Fjordkraft Ligaen

Svar
Smurfejonny
Innlegg: 316

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av Smurfejonny »

Bilvrag skrev: ons mar 30, 2022 11:30 pm Burton fikk match, så han får kamp(er). Whitney gir jo bare en lett dytt i ryggen, ikke noe å få karantene av i mitt hode. Ellers enig. Hurrøds hodetakling var veldig stygg, uten at jeg tror det var bevisst. Han er bare sylfersk i sluttspillsammenheng på seniornivå. Men det blir fort 3-5 kamper på den.
Vi er nok ganske enig når alt kommer til alt. Begge hodetaklingene var nok ikke bevisst, men begge var stygge. Problemet er jo at DISU ikke ga Olsen karantene mot Storhamar, og den mener jeg var styggere enn begge i denne kampen. Så da har jo de sendt feil signal til spillerne. Hadde Olsen fått kamper hadde fort begge spillerne i dag tenkt seg litt mer om før de satt inn taklingene.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Ale skrev: man apr 04, 2022 9:26 pm Stjernen vinner 2-1. Hva er stillingen i kamper nå?
Samme som resultatet, 2-1 i kamper, fordel Storhamar.
Hadde vært utrolig gøy med finale. Men realistisk, så vil 2 hjemmekamper til for Stjernen, være det beste man kan tro på.
Men klart, hjertet og klubbkassen, ønsker seg 7 finalekamper mot Sparta. Men det er også klubben det vil svi mest å bli slått ut av.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Ale skrev: tir apr 05, 2022 11:20 pm
Stjerten skrev: tir apr 05, 2022 10:52 am
Ale skrev: man apr 04, 2022 9:26 pm Stjernen vinner 2-1. Hva er stillingen i kamper nå?
Samme som resultatet, 2-1 i kamper, fordel Storhamar.
Hadde vært utrolig gøy med finale. Men realistisk, så vil 2 hjemmekamper til for Stjernen, være det beste man kan tro på.
Men klart, hjertet og klubbkassen, ønsker seg 7 finalekamper mot Sparta. Men det er også klubben det vil svi mest å bli slått ut av.
Stavanger slo Sparta. Flott. Hva er stillingen der i kamper?

3-2 i kamper til Oilers?
Tror det er uavgjort, men har ikke fulgt nøye med.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

3-2 til Stavanger

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Shampo er ferdig ja, er vel akkurat som forventet det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Chromeback skrev: man apr 11, 2022 11:21 am Shampo er ferdig ja, er vel akkurat som forventet det.
Så det nettopp. Det er nok det eneste riktige å gjøre.
Klubben trenger en fresh start med nye folk og nye ideer som kan utvikle klubben.
Blir spennede å følge utviklingen!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det har vært mye gjenbruk hos Vålerenga. Tror klubben har godt av å hente noen utenfra. Men det blir vel nok en eks Vålerenga spiller som får ansvaret?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: man apr 11, 2022 12:32 pm Det har vært mye gjenbruk hos Vålerenga. Tror klubben har godt av å hente noen utenfra. Men det blir vel nok en eks Vålerenga spiller som får ansvaret?
Nå kommer Glenn!

CliffC

Legg inn av CliffC »

Bra åpning av Oilers i kamp 1 i finaleserien og 6-0-seier. Resultatet forteller likevel ikke alt, da Storhamar hadde mange tunge fravær og stilte med tre rekker. Vi har også sett i sluttspillserier både i år og tidligere år at det blir andre boller i kommende kamper enn det den første skulle indikere. Jeg regner også med at Storhamar kommer til å erstatte dagens menneskelige keeper med en som blir utenomjordisk resten av serien.

Når dette er sagt er nok Storhamar avhengig av at frafallene blir klare igjen raskt. Det er i følge den informasjonen jeg har fått snakk om sykdom, og dette er vel ikke nødvendigvis uproblematisk da man ikke er hundre prosent med en gang man er tilbake. Uansett forventer jeg at denne serien kommer til å leve til kamp 6 eller 7.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man apr 18, 2022 9:52 pm Bra åpning av Oilers i kamp 1 i finaleserien og 6-0-seier. Resultatet forteller likevel ikke alt, da Storhamar hadde mange tunge fravær og stilte med tre rekker. Vi har også sett i sluttspillserier både i år og tidligere år at det blir andre boller i kommende kamper enn det den første skulle indikere. Jeg regner også med at Storhamar kommer til å erstatte dagens menneskelige keeper med en som blir utenomjordisk resten av serien.

Når dette er sagt er nok Storhamar avhengig av at frafallene blir klare igjen raskt. Det er i følge den informasjonen jeg har fått snakk om sykdom, og dette er vel ikke nødvendigvis uproblematisk da man ikke er hundre prosent med en gang man er tilbake. Uansett forventer jeg at denne serien kommer til å leve til kamp 6 eller 7.
Solid av Oilers men klart, blir tungt for Storhamar når de mangler så mange. Uansett deilig å holde nullen og slå Storhamar på den måten

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Oilers med ny seier, 2-1 etter storspill fra Holm.

Thoresen med matchstraff etter å ha mistet hodet på slutten.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Greit å være misfornøyd med dommerne. Men når dette er fokuset, ja da ser jeg ikke lys i tunellen for Storhamar

"- Jeg synes det er jævlig bemerkelsesverdig at dommere som ikke har levert gjennom hele serien, plutselig står i en finale og dømmer, sier Anders Gjøse om Persson og Hallin.

- Fløyta er svart nå, rød når vi møter Stjernen. Og den er blå når vi møter Vålerenga, sier P. Thoresen."

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: ons apr 20, 2022 11:14 pm "- Jeg synes det er jævlig bemerkelsesverdig at dommere som ikke har levert gjennom hele serien, plutselig står i en finale og dømmer, sier Anders Gjøse om Persson og Hallin.

- Fløyta er svart nå, rød når vi møter Stjernen. Og den er blå når vi møter Vålerenga, sier P. Thoresen."
Uttalelsene til Gjøse er slik jeg vil vurdere at kvalifiserer til en reaksjon fra forbundet. De setter spørsmål ved dommeren på en nedrig måte, uten å spesifisere hva han mener er galt. Dommerne gjør faktisk så godt de kan.

Thoresens uttalelser står ikke til troende. Hadde han nøyd seg med å si at dømmingen var i Storhamars disfavør i disse finalene hadde det vært en ting, men at dommerne som helhet har noe i mot Storhamar er jo hinsides. Det er imponerende at de klarte å slå ut Enga og Stjernen, til tross for all denne motstanden fra dommerteamene, som altså har en agenda mot stakkars og alltid sympatiske Storhamar.

Ellers konstaterer jeg at mye av energien brukes på at Oilers fikk et overtall som noen mener at de ikke skulle hatt (og andre mener at er riktig) og uhyrligheten at linjedommeren feilaktig dømte offside ca 10 sekunder før slutt. Ja, jeg er klar over at det fratok Storhamar det siste halmstrået, men på den annen side hadde de i foregående 119 minutter og ca 50 sekunder av finalen scoret totalt 1 mål. Kanskje det ikke bare er dommerens feil at Storhamar ikke klarte å score mer i denne kampen?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor apr 21, 2022 6:06 pm
TAdams6 skrev: ons apr 20, 2022 11:14 pm "- Jeg synes det er jævlig bemerkelsesverdig at dommere som ikke har levert gjennom hele serien, plutselig står i en finale og dømmer, sier Anders Gjøse om Persson og Hallin.

- Fløyta er svart nå, rød når vi møter Stjernen. Og den er blå når vi møter Vålerenga, sier P. Thoresen."
Uttalelsene til Gjøse er slik jeg vil vurdere at kvalifiserer til en reaksjon fra forbundet. De setter spørsmål ved dommeren på en nedrig måte, uten å spesifisere hva han mener er galt. Dommerne gjør faktisk så godt de kan.

Thoresens uttalelser står ikke til troende. Hadde han nøyd seg med å si at dømmingen var i Storhamars disfavør i disse finalene hadde det vært en ting, men at dommerne som helhet har noe i mot Storhamar er jo hinsides. Det er imponerende at de klarte å slå ut Enga og Stjernen, til tross for all denne motstanden fra dommerteamene, som altså har en agenda mot stakkars og alltid sympatiske Storhamar.

Ellers konstaterer jeg at mye av energien brukes på at Oilers fikk et overtall som noen mener at de ikke skulle hatt (og andre mener at er riktig) og uhyrligheten at linjedommeren feilaktig dømte offside ca 10 sekunder før slutt. Ja, jeg er klar over at det fratok Storhamar det siste halmstrået, men på den annen side hadde de i foregående 119 minutter og ca 50 sekunder av finalen scoret totalt 1 mål. Kanskje det ikke bare er dommerens feil at Storhamar ikke klarte å score mer i denne kampen?
Lag som har slikt fokus pleier sjelden å vinne til slutt. De føler hele verden er imot de istedet for å gjøre noe med det selv.
Så stor fordel har ikke Oilers hatt som de vil ha det til. Det er alltid situasjoner som kan diskuteres for begge lag i en kamp. Til og med i NHL er dommerne "ræva" fra tid til annen.

Bruk energi på noe du kan gjøre noe med istedet for å bruke energien på noe som bare tapper deg for energi. Men akkurat her er det jo greit at Storhamar bruker energi på dette.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Eller ble Patrick Thoresen innrapportert etter gårsdagens kamp. Kjennelsen er nå klar, og det ble ikke karantene.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »



Det er vanskelig å vinne når dette blir mål

CliffC

Legg inn av CliffC »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 9:11 pm

Det er vanskelig å vinne når dette blir mål
Dommeren svarte at de hadde sett situasjonen fra flere vinkler, og konkludert at det var Solem som initierte at Hoff føk inn i keeper, og i mål.

Forøvrig er det mange som melder sterkt om denne situasjonen, inkludert kommentatorene (spesielt han ene). Ruben Smith på sin side hadde en annen mening, i likhet med sommerne.

Jeg påstår ikke at det ene eller andre er rett, men hvorfor er man så sikre på det ene i denne situasjonen, når det ellers er sprikende meninger om saken? Dommerne vurderte faktisk som de gjorde på sitt skjønnsmessige grunnlag, og dette så ut til å være veloverveid.

Ellers konstaterer jeg at man diskuterer alle ting som går i Storhamars disfavør opp og i mente, enten det er snakk om mål, utvisninger for eller det som skulle vært i mot, samt når dommeren dømmer feilaktig offside eller icing i Storhamars disfavør. At Oilers i dag ble snytt for noen overtall nevnes derimot kun i en bisetning.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 9:11 pm

Det er vanskelig å vinne når dette blir mål
Jeg forstår de som mener det ikke burde være mål, samtidig har dommeren en god forklaring. Hoff er først/foran og blir tatt. Men om det burde blitt mål? Jeg er ikke rett mann å si det. Men synes heller ingen kan være klokkeklare på at det ikke burde være mål. Den er i gråsonen og dommerne har sett den på film fra alle vinkler. De kan reglene bedre enn meg. Hvis regelen er slik de sier så gjør de rett.

Deilig seier igjen for Oilers.
Oilers vinner skuddstatistikken 38-18, så ufortjent var det ikke. Var heller dårlig uttelling for Oilers. Det var også 1-1 målet som er omdiskutert, så stillingen var 1-1. Helt åpent for begge lag. Synes Storhamar bør ha annet fokus enn bare dommere etter hver eneste kamp. De henger rett og slett ikke med skikkelig. Om det er sykdommen hos flere spillere, eller om de ikke har bred nok stall til å henge med vet jeg ikke. Men Sparta ga Oilers tøffere motstand i semifinalen.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: fre apr 22, 2022 9:31 pm
Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 9:11 pm

Det er vanskelig å vinne når dette blir mål
Jeg forstår de som mener det ikke burde være mål, samtidig har dommeren en god forklaring. Hoff er først/foran og blir tatt. Men om det burde blitt mål? Jeg er ikke rett mann å si det. Men synes heller ingen kan være klokkeklare på at det ikke burde være mål. Den er i gråsonen og dommerne har sett den på film fra alle vinkler. De kan reglene bedre enn meg. Hvis regelen er slik de sier så gjør de rett.

Deilig seier igjen for Oilers.
Oilers vinner skuddstatistikken 38-18, så ufortjent var det ikke. Var heller dårlig uttelling for Oilers. Det var også 1-1 målet som er omdiskutert, så stillingen var 1-1. Helt åpent for begge lag. Synes Storhamar bør ha annet fokus enn bare dommere etter hver eneste kamp. De henger rett og slett ikke med skikkelig. Om det er sykdommen hos flere spillere, eller om de ikke har bred nok stall til å henge med vet jeg ikke. Men Sparta ga Oilers tøffere motstand i semifinalen.
Hoff går inn i Solem og Solem er sterkere. Det er en skandale at det er mål. Stavanger fikk momentum etter det og var klart best. Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Forøvrig har Oilers-spillere scoret mer for Storhamar i denne serien enn det Storhamar selv har klart. De har avgjort ikke hatt matchvinnere verken framover eller i form av en keeper som jeg trodde var noen hakk bedre.

Men, alt er selvsagt dommerens feil.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

CliffC skrev: fre apr 22, 2022 10:23 pm Forøvrig har Oilers-spillere scoret mer for Storhamar i denne serien enn det Storhamar selv har klart. De har avgjort ikke hatt matchvinnere verken framover eller i form av en keeper som jeg trodde var noen hakk bedre.

Men, alt er selvsagt dommerens feil.
Når en ser hva dommerne har prestert i sluttspillet er svaret delvis ja, men Storhamar har heller ikke vært gode nok i finalene. Men Stavanger skulle aldri vært i en finale hvis dommerne hadde gjort jobben sin.

Reddington

Legg inn av Reddington »

CliffC skrev: fre apr 22, 2022 10:23 pm Forøvrig har Oilers-spillere scoret mer for Storhamar i denne serien enn det Storhamar selv har klart. De har avgjort ikke hatt matchvinnere verken framover eller i form av en keeper som jeg trodde var noen hakk bedre.

Men, alt er selvsagt dommerens feil.
Er vel ingen som sier at alt er dommerens feil, men det er jo skandaløs dømming på et viktig tidspunkt i kampen. Dersom Storhamar rir av de første 10 minuttene av 2. per kan Oilers fort begynne å stresse, og det åpner seg mer opp. Dømmingen på 1–1 gir Oilers energi, og er samtidig et frustrasjonsmoment for SIL.

Kampavgjørende - og man må ha vært fast inventar på Oilers-kamper siden 2011 for å mene noe annet.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:25 pm Men Stavanger skulle aldri vært i en finale hvis dommerne hadde gjort jobben sin.
Oilers ER i finalen. Hva du måtte mene om dette er veldig irrelevant.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:17 pm
TAdams6 skrev: fre apr 22, 2022 9:31 pm
Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 9:11 pm

Det er vanskelig å vinne når dette blir mål
Jeg forstår de som mener det ikke burde være mål, samtidig har dommeren en god forklaring. Hoff er først/foran og blir tatt. Men om det burde blitt mål? Jeg er ikke rett mann å si det. Men synes heller ingen kan være klokkeklare på at det ikke burde være mål. Den er i gråsonen og dommerne har sett den på film fra alle vinkler. De kan reglene bedre enn meg. Hvis regelen er slik de sier så gjør de rett.

Deilig seier igjen for Oilers.
Oilers vinner skuddstatistikken 38-18, så ufortjent var det ikke. Var heller dårlig uttelling for Oilers. Det var også 1-1 målet som er omdiskutert, så stillingen var 1-1. Helt åpent for begge lag. Synes Storhamar bør ha annet fokus enn bare dommere etter hver eneste kamp. De henger rett og slett ikke med skikkelig. Om det er sykdommen hos flere spillere, eller om de ikke har bred nok stall til å henge med vet jeg ikke. Men Sparta ga Oilers tøffere motstand i semifinalen.
Hoff går inn i Solem og Solem er sterkere. Det er en skandale at det er mål. Stavanger fikk momentum etter det og var klart best. Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.
Jeg har ingen fasit på den situasjonen. Men vi ser det litt forskjellig. Hoff kommer foran Solem og blir lagt i bakken. Det gjelder å komme først, da får man fordelen. Solem tar Hoff som kommer foran. Slik jeg ser det og slik dommerne ser det.

Jeg er ikke i tvil om akkurat det. Det jeg er i tvil om er om det skal dømmes mål når målet omtrent er ute av stilling. Der er jeg usikker. Men at Hoff er tøff og kommer foran Solem er lett å se.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: lør apr 23, 2022 12:24 pm Jeg er ikke i tvil om akkurat det. Det jeg er i tvil om er om det skal dømmes mål når målet omtrent er ute av stilling. Der er jeg usikker. Men at Hoff er tøff og kommer foran Solem er lett å se.
I følge Edvartsen (dommeren) så er det innført en ny regel som sier at mål ut av stilling i seg selv ikke har noe å si for situasjonen. Det som er avgjørende er hvem som har skylda for at målet kom ut av stilling.

Edvartsen er forøvrig av den oppfatning at Solem kom i naturlig bane, mens det var Hoff som skar litt ut, dvs at Storhamar ble snytt i situasjonen. Personlig er jeg ikke i stand til å konkludere her, men det er påfallende hvor skråsikre mange er. Dommeren har utøvd et skjønn i situasjonen, men jeg klarer ikke å se at denne skjønnsutøvelsen er direkte feil, kun diskutabel.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: lør apr 23, 2022 12:24 pm
Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:17 pm
TAdams6 skrev: fre apr 22, 2022 9:31 pm

Jeg forstår de som mener det ikke burde være mål, samtidig har dommeren en god forklaring. Hoff er først/foran og blir tatt. Men om det burde blitt mål? Jeg er ikke rett mann å si det. Men synes heller ingen kan være klokkeklare på at det ikke burde være mål. Den er i gråsonen og dommerne har sett den på film fra alle vinkler. De kan reglene bedre enn meg. Hvis regelen er slik de sier så gjør de rett.

Deilig seier igjen for Oilers.
Oilers vinner skuddstatistikken 38-18, så ufortjent var det ikke. Var heller dårlig uttelling for Oilers. Det var også 1-1 målet som er omdiskutert, så stillingen var 1-1. Helt åpent for begge lag. Synes Storhamar bør ha annet fokus enn bare dommere etter hver eneste kamp. De henger rett og slett ikke med skikkelig. Om det er sykdommen hos flere spillere, eller om de ikke har bred nok stall til å henge med vet jeg ikke. Men Sparta ga Oilers tøffere motstand i semifinalen.
Hoff går inn i Solem og Solem er sterkere. Det er en skandale at det er mål. Stavanger fikk momentum etter det og var klart best. Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.
Jeg har ingen fasit på den situasjonen. Men vi ser det litt forskjellig. Hoff kommer foran Solem og blir lagt i bakken. Det gjelder å komme først, da får man fordelen. Solem tar Hoff som kommer foran. Slik jeg ser det og slik dommerne ser det.

Jeg er ikke i tvil om akkurat det. Det jeg er i tvil om er om det skal dømmes mål når målet omtrent er ute av stilling. Der er jeg usikker. Men at Hoff er tøff og kommer foran Solem er lett å se.
At målet er ute av stillig har ingenting å si så lenge skuddet hadde gått i mål hvis målet var på plass. Hoff presser seg inn foran Solem, dermed går Hoff inn i linjen til Solem og er den som lager situasjonen, da skal det ikke dømmes mål. Hadde Solem gått inn i banen til Hoff og vært den som lagde situasjonen skal det være mål. Her er det klart at det er Hoff som lager situasjonen og dermed skulle det ikke vært mål.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:17 pm Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.
:lol: :lol: :lol:

CliffC

Legg inn av CliffC »

Skal bli spennende å se hvem inntektene fra årets TV-aksjon går til. Er det krigsofrene fra Ukraina eller dommerofrene fra Hamar som ligger best an?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Greg Mauldin, for en mann!

Snart 40 år gammel men kjører på som en tyveåring og scorer i sin kamp #1000 :D 👍

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»