Fjordkraft Ligaen

Svar
Chromeback

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: tor des 16, 2021 4:10 pm Klubben har tatt en avgjørelse men må vente med å offentliggjøre den. På spørsmål om hvorfor de må vente svarer styreleder slik:– Hvorfor kan dere ikke gå ut med det nå?

– Det jobbes med formalia. Vi skal ivareta alles interesser. Det er viktig. Alle arbeidstakere har rettigheter, og vi må gjøre korrekt saksbehandling. Derfor drøyer det litt. Det skal være ryddig og ordentlig. Vi kan ikke si noe offisielt før alt dette er på plass, selv om innstillingen fra oss er klar, sier Onsrud.

Kan ikke skjønne annet enn at dette betyr at han er ferdig i klubben.
Høres veldig sånn ut.

Vel fortjent, hvis det går an å si.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Chromeback skrev: tor des 16, 2021 4:19 pm
Smurfejonny skrev: tor des 16, 2021 4:10 pm Klubben har tatt en avgjørelse men må vente med å offentliggjøre den. På spørsmål om hvorfor de må vente svarer styreleder slik:– Hvorfor kan dere ikke gå ut med det nå?

– Det jobbes med formalia. Vi skal ivareta alles interesser. Det er viktig. Alle arbeidstakere har rettigheter, og vi må gjøre korrekt saksbehandling. Derfor drøyer det litt. Det skal være ryddig og ordentlig. Vi kan ikke si noe offisielt før alt dette er på plass, selv om innstillingen fra oss er klar, sier Onsrud.

Kan ikke skjønne annet enn at dette betyr at han er ferdig i klubben.
Høres veldig sånn ut.

Vel fortjent, hvis det går an å si.
Veldig fortjent i så fall, men liker at klubben bruker litt tid og gjør dette på en skikkelig måte. Så lenge han ikke er med på trening eller rundt laget gjør det ikke noe om de bruker en dag eller to ekstra på å gjøre det helt etter boken.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Alholm er løst fra kontrakten med umiddelbar virkning. Klubben ga han ett tilbud han takket nei til og da avsluttet de kontrakten uten noe økonomisk kompensasjon. Klubben har brukt noen dager på prosessen siden det har vært inne advokater på begge sider. Jeg syntes klubben har gjort dette på en ryddig og fin måte, og endt opp på den eneste rette konklusjonen.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Rasmus Ahlholm har fått sparken i Storhamar etter overfall på trening.
https://www.h-a.no/2021/sport/na-er-ahl ... lsen-klar/

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Oppsiktsvekkende at ikke Storhamar fjernet Ahlholm allerede etter den første hendelsen:
Der kan man se 21 år gamle Markus Aas-Eng Mikkelsen som står helt rolig ved vantet frem til Ahlholm kommer susende og meier han ned. Mikkelsen var da på vei tilbake fra to års skademareritt, og spilte med en grønn trøye for å vise at han ikke skulle i dueller.
En farlig mann som hører hjemme bak murene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Zanick skrev: fre des 17, 2021 4:48 pm Oppsiktsvekkende at ikke Storhamar fjernet Ahlholm allerede etter den første hendelsen:
Der kan man se 21 år gamle Markus Aas-Eng Mikkelsen som står helt rolig ved vantet frem til Ahlholm kommer susende og meier han ned. Mikkelsen var da på vei tilbake fra to års skademareritt, og spilte med en grønn trøye for å vise at han ikke skulle i dueller.
En farlig mann som hører hjemme bak murene.
Politiet har startet etterforskning på eget initiativ. Så kan godt være det kommer ytterliggere reaksjon fra politiet

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: fre des 17, 2021 4:42 pm Alholm er løst fra kontrakten med umiddelbar virkning. Klubben ga han ett tilbud han takket nei til og da avsluttet de kontrakten uten noe økonomisk kompensasjon. Klubben har brukt noen dager på prosessen siden det har vært inne advokater på begge sider. Jeg syntes klubben har gjort dette på en ryddig og fin måte, og endt opp på den eneste rette konklusjonen.
Kan si meg enig her ja. Denne situasjonen er grisestygg, men synes nesten at den grønn-skjorte hendelsen er verre.

En av disse to situasjonene burde egentlig vært nok i seg selv, så veldig fair at han nå får fyken uten noen kompensasjon for dette.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: fre des 17, 2021 5:42 pm
Smurfejonny skrev: fre des 17, 2021 4:42 pm Alholm er løst fra kontrakten med umiddelbar virkning. Klubben ga han ett tilbud han takket nei til og da avsluttet de kontrakten uten noe økonomisk kompensasjon. Klubben har brukt noen dager på prosessen siden det har vært inne advokater på begge sider. Jeg syntes klubben har gjort dette på en ryddig og fin måte, og endt opp på den eneste rette konklusjonen.
Kan si meg enig her ja. Denne situasjonen er grisestygg, men synes nesten at den grønn-skjorte hendelsen er verre.

En av disse to situasjonene burde egentlig vært nok i seg selv, så veldig fair at han nå får fyken uten noen kompensasjon for dette.
Enig. Den grønn skjorte hendelsen er så fæl at jeg får vondt inni meg. Stakkars ung gutt. Snakk om å være idiot, den godeste Ahlholm.

At han får sparken er ikke overraskende.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Grønn skjorte hendelsen et grisestygg. Hva ligger bak 2 slike stygge hendelser mot lagkamerater?? Må ligge noe bak her, dette er ikke normalt, men kan overhodet ikke forsvares. Bra Storhamar sparket han.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg postet nedenforstående innlegg i går, men gjorde det i "feil" tråd. jeg legger det derfor inn her også.

Jeg ser at Patrick Thoresen er ute i mediene og melder at han ikke er trygg på at sesongen vil få en avslutning i år heller. Dette er forsåvidt greit å mene, all den tid det er en usikker tid. Jeg vil likevel si at man bør sette alt inn på å avslutte denne sesongen på en noenlunde verdig måte. Om denne sesongen også avbrytes så vil det få alvorlige konsekvenser for sportens troverdighet her i Norge. Hvor mange gidder egentlig å følge med neste sesong når man vet at den sannsynligvis blir avbrutt likevel? Hvor mange klubber klarer å fortsatt bygge et lag under så usikre omstendigheter?

Om det blir nødvendig kan man evt. kutte siste runden i grunnspillet, slik at lagene møter hverandre to ganger hjemme og borte. Om man igjen må avlyse sluttspillet vil det være en falitterklæring for sporten, og denne vil bli satt mange år tilbake. Det var forståelig at man avlyste sluttspillet for to år siden da man hadde fått faenskapet rett i fanget, og at forrige sesong ble kansellert tidlig, da smittesituasjonen eskalerte kraftig. Denne gangen bør man imidlertid finne en løsning. Flere kanselleringer vil være drepende for sporten.

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/Qy3e ... kke-bra-ut
Toppen

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Fikk nettopp melding om at dagens høydepunkt er avlyst, Storhamar sitter i karantene.

Da har vi for tiden både Stjernen, Vålerenga og Storhamar i karantene, flere kommer sikkert etter hvert.

Jeg er så jævla lei denne korona-dritten, ser ingen ende på faenskapen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det virker veldig drøyt at hele laget må gå i karantene pga. at EN spiller tester positivt. Jeg ser ikke helt at det er mulig å få dette til å gå slik det er, da det alltid vil være positive tester i dagens situasjon. Siden de fleste er vaksinerte, og omikron tross alt ikke er farlig for de fleste som spiller hockey, burde det vært mulig å lempe litt på kravene her. Hva om man bare satte de som tester positivt i karantene, og forøvrig lar verden gå sin skeive gang, forutsatt at det ikke er mange som tester positivt? Hvis mange tester positivt ville jo dette i seg selv vært greit nok, da man da ville sikre flokkimmunitet. Denne en og en-metoden tærer på både det ene og andre, og jeg ser ikke helt at det er nødvendig.

Hockeyspillere som ikke tester positivt bør selvsagt være veldig forsiktige, dvs holde meteren og overholde andre smitteverntiltak, men forøvrig ser jeg ikke poenget med at alle skal i karantene pga at en tester positivt. Man blir aldri ferdig på denne måten.

Håper man har en plan B, men denne gangen bør man satse alt på at sluttspillet kan arrangeres. Ofre heller deler av grunnspillet om nødvendig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor jan 06, 2022 1:29 pm Det virker veldig drøyt at hele laget må gå i karantene pga. at EN spiller tester positivt. Jeg ser ikke helt at det er mulig å få dette til å gå slik det er, da det alltid vil være positive tester i dagens situasjon. Siden de fleste er vaksinerte, og omikron tross alt ikke er farlig for de fleste som spiller hockey, burde det vært mulig å lempe litt på kravene her. Hva om man bare satte de som tester positivt i karantene, og forøvrig lar verden gå sin skeive gang, forutsatt at det ikke er mange som tester positivt? Hvis mange tester positivt ville jo dette i seg selv vært greit nok, da man da ville sikre flokkimmunitet. Denne en og en-metoden tærer på både det ene og andre, og jeg ser ikke helt at det er nødvendig.

Hockeyspillere som ikke tester positivt bør selvsagt være veldig forsiktige, dvs holde meteren og overholde andre smitteverntiltak, men forøvrig ser jeg ikke poenget med at alle skal i karantene pga at en tester positivt. Man blir aldri ferdig på denne måten.

Håper man har en plan B, men denne gangen bør man satse alt på at sluttspillet kan arrangeres. Ofre heller deler av grunnspillet om nødvendig.
Det er veldig merkelig. I NHL tar de ut de spillerne som er smittet. I Premier League hadde Arsenal 3 spillere smittet, de spilte kamp allikevel.
I U20VM i hockey var det 4 tilfeller fordelt på 3 lag. De avlyste hele mesterskapet. Mesterskapet og ledelsen har fått skarp kritikk for elendige opplegg og forberedelser.

Men i Fjordkraft ligaen burde man kunne isolere de som er smittet. De andre tar hurtigtester og spiller videre. Ser ikke problemet.

Frykter denne sesongen også fyker.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Lillehammer ledet for 2 dager siden 4-1 hjemme mot Storhamar med 3 min igjen å spille. Tapte 5-4 i forlegning.

I dag ledet de 4-0 borte mot Gruner etter 24 min. Nå, med 8 min igjen ligger de under 5-4.

Spesielt....

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

6-4 nå faktisk. Eventyrlig kollaps

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Jaha, da ble Oilers-Grüner i morgen også utsatt. Ingen på Grüner som er smittet, men en spiller har en nærkontakt som er smittet og dermed må hele laget i 3 dagers nærkontaktkarantene.

Med de nåværende reglene ser jeg ikke mye håp om å få fullført denne sesongen heller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MacanT skrev: fre jan 07, 2022 3:18 pm Jaha, da ble Oilers-Grüner i morgen også utsatt. Ingen på Grüner som er smittet, men en spiller har en nærkontakt som er smittet og dermed må hele laget i 3 dagers nærkontaktkarantene.

Med de nåværende reglene ser jeg ikke mye håp om å få fullført denne sesongen heller.
Det er jo helt latterlig.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Morgendagens høydepunkt Vålerenga - Oilers er utsatt. Er visstnok en spiller i Vålerenga som har testet positivt.

Trodde lettelsene som nettopp ble innført åpnet for at resten av laget skulle kunne spille hvis de tester negativt rett før kampen?

Nå har Oilers fått utsatt 3 av de 4 siste kampene, jeg gir snart opp :cry:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trenerkrise i Stjernen, faktisk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tir jan 18, 2022 4:14 pm Trenerkrise i Stjernen, faktisk.
Rare greier. Må ligge noe bak som ikke er kommet ut

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Chromeback skrev: tir jan 18, 2022 4:14 pm Trenerkrise i Stjernen, faktisk.
Det skyldes kanskje dårlige resultater, de ligger jo tross alt et helt poeng bak serieleder :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kanskje ett idiotisk spørsmål, men hva er greia med hatet mot fotball inne på Norsk Ishockey på FB?

Har kanskje gått glipp av noe der, men det er jo konsekvent småstikk der inne.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

39 år gamle Greg Mauldin er tilbake i Stavanger Oilers. Veldig kult

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: man feb 14, 2022 4:12 pm 39 år gamle Greg Mauldin er tilbake i Stavanger Oilers. Veldig kult
Det var en meget god nyhet!

Håper han får fullført jobben denne gangen 👍

Downlight

Legg inn av Downlight »

Vålerenga slår Frisk 8-3 i kveld.
Svein-Petter Falk-Larsen får bestemannsprisen for Vålerenga med 2 skoringer. Sønn av Rolf Falk-Larsen, verdensmester på skøyter 1983.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 2:09 pm 2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.
Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 4:15 pm
TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 2:09 pm 2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.
Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.
Jeg hadde ikke sett episoden mer enn 1 gang. Måtte se den igjen flere ganger.

Jeg aner ikke hvordan fingeren havner i munnen, det kan umulig du og vite. Brytekamp med dommere hengende over spillerne. Jeg greier ivertfall ikke å se hvordan det skjer eller om noen biter. Ikke før han viser hånda si.

Uansett hvordan det skjedde, biting bør aldri skje. Det er neandertalsk.

Suarez ble utestengt i 4 måneder når han bet i fotball. Da er 2 kamper utrolig lite straff. Aner ikke hva tidligere straffer for biting har vært i hockey, men jeg forventet oppimot 10 kamper

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 5:51 pm
Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 4:15 pm
TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 2:09 pm 2 kampers utestengelse for å bite. Ikke for lite kamper ivertfall. Å synke så lavt trodde jeg ble straffet enda hardere.
Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.
Jeg hadde ikke sett episoden mer enn 1 gang. Måtte se den igjen flere ganger.

Jeg aner ikke hvordan fingeren havner i munnen, det kan umulig du og vite. Brytekamp med dommere hengende over spillerne. Jeg greier ivertfall ikke å se hvordan det skjer eller om noen biter. Ikke før han viser hånda si.

Uansett hvordan det skjedde, biting bør aldri skje. Det er neandertalsk.

Suarez ble utestengt i 4 måneder når han bet i fotball. Da er 2 kamper utrolig lite straff. Aner ikke hva tidligere straffer for biting har vært i hockey, men jeg forventet oppimot 10 kamper
Du kan ikke sammenligne dette med Suarez, det blir for dumt. Mener du det er greit å ta fingrene inn i munnen til andre og hva mener du han burde gjort når han fikk tommelen i munnen? Bare latt den være der?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 6:07 pm
TAdams6 skrev: tor feb 17, 2022 5:51 pm
Smurfejonny skrev: tor feb 17, 2022 4:15 pm

Hva hadde du gjort om noen hadde stappet tommelen sin langt inn i munnen din? Det er helt greit at det blir kamper på han, men det virker som om de fleste Stavanger supporterne mener det Tommy gjorde er greit. Det er lavmål av Tommy å putte tommelen inn i munnen og røske til. Nå blir jo Tommy forhåpentligvis straffet for idiot oppførselen sin etter kamp når han var på vei inn i Storhamar garderoben, men det er sikkert innafor det og hvis vi spør dere?

Jeg mener det burde vært 4-5 kamper for bitingen, slik at ingen skal tro at jeg mener det er greit å gjøre.
Jeg hadde ikke sett episoden mer enn 1 gang. Måtte se den igjen flere ganger.

Jeg aner ikke hvordan fingeren havner i munnen, det kan umulig du og vite. Brytekamp med dommere hengende over spillerne. Jeg greier ivertfall ikke å se hvordan det skjer eller om noen biter. Ikke før han viser hånda si.

Uansett hvordan det skjedde, biting bør aldri skje. Det er neandertalsk.

Suarez ble utestengt i 4 måneder når han bet i fotball. Da er 2 kamper utrolig lite straff. Aner ikke hva tidligere straffer for biting har vært i hockey, men jeg forventet oppimot 10 kamper
Du kan ikke sammenligne dette med Suarez, det blir for dumt. Mener du det er greit å ta fingrene inn i munnen til andre og hva mener du han burde gjort når han fikk tommelen i munnen? Bare latt den være der?
Aner ikke hvordan den havnet der. Om han stakk den inn eller om Storhamar spilleren tok og bet den.

Det er selvfølgelig ikke greit å stikke fingeren inn i en munn. Men som sagt, aner ikke hvordan den havnet der.

Enig i at Suarez var mye styggere.

Ble 2 kamper. Jeg er egentlig fornøyd med straff. Ikke alltid man gir straff når det fortjenes. Bedre med litt enn ingenting.

At Tommy ville inn i garderoben etterpå forstår jeg når noen biter . Å ikke ville reagere på det er rarere enn å reagere synes jeg.

Godt det koker litt. Norsk hockey trenger å sprites litt opp. Få litt gang før sluttspillet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»