VM i hurtig- og lynsjakk 2022

Svar
Ohlaien

Re: VM i hurtig- og lynsjakk 2022

Legg inn av Ohlaien »

lok1 skrev: tor des 29, 2022 2:48 pm Jeg lurer veldig på de journalistiske vurderingene med å sende en som ikke kan noe om sjakk og er dårlig i engelsk til en internasjonal sjakkturnering.
At det skjedde i fjor er nå greit, men når man så produktet han leverte i fjor. HVORFOR sende han på nytt????
Rolfsrud var vel heller ikke noen høydare da han herjet som verst for noen år siden. Hans store lidenskap mens han holdt på var vel å markedsføre banankake.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

lok1 skrev: tor des 29, 2022 2:48 pm Jeg lurer veldig på de journalistiske vurderingene med å sende en som ikke kan noe om sjakk og er dårlig i engelsk til en internasjonal sjakkturnering.
At det skjedde i fjor er nå greit, men når man så produktet han leverte i fjor. HVORFOR sende han på nytt????
Vis du vil se sending for kun sjakkeksperter, så får du se på Chess.com sendingen istedet.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Griseheldig der Magnus.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Sodajr skrev: tor des 29, 2022 3:02 pm
lok1 skrev: tor des 29, 2022 2:48 pm Jeg lurer veldig på de journalistiske vurderingene med å sende en som ikke kan noe om sjakk og er dårlig i engelsk til en internasjonal sjakkturnering.
At det skjedde i fjor er nå greit, men når man så produktet han leverte i fjor. HVORFOR sende han på nytt????
Vis du vil se sending for kun sjakkeksperter, så får du se på Chess.com sendingen istedet.
Vil gjerne se en sending med bedre journalistikk, journalister som snakker engelsk og som har litt peiling på hva de snakker om. Hva er det du ser i fyren egentlig?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ohlaien skrev: tor des 29, 2022 2:56 pm
lok1 skrev: tor des 29, 2022 2:48 pm Jeg lurer veldig på de journalistiske vurderingene med å sende en som ikke kan noe om sjakk og er dårlig i engelsk til en internasjonal sjakkturnering.
At det skjedde i fjor er nå greit, men når man så produktet han leverte i fjor. HVORFOR sende han på nytt????
Rolfsrud var vel heller ikke noen høydare da han herjet som verst for noen år siden. Hans store lidenskap mens han holdt på var vel å markedsføre banankake.
Til og med han "morsomme" reporteren som var i Saudi-Arabia for noen år siden var bedre enn Solbakken.
Rolfsrud er også en jeg ikke skjønner hvorfor folk liker.

Disse Twitter-meldingene og sånn er OK, og har forståelse for akkurat den delen. En del annet i disse sendingene, not so much.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Dubov - Carlsen i neste runde. Kan bli tøft for en noe sliten Magnus.

Dubia

Legg inn av Dubia »

Atle Grønn har en sjarmerende latter, det skal han ha

Dubia

Legg inn av Dubia »

Dubov lukter vell eventuelle farer her...

ejor

Legg inn av ejor »

lok1 skrev: tor des 29, 2022 3:05 pm
Vil gjerne se en sending med bedre journalistikk, journalister som snakker engelsk og som har litt peiling på hva de snakker om. Hva er det du ser i fyren egentlig?
Anbefaler Chess24. Peter Leko og Jan Gustafsson er meget dyktige kommentatorer. Dessuten har de ingen som virrer rundt i lokalet og forstyrrer spillerne mens de er på jobb.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Virker som Magnus bare vil bli ferdig med dagen

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nakamura enslig i ledelsen...

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

TheBaseline skrev: tor des 29, 2022 3:34 pm Nakamura enslig i ledelsen...
Har du funnet fram Champagnen?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

lok1 skrev: tor des 29, 2022 3:05 pm Vil gjerne se en sending med bedre journalistikk, journalister som snakker engelsk og som har litt peiling på hva de snakker om. Hva er det du ser i fyren egentlig?
For eksempel en journalist som ikke intervjuer en ung kasakhstansk kvinne som ikke kan engelsk.
Sist redigert av lok1 den tor des 29, 2022 3:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Sterkt intervju igjen..!

mashadar

Legg inn av mashadar »

Nå har Solbakken kalt Haldorsen for Benjamin Hermansen to ganger.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Ole Rolfsrud. Gjør deg selv en tjeneste og klapp igjen med det jåsset.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Gikk fortere enn fortest!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Alle i remis modus nå

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

lok1 skrev: tor des 29, 2022 3:47 pm
lok1 skrev: tor des 29, 2022 3:05 pm Vil gjerne se en sending med bedre journalistikk, journalister som snakker engelsk og som har litt peiling på hva de snakker om. Hva er det du ser i fyren egentlig?
For eksempel en journalist som ikke intervjuer en ung kasakhstansk kvinne som ikke kan engelsk.
Syns det var et nydelig intervju

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Ingen topp dag for Magnus, men syv av tolv sorte partier i dag. Møtt Nakamura, Dubov, Duda, Artemiev, Fedoseev og Mamedyarov for å nevne noen. Vil si at Magnus har svært gode sjanser til å vinne hele turneringen.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

sertono skrev: ons des 28, 2022 8:04 pm
InsVerderben skrev: ons des 28, 2022 7:30 pm LaGrave ser sterk ut, gjør ingen store blemmer men gode trekk i pressede situasjoner og egentlig aldri i særlig tidsnød.
Blir meget farlig og kan godt igjen forsvare tittelen i lyn fra 2021!

Hva tror dere..?!
Nja, MVL kan såklart bli skummel men jeg har mye mer trua på Nakamura. Han har kun gått å ventet på morgendagen og skal være i forrykende form, noe han også viste da han slo Carlsen i "Speed Championship title" - finalen på nettet nettopp, 6.5-2.5 i 5-minutters delen.

Men hvorfor i alle dager er ikke Firouzja med her? Det eneste jeg finner om ham er "The reasons behind his absence are not known, but Firouzja appears to be very selective about his tournaments."
Ser slik ut etter dag 1 og er et helt poeng foran røkla.
Blir selvfølgelig vanskelig å nekte ham tittelen og det selv med én dag igjen...!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tenk at Remis kongen Giri er på 9 P a!!

storpeder

Legg inn av storpeder »

Bror1 skrev: tor des 29, 2022 3:49 pm Ole Rolfsrud. Gjør deg selv en tjeneste og klapp igjen med det jåsset.
Usikker, men om mulig var han nok enda verre som utegående reporter. Utrolig hva slags gjeng journalister NRK klarer å skrape sammen til sine sjakksendinger.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

storpeder skrev: tor des 29, 2022 4:27 pm Usikker, men om mulig var han nok enda verre som utegående reporter. Utrolig hva slags gjeng journalister NRK klarer å skrape sammen til sine sjakksendinger.
Tenkte akkurat på det når denne nye fyren prøver med noe sprell hver gang han er inne, som i at hanekammen vokser i takt med oppmuntring fra Rolfsrud i studio om godt arbeid. Når jeg tenkte på det, så var det akkurat de samme tingene som irriterte meg med Rolfsrud som reporter ute på gulvet, selv om han muligens var enda et nivå over på verstingskalaen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

lok1 skrev: tor des 29, 2022 2:48 pm Jeg lurer veldig på de journalistiske vurderingene med å sende en som ikke kan noe om sjakk og er dårlig i engelsk til en internasjonal sjakkturnering.
At det skjedde i fjor er nå greit, men når man så produktet han leverte i fjor. HVORFOR sende han på nytt????
NRK har gjort mye for sjakken. Men det er fremdeles en sending med mange mangler.

- Utegående reporter som kan lite/ingenting om sjakk
- Tull og fjas av enorme dimensjoner i studio. Heidi Røneid må ha tidenes største autisme som klarer å komme med værste meldinger akkurat NÅR det er som mest spennende
- De venter med å offentliggjøre hvem han skal spille mot til han reporteren kan stå med den tåpelige lista. I går ventet de 12-13 minutter før de sa MC skulle spille mot Caruana.
HVA ER DETTE FOR JOURNALISTIKK. Sendte tweet til Bae men ikke fått svar
- Og søstre til MC kommenterte jo også NRK nyheten de hadde når MC vant og overskriften var at "Her ser Niemann MC vinne mesterskapet"

Bae redder selvsagt ENORMT med hans kommentering som klarer å miske mye av tullet med seriøsitet og jeg ser også at de har gått ned fra 2 gjester til 1.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

InsVerderben skrev: tor des 29, 2022 4:07 pm
sertono skrev: ons des 28, 2022 8:04 pm
InsVerderben skrev: ons des 28, 2022 7:30 pm LaGrave ser sterk ut, gjør ingen store blemmer men gode trekk i pressede situasjoner og egentlig aldri i særlig tidsnød.
Blir meget farlig og kan godt igjen forsvare tittelen i lyn fra 2021!

Hva tror dere..?!
Nja, MVL kan såklart bli skummel men jeg har mye mer trua på Nakamura. Han har kun gått å ventet på morgendagen og skal være i forrykende form, noe han også viste da han slo Carlsen i "Speed Championship title" - finalen på nettet nettopp, 6.5-2.5 i 5-minutters delen.

Men hvorfor i alle dager er ikke Firouzja med her? Det eneste jeg finner om ham er "The reasons behind his absence are not known, but Firouzja appears to be very selective about his tournaments."
Ser slik ut etter dag 1 og er et helt poeng foran røkla.
Blir selvfølgelig vanskelig å nekte ham tittelen og det selv med én dag igjen...!
Ja, Naka ser fryktinngytende god ut, men han skal jo også holde helt inn så det blir uhyre spennende å se om han fikser det.

Carlsen var sliten mot slutten i dag. Det er klart at uansett om han fikset det å komme for sent greit, så vil jeg tro at alt maset var utfordrende å takle, og jeg lurer på hvor smart det er å gå skiturer før en så hard konkurranse som dette, hm.

Mange som kan blande seg inn i dette, jeg vil si alle fra 8 poeng og oppover har muligheten til å vinne. Dvs hele 23 spillere.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Har du enten vurdert eller forsøkt seg med "fotballsystem" ifht. poeng. Altså 1 for uavgjort og 3 for seier?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hvem leder?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

kytec skrev: tor des 29, 2022 5:45 pmHvem leder?
Nakamura med 10 poeng
Carlsen og noen til med 9

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

sertono skrev: tor des 29, 2022 5:48 pm
kytec skrev: tor des 29, 2022 5:45 pmHvem leder?
Nakamura med 10 poeng
Carlsen og noen til med 9
Shit her ryker pokkalen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»