i denne ligaen. Spilleren med pucken setter seg selv i en farlig situasjon. Hadde han gjort som jeg trodde han skulle gjøre, ville det ikke blitt noen situasjon, mener Martinsen.


Martinsen er en god spiller han, men han kommer til å skade noen alvorlig med en slik holdning. Han takler spillere i stor fart 1m fra vantet og inn i vantet, det er jo klart at risikoen for skader er stor da, spesielt med den tyngden han har.
Martinsen framstår mindre smart med disse uttalelsene. Hvis alle gjør slik som han tenker så blir ingen skadet. Når spillere ikke gjør som han tenker sp et det deres feil at de blir skadet. Molbo tankegang. Har sett den på Kissel noen ganger og den er både voldsom og helt unødvendig.

Greit at hockey er en tøff sport, men boarding på den måten må slås ned på og 3 kamper er helt på sin plass

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»