2023 ATP Tour

Svar
BioDex

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av BioDex »

Da øker sjansene for en stor tittel til Ruud, men da må han håpe at noen slår ut Djokovic. Han selv har ikke vært i nærheten av å slå serberen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir apr 04, 2023 2:50 pm https://www.vg.no/sport/i/JQ3oyJ/nadal- ... lo-masters

Ser ut som turneringer med de alle tre lar vente på seg... :(

Edit: får se når Nadal kommer tilbake, men bare å miste denne turneringen øker sjansene betraktelig for at han blir ranket utenfor topp 8, og kanskje til og med utenfor topp 12, i RG. Sistnevnte scenario gjør at han kan møte Novak i 4. runde...
Kjedelige greier, men får prøve å benytte anledninga til å gå et stykke. Spiller imidlertid først i Estoril, har sin første kamp i femdraget i dag mot Joao Sousa.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: søn apr 09, 2023 12:31 pm Casper er en fin fyr :) Skulle da bare mangle, flaut det Wimbledon gjorde i fjor!

https://www.vg.no/sport/i/XbE5ao/casper ... e-er-foedt
Enig med både Wimbledon, Casper og deg, men vi er nok i mindretall. Jeg er kjempeglad for at de får delta enkelt og greit i kraft av å være seg selv!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: søn apr 09, 2023 11:57 pm
LittleSteven skrev: søn apr 09, 2023 12:31 pm Casper er en fin fyr :) Skulle da bare mangle, flaut det Wimbledon gjorde i fjor!

https://www.vg.no/sport/i/XbE5ao/casper ... e-er-foedt
Enig med både Wimbledon, Casper og deg, men vi er nok i mindretall. Jeg er kjempeglad for at de får delta enkelt og greit i kraft av å være seg selv!
Ingen problem med at russere får delta i Wimbledon, men man bør sikre at ingen idrettsutøvere får noen form for støtte fra Russland eller dets mange oligarker. Jeg regner med at det kanskje ikke er noe problem for de russiske superstjernene (om de ikke har noen tvilsomme sponsorer), men det kan være et problem på nivået under.

For OL blir det noe helt annet, vi vet at OL er en nasjonskamp og at Russland vil feire enhver medalje uansett om det skjer under nøytralt flagg. Så det bør være helt uaktuelt. Og det løses lettest med at Frankrike bare sier at det er uaktuelt å gi utøvere visa for å delta i OL, ingen sjanse for at IOC da velger å avlyse mesterskapet - for det er ikke mulig å gjennomføre andre plasser med et års forberedelse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man apr 10, 2023 8:50 am
Skraevadottir skrev: søn apr 09, 2023 11:57 pm
LittleSteven skrev: søn apr 09, 2023 12:31 pm Casper er en fin fyr :) Skulle da bare mangle, flaut det Wimbledon gjorde i fjor!

https://www.vg.no/sport/i/XbE5ao/casper ... e-er-foedt
Enig med både Wimbledon, Casper og deg, men vi er nok i mindretall. Jeg er kjempeglad for at de får delta enkelt og greit i kraft av å være seg selv!
Ingen problem med at russere får delta i Wimbledon, men man bør sikre at ingen idrettsutøvere får noen form for støtte fra Russland eller dets mange oligarker. Jeg regner med at det kanskje ikke er noe problem for de russiske superstjernene (om de ikke har noen tvilsomme sponsorer), men det kan være et problem på nivået under.

For OL blir det noe helt annet, vi vet at OL er en nasjonskamp og at Russland vil feire enhver medalje uansett om det skjer under nøytralt flagg. Så det bør være helt uaktuelt. Og det løses lettest med at Frankrike bare sier at det er uaktuelt å gi utøvere visa for å delta i OL, ingen sjanse for at IOC da velger å avlyse mesterskapet - for det er ikke mulig å gjennomføre andre plasser med et års forberedelse.
Enig i at OL er litt annerledes, men samtidig syns jeg det burde kunne være mulig for russere å delta så lenge de ikke har noen støtte fra eller representerer statsapparatet på noen som helst måte. Men la oss ikke ta den diskusjonen nå, sikkert noen som sitter der og slår knyttneven i bordet og er fly forbanna :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Musetti slår landsmannen Luca Nardi 6-0, 6-0. Ikke så ofte man ser det resultatet på dette nivået.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: ons apr 12, 2023 3:39 pm Musetti slår landsmannen Luca Nardi 6-0, 6-0. Ikke så ofte man ser det resultatet på dette nivået.
Slo jo Kecmanovic 6-0 i 2.sett i går også, så tre 6-0 på rad er ganske utrolig. Jeg så første settet av den kampen, og det var jevnt lenge før Musetti gjorde et helt dominant tiebreak og da gikk lufta ut av serberen som sikkert var sliten etter forrige uke.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Rune ser ut til å ha null problemer med Thiem, nivåforskjell.

Mest drama var det når Rune slo til linjedommer med raketten sin. Det var dog et uhell da han forsøkte å nå en ball langt bak i banen, men den kvinnelige dommeren fikk vondt og ble byttet ut.

Så er det jo ganske uvanlig i dag med linjedommere, så spillere tenker kanskje ikke så mye på at dem er der lengre. Men i grusturneringer er det vel mer vanlig enn ikke med disse skapningene fra en annen tidsalder.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Berrettini opp 5-0 og ender med å tape settet 5-7 mot Cerundolo. Ikke ofte man ser det..

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor apr 13, 2023 5:36 pm Break-party sammen med Musetti og Djoko i Monte Carlo! Flere breaks enn hold, insane.

For øvrig kommet rapporter på at Nadal kommer til å trekke seg med 90 % sikkerhet fra Barcelona, og at han også er usikker til Madrid... Hvis han mister begge de to, da blir jeg meget skeptisk til sjansene hans i RG, og til og med om han i det hele tatt stiller!
Ser ikke bra ut for Nadal, nei. Ellers er det jo en ganske spesiell kamp mellom Djoko og Musetti, som du er inne på. Nå greide omsider Musetti å holde, mens Djokovic fikk en del sinte italienere i mot seg etter å ha klaget på en dommeravgjørelse. Så skal det sies at Djokovic vel hadde riktig. Tror uansett at han tar dette. Musetti har jo trua Djokovic noen ganger tidligere, men da kollapsa fullstendig til slutt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor apr 13, 2023 6:38 pm Fy faen jeg hater regn :P

Apropos regn, i år er siste året Roland Garros bare har ett tak (alle de tre andre GS har 2-3 tak). I tid for OL neste år (noe som jeg antar inkluderer RG neste år også) skal Suzanne Lenglen-banen også få tak.

https://www.insidethegames.biz/articles ... ne-lenglen

Ganske vanvittig utvikling de siste 15 årene, da var det bare 2 tak i GS (begge i Australia), fra neste år har man 9 totalt. Så tiden for regnavbrudd er, hvertfall som TV-seer i GS, et tilbakelagt kapittel, og godt er det!
Helt sant, en rivende utvikling, og ikke minst perfekt for å takle mer ekstremvær.

Nå er de forresten i gang igjen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det var en skrell, gøy å se Musetti tilbake i toppslag på grus - hadde egentlig litt avskrevet han, men det forsvarsarbeidet han legger ned er vanvittig, er nesten umulig å slå vinnere mot han.

Dark horse til French Open.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Wow, Musetti tar det. Kan vel ikke si at kampen kvalitetsmessig var så god, og Djokovic er meget slurvete i dag, men uansett stort av italieneren å ta det til slutt. Og jeg viser nok en gang at spåkone ikke er noen karrierevei for meg.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble en maratonmatch mellom Medvedev og Zverev i går kveld, var vel ferdig rundt halv tolv. Daniil the Dog tok det til slutt etter å ha tapt første sett og ha redda to matchballer mot slutten av matchen. En uendelig mye bedre kamp enn den mellom Djokovic og Musetti. Medvedev møter da Rune i kvarten. Den danske drengen har en stor fordel av å være helt uthvilt til den matchen ettersom han fikk walkover i 3R, mens Medvedev på sin side måtte være lenge oppe og slite i en meget tøff match over tre timer. Så jeg holder Rune som en liten favoritt der, selv om det skal sies at Medvedev aldri har sett bedre ut på grus enn nå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Blir en deilig dag med tennis. Struff har slått Rublev på grusen før, og er i kjempeform. Bør i det minste bli en lang match, så vinner kanskje Rublev det på at han er bedre trent.

Tsitsipas bør være for god Fritz på grusen, dog har grekeren ikke blitt testet på grusen i år. Dog vunnet her to år på rad, så er en favoritturnering.

Veldig tøft for Medvedev å spille igjen godt under et døgn etter den tøffe matchen mot Zverev, og på toppen så møter han Rune som fikk walk over. Jeg satt oppe å ventet på oddsen i går, og fikk dansken til litt over 2 i odds - nå droppet ned til rett under 1,80. Dog er Medvedev en fighter og ikke kanonform - så under normale forutsetninger så syns jeg nok han skulle vært favoritt her. Blir første møtet mellom spillerne, så det er jo alltid interessant.

Det siste oppgjøret er en italiensk godbit mellom Musetti og Sinner, oddsen er veldig til fordel Sinner. Jeg vet ikke om jeg syns det er rettferdig sett til hvordan Musetti spiller om dagen. Så er spørsmålet hvor mye det tok på å slå Djokovic, det er fort gjort å falle ned i kvalitet i matchen etter en giant kill.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Struff - Ruud 6-1
Struff - Rublev 1-6

Litt forskjell på disse matchene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre apr 14, 2023 11:38 am Struff - Ruud 6-1
Struff - Rublev 1-6

Litt forskjell på disse matchene.
Ble vel faktisk slik at Struff i dag tapte for Rublev med akkurat samme settsifre som han slo Ruud med. Var ikke så langt unna i tiebreaket heller, hvor det ble 8-6 til Struff over Ruud og 7-5 til Rublev over Struff.

Ellers har Fritz tatt første sett mot Tsitsipas enkelt, men i andre sett er grekeren oppe og nikker og vi er på serve. Syns Stef så veldig ukomfortabel ut til å begynne med, men er litt mer i flytsonen nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Så bryter Fritz. Stef får noen feiltreff og ser litt ukomfortabel ut igjen, og amerikaneren tar tak i det. Bedre grustennis har man aldri sett fra Fritz tidligere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tsitsipas bryter tilbake. Sterkt spill der.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Så greier han ikke å holde og Fritz server hjem kampen enkelt. Det betyr at Tsitsipas ikke tar tre på rad i Monte-Carlo Masters. For Fritz sin del er det en liten milepæl, da dette er hans første semifinale på grus i Masters-sammenheng. Ikke utenkelig at han slår Rublev og går til sin første finale på dekket heller. Syns i hvert fall at han spillemessig ser bedre ut enn russeren.

Tsitsipas må få trent godt og få igjen timingen han viste tidvis i Australian Open, men jeg får igjen følelsen av at det er noe uforløst over spillet som han ikke helt greier å få orden på denne sesongen også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Veldig bra match av Holger Rune, som slår Medvedev 6-3, 6-4. Russeren så sinna og irritert ut fra start i dag, og var nok litt mentalt utlada etter gårdagens match, men Rune spilte uansett så bra at han utvilsomt fortjente denne seieren. Møter en av italienerne i semien.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fikk bare sett litt av Sinner - Musetti, men førstnevnte virka overlegen fra første klask. Tror også at Musetti ikke var så motivert etter den store seieren han fikk i går. Ble tatt på tempo hele matchen. Da får vi en vanvittig semi mellom Sinner og Rune, og vi får en bra semi på nedre halvdel også med Rublev og Fritz. Om det blir Sinner og Rublev i finalen, er vi garantert en ny Masters-vinner.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ble litt nedtur i dag, ingen av kampene var veldig spennende eller jevne. Syns det er veldig åpent hvem som vinner turneringa. Ikke langt unna at alle fire burde stå i lik odds.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre apr 14, 2023 7:25 pm Ble litt nedtur i dag, ingen av kampene var veldig spennende eller jevne. Syns det er veldig åpent hvem som vinner turneringa. Ikke langt unna at alle fire burde stå i lik odds.
Enig der, men jeg syns Rublev har imponert minst av de fire som er igjen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dansken får pryl, bare å rope på mor.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

3-2 Rune i 3 dessverre.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Deilig kamp med høy stemning. Syns Rune har det lille overtaket, men er jevnt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Frykteleg servegame av Sinner. 2 DF og mange misser av førsteserv, men redder likevel minst 2 breakballer.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Sinner holder igjen og har minst 2 servegame i dette settet med å rekke breakballer

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Sinner er for dårlig fremme ved nett, både på volley og småspill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»