2023 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

Nok et regnavbrudd i oppgjøret mellom Medvedev og Tsitsipas. De rakk å spille ett game etter et langt avbrudd før de måtte av. Lahyani melder om "heavy drops" og "safety first" utpå der. Høres fornuftig ut, dog kommer det litt pipekonsert fra publiken.

Genial

Legg inn av Genial »

De må vel spille ferdig i dag, ellers blir det en veldig stor fordel Rune i morgen.

Arrangøren kan ikke bestemme været, men har vært et håpløst oppsett de siste dagene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det gikk relativt kjapt etter at de kom tilbake igjen etter siste regnavbrudd. Medvedev vinner 7-5, 7-5 og er med det klar for sin første finale på grus i Masters-sammenheng. Han har bare vært en gang i finale på grus for øvrig, da han ble knust av Thiem i Barcelona for fire år siden. Utrolig imponerende hva han får til i år, også på grusen. Spilte kanskje ikke like bra i dag som mot Hanfmann i kvarten, men samtidig var motstanden sterkere i dag.

Så vidt jeg fikk med meg en jevn match, dette, hvor det var bare sju poeng som skilte totalt, og de kom på slutten av begge settene. Medvedev er jo, med unntak av fjorårssesongen hvor han var helt borte vekk mentalt etter Australia, en sterkere spiller i de situasjonene enn Tsitsipas. Men jeg syns også at taktene fra grekeren i denne turneringa er lovende. Han kan gjøre det skarpt i French Open, men usikkerhetsmomentet er hva som skjer når det virkelig drar seg til. Tsitsipas trenger å få en form for katarsis i form av en mental sliteseier.

Jeg holder Holger som favoritt i morgen, men håper selvfølgelig at Medvedev vinner. Men det er grus, og der skal normalt sett Rune være bedre; han vant jo også det forrige oppgjøret dem i mellom, som var nettopp nå i grussesongen, og som er det eneste innbyrdes oppgjøret før dette.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Et annet interessant moment er at Medvedev vil passere Djokovic og bli nummer to på verdensrankingen om han vinner i morgen. Enda et poeng er det at Ruud er sikra 4. seeding i French Open. Ikke sikkert det vil få betydning, men det kan få det om han når kvarten, og det er vel ikke helt utopisk om man ser det han fikk til nå i Roma. Trenger, litt som Tsitsipas, en sterk seier som gir han en skikkelig opptur mentalt. Kanskje han får den i Genève, kanskje i en av de tidlige rundene i French Open. Jeg håper faktisk på ei tøff trekning der slik at han blir skikkelig testa og får muligheten til å bygge selvtillit.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Synes Tsitsipas har tapt fryktelig mange jevne kamper mot sine rivaler de siste årene. Han leverer stabilt, men jeg tror ikke det han driver med så langt, er tilstrekkelig til å vinne de store titlene. Helt klart noe mentalt, men han erfarer nok at tennisen hans ikke biter nok på de beste.

Jeg tror fort toget går for grekeren. Det kommer mange yngre spillere nå som vil gjøre det tøft for han.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev slår Rune 7-5, 7-5 og tar med det sin første tittel på grus og sin 20. tittel totalt og sin femte for sesongen. Settsifrene er identiske med de han slo Tsitsipas med i semifinalen. Hva skal man si? Har har definitivt gjort kritikerne til skamme denne sesongen.

Genial

Legg inn av Genial »

Skraevadottir skrev: søn mai 21, 2023 7:32 pm Medvedev slår Rune 7-5, 7-5 og tar med det sin første tittel på grus og sin 20. tittel totalt og sin femte for sesongen. Settsifrene er identiske med de han slo Tsitsipas med i semifinalen. Hva skal man si? Har har definitivt gjort kritikerne til skamme denne sesongen.
20 titler i 20 forskjellige turneringer er en ganske spesiell statistikk. Det samme kan sies om å vinne 7-5 7-5 i både semi og finale.

Synd Casper floppet i går, for tror han kunne hatt muligheten i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: søn mai 21, 2023 7:44 pm
Skraevadottir skrev: søn mai 21, 2023 7:32 pm Medvedev slår Rune 7-5, 7-5 og tar med det sin første tittel på grus og sin 20. tittel totalt og sin femte for sesongen. Settsifrene er identiske med de han slo Tsitsipas med i semifinalen. Hva skal man si? Har har definitivt gjort kritikerne til skamme denne sesongen.
20 titler i 20 forskjellige turneringer er en ganske spesiell statistikk. Det samme kan sies om å vinne 7-5 7-5 i både semi og finale.

Synd Casper floppet i går, for tror han kunne hatt muligheten i dag.
Det siste får vi aldri vite. Den første statistikken er veldig spesiell, ja.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Skraevadottir skrev: søn mai 21, 2023 7:55 pm
Genial skrev: søn mai 21, 2023 7:44 pm
Skraevadottir skrev: søn mai 21, 2023 7:32 pm Medvedev slår Rune 7-5, 7-5 og tar med det sin første tittel på grus og sin 20. tittel totalt og sin femte for sesongen. Settsifrene er identiske med de han slo Tsitsipas med i semifinalen. Hva skal man si? Har har definitivt gjort kritikerne til skamme denne sesongen.
20 titler i 20 forskjellige turneringer er en ganske spesiell statistikk. Det samme kan sies om å vinne 7-5 7-5 i både semi og finale.

Synd Casper floppet i går, for tror han kunne hatt muligheten i dag.
Det siste får vi aldri vite. Den første statistikken er veldig spesiell, ja.
Ja er lett å spekulere i sånt. Jeg tror IKKE Ruud hadde slått russern i dag. Synes han imponerte stort til å være en som langt ifra er expert på grus. Nå er det fokus på å forsvare Geneve tittelen sin. Er en 250 turnering så da er det muligheter for vår 250 på grus expert..

drazyc

Legg inn av drazyc »

Overrasket over finalen. Hadde regnet med en klar Rune-seier, men i stedet får vi en nokså klar Medvedev-seier (scorelinen lyver en del, det var mindre jevnt enn resultatet tilsier). Medvedev var sterk fra grunnlinjen, men var overrasket over nivået til Rune. Mye feil og synes han beveget seg dårlig. Han hadde lengst hvile fra sin semi, så pussig om det er fysisk. Tipper rett og slett at Rune var ganske nervøs. Kjente kanskje litt på presset etter å ha tapt finalen i Monte Carlo? Også der var han jo forhåndsfavoritt. Ikke lett å være det som 20-åring mot etablerte spillere.

Selv om Medvedev vant her, tror jeg ikke på han i Paris. Best av fem sett over syv kamper tror jeg blir tøft på den franske grusen. Jeg tror fremdeles at seieren står mellom Djokovic og Alcaraz, og håper på en finale mellom de to. Spesielt at de ikke har møttes så langt i 2023. Tror fortsatt Rune er litt for ung. Det er jo en del andre kandidater, men blir overrasket om noen av dem danker ut Novak eller Carlitos.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

drazyc skrev: søn mai 21, 2023 11:06 pm Overrasket over finalen. Hadde regnet med en klar Rune-seier, men i stedet får vi en nokså klar Medvedev-seier (scorelinen lyver en del, det var mindre jevnt enn resultatet tilsier). Medvedev var sterk fra grunnlinjen, men var overrasket over nivået til Rune. Mye feil og synes han beveget seg dårlig. Han hadde lengst hvile fra sin semi, så pussig om det er fysisk. Tipper rett og slett at Rune var ganske nervøs. Kjente kanskje litt på presset etter å ha tapt finalen i Monte Carlo? Også der var han jo forhåndsfavoritt. Ikke lett å være det som 20-åring mot etablerte spillere.

Selv om Medvedev vant her, tror jeg ikke på han i Paris. Best av fem sett over syv kamper tror jeg blir tøft på den franske grusen. Jeg tror fremdeles at seieren står mellom Djokovic og Alcaraz, og håper på en finale mellom de to. Spesielt at de ikke har møttes så langt i 2023. Tror fortsatt Rune er litt for ung. Det er jo en del andre kandidater, men blir overrasket om noen av dem danker ut Novak eller Carlitos.
Har du noe tro på at Casper kan hevde seg?

drazyc

Legg inn av drazyc »

rommegrot skrev: søn mai 21, 2023 11:13 pm
drazyc skrev: søn mai 21, 2023 11:06 pm Overrasket over finalen. Hadde regnet med en klar Rune-seier, men i stedet får vi en nokså klar Medvedev-seier (scorelinen lyver en del, det var mindre jevnt enn resultatet tilsier). Medvedev var sterk fra grunnlinjen, men var overrasket over nivået til Rune. Mye feil og synes han beveget seg dårlig. Han hadde lengst hvile fra sin semi, så pussig om det er fysisk. Tipper rett og slett at Rune var ganske nervøs. Kjente kanskje litt på presset etter å ha tapt finalen i Monte Carlo? Også der var han jo forhåndsfavoritt. Ikke lett å være det som 20-åring mot etablerte spillere.

Selv om Medvedev vant her, tror jeg ikke på han i Paris. Best av fem sett over syv kamper tror jeg blir tøft på den franske grusen. Jeg tror fremdeles at seieren står mellom Djokovic og Alcaraz, og håper på en finale mellom de to. Spesielt at de ikke har møttes så langt i 2023. Tror fortsatt Rune er litt for ung. Det er jo en del andre kandidater, men blir overrasket om noen av dem danker ut Novak eller Carlitos.
Har du noe tro på at Casper kan hevde seg?
Ja, det har jeg. Men seier tror jeg nok ikke noe på. Og ut fra sesongen så langt er ting langt mer usikkert enn i fjor, så jeg kan absolutt se for meg en tidlig exit også. Håper han får en fin trekning i de første par rundene. I favorittsjiktet bak Djokovic og Alcaraz vil jeg nok holde både Rune, Medvedev, Tsitsipas, Sinner, Rublev og Zverev som større kandidater til tittelen enn Casper.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: søn mai 21, 2023 11:06 pm Jeg tror fremdeles at seieren står mellom Djokovic og Alcaraz, og håper på en finale mellom de to. Spesielt at de ikke har møttes så langt i 2023. Tror fortsatt Rune er litt for ung. Det er jo en del andre kandidater, men blir overrasket om noen av dem danker ut Novak eller Carlitos.
Nå kan de imidlertid møtes i semi, ettersom Medvedev har passert Djokovic på rankingen.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Jeg har litt tro på Tsitsipas hele veien i år.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: man mai 22, 2023 6:24 pm
Skraevadottir skrev: man mai 22, 2023 8:11 am
drazyc skrev: søn mai 21, 2023 11:06 pm Jeg tror fremdeles at seieren står mellom Djokovic og Alcaraz, og håper på en finale mellom de to. Spesielt at de ikke har møttes så langt i 2023. Tror fortsatt Rune er litt for ung. Det er jo en del andre kandidater, men blir overrasket om noen av dem danker ut Novak eller Carlitos.
Nå kan de imidlertid møtes i semi, ettersom Medvedev har passert Djokovic på rankingen.
Ja, ganske sykt om det blir Ruud-Medvedev og Alcaraz-Djokovic i semiene. Uten å harselere for mye med vår mann, synes jeg det i så fall lukter litt 2013 over en slik fordeling.
Vel, sånn ble det!

https://www.atptour.com/en/news/roland-garros-2023-draw

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Skraevadottir skrev: tor mai 25, 2023 3:30 pm
Vel, sånn ble det!

https://www.atptour.com/en/news/roland-garros-2023-draw
Kan bli reprise på en nordisk kvart om de holder seeding...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Il-pirata skrev: tor mai 25, 2023 3:37 pm
Skraevadottir skrev: tor mai 25, 2023 3:30 pm
Vel, sånn ble det!

https://www.atptour.com/en/news/roland-garros-2023-draw
Kan bli reprise på en nordisk kvart om de holder seeding...
Jepp, se for øvrig LittleStevens tråd om turneringa. Så ikke den før jeg posta dette innlegget.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Dimitrov slår Fritz etter å ha ligget under i Genève, og når dermed sin første finale på ATP-touren på fem år. Nesten utrolig at det har gått så lenge, med tanke på at han har hatt gode perioder innimellom og har nådd semifinaler et utall ganger.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Arthur Fils slår Cerundolo i Lyon og tar med det sin første turneringsseier på ATP-touren. Er vel da den yngste på touren med en tittel; fyller 19 år om et par uker, og er med det også yngre enn det Holger Rune var da han tok sin første turneringsseier på touren i fjor. Alcaraz var for øvrig 18 år og to måneder, så han var enda yngre.

I Genève har Nicolas Jarry akkurat slått Dimitrov og tatt sin tredje tittel totalt og faktisk sin andre for året. Har jo vært en del borte fra tennisen de siste åra, men virker å ha funnet tilbake til den formen han viste i 2018 og tidvis i 2019, da han var meget farlig også for de beste spillerne.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Jeg merker også at det skal bli gøy med gresstennis igjen. Endelig skal slicen komme til sin rette igjen etter to fulle måneder med alt for mange dropshots. :)

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

LittleSteven skrev: lør jun 10, 2023 1:38 pm Nå ser jeg at både Tsitsipas og Sinner har tatt WC til neste ukes turneringer. Det er bra for interessen.

Regner med at det kun er en formalitet at Wimbledon får tilbake ranking-poeng i år, men har noen sett en bekreftelse på det fra ATP/WTA?
Nei, men det må jo være en selvfølge da de ga russere og hviterussere adgang igjen. Kan ikke tenke meg noe annet ihvertfall. Det at de mistet rankingpoengene var jo utelukkende en reaksjon fra ATP pga. de utestengelsene.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

drazyc skrev: tor jun 08, 2023 2:08 pm Jeg merker også at det skal bli gøy med gresstennis igjen. Endelig skal slicen komme til sin rette igjen etter to fulle måneder med alt for mange dropshots. :)
Spørsmålet er jo om Casper tar med seg tennisracketene eller golfkøllene i år?

Kunne vært morro om han gikk noen runder ihvertfall, burde jo ha en mulighet til en grei trekning pga seedingen sin og om han skal spille double (har jo tross alt en kvartfinale der som best). Han skal ihvertfall spille i Halle i forkant. Men ellers er det nok ikke prioritert. Men fy pokker så morro det skal bli å følge Nicolai Budkov Kjær i juniorutgaven denne gangen.

BioDex

Legg inn av BioDex »


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Denne uka spilles det ATP 250 i s'Hertogenbosch og i Stuttgart, hhv. med Medvedev og Tsitsipas som toppseedede. Ganske gode felt i begge turneringene. Berrettini tilbake på gress er spennende. Han er tittelforsvarer i Stuttgart og var den beste gresspilleren i fjor før han ikke fikk spilt Wimbledon pga. korona. Det var virkelig kjipt for han (og for så vidt alle som liker å se gode spillere).

drazyc

Legg inn av drazyc »

BioDex skrev: lør jun 10, 2023 2:24 pm Ruud skal muligens spille i Halle; https://www.vg.no/sport/i/8JWXyw/casper ... or-min-del
Håper Casper har ombestemt seg. Han trenger å trene på gress for å beherske det. Gressesongen er tross alt 5 (6 med Newport) uker av sesongen nå. Med mindre han sliter med noe fysisk, bør han stille i Halle, synes jeg.

Han har jo allerede vunnet disse grusturneringene etter Wimbledon, noen av dem flere ganger til og med. Men kanskje målet i år er å vinne Hamburg, sin første ATP500-turnering? Sannsynligheten for at han ryker ut ganske tidlig i Wimbledon er ganske stor, og da får han 2-3 ukers hvile før den turneringen. Jeg synes han godt bare kunne droppet Båstad i år.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

drazyc skrev: man jun 12, 2023 10:43 am
BioDex skrev: lør jun 10, 2023 2:24 pm Ruud skal muligens spille i Halle; https://www.vg.no/sport/i/8JWXyw/casper ... or-min-del
Håper Casper har ombestemt seg. Han trenger å trene på gress for å beherske det. Gressesongen er tross alt 5 (6 med Newport) uker av sesongen nå. Med mindre han sliter med noe fysisk, bør han stille i Halle, synes jeg.

Han har jo allerede vunnet disse grusturneringene etter Wimbledon, noen av dem flere ganger til og med. Men kanskje målet i år er å vinne Hamburg, sin første ATP500-turnering? Sannsynligheten for at han ryker ut ganske tidlig i Wimbledon er ganske stor, og da får han 2-3 ukers hvile før den turneringen. Jeg synes han godt bare kunne droppet Båstad i år.
Han skal spille Halle, Wimbledon og Baastad hvis ikke det er noen endringer. Men gresset virker ganske underprioritert i år også. Ham kunne jo hastet mot noen gressanlegg, men velger å koble av litt i stedet. Bevare humør og overskudd er kanskje vel så viktig, bare han selv som kan kjenne på det.

Tror han har litt lojalitetsfølelse til Baastad som en slags hjemmebane…

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: man jun 12, 2023 8:17 am Berrettini tilbake på gress er spennende. Han er tittelforsvarer i Stuttgart og var den beste gresspilleren i fjor før han ikke fikk spilt Wimbledon pga. korona. Det var virkelig kjipt for han (og for så vidt alle som liker å se gode spillere).
Han tapte 6-1, 6-2 mot Sonego - ganske sjokkerende tall. Ikke mye tid å komme i form på til Wimbledon.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man jun 12, 2023 8:18 pm
Skraevadottir skrev: man jun 12, 2023 8:17 am Berrettini tilbake på gress er spennende. Han er tittelforsvarer i Stuttgart og var den beste gresspilleren i fjor før han ikke fikk spilt Wimbledon pga. korona. Det var virkelig kjipt for han (og for så vidt alle som liker å se gode spillere).
Han tapte 6-1, 6-2 mot Sonego - ganske sjokkerende tall. Ikke mye tid å komme i form på til Wimbledon.
Det er sjokkerende, ja. Får håpe at han får trent litt. Regner med at han stiller i Queens, da. Har jo vunnet to år på rad der. Mulig det er litt matchtrening som skal til, for det har blitt lite tennis i år. Har i det hele tatt slitt en del med skader i karrieren. Men har jo et perfekt spill for gresset. En av få i den generasjonen som faktisk har en skikkelig slice, så vet jo alle om kraften som ligger i Brutus.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Hvis Berrettini taper i første runde i Queens også, vil han antagelig ikke bli seedet i Wimbledon. Det kan i så fall utgjøre et spenningselement hvor han havner i tablået.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»