Fjordkraft Ligaen

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tor apr 27, 2023 1:34 pm Bakke Olsen med 25 poeng denne sesongen, vil tro han hadde plusset på 10 kanskje 15 neste sesong, så Martinsen skal produsere bra om han skal inn å erstatte han. Men Martinsen er gjerne tiltenkt en rolle sammen med Rønnild i bulkerekka.

I og med at Storhamer er satt under en 3 års handlingsplan går jeg utifra at det er eksterne sponsorer som har bidratt her. Martinsen spiller ikke gratis.

Edwardsen med 29 poeng, det er litt å erstatte der og.
Vålerenga var med i kampen om Martinsen. Men de sier de ikke hadde mulighet å betale slike summet som det han krevde.

Storhamar betaler. De går all in.

Martinsen er ikke bare en poengplukker. Han har en viktig rolle på laget. Litt som Mauldin i Oilers synes jeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ellers liker jeg at Gran flytter til Stavanger allerede denne helga og blir med på hele oppkjøringen. Viser at ham er klar.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Røykås Marthinsen fra Sverige til Stjernen

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor apr 27, 2023 7:42 pm Vålerenga var med i kampen om Martinsen. Men de sier de ikke hadde mulighet å betale slike summet som det han krevde.

Storhamar betaler. De går all in.
Sannsynligvis må Storhamar betale vesentlig mindre enn det VIF hadde måttet.

Forøvrig blir Storhamar gode neste år. Det er dog visse skjær i sjøen der også. De skal treffe på importene og Thoresen blir ikke yngre han heller om han fortsetter. En gang må han merke alderen på en måte som setter ham tilbake. I år synes jeg han dominerte stort, men all logikk tilsier at han ikke blir bedre ihvertfall.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor klubben er under oppfølging av forbundet på det økonomiske feltet. Ikke det at jeg tror de blir et nytt Lillehammer, men har de likevel kontroll?

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tor apr 27, 2023 7:42 pm
Madlaveien skrev: tor apr 27, 2023 1:34 pm Bakke Olsen med 25 poeng denne sesongen, vil tro han hadde plusset på 10 kanskje 15 neste sesong, så Martinsen skal produsere bra om han skal inn å erstatte han. Men Martinsen er gjerne tiltenkt en rolle sammen med Rønnild i bulkerekka.

I og med at Storhamer er satt under en 3 års handlingsplan går jeg utifra at det er eksterne sponsorer som har bidratt her. Martinsen spiller ikke gratis.

Edwardsen med 29 poeng, det er litt å erstatte der og.
Vålerenga var med i kampen om Martinsen. Men de sier de ikke hadde mulighet å betale slike summet som det han krevde.

Storhamar betaler. De går all in.

Martinsen er ikke bare en poengplukker. Han har en viktig rolle på laget. Litt som Mauldin i Oilers synes jeg.
Jeg hadde ikke helt troen når jeg så Mauldin ble hentet inn, men jammen var han en av Oilers beste i sluttspillet. En jeg håper blir med rundt trenerteamet og som u-trener.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Martinsen krevde en helt annen lønn i vif enn han forlangte fra Storhamar. Han bor en halvtime nord for Hamar og ville brukt to timer hver vei til Oslo.

Det måtte nesten noen ut fra Storhamar siden de henter såpass mange unge norske spillere nå. Tror ikke de er ferdig med å handle enda. Håvard Salsten har fått ett tilbud han tenker på.
Det er synd å miste Edvardsen og Bakke, men spesielt Edvardsen tror jeg kan ha godt av å få skifte miljø litt.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Roy Johansen ny trener i Frisk. Spennende.
Vålerenga vraket Tobias Lindström, han er nå klar for Frisk. En signering jeg har tro på Når det gjelder Vålerenga så har jo de Myrvold som sportssjef så da ordner det nok seg.Slutter aldri å forundre meg over hva som skjer i den klubben.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smirnov fortsetter trenerkarrieren i KHL etter 2 år i Lillehammer.
Tilbudene fra Fjordkraft ligaen uteble, dermed blir det KHL. Han ønsket å bli i Norge.
Da tolker jeg det slik at han nok har vært aktuell for både Oilers og Frisk som begge har ansatt nye trenere nå nettopp

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... wH7BWSdbCg

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tir mai 02, 2023 7:55 pm Smirnov fortsetter trenerkarrieren i KHL etter 2 år i Lillehammer.
Tilbudene fra Fjordkraft ligaen uteble, dermed blir det KHL. Han ønsket å bli i Norge.
Da tolker jeg det slik at han nok har vært aktuell for både Oilers og Frisk som begge har ansatt nye trenere nå nettopp

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... wH7BWSdbCg
Er noen lag som gjør en tabbe der, Sjur er vel linket til Sverige og? Smirnov kunne gjort det bra med alle de lagene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Storhamar fortsetter å hente spillere
Mens Sondre Bjerke er på vei ut


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Det ble Oilers på Bjerke.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Madlaveien skrev: tir mai 09, 2023 2:39 pm Det ble Oilers på Bjerke.
Jeg har ikke fulgt med så mye på hockeyen i de senere år. Derfor spør jeg - er det en god signering?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: tir mai 09, 2023 4:53 pm
Madlaveien skrev: tir mai 09, 2023 2:39 pm Det ble Oilers på Bjerke.
Jeg har ikke fulgt med så mye på hockeyen i de senere år. Derfor spør jeg - er det en god signering?
Ikke den mest kjente spilleren for meg heller. Men var ønsket med videre i Storhamar. Ikke fysisk men god på skøyter, noe som er viktig hvis vi vil få tempoet opp i spillet.

Jeg tror dette er en bra signering av Oilers. Blir ikke vår beste back, men vil styrke oss totalt sett på backen

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vi har fått enda en type som Ullriksen, husker Bjerke var en kløpper til å blokke skudd. Jeg er fornøyd med denne signeringen.

Nå venter jeg spent på import backen, men der skjer det nok ikke noe før etter VM.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Og gjerne litt høyde på den neste backen inn 😎

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir mai 09, 2023 5:22 pm Vi har fått enda en type som Ullriksen, husker Bjerke var en kløpper til å blokke skudd. Jeg er fornøyd med denne signeringen.

Nå venter jeg spent på import backen, men der skjer det nok ikke noe før etter VM.
Mulig jeg husker feil, men jeg har en fornemmelse om at Bjerke hadde offensive kvaliteter. Jeg mener å huske at han hadde raid fra egen forsvarssone til å komme til målsjanser i motsatt ende.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir mai 09, 2023 5:09 pm
HNilsen skrev: tir mai 09, 2023 4:53 pm
Madlaveien skrev: tir mai 09, 2023 2:39 pm Det ble Oilers på Bjerke.
Jeg har ikke fulgt med så mye på hockeyen i de senere år. Derfor spør jeg - er det en god signering?
Ikke den mest kjente spilleren for meg heller. Men var ønsket med videre i Storhamar. Ikke fysisk men god på skøyter, noe som er viktig hvis vi vil få tempoet opp i spillet.

Jeg tror dette er en bra signering av Oilers. Blir ikke vår beste back, men vil styrke oss totalt sett på backen
Hvis det er plassen til Hurrød han tar, så er det et steg opp. Hvis det er Rokseth så er det ganske jevnt. Vil vel variere mellom 2 og 3 rekken.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Andtho01 skrev: søn mai 14, 2023 7:21 pm Ms mistet lisensen. https://www.hockey4you.no/post/mangleru ... om-opprykk
Trist men også forståelig.
Hvem får plassen?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 9:10 pm
Andtho01 skrev: søn mai 14, 2023 7:21 pm Ms mistet lisensen. https://www.hockey4you.no/post/mangleru ... om-opprykk
Trist men også forståelig.
Hvem får plassen?
Det er vel Comet som blir tilbudt plassen. De var også interessert i å rykke opp i kvalifiseringen, og siden det er kort tid siden sesongen ble avsluttet vil jeg tro det er mulig for dem å snu seg rundt. Nå vet jeg dog ikke hvor stor del av stallen deres som er booket. Har de bygget for 1. divisjon så kan dette bli et problem.

Forøvrig er det synd at vi lever i et slik u-land hockeymessig. Comet får nok også økonomiske problemer, kjenner jeg lusa på gangen rett.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn mai 14, 2023 9:33 pm
TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 9:10 pm
Andtho01 skrev: søn mai 14, 2023 7:21 pm Ms mistet lisensen. https://www.hockey4you.no/post/mangleru ... om-opprykk
Trist men også forståelig.
Hvem får plassen?
Det er vel Comet som blir tilbudt plassen. De var også interessert i å rykke opp i kvalifiseringen, og siden det er kort tid siden sesongen ble avsluttet vil jeg tro det er mulig for dem å snu seg rundt. Nå vet jeg dog ikke hvor stor del av stallen deres som er booket. Har de bygget for 1. divisjon så kan dette bli et problem.

Forøvrig er det synd at vi lever i et slik u-land hockeymessig. Comet får nok også økonomiske problemer, kjenner jeg lusa på gangen rett.
Forferdelig synd. Klubbene er avhengig av mer penger inn. TV avtalen er for dårlig og TV2 er ekstremt dårlig å promotere tilskuersport nr 2 i Norge etter fotball. Det blir behandlet som en C-vare av TV2.

For å få større interesse rundt sporten må Bergen og Trondheim på banen. De må få seg klubber. Nidaros virker å ønske det på sikt. Bergen er sin egen største fiende. Det er begrenset hvor mange klubber i og rundt Oslo som kan være konkurransedyktige når de alle sloss om de samme sponsorkronene.

Savner TIK. Bergen har vel ikke hatt noe å slå i bordet med på så lenge jeg kan huske. Kristiansand bygde helt feil når de bygde hall. De bygde en breddehall. Noe som er bra. Men de burde fått en storstue slik at de kunne satset. Kan de spille hockey i byene i Danmark, så kan man det også i Kristiansand.

Tore Christiansen burde fått en sterk stemme innad i forbundet. Da kunne ting skjedd de neste 10 årene. Det vil ta tid, men det er mulig. Men de som styrer norsk hockey nå er helt på bærtur. Visjonære folk med handlekraft slipper ikke til. Det er for mange som verner om sin egen person og er fornøyd med slik det er. Synd, veldig synd

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:18 pm Forferdelig synd. Klubbene er avhengig av mer penger inn. TV avtalen er for dårlig og TV2 er ekstremt dårlig å promotere tilskuersport nr 2 i Norge etter fotball. Det blir behandlet som en C-vare av TV2.
Jeg synes faktisk at TV 2 har gjort en god jobb som rettighetshaver. Publikum inntar hallene i tusentall, og de vet avgjort at det blir spilt hockey på de steder der dette blir spilt. De har også god dekning på kampene, enten de går på Play og en betydelig andel som går på TV. TV 2 kan derimot ikke ta ansvar for at hallsituasjonen er slik den er, og som som vel er hovedproblemet i norsk hockey. Store deler av landet spilles det enten ikke hockey eller at hall er blitt bygget i nyere år. Å bygge hall er ikke det samme som at lag vil etablere seg høyt i seriesystemet eller produsere gode spillere. Dette krever mer for å få til, og et problem er at matching i unge år nødvendigvis må bli begrenset.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn mai 14, 2023 10:39 pm
TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:18 pm Forferdelig synd. Klubbene er avhengig av mer penger inn. TV avtalen er for dårlig og TV2 er ekstremt dårlig å promotere tilskuersport nr 2 i Norge etter fotball. Det blir behandlet som en C-vare av TV2.
Jeg synes faktisk at TV 2 har gjort en god jobb som rettighetshaver. Publikum inntar hallene i tusentall, og de vet avgjort at det blir spilt hockey på de steder der dette blir spilt. De har også god dekning på kampene, enten de går på Play og en betydelig andel som går på TV. TV 2 kan derimot ikke ta ansvar for at hallsituasjonen er slik den er, og som som vel er hovedproblemet i norsk hockey. Store deler av landet spilles det enten ikke hockey eller at hall er blitt bygget i nyere år. Å bygge hall er ikke det samme som at lag vil etablere seg høyt i seriesystemet eller produsere gode spillere. Dette krever mer for å få til, og et problem er at matching i unge år nødvendigvis må bli begrenset.
Tv2 har også en plattform for nyheter og sports nyheter. Her har de mye å gå på. Det er her de bygger opp oppmerksomhet.

Alt for sjelden det er artikler om hockey og referater etter kamper. Tror ikke det er mange i Norge som vet at Norge spiller VM nå. A-VM

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:46 pm Tror ikke det er mange i Norge som vet at Norge spiller VM nå. A-VM
TV 2 hadde nok markedsført VM i hockey langt mer om de hadde hatt rettighetene. De skal selvsagt informere om hvordan det går, men det er ikke deres oppgave å promotere et mesterskap som går på Viasats kanaler. Dette er Viasats ansvar.

Forøvrig tror jeg det skal godt gjøres å engasjere så veldig mange utenfor den harde kjerne at et dårlig norsk lag spiller VM. Det er nok for spesielt interesserte uansett. Mulig jeg er negativ, men realiteten er det okke som.

Andtho01
Innlegg: 130

Legg inn av Andtho01 »

MS kommer til å anke denne saken. https://www.nitten.no/blogg/mot-ms-anke ... ns-fremtid
Men om anken ikke går igjennom for MS sin del ender det opp på Comet til Fjordkraft-ligaen og Ski til 1. Divisjon

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ludvig Hoff ettertraktet
4 norske klubber ønsker han pluss interesse fra utlandet

Han har vokst fram til å bli en meget god spiller. Kjipt for Oilers hvis han reiser. Ekstra surt vil det være hvis han velger en annen norsk klubb

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Partanen klar for Vålerenga
Partanen et vel den dårligste 2.keeperen Oilers har hatt. Bedre med en unggutt som 2.valg. Oilers går for unge Hoekstra som 2.keeper. Bedre valg det enn Partanen


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 11:27 am Ludvig Hoff ettertraktet
4 norske klubber ønsker han pluss interesse fra utlandet

Han har vokst fram til å bli en meget god spiller. Kjipt for Oilers hvis han reiser. Ekstra surt vil det være hvis han velger en annen norsk klubb
Han kommer til å dra til Hamar dessverre.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Madlaveien skrev: tir mai 16, 2023 11:37 am
TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 11:27 am Ludvig Hoff ettertraktet
4 norske klubber ønsker han pluss interesse fra utlandet

Han har vokst fram til å bli en meget god spiller. Kjipt for Oilers hvis han reiser. Ekstra surt vil det være hvis han velger en annen norsk klubb
Han kommer til å dra til Hamar dessverre.
Ikke annet enn dobbel lønn som kan få han til å forlate det beste laget i landet.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir mai 16, 2023 11:37 am Han kommer til å dra til Hamar dessverre.
Han ønsker seg vel til utlandet, og får sannsynligvis et tilbud her, eksempelvis fra Brynås. Jeg ser ikke helt hvorfor han ikke skulle få tilbud.

Fortsetter han i Norge tipper jeg han er tapt for Oilers, med mindre de tilbyr betydelig mer enn Storhamar og VIF.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»