Fjordkraft Ligaen

Svar
Madlaveien

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: tir apr 18, 2023 1:11 pm Bøen Rokseth ferdig i Oilers
Familien vil flytte hjem etter 550 kamper for Oilers
Neste stopp blir Vålerenga melder Aftenbladet

Håpte han skulle være med videre. Vålerenga får en bra spiller her
Var nervøs hver gang han hadde pucken, helt greit å få vekk ham.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Assi skrev: man apr 17, 2023 10:30 pm
Madlaveien skrev: man apr 17, 2023 10:27 pm
Assi skrev: man apr 17, 2023 10:21 pm

Du får si det til speakeren og arrangementsgjengen deres.. For et lavmål...
Gratulerer med sølv.
Jeg ser mest på det laget som har foret gjøke-laget ditt med spillere de siste årene..
Så mye bitterhet :lol: :lol: :lol:

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

TAdams6 skrev: tir apr 18, 2023 6:35 am
HNilsen skrev: tir apr 18, 2023 12:43 am
TAdams6 skrev: man apr 17, 2023 9:46 pm For en deilig seier. Sjelden Oilers har slitt så mye, men de greier å reise seg. De holder nullen i de 2 avgjørende kampene og vinner til slutt.
Enorm prestasjon, enorm. For dette Storhamar laget er meget bra og de har en meget bra trener.

Todd Bjorkstrand avslutter på fantastisk vis.

Nå ligger egentlig veien åpen for alle andre. For Bjorkstrand får ikke fortsette. Oilers skal ansette ny trener. Hvem? Aner ikke. Men det blir ekstremt vanskelig å gjøre det like bra som først Thoresen og så Bjorkstrand. Det er der lista ligger.

Etter en sesong der jeg har vært litt skeptisk så er det umulig å være negativ ikveld. For det er dette som betyr noe.. Løfte byttå og vinne til slutt. Var jo også litt kjekt at det var Gervais sist, Lefebvre og Beck idag som avgjør. Pluss Dineen hadde assist idag. Utlendingene som egentlig ikke har vært gode nok i sluttspillet sto til slutt igjen som de avgjørende spillerne.

Takk for en fantastisk spennende finaleserie Storhamar.
I TV-sendingen før forrige hjemmekamp spekulerte de i Anders Gjøse.
Gjøre har de spekulert i hos Aftenbladet og for en måneds tid siden. Men skal også ha andre kandidater på blokka
Han hadde sagt opp jobben i ishockeyforbundet brått og uventet.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Lefevre til Finland, altfor god for Fjordkraftligaen så ikke uventet.

Ikke mye igjen av Oilers nå, på tide Higson tar en tur til Sarpsborg og fyller opp stallen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: tir apr 18, 2023 6:36 pm
TAdams6 skrev: tir apr 18, 2023 6:35 am
HNilsen skrev: tir apr 18, 2023 12:43 am

I TV-sendingen før forrige hjemmekamp spekulerte de i Anders Gjøse.
Gjøre har de spekulert i hos Aftenbladet og for en måneds tid siden. Men skal også ha andre kandidater på blokka
Han hadde sagt opp jobben i ishockeyforbundet brått og uventet.
Han ble vel degradert av nye landslags treneren hvis jeg ikke husker feil. Mindre ansvar. Men ja, han er en meget aktuell kandidat

Her er saken https://www.tv2.no/sport/ishockey/gullt ... /15504308/
"– Jeg fikk ikke noe grunnlag, og har heller ikke bedt om det. Jeg har ikke noe ønske om å gjøre dette til en sak om meg. Om de mener dette er best for landslagene, så aksepterer jeg det. Men noe har endret seg, for jeg følte meg veldig ønsket i begynnelsen, sier Anders Gjøse til TV 2.

Gulltreneren som i desember ledet U20-landslaget til seier på hjemmebane og opprykk til det gjeveste selskapet, var også en del av A-landslaget.

Etter opprykket fikk han beskjed om at han ikke lenger skulle jobbe med A-landslaget under VM, selv om det står i kontrakten hans med Norges Ishockeyforbund. Den beskjeden fikk han av landslagssjefen under et planleggingsmøte.

Det er denne avgjørelsen han hevder at han ikke har fått eller bedt om grunnlaget for.

Nylig sa han opp sin stilling."

Gjorde det bra med U20 landslaget.
Har trent Storhamar til finale i sluttspillet
Var 2 år i Storhamar som hovedtrener
Assistent trener for Sparta i noen år.
38 år. Absolutt en spennende trener som er på vei oppover.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tir apr 18, 2023 8:35 pm Gjorde det bra med U20 landslaget.
Har trent Storhamar til finale i sluttspillet
Var 2 år i Storhamar som hovedtrener
Assistent trener for Sparta i noen år.
38 år. Absolutt en spennende trener som er på vei oppover.
Jeg ser ingenting med denne CV'en som indikerer at han er moden for å ta over i Oilers. I Oilers er det i bunn og grunn trenere som har en viss autoritet som lykkes. I tillegg hadde både PT og TB dokumentert at de visste hvordan man skulle vinne et mesterskap, og at Oilers har vunnet mange mesterskap pga at de har riktige personer i boksen er det ingen grunn til å betvile.

Det er mulig at Gjøse er riktig mann, for alt jeg vet, men jeg begriper ikke at det er verdt å ta sjansen. Nedsiden er betydelig større enn oppsiden.

Forøvrig vet jeg ikke hva de går etter, men hvis det er andre ting enn evne til å skape mesterlag som er vesentlige kriterier, så er jeg veldig skeptisk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir apr 18, 2023 8:56 pm
TAdams6 skrev: tir apr 18, 2023 8:35 pm Gjorde det bra med U20 landslaget.
Har trent Storhamar til finale i sluttspillet
Var 2 år i Storhamar som hovedtrener
Assistent trener for Sparta i noen år.
38 år. Absolutt en spennende trener som er på vei oppover.
Jeg ser ingenting med denne CV'en som indikerer at han er moden for å ta over i Oilers. I Oilers er det i bunn og grunn trenere som har en viss autoritet som lykkes. I tillegg hadde både PT og TB dokumentert at de visste hvordan man skulle vinne et mesterskap, og at Oilers har vunnet mange mesterskap pga at de har riktige personer i boksen er det ingen grunn til å betvile.

Det er mulig at Gjøse er riktig mann, for alt jeg vet, men jeg begriper ikke at det er verdt å ta sjansen. Nedsiden er betydelig større enn oppsiden.

Forøvrig vet jeg ikke hva de går etter, men hvis det er andre ting enn evne til å skape mesterlag som er vesentlige kriterier, så er jeg veldig skeptisk.
Jeg er selv veldig spent. Men det er tilfeller der unge trenere med god fartstid kan gjøre det bra. Dan Tangnes gjorde et meget bra i ung alder. Han er blitt 44 år gammel nå. Men er vel den "beste" eller ivertfall mest spennende norske treneren.

Jeg sier ikke at Gjøse er riktig mann. Men jeg er ikke fremmed for å la en "ung" trener ta over sålenge han er dyktig nok. Man har naturligvis mindre seire når man er ung.

Aner ikke om han er mannen vi går etter
Vet ikke kriteriene Oilers har med ny trener.
Gjøse er jeg ikke imot å ta sjansen på.
Men sier heller ikke nei takk til en kanon fra utlandet.

Spørsmålet er hvor Oilers ser seg selv både om 1 år og om 4 år.
I motsetning til Gulbrandsen så har Gjøse lang fartstid som trener.
Var assistent coach i Frisk Asker og trener for det norske U16 landslaget for 10 år siden.

Men er han riktig mann? Aner ikke

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stavanger Oilers nye trener er klar
Pressekonferanse kl 12 der den nye treneren er på plass

Som jeg skrev igår, måten de takket Bjorkstrand på måtte bety at ny trener ville bli klar rimelig kjapt. Hadde kanskje trodd det ville være nærmere helga. Men helt topp dette.

Anders Gjøse er vel eneste navn vi vet er i finalerunden.
Jeg tror det blir han. Håper på et spennende utenlandsk navn, men tror det blir Gjøse.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig gledelig. Grunnen til at jeg sier det er at det er det sportslige som skal bety noe på isen. Lillehammer starter på 0 poeng og får samme mulighet som alle andre.


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 9:10 am Stavanger Oilers nye trener er klar
Pressekonferanse kl 12 der den nye treneren er på plass

Som jeg skrev igår, måten de takket Bjorkstrand på måtte bety at ny trener ville bli klar rimelig kjapt. Hadde kanskje trodd det ville være nærmere helga. Men helt topp dette.

Anders Gjøse er vel eneste navn vi vet er i finalerunden.
Jeg tror det blir han. Håper på et spennende utenlandsk navn, men tror det blir Gjøse.
Trodde og det, men om Sparta jobben blir ledig, så kan han godt havne der.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir apr 25, 2023 9:27 am
TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 9:10 am Stavanger Oilers nye trener er klar
Pressekonferanse kl 12 der den nye treneren er på plass

Som jeg skrev igår, måten de takket Bjorkstrand på måtte bety at ny trener ville bli klar rimelig kjapt. Hadde kanskje trodd det ville være nærmere helga. Men helt topp dette.

Anders Gjøse er vel eneste navn vi vet er i finalerunden.
Jeg tror det blir han. Håper på et spennende utenlandsk navn, men tror det blir Gjøse.
Trodde og det, men om Sparta jobben blir ledig, så kan han godt havne der.
Spennende å se. Blir det ikke Gjøse så går han nok til Sparta ja.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Her roser jeg at Lillehammer ikke trekkes åpen og så kommer nyheten om at Sparta trekkes 3 poeng.

Jeg kjenner ikke delmålene, men dette er strengt synes jeg. Virker utifra det som står her at Sparta er på riktig vei. Liker ikke slike poengtrekk når klubben jobber med saken

«Ishockeyklubben Sparta starter neste med tre minuspoeng. Mens Lillehammer slipper. Det melder lokalavisen i Lillehammer, Gudbrandsdølen Dagningen. Sarpsborg-klubben straffes for ikke å ha nådd et delmål i deres økonomiske handlingsplan.

– Poengtrekket er regulert i handlingsplanen og trer i kraft fordi Sparta har ikke nådd delmålet som er satt, sier Lise Kvil Torgersen til TV 2. Torgersen er visepresident og leder for klubblisensutvalget i Norges Ishockeyforbund.

Nyheten kommer bare få dager etter at Sparta kunne melde om et overskudd på 134.848 kroner i 2022. Klubben hadde en omsetning på 22,4 millioner kroner, en økning på 26 prosent fra 2021. Klubben er på handlingsplan ut regnskapsåret 2024.»

CliffC

Legg inn av CliffC »

Uvisst hva som er kriteriene for å få poengtrekk. Lillehammer og MS opptrådte jo skandaløst på det økonomiske feltet i fjor, uten at de fikk poengtrekk verken da eller foran kommende sesong. Sparta som vi ikke har hørt noe om ilegges derimot en straff på tre poeng.

Forøvrig registrerer jeg at Storhamar også følges opp, jf. Nitten.no.

Assi

Legg inn av Assi »

CliffC skrev: tir apr 25, 2023 11:44 am Uvisst hva som er kriteriene for å få poengtrekk. Lillehammer og MS opptrådte jo skandaløst på det økonomiske feltet i fjor, uten at de fikk poengtrekk verken da eller foran kommende sesong. Sparta som vi ikke har hørt noe om ilegges derimot en straff på tre poeng.

Forøvrig registrerer jeg at Storhamar også følges opp, jf. Nitten.no.
Lillehammer bryter kontrakten med flere spillere. De bytter ut gammelt lån med nytt lån; sportslig og omdømmemessig havari… Dette mener lederen i lisensnemnda er «godt arbeide med å øke inntektene – og ingen brudd på handlingsplanen» De kan friskmeldes. Sparta øker inntektene med 20+ %; har overskudd og forsterker ikke til sluttspillet og lever ikke på forskudd.. Nei; man nådde ikke de opprinnelige målene, men her trekker vi 3 poeng for å ordentlig trøkke til.. En imponerende inkompetanse og idioti, men som vanlig fra forbundet..

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Forstår ikke hvordan Lik unngår poengtrekk...helt skandale.

Assi

Legg inn av Assi »

Trener Sjur på twitter :

"De tre siste åra har vi, Sparta, driftsresultat pålydende NOK; 991000,- 331000,- og 161000,- Langsiktig gjeld har sunket fra 2656000,- i 2020 til 329000,- i 2022. Svaret fra NIHF er -3 poeng. Jeg personlig har mistet ALL tillit til NIHF, styre og administrasjon🥅🏒🇳🇴"

Assi

Legg inn av Assi »

Formann Henning Svendsen i lokalavisen.. Fint med et forbund som hjelper klubbene

"Som en liten digresjon i saken så kan det nevnes at Sparta ble valgt som en piloteringsklubb, når et nytt regnskapssystem ble forsøkt implementert blant eliteserieklubbene i ishockey tilbake i år 2020. Sparta brukte rundt 700.000,- på dette, som skulle godskrives når systemet ble implementert. Systemet var ubrukelig og ble kassert. Sparta satt igjen med kostnadene. Vi kontaktet NIHF og sendte faktura på beløpet, men det har aldri blitt betalt eller godkjent fra NIHF sin side. For oss oppleves det arrogant og lite samarbeidsvillig, sier Svendsen.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bakke Olsen og Edwardsen til Sverige, den så jeg ikke komme.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Andreas Martinsen klar for Storhamar

Her går Storhamar all in for at sønn Thoresen skal vinne bøtta før han legger opp

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bakke Olsen med 25 poeng denne sesongen, vil tro han hadde plusset på 10 kanskje 15 neste sesong, så Martinsen skal produsere bra om han skal inn å erstatte han. Men Martinsen er gjerne tiltenkt en rolle sammen med Rønnild i bulkerekka.

I og med at Storhamer er satt under en 3 års handlingsplan går jeg utifra at det er eksterne sponsorer som har bidratt her. Martinsen spiller ikke gratis.

Edwardsen med 29 poeng, det er litt å erstatte der og.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tor apr 27, 2023 1:34 pm Bakke Olsen med 25 poeng denne sesongen, vil tro han hadde plusset på 10 kanskje 15 neste sesong, så Martinsen skal produsere bra om han skal inn å erstatte han. Men Martinsen er gjerne tiltenkt en rolle sammen med Rønnild i bulkerekka.

I og med at Storhamer er satt under en 3 års handlingsplan går jeg utifra at det er eksterne sponsorer som har bidratt her. Martinsen spiller ikke gratis.

Edwardsen med 29 poeng, det er litt å erstatte der og.
Vålerenga var med i kampen om Martinsen. Men de sier de ikke hadde mulighet å betale slike summet som det han krevde.

Storhamar betaler. De går all in.

Martinsen er ikke bare en poengplukker. Han har en viktig rolle på laget. Litt som Mauldin i Oilers synes jeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ellers liker jeg at Gran flytter til Stavanger allerede denne helga og blir med på hele oppkjøringen. Viser at ham er klar.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Røykås Marthinsen fra Sverige til Stjernen

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor apr 27, 2023 7:42 pm Vålerenga var med i kampen om Martinsen. Men de sier de ikke hadde mulighet å betale slike summet som det han krevde.

Storhamar betaler. De går all in.
Sannsynligvis må Storhamar betale vesentlig mindre enn det VIF hadde måttet.

Forøvrig blir Storhamar gode neste år. Det er dog visse skjær i sjøen der også. De skal treffe på importene og Thoresen blir ikke yngre han heller om han fortsetter. En gang må han merke alderen på en måte som setter ham tilbake. I år synes jeg han dominerte stort, men all logikk tilsier at han ikke blir bedre ihvertfall.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor klubben er under oppfølging av forbundet på det økonomiske feltet. Ikke det at jeg tror de blir et nytt Lillehammer, men har de likevel kontroll?

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tor apr 27, 2023 7:42 pm
Madlaveien skrev: tor apr 27, 2023 1:34 pm Bakke Olsen med 25 poeng denne sesongen, vil tro han hadde plusset på 10 kanskje 15 neste sesong, så Martinsen skal produsere bra om han skal inn å erstatte han. Men Martinsen er gjerne tiltenkt en rolle sammen med Rønnild i bulkerekka.

I og med at Storhamer er satt under en 3 års handlingsplan går jeg utifra at det er eksterne sponsorer som har bidratt her. Martinsen spiller ikke gratis.

Edwardsen med 29 poeng, det er litt å erstatte der og.
Vålerenga var med i kampen om Martinsen. Men de sier de ikke hadde mulighet å betale slike summet som det han krevde.

Storhamar betaler. De går all in.

Martinsen er ikke bare en poengplukker. Han har en viktig rolle på laget. Litt som Mauldin i Oilers synes jeg.
Jeg hadde ikke helt troen når jeg så Mauldin ble hentet inn, men jammen var han en av Oilers beste i sluttspillet. En jeg håper blir med rundt trenerteamet og som u-trener.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Martinsen krevde en helt annen lønn i vif enn han forlangte fra Storhamar. Han bor en halvtime nord for Hamar og ville brukt to timer hver vei til Oslo.

Det måtte nesten noen ut fra Storhamar siden de henter såpass mange unge norske spillere nå. Tror ikke de er ferdig med å handle enda. Håvard Salsten har fått ett tilbud han tenker på.
Det er synd å miste Edvardsen og Bakke, men spesielt Edvardsen tror jeg kan ha godt av å få skifte miljø litt.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Roy Johansen ny trener i Frisk. Spennende.
Vålerenga vraket Tobias Lindström, han er nå klar for Frisk. En signering jeg har tro på Når det gjelder Vålerenga så har jo de Myrvold som sportssjef så da ordner det nok seg.Slutter aldri å forundre meg over hva som skjer i den klubben.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smirnov fortsetter trenerkarrieren i KHL etter 2 år i Lillehammer.
Tilbudene fra Fjordkraft ligaen uteble, dermed blir det KHL. Han ønsket å bli i Norge.
Da tolker jeg det slik at han nok har vært aktuell for både Oilers og Frisk som begge har ansatt nye trenere nå nettopp

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... wH7BWSdbCg

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tir mai 02, 2023 7:55 pm Smirnov fortsetter trenerkarrieren i KHL etter 2 år i Lillehammer.
Tilbudene fra Fjordkraft ligaen uteble, dermed blir det KHL. Han ønsket å bli i Norge.
Da tolker jeg det slik at han nok har vært aktuell for både Oilers og Frisk som begge har ansatt nye trenere nå nettopp

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... wH7BWSdbCg
Er noen lag som gjør en tabbe der, Sjur er vel linket til Sverige og? Smirnov kunne gjort det bra med alle de lagene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Storhamar fortsetter å hente spillere
Mens Sondre Bjerke er på vei ut


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»