2023 ATP Tour

Svar
Investor

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av Investor »

Pause av en eller annen grunn i Popyrin-Rune-kampen nå.
Litt av en klyse denne Rune...

Investor

Legg inn av Investor »

Investor skrev: tir mai 16, 2023 11:48 am Pause av en eller annen grunn i Popyrin-Rune-kampen nå.
Litt av en klyse denne Rune...
...Popyrin er visst plaget av en skade og trengte pause.

Investor

Legg inn av Investor »

1. sett til Holger...

Investor

Legg inn av Investor »

Popyrin tar faktisk andre sett mot Rune!
1-1

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 12:34 pm Temperatur i Djokovic-Norrie nå :P
Så den smashen i reprise. Vanskelig å vite om det var med vilje eller ikke, men Djoko så rimelig forbanna ut. Vant uansett greit til slutt og møter Rune i kvarten. Dansken vant jo det siste oppgjøret dem i mellom, så Djoko er sikkert lysten på revansje der.

spårt

Legg inn av spårt »

LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 6:21 pm
Skraevadottir skrev: tir mai 16, 2023 5:06 pm
LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 12:34 pm Temperatur i Djokovic-Norrie nå :P
Så den smashen i reprise. Vanskelig å vite om det var med vilje eller ikke, men Djoko så rimelig forbanna ut. Vant uansett greit til slutt og møter Rune i kvarten. Dansken vant jo det siste oppgjøret dem i mellom, så Djoko er sikkert lysten på revansje der.
Nekter å tro det var med vilje, men mangelen på unnskyldning var ufint. Men Nole hadde fyrt seg opp på poenget før mot publikum, så derfor han hadde overreaksjonen. Uansett unødvendig av begge, men skapte en herlig nerve i kampen :)
Norrie kom da med en standard unnskyldning med en gang. En tullete overreaksjon over en slik filleting av Djokovic, som fortsatt var misfornøyd i intervjuet etter kampen.

Så er det selvsagt veldig vanlig at toppidrettsutøvere velger å bruke slike ting til å fyre seg selv opp, type Jordans "and I took that personally"-mantra. Ingen spesielt stor sak uansett.

spårt

Legg inn av spårt »

Imponerende spill av Cerundolo, som er på vei mot en kvartfinale mot Casper. Hadde vært gøy å møte Sinner i Italia, men virker som han igjen sliter med noe småproblemer. En gjenganger for italieneren akkurat det, dessverre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: tir mai 16, 2023 6:57 pm Imponerende spill av Cerundolo, som er på vei mot en kvartfinale mot Casper. Hadde vært gøy å møte Sinner i Italia, men virker som han igjen sliter med noe småproblemer. En gjenganger for italieneren akkurat det, dessverre.
Ja, men samtidig - i hvert fall av det jeg fikk sett - så var Cerundolo så god at han kunne vunnet uansett. Er så imponert over det han får til. Husker første gangen jeg så han spille for et par år siden; da så han veldig ordinær ut. Nå spiller han ekstremt bra tennis og har fått så bra drag i den forehandkula at han kan slå omtrent hvem som helst. Kan bli en spennende kamp mot vår mann igjen, og det var jo Cerundolo som vant den forrige kampen.

Ellers kan det nevnes at Hanfmann har slått Rublev, mens Zverev og Medvedev er i gang med hatoppgjør #1 i tennis akkurat nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev slår Zverev nok en gang. Noen som fikk med seg håndtrykket etter kampen?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Siste kvartfinale på herresida blir mellom Coric og Tsitsipas. Coric slo gjennombruddsmannen Marozsan etter å ha ligget under 1-0 i sett. Så litt av den kampen, og Coric imponerte meg veldig. Greide i stor grad å nøytralisere Marozsans offensive spill etter hvert. Tsitispas - Musetti begynte etter midnatt, så der ble det bare et gløtt eller to før jeg måtte lulle. Syns i det hele tatt det er håpløst at spillerne ikke har noe vern mot så sein start. Var vel Zverev som spilte en kamp i Acapulco til halv fire-tida på natta eller noe sånt. Det er jo rett og slett helt mongo.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: ons mai 17, 2023 8:59 am Tsitispas - Musetti begynte etter midnatt, så der ble det bare et gløtt eller to før jeg måtte lulle. Syns i det hele tatt det er håpløst at spillerne ikke har noe vern mot så sein start.
Og disse gutta spilte jo forrige runde ferdig på formiddagen også, det var heller ingenting i veien for at dem kunne spilt kampen i dag? Jeg vet ikke om det er for at det er meldt småregn i dag og mer regn i morgen at arrangøren gikk på denne løsningen, men det er ikke verdig en masters å drive slik rovdrift på spillerne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons mai 17, 2023 9:22 am
Skraevadottir skrev: ons mai 17, 2023 8:59 am Tsitispas - Musetti begynte etter midnatt, så der ble det bare et gløtt eller to før jeg måtte lulle. Syns i det hele tatt det er håpløst at spillerne ikke har noe vern mot så sein start.
Og disse gutta spilte jo forrige runde ferdig på formiddagen også, det var heller ingenting i veien for at dem kunne spilt kampen i dag? Jeg vet ikke om det er for at det er meldt småregn i dag og mer regn i morgen at arrangøren gikk på denne løsningen, men det er ikke verdig en masters å drive slik rovdrift på spillerne.
Tenker absolutt at de kunne spilt i dag. Det er jo ikke seint i forhold til andre turneringer å være klar for alle kvartfinaler på torsdag. Normalt i masters er det jo fredag. Så det er jo noen fordeler med toukersordning, man får større sjanse til å gjennomføre på tid. Og da burde de, som du er inne på, absolutt tenke på det i stedet for å presse spillerne utpå der midt på svarteste natta.

Værmeldinga er for øvrig slik den har vært ellers. Mye regn og litt guffent vær, fare for torden også, men allikevel mye som tyder på at det skal være opphold i lange nok perioder til å få spilt tennis. Samme greia ut uka. Må vel være lenge siden at det har vært så mye dårlig vær over en toukersperiode i Roma på seinvåren. Er jo middelhavsklima, hvor det regner absolutt mest på høsten og vinteren.

Genial

Legg inn av Genial »

Skraevadottir skrev: tir mai 16, 2023 10:00 pm Medvedev slår Zverev nok en gang. Noen som fikk med seg håndtrykket etter kampen?
Leste at de snakket sammen etter forrige kamp og fikk skværet opp.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: ons mai 17, 2023 10:31 am
Skraevadottir skrev: tir mai 16, 2023 10:00 pm Medvedev slår Zverev nok en gang. Noen som fikk med seg håndtrykket etter kampen?
Leste at de snakket sammen etter forrige kamp og fikk skværet opp.
Herlig! Så høydepunkter fra kampen, og håndtrykket etterpå så bra ut.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Du verden Holger RUNE!??!!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Rune vinner settet 6-2

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kanskje Rune er den tøffeste utfordrer til Alcaraz til French Open? Kan bli andre gang på rad Rune slår Djokovic.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 2:25 pm Hahaha, klikker for Rune, herlig!
Eurosport melder at "The physio has started a medical evaluation on Holger Rune." Burde kanskje vært psykologen i stedet?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 2:29 pm
Skraevadottir skrev: ons mai 17, 2023 2:27 pm
LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 2:25 pm Hahaha, klikker for Rune, herlig!
Eurosport melder at "The physio has started a medical evaluation on Holger Rune." Burde kanskje vært psykologen i stedet?
Haha ja, eller så burde noen kommet og gitt han en ørefik! Helt insane angrep på dommeren, f-ordet, idiot, og beskyldte dommeren for å være bias/kjøpt...
Såpass ja. Jeg holder på med litt arbeid, så har det bare på i bakgrunnen her. Fikk det virkelig ingen konsekvenser?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Da ble det stopp ibspillet når Djoko finner flyten! Regner! Noe italia trenger forsåvidt

Stopper på 5-4 i sett og 30-0 Djoko på Runes serv 😅

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Merkelig at slik oppførsel ikke får konsekvenser.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: ons mai 17, 2023 2:48 pm Merkelig at slik oppførsel ikke får konsekvenser.
Lahyani er jo verdens hyggeligste fyr. Kanskje litt dumt denne gangen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 3:49 pm 1-1, yess!
Mye som måtte gå feil om Djoko blowet et 30-0 ledelse før regnbrudd 😅

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Au Djoko

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Greit at Djoko ikke er i toppslag, men det må da være flaut å tape igjen for en dansk snørrunge som ennå ikke har fått dun på overleppa.

spårt

Legg inn av spårt »

For en tennisspiller, denne ufordragelige danske drengen.

Blir en potensiel rysare av en semifinale om Casper slår Cerundolo senere i kveld. Vil i så fall være første gang Rune går inn som favoritt. Kjekt at Casper har opparbeidet seg en fin 4-0 ledelse h2h, selv om det naturligvis har vært mot Rune som tenåring.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Djokovic har virkelig hatt en daff grussesong. Må være hans svakeste på veldig mange år. Dette sammen med Nadals fravær gjør at French Open er veldig åpen i år. Synes Rune spilte taktisk veldig smart i dag. Tvang Djokovic hele tiden til å gå for litt for mye.

Likevel - historien har vist at Grand Slam er et annet dyr. Holder fremdeles Djokovic som en favoritt i Paris, eventuelt ved siden av Rafa om han stiller til start.

drazyc

Legg inn av drazyc »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 5:07 pm
drazyc skrev: ons mai 17, 2023 4:56 pm Likevel - historien har vist at Grand Slam er et annet dyr. Holder fremdeles Djokovic som en favoritt i Paris, eventuelt ved siden av Rafa om han stiller til start.
Indeed, man må huske på at alle AO, RG, og W de siste 5 årene fortsatt har blitt vunnet av Djokovic og Nadal (US Open har de siste 3 årene blitt vunnet av andre). Inntil Nole og Nadal vinner maks to GS i løpet av en sesong, så er det ikke vits å prate om et reelt generasjonsskifte.
Enig. Sitter likevel med en annen følelse når jeg ser Rune og Alcaraz mot disse to. Det er en litt mer fryktløs innstilling som jeg virkelig har savnet i generasjonen(e) før dem. Det har selvsagt med at Djokovic og Nadal er på retur, men jeg tror også kvaliteten er høyere relativt til alder. Synd at de ikke var født 5-10 år tidligere.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Dessverre går det rykter om at Nadal ikke stiller i Roland Garros. Holder pressekonferanse i morgen kl. 16. Er nok redd det er slutten for Nadal, men håper jeg tar feil.

Genial

Legg inn av Genial »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 7:38 pm
drazyc skrev: ons mai 17, 2023 7:19 pm Dessverre går det rykter om at Nadal ikke stiller i Roland Garros. Holder pressekonferanse i morgen kl. 16. Er nok redd det er slutten for Nadal, men håper jeg tar feil.
Oij, pressekonferanse? Høres alvorlig ut, ellers ville han bare trukket seg neste uke. Men med mindre det er superalvorlig, holder jeg en knapp på at han prøver å få med seg deler av grussesongen, Wimbledon, og OL neste år. Klarer ikke helt å tro at han legger opp nå.
Tipper (og håper) at han annonserer sesongslutt, men satser på og være tilbake neste år. Ville vært trist om han ikke i hvert fall ikke får en siste sjanse i Paris.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»