Fjordkraft Ligaen

Svar
Downlight

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av Downlight »

Historisk tap 2-6 for Frisk mot Ringerike borte i kveld. Må være det dårligste og mest ydmykende på flere 10-år.
Ingen effekt av trenerbyttet hvor sportssjef Vidar Wold kom inn som trener.
Må ryddes opp i spillertroppen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Kvartfinalene:

Oilers-Lillehammer
Storhamar-MS
VIF-Frisk
Sparta-Stjernen

Førstnevnte har hjemmefordel.

Citano

Legg inn av Citano »

Lørenskog trengte bare tre kamper mot Narvik i playoffen for opprykkskvalikk etter dagens 4-0 seier på hjemmebane. De vant begge borteoppgjørene med 5-3 og 2-0.

Nidaros vant første kamp mot Comet, mens haldenserne slo trønderne i den andre kampen. Nidaros vant kamp 3 i går og kan da sikre kvalikk med seier i morgen.

Citano

Legg inn av Citano »

Comet vant kamp 4 over Nidaros med 3-2, så da blir det en avgjørende kamp 5 på fredag i Trondheim.

Vinneren blir med Lørenskog, Grüner og Ringerike i kvalikken.

CliffC

Legg inn av CliffC »

4-0 i alle kvartfinalene med tilhørende favorittseire. To av oppgjørene visste vi at ikke ville bli spennende, mens de to andre heller ikke ble dette. En kjedelig serie vil jeg si.

Semiene kan dog bli langt bedre.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Er det noen som forstår hvorfor alle kvartfinalene gikk på samme dag mens semifinalene skal spilles på forskjellige dager?

Strider

Legg inn av Strider »

Finnes det andre online forum for norsk ishockey?
Ser hockeynorge boards net har et forum men ser ut som det kun er 4-5 aktive brukere som er der.

På Facebook er det 2 store grupper men det er for det meste "mitt lag er bedre enn ditt" trolling og lite diskusjon.

HF Boards har vel Scandinavia forum men er vel ingen aktivitet.

Finnes det ingen store norsk hockey forum altså?

AnkyrinB

Legg inn av AnkyrinB »

Jeg er en del inne på klanen-forumet, men det er selvfølgelig bare Vålerenga. Men der er det endel kunnskapsrike debattanter og høyt nivå. Ellers er det fridiskusjon jeg er innom, selv om det ikke er så høy aktivitet her. Det som er litt spesielt med hockey et at det er så mange spillere på hvert lag (?!), så jeg føler det kan være ganske vanskelig å holde oversikt over alle de andre lagene. Jeg har feks god oversikt over Lillehammer (som har vært mitt lag i årevis siden jeg vokste opp der) og Vålerenga (som er det laget jeg følger tettest nå siden jeg har bodd i oslo i 18 år). Dermed kan det også være ganske høy terskel for å delta i en diskusjon på tvers av lag.

Strider

Legg inn av Strider »

AnkyrinB skrev: lør mar 11, 2023 11:02 pm Jeg er en del inne på klanen-forumet, men det er selvfølgelig bare Vålerenga. Men der er det endel kunnskapsrike debattanter og høyt nivå. Ellers er det fridiskusjon jeg er innom, selv om det ikke er så høy aktivitet her. Det som er litt spesielt med hockey et at det er så mange spillere på hvert lag (?!), så jeg føler det kan være ganske vanskelig å holde oversikt over alle de andre lagene. Jeg har feks god oversikt over Lillehammer (som har vært mitt lag i årevis siden jeg vokste opp der) og Vålerenga (som er det laget jeg følger tettest nå siden jeg har bodd i oslo i 18 år). Dermed kan det også være ganske høy terskel for å delta i en diskusjon på tvers av lag.
Stammen i de fleste lagene er der i flere år for det meste så det er ofte lettere å følge med enn eks i fotball hvor jeg synes man bytter ut mer hver sesong.

VIF må vel på papiret ha det beste laget de har hatt i moderne tid nesten? Men det spørs om de er samspilt nok og nok grit når man møter Storhamar som ikke har like mange gode spillere men klarer nesten alltid å karre seg til en finale.

Tror Oilers blir for sterke for både SIL/VIF. Men blir nok jevnere enn ifjor. Sparta virker å ha mistet momentumet de hadde tidlig i sesongen og gir de små sjanser mot Oilers.

Stjernen sin presentasjon mot Sparta må være noe av det mest tafatte man har sett i en kvartfinale noen gang

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: søn mar 12, 2023 4:37 am VIF må vel på papiret ha det beste laget de har hatt i moderne tid nesten? Men det spørs om de er samspilt nok og nok grit når man møter Storhamar som ikke har like mange gode spillere men klarer nesten alltid å karre seg til en finale.
Jeg for min del skjønner ikke at VIF skal være så godt besatt som du her beskriver. Derimot frykter jeg reelt Storhamar, som ikke bare har minst like mange gode spillere som VIF, men også et par X-faktorer i form av far og sønn Thoresen. De har god keeper, 8 seniorbacker og flere angrepsess. VIF på sin side har to keepere som er gode, men ikke uten svakheter. De har et backkorps bestående av flere spillere om har vært bedre før. Framover har de selvsagt mange bra spillere, men laget er vel egentlig ganske likt det som røk ut i fjoråret kvartfinale? Den tørste endringen er sannsynligvis i boksen.

Favorittene er etter min mening Storhamar, Oilers, VIF og Sparta, i den rekkefølgen.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: søn mar 12, 2023 5:16 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn mar 12, 2023 4:37 am VIF må vel på papiret ha det beste laget de har hatt i moderne tid nesten? Men det spørs om de er samspilt nok og nok grit når man møter Storhamar som ikke har like mange gode spillere men klarer nesten alltid å karre seg til en finale.
Jeg for min del skjønner ikke at VIF skal være så godt besatt som du her beskriver. Derimot frykter jeg reelt Storhamar, som ikke bare har minst like mange gode spillere som VIF, men også et par X-faktorer i form av far og sønn Thoresen. De har god keeper, 8 seniorbacker og flere angrepsess. VIF på sin side har to keepere som er gode, men ikke uten svakheter. De har et backkorps bestående av flere spillere om har vært bedre før. Framover har de selvsagt mange bra spillere, men laget er vel egentlig ganske likt det som røk ut i fjoråret kvartfinale? Den tørste endringen er sannsynligvis i boksen.

Favorittene er etter min mening Storhamar, Oilers, VIF og Sparta, i den rekkefølgen.
VIF har vel Olimb, Martinsen og Røymark som er landslagspillere. I tillegg har de vel 2 finner som holder landslagsklasse. Vertfall 1 finne.
I tillegg har man vel Espeland som kanskje er den beste norske offensive backen?
I tillegg til han Karterud som er en i bra stim?

Følger ikke VIF så tett men dette ser vel ut som et bra lag hvis alle disse er med.

AnkyrinB

Legg inn av AnkyrinB »

Vålerenga er vel vesentlig bedre enn i fjor. Det handler mye om treneren selvfølgelig, men også om nye spillere som har kommet inn og spillere som har tatt store steg. Feks har Martinsen vært et veldig bra tilskudd til troppen, han er veldig god i det offensive presset og binder opp motstanderens forsvarere med sin tyngde. Av spillere som har vokst i år må man nevne Thomas Olsen, som skårer mange mål, og Pontus Finstad, som kanskje har vært Vålerengas beste spiller mot slutten av sesongen. Kombinasjonen Finstad/Martinsen synes jeg er veldig bra de gangene de spiller i rekke sammen, med Martinsens fysikk og Finstads hurtighet.

Men Vålerenga har mangler særlig på backsiden, med kun tre backpar, og hvor Villiam Strøm har vært ganske svak i det siste. Og selv om de tre første rekkene er jevne og holder veldig bra nivå, så er fjerderekka et stykke under (og nå sliter man vel til og med å stille fjerderekke med alle skadene). Hvordan er det med Storhamar, Stavanger og Sparta, har alle de fire rekker som holder høyt nivå?

Downlight

Legg inn av Downlight »

AnkyrinB skrev: man mar 13, 2023 2:22 pm Vålerenga er vel vesentlig bedre enn i fjor. Det handler mye om treneren selvfølgelig, men også om nye spillere som har kommet inn og spillere som har tatt store steg. Feks har Martinsen vært et veldig bra tilskudd til troppen, han er veldig god i det offensive presset og binder opp motstanderens forsvarere med sin tyngde. Av spillere som har vokst i år må man nevne Thomas Olsen, som skårer mange mål, og Pontus Finstad, som kanskje har vært Vålerengas beste spiller mot slutten av sesongen. Kombinasjonen Finstad/Martinsen synes jeg er veldig bra de gangene de spiller i rekke sammen, med Martinsens fysikk og Finstads hurtighet.

Men Vålerenga har mangler særlig på backsiden, med kun tre backpar, og hvor Villiam Strøm har vært ganske svak i det siste. Og selv om de tre første rekkene er jevne og holder veldig bra nivå, så er fjerderekka et stykke under (og nå sliter man vel til og med å stille fjerderekke med alle skadene). Hvordan er det med Storhamar, Stavanger og Sparta, har alle de fire rekker som holder høyt nivå?
Veldig bra for Vålerenga å bli kvitt Espen Knutsen som trener og få inn en som ikke var en del av det innavlede miljøet. Ble for mye "opp i ringa" og meningsløst repetisjon.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Oilers vant 3-0 i Sparta Amfi i dag, og har nok grepet på denne serien.

Ellers har Holøs brukket tommelen, og er ute for sesongen. Han har vært kneskadet hele sesongen før han altså gjorde comeback i forrige kamp. Uansett hvor mye han ville så klarte han ikke å gi tommel opp for å spille enda flere kamper.

Citano

Legg inn av Citano »

Lørenskog måtte vinne over Comet etter ordinær tid for å rykke opp, og det klarte de ved å vinne 2-1.

Ringerike beholder plassen etter å ha vunnet 3-2 mot Grüner i en kamp der vinneren fikk beholde sin plass i Fjordkraft-ligaen.
Unntaket hadde vært om Grüner vant på overtid, siden da ville Comet holde Grüner bak seg på innbyrdes.

Ringerike og Lørenskog spiller i Fjordkraft-ligaen neste sesong, mens Grüner og Comet spiller i 1.divisjon

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Citano skrev: lør mar 25, 2023 6:23 pm Lørenskog måtte vinne over Comet etter ordinær tid for å rykke opp, og det klarte de ved å vinne 2-1.

Ringerike beholder plassen etter å ha vunnet 3-2 mot Grüner i en kamp der vinneren fikk beholde sin plass i Fjordkraft-ligaen.
Unntaket hadde vært om Grüner vant på overtid, siden da ville Comet holde Grüner bak seg på innbyrdes.

Ringerike og Lørenskog spiller i Fjordkraft-ligaen neste sesong, mens Grüner og Comet spiller i 1.divisjon
Nesten 2000 mennesker på plass i Halden i dag, hadde et håp om at Comet skulle klare det. Virker som det er mye entusiasme i byen og lokalavisa kjørte på med sending før kamp. Litt traustere med Lørenskog, men grattis. Det var jo litt sirkus sist de var oppe, dog mest på styrerommet.

Citano

Legg inn av Citano »

Bilvrag skrev: lør mar 25, 2023 7:00 pm
Citano skrev: lør mar 25, 2023 6:23 pm Lørenskog måtte vinne over Comet etter ordinær tid for å rykke opp, og det klarte de ved å vinne 2-1.

Ringerike beholder plassen etter å ha vunnet 3-2 mot Grüner i en kamp der vinneren fikk beholde sin plass i Fjordkraft-ligaen.
Unntaket hadde vært om Grüner vant på overtid, siden da ville Comet holde Grüner bak seg på innbyrdes.

Ringerike og Lørenskog spiller i Fjordkraft-ligaen neste sesong, mens Grüner og Comet spiller i 1.divisjon
Nesten 2000 mennesker på plass i Halden i dag, hadde et håp om at Comet skulle klare det. Virker som det er mye entusiasme i byen og lokalavisa kjørte på med sending før kamp. Litt traustere med Lørenskog, men grattis. Det var jo litt sirkus sist de var oppe, dog mest på styrerommet.
Absolutt. Det var triste tider, selv i de sesongene der klubben kjempet om gull.
Var så åpenbart at den pengesekken de tømte i klubben år etter år ville ta slutt en dag og det ville straffe ekstremt hardt når den tid kom.

Nå er det et purungt lag som har jobba hardt for å få klubben tilbake til toppen.
Samtidig litt digg med litt revansje etter 2019/20 sesongen der laget var klar for opprykkskvalikk men den ble jo kansellert pga. pandemi, pluss at Lørenskog var veldig nære direkte opprykk i 2020/21 sesongen før også den ble kansellert tidlig.
I fjor var det nettopp Comet som vant 3-2 i kamper over Lørenskog for å få spille opprykkskvalikk.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: lør mar 25, 2023 7:00 pm
Citano skrev: lør mar 25, 2023 6:23 pm Lørenskog måtte vinne over Comet etter ordinær tid for å rykke opp, og det klarte de ved å vinne 2-1.

Ringerike beholder plassen etter å ha vunnet 3-2 mot Grüner i en kamp der vinneren fikk beholde sin plass i Fjordkraft-ligaen.
Unntaket hadde vært om Grüner vant på overtid, siden da ville Comet holde Grüner bak seg på innbyrdes.

Ringerike og Lørenskog spiller i Fjordkraft-ligaen neste sesong, mens Grüner og Comet spiller i 1.divisjon
Nesten 2000 mennesker på plass i Halden i dag, hadde et håp om at Comet skulle klare det. Virker som det er mye entusiasme i byen og lokalavisa kjørte på med sending før kamp. Litt traustere med Lørenskog, men grattis. Det var jo litt sirkus sist de var oppe, dog mest på styrerommet.
Lurer på om han svensken som herjet på VGD dukker opp nå som Lørenskog skal spille i Fjordkraftligaen.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Sjukt artige semifinaler mellom SIL-VIF. Faktisk ikke mange hetere oppgjør i Norge, uavhengig av idrett.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Forbundet har bestemt seg. Det fortsettes med 6 mann på utenlandskvoten. Ingen lag ønsket å gå ned til 5.
Bra fornuften kom på plass.

Spesielt vanskelig for lag utenfor østlandet å komme seg opp uten hjelp fra utlendinger. Det tar tid å bygge opp egen ungdomsavdeling. Trondheim, Bergen, Narvik osv trenger drahjelp. Dess færre utlendinger, dess større vil dominansen bli på østlandet, tror jeg

CliffC

Legg inn av CliffC »

Storhamar leder 1-0 på Jordal etter første periode, og er på god vei mot finale. VIF er fullstendig tafatte, og har i tillegg mistet sin førstekeeper som fikk en skade. De må heve seg betydelig om de skal snu dette.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

CliffC skrev: ons mar 29, 2023 7:52 pm Storhamar leder 1-0 på Jordal etter første periode, og er på god vei mot finale. VIF er fullstendig tafatte, og har i tillegg mistet sin førstekeeper som fikk en skade. De må heve seg betydelig om de skal snu dette.
Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.

CliffC

Legg inn av CliffC »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

CliffC skrev: ons mar 29, 2023 8:01 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.
Tenkte mest på tribunen.

4200570

Legg inn av 4200570 »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 8:09 pm
CliffC skrev: ons mar 29, 2023 8:01 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.
Tenkte mest på tribunen.
Du kan ikke ha sett mye hockey.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Nå fikk en Storhamar-spiller smake knyttnevene til Karterud!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Vålerenga har vært klart best i dag, men de får ikke pucken i mål.

Reddington

Legg inn av Reddington »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 9:06 pm Vålerenga har vært klart best i dag, men de får ikke pucken i mål.
Sett mye hockey før?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Reddington skrev: ons mar 29, 2023 9:36 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 9:06 pm Vålerenga har vært klart best i dag, men de får ikke pucken i mål.
Sett mye hockey før?
Masse. Både fra Norge, Sverige og Nord-Amerika.

Centrist

Legg inn av Centrist »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 8:09 pm
CliffC skrev: ons mar 29, 2023 8:01 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.
Tenkte mest på tribunen.
Så det at det har vært flere på CC Amfi enn Jordal ila. serien teller ikke?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»