2023 ATP Tour

Svar
TheBaseline

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av TheBaseline »

Skjønner ikke hvordan Alcaraz klarer å vinne disse jevne kampene. Han slet virkelig mot både Khachanov og nå Coric. Allikevel klarer han altså å vinne, og han spilte ikke engang på sitt beste nivå. Han er bare så god. Minner meg om Federer og Djokovic som alltid klarte å vinne, uansett hvor mye de slet og uansett hvor mange servebrudd de lå under. Selv om de spilte dårlig klarte de å vinne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre mai 05, 2023 7:21 pm
Skraevadottir skrev: tor mai 04, 2023 3:41 pm Vil overraske meg stort om han stiller i Roma.
Du fikk rett ;)

https://www.eurosport.no/tennis/general ... tory.shtml
Yes, leste det for litt siden. Ser på det som 50/50 om det blir RG.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Struff fikk revansje på Karatsev, og er dermed i finale på Masters-nivå. Gøy! Får håpe at han fremdeles har litt igjen i tanken etter kvalifisering og noen veldig tøffe og lange kamper på hovedtablået. Da kan det bli en bra match på søndag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør mai 06, 2023 1:02 am
Skraevadottir skrev: fre mai 05, 2023 7:38 pm
LittleSteven skrev: fre mai 05, 2023 7:21 pm

Du fikk rett ;)

https://www.eurosport.no/tennis/general ... tory.shtml
Yes, leste det for litt siden. Ser på det som 50/50 om det blir RG.
Ja samme her, nå når han ikke skriver noe a la "jeg er klar til RG", ser det mørkt ut. Og uansett om han stiller, med mindre han vinner, så vil ha få et stort rankingfall. Så noe seeding i de neste 2 GS kan han se langt etter.

Spennende å se om Djokovic stiller i Roma og RG. Jeg tipper begge, men at han ryker tidlig. Alcaraz er den store favoritten i alle de tre siste turneringene i grussesongen nå.
Gode analyser som jeg sier meg helt enig i!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Har vel nevnt at Alcaraz vil være bare fem poeng bak Djokovic på rankingen om han vinner i morgen. Hørte Bentzen si at han bare trenger å vinne en kamp i Roma for å gå forbi, men han må vel faktisk bare stille opp. Mulig det var det han mente. Et annet poeng er at han vil ta over ledelsen i racet; ligger 290 poeng bak Medvedev nå, og vil dermed være 110 poeng foran med seier. Alt dette har han altså fått til selv om han var ute fra Australian Open pga. skade, og han spilte heller ikke Monte-Carlo. Før grussesongen kunne man nok si at Medvedev var årets beste spiller så langt, men om Alcaraz vinner i morgen, er det utvilsomt ham. Han har faktisk bare tapt to kamper i år.

Ellers kan Alcaraz jubilere med 10 ATP-titler, som er det samme som vår mann har. Han kan også ta sin fjerde Masters-tittel, noe som gjør at han kun har Djokovic, Nadal, Murray, Medvedev og Zverev foran seg på den statistikken, og det da i en alder av så vidt 20 år. Men viktigst av alt: Han vil passere 100 poeng på Skraevas system for storhet!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør mai 06, 2023 9:12 am
Skraevadottir skrev: lør mai 06, 2023 8:52 am Har vel nevnt at Alcaraz vil være bare fem poeng bak Djokovic på rankingen om han vinner i morgen. Hørte Bentzen si at han bare trenger å vinne en kamp i Roma for å gå forbi, men han må vel faktisk bare stille opp. Mulig det var det han mente. Et annet poeng er at han vil ta over ledelsen i racet; ligger 290 poeng bak Medvedev nå, og vil dermed være 110 poeng foran med seier. Alt dette har han altså fått til selv om han var ute fra Australian Open pga. skade, og han spilte heller ikke Monte-Carlo. Før grussesongen kunne man nok si at Medvedev var årets beste spiller så langt, men om Alcaraz vinner i morgen, er det utvilsomt ham. Han har faktisk bare tapt to kamper i år.

Ellers kan Alcaraz jubilere med 10 ATP-titler, som er det samme som vår mann har. Han kan også ta sin fjerde Masters-tittel, noe som gjør at han kun har Djokovic, Nadal, Murray, Medvedev og Zverev foran seg på den statistikken, og det da i en alder av så vidt 20 år. Men viktigst av alt: Han vil passere 100 poeng på Skraevas system for storhet!
Insane hvor god han er! Nja, får ikke også Djokovic 10 poeng om han stiller opp? Eller tenker jeg feil her? Uansett, er nok Alcaraz nr 1 i RG. Og han er bare 20 år :P

Haha, dét er jo den aller viktigste statistikken :lol: :D
Jeg har da regna med at Djokovic ikke kommer til å stille eller eventuelt stille og garantert ikke vinne :p

spårt

Legg inn av spårt »

Skraevadottir skrev: lør mai 06, 2023 8:52 am Har vel nevnt at Alcaraz vil være bare fem poeng bak Djokovic på rankingen om han vinner i morgen. Hørte Bentzen si at han bare trenger å vinne en kamp i Roma for å gå forbi, men han må vel faktisk bare stille opp.
Må man ikke vinne en kamp for å få disse poengene fra første runde? Mener Casper ikke fikk poeng for hans tap i andre runde i Auckland, selv om han på papiret passerte første runde med bye.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: søn mai 07, 2023 9:07 pm Alcaraz vinner sin andre tittel i Madrid på rad. Jeg så ikke kampen, men virker som han er den soleklare favoritten til RG. Og blir nr. 1 igjen etter Roma etter alle solemerker.
Ikke jeg heller, vi så vel begge på LSK - Glimt. Eller, jeg så faktisk det kvarteret hvor det var pause, og jeg må bare si at Struff imponerte voldsomt. Det er ikke mange som kan slå Alcaraz av banen slik han gjorde tidvis i det andre settet der. Var ganske leken på nett også. Men Carlitos drar det i land, mulig det ble litt tomt i tanken for Struff til slutt; har jo spilt veldig mye tennis i Madrid.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Regn fra start av i Roma, og værmeldinga for egentlig hele uka ser skikkelig dårlig ut. Så kan bli lange dager med mange avbrudd.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fognini vinner pensjonistoppgjøret mot Murray. Helt jevn kamp, men gøy for hjemmepublikumet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Trenersituasjonen til Rune er prekær. Noen som er sjokkert? Hvem vil trene den drittsekken sånn som han oppfører seg? Veldig synd egentlig fordi han har masse talent, men oppførselen hans ødelegger alt.

https://www.vg.no/sport/i/4o00P6/dansk- ... r-noe-galt

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons mai 10, 2023 11:19 am Regn fra start av i Roma, og værmeldinga for egentlig hele uka ser skikkelig dårlig ut. Så kan bli lange dager med mange avbrudd.
Har faktisk gått stort sett uten lengre avbrudd til nå, og resten av dagen ser bra ut. Fra i morgen og litt ut i neste uke noe dårligere, men skal vel være lange nok perioder med opphold til at det blir en del tennis allikevel. Så ser det bedre ut igjen fra midt i neste uke, før det blir mer utrygt igjen på tampen av helga. Men dette er jo sånn type vær hvor det kan bli store endringer fra dag til dag og hvor omtrent hva som helst kan skje :p

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sterk kamp av Alcaraz i dag mot landsmannen. Var close første sett, men da var også forholdene mye tyngre. Han dro fra i andre sett og kunne servert en bagel, men klarte dessverre ikke å dra i land det gamet, dermed endte det med en breadstick i stedet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Liker for så vidt disse "FotballXtra-aktige" studiosendingene Eurosport har starta med, altså "TennisXtra". Da kan man følge med på flere kamper og svitsje litt mellom dem etter hvor interessante de er. Selvsagt gjør man ikke det når det er en veldig interessant hovedkamp, men når det er flere severdige matcher, fungerer dette bra. Så liker jeg også Dorthea, men akkurat nå prater hun på innpust og utpust og så høyt at det gjaller i studioveggene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Maroszan spiller kjempetennis og tar første sett mot Alcaraz med 6-3. Spent på å se om spanjolen kommer opp i intensitet og kan slå tilbake her. Virker ikke like påskrudd som vanlig, men kan selvsagt endre seg nå i 2. sett.

Investor

Legg inn av Investor »

Tror Casper ville slitt også mot denne Maroszan.
Når spiller C forresten?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kan bli en av årets største skreller, Alcaraz sto i 1,02 i odds. Handikap forventet at han skulle vinne med 8 games. Må ærlig innrømme at jeg ikke har hørt om fyren, men ser han har to bra sesonger på challenger-nivå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fantastisk bra av Marozsan, som vinner i to sett etter å ha ligget under 1-4 i tiebreaket i andre.

Tok tak i dette, slo flere vinnere og færre feil enn Alcaraz. Spanjolen ikke helt på topp, selvsagt, men det var Marozsan som vant denne kampen. Helt overlegen fra grunnlinja også. Rett og slett en veldig bra kamp av denne ukjente ungareren. Alcaraz så ikke veldig fornøyd ut med egen innsats, og han bør tenke litt på hvorfor han ikke kommer helt opp på nivå eller finner en måte å vinne en slik kamp på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz' tidlige exit betyr at selv om han er nummer 1 fra neste uke, kan han allikevel bli forbigått i racet. Medvedev trenger bare kvartfinale for å greie det, og da trenger han å fullføre seieren mot Zapata Miralles og vinne en kamp til. Djokovic kan også greie det, men han må vinne turneringa.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 1:02 am
Skraevadottir skrev: man mai 15, 2023 3:18 pm Fantastisk bra av Marozsan, som vinner i to sett etter å ha ligget under 1-4 i tiebreaket i andre.

Tok tak i dette, slo flere vinnere og færre feil enn Alcaraz. Spanjolen ikke helt på topp, selvsagt, men det var Marozsan som vant denne kampen. Helt overlegen fra grunnlinja også. Rett og slett en veldig bra kamp av denne ukjente ungareren. Alcaraz så ikke veldig fornøyd ut med egen innsats, og han bør tenke litt på hvorfor han ikke kommer helt opp på nivå eller finner en måte å vinne en slik kamp på.
Hmm, rimelig sjokkerende. Skadet?
Uansett, er jeg ikke like sikker i min sak om Alcaraz og RG nå, får se hvordan Nole gjør det resten av uka.
Ikke hørt noe om det, nei. Syns egentlig bare at Marozsan spilte bedre enn Alcaraz.

Investor

Legg inn av Investor »

Pause av en eller annen grunn i Popyrin-Rune-kampen nå.
Litt av en klyse denne Rune...

Investor

Legg inn av Investor »

Investor skrev: tir mai 16, 2023 11:48 am Pause av en eller annen grunn i Popyrin-Rune-kampen nå.
Litt av en klyse denne Rune...
...Popyrin er visst plaget av en skade og trengte pause.

Investor

Legg inn av Investor »

1. sett til Holger...

Investor

Legg inn av Investor »

Popyrin tar faktisk andre sett mot Rune!
1-1

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 12:34 pm Temperatur i Djokovic-Norrie nå :P
Så den smashen i reprise. Vanskelig å vite om det var med vilje eller ikke, men Djoko så rimelig forbanna ut. Vant uansett greit til slutt og møter Rune i kvarten. Dansken vant jo det siste oppgjøret dem i mellom, så Djoko er sikkert lysten på revansje der.

spårt

Legg inn av spårt »

LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 6:21 pm
Skraevadottir skrev: tir mai 16, 2023 5:06 pm
LittleSteven skrev: tir mai 16, 2023 12:34 pm Temperatur i Djokovic-Norrie nå :P
Så den smashen i reprise. Vanskelig å vite om det var med vilje eller ikke, men Djoko så rimelig forbanna ut. Vant uansett greit til slutt og møter Rune i kvarten. Dansken vant jo det siste oppgjøret dem i mellom, så Djoko er sikkert lysten på revansje der.
Nekter å tro det var med vilje, men mangelen på unnskyldning var ufint. Men Nole hadde fyrt seg opp på poenget før mot publikum, så derfor han hadde overreaksjonen. Uansett unødvendig av begge, men skapte en herlig nerve i kampen :)
Norrie kom da med en standard unnskyldning med en gang. En tullete overreaksjon over en slik filleting av Djokovic, som fortsatt var misfornøyd i intervjuet etter kampen.

Så er det selvsagt veldig vanlig at toppidrettsutøvere velger å bruke slike ting til å fyre seg selv opp, type Jordans "and I took that personally"-mantra. Ingen spesielt stor sak uansett.

spårt

Legg inn av spårt »

Imponerende spill av Cerundolo, som er på vei mot en kvartfinale mot Casper. Hadde vært gøy å møte Sinner i Italia, men virker som han igjen sliter med noe småproblemer. En gjenganger for italieneren akkurat det, dessverre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: tir mai 16, 2023 6:57 pm Imponerende spill av Cerundolo, som er på vei mot en kvartfinale mot Casper. Hadde vært gøy å møte Sinner i Italia, men virker som han igjen sliter med noe småproblemer. En gjenganger for italieneren akkurat det, dessverre.
Ja, men samtidig - i hvert fall av det jeg fikk sett - så var Cerundolo så god at han kunne vunnet uansett. Er så imponert over det han får til. Husker første gangen jeg så han spille for et par år siden; da så han veldig ordinær ut. Nå spiller han ekstremt bra tennis og har fått så bra drag i den forehandkula at han kan slå omtrent hvem som helst. Kan bli en spennende kamp mot vår mann igjen, og det var jo Cerundolo som vant den forrige kampen.

Ellers kan det nevnes at Hanfmann har slått Rublev, mens Zverev og Medvedev er i gang med hatoppgjør #1 i tennis akkurat nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev slår Zverev nok en gang. Noen som fikk med seg håndtrykket etter kampen?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Siste kvartfinale på herresida blir mellom Coric og Tsitsipas. Coric slo gjennombruddsmannen Marozsan etter å ha ligget under 1-0 i sett. Så litt av den kampen, og Coric imponerte meg veldig. Greide i stor grad å nøytralisere Marozsans offensive spill etter hvert. Tsitispas - Musetti begynte etter midnatt, så der ble det bare et gløtt eller to før jeg måtte lulle. Syns i det hele tatt det er håpløst at spillerne ikke har noe vern mot så sein start. Var vel Zverev som spilte en kamp i Acapulco til halv fire-tida på natta eller noe sånt. Det er jo rett og slett helt mongo.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»