2023 ATP Tour

Svar
storpeder

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av storpeder »

LittleSteven skrev: man des 26, 2022 12:29 pm
Ser at United Cup deler ut rankingpoeng, selv om russere og belarusere er utestengt. Snakk om hykleri fra ATP mtp. Wimbledon, så jeg er spent på hva som skjer i sommer.
Argumentet er vel at det spilles to turneringer samme uke som United cup som russere/hviterussere vel kan delta i. I motsetning til Wimbledon hvor det ikke var alternativer. Samme argumentasjon ble i hvert fall brukt for hvorfor gressturneringene i Storbritannia før Wimbledon gav rankingpoeng.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Siden United Cup er en lagkonkurranse blir det jo litt annerledes. I følge WTA-rankingen eksisterer ikke Hviterussland og Russland, og siden det er en mixed turnering blir det vel litt rart om de bare kunne stilt med herrespillere. At det gis individuelle poeng forkludrer jo noe.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »


BioDex

Legg inn av BioDex »

Ja begge går nok forbi Lendl, så får vi se om de joiner Connors og Federer i 100+ klubben. Djoko klarer det nok, men mer i tvil om Nadal. Dette kan fort bli hans siste sesong. Djokovic har nå tatt en tittel pr. år i 18 år på rad. Nadal kan med en tittel i år jubilere med utrolige 20 år på rad med minst en tittel.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: tir jan 10, 2023 7:47 pm Ja begge går nok forbi Lendl, så får vi se om de joiner Connors og Federer i 100+ klubben. Djoko klarer det nok, men mer i tvil om Nadal. Dette kan fort bli hans siste sesong. Djokovic har nå tatt en tittel pr. år i 18 år på rad. Nadal kan med en tittel i år jubilere med utrolige 20 år på rad med minst en tittel.
Etter årets sesong tipper jeg at Djokovic står med 97 og Nadal med 95.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: lør jan 14, 2023 12:19 pm Gasquet og Kwon vinner de siste turneringene før det smeller i Melbourne. Gleder meg!
Kwon spilte faktisk to kamper på rad mot samme spiller. Det endte med et tap, og en seier. Allikevel vant han turneringen!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: lør jan 21, 2023 11:45 am Ser Nadal er ute i 2 mnd med skaden. Ikke overraskende akkurat når grussesongen begynner...

Da mister han altså 1100 poeng ytterligere, og kan potenisielt da havne utenfor topp 10 for første gang siden 2004 etter Indian Wells. Stakkars den som trekker Nadal i 4. runde i RG om det holder seg :P
Tror ikke man skal ha så store forventninger til Nadal i årets Roland Garros.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Merkelig tap for Rune nå nettopp, mot hjemmespiller Brouwer, 160 i verden. Leder 4-2 og ser ut til å ha grei kontroll, taper så 7 strake game uten at jeg kan se at det er noe fysisk som plager han. Ber så om fysioterapeut på sidebytte som legger på en tape på håndleddet. Kommer så ut i neste game og kan tilsynelatende knapt serve, taper neste game før han til slutt gir seg. Ganske sjeldent jeg ser noe så plutselig inntreffe med en spiller uten at det var noe spesielt som utløste det. Må si jeg finner dette litt mistenkelig, særlig sett i lys av at han så ut til å være tydelig misfornøyd med motstanden fra publikum.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Presterte å skrive dette i tråden 2021 ATP Tour:

"Tsitsipas og Sinner møtes igjen, denne gangen i Rotterdam. Ganske tøffe tak i den turneringa når det er allerede i 2. runde. Sinner kommer fra turneringsseier forrige uke, spent på å se om det kommer til å påvirke ham.

To fra boybandet One-handed Backhand Boys, Wawrinka og Dimitrov, er framme i kvartfinale allerede. Sistnevnte slo Dovendyret Hurkacz i 2. runde, noe jeg kan like."

- Og jaggu ble det ikke seier til Sinner der. Han er virkelig i dytten nå. Kommer rett fra turneringsseier og tar ut førsteseeda og en slags kryptonittspiller i neste match (var vel under med 1-5 i innbyrdes før denne seieren). Wawrinka venter i kvartfinalen. Så er det vinneren av Brouwer og Griekspoor i semifinalen. Med andre ord er det veldig gode sjanser til å nå nok en finale for den tidligere så gode junioralpinisten.

Medvedev - Aliassime blir også et veldig bra oppgjør i morgen. Virkelig et bra felt i Rotterdam.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: tor feb 16, 2023 10:46 pm Merkelig tap for Rune nå nettopp, mot hjemmespiller Brouwer, 160 i verden. Leder 4-2 og ser ut til å ha grei kontroll, taper så 7 strake game uten at jeg kan se at det er noe fysisk som plager han. Ber så om fysioterapeut på sidebytte som legger på en tape på håndleddet. Kommer så ut i neste game og kan tilsynelatende knapt serve, taper neste game før han til slutt gir seg. Ganske sjeldent jeg ser noe så plutselig inntreffe med en spiller uten at det var noe spesielt som utløste det. Må si jeg finner dette litt mistenkelig, særlig sett i lys av at han så ut til å være tydelig misfornøyd med motstanden fra publikum.
Så ikke matchen, men det er vel ikke helt usannsynlig at det kan være noen ugler i mosen med Rune? Ellers kan man jo selvsagt tenke at han fortsatt er pur ung på touren og at det vil gå opp og ned av ulike årsaker. Ser det jo til og med med Alcaraz, som har slitt veldig med å spille bra innimellom skadeoppholdene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre feb 17, 2023 12:45 am Ser for øvrig Nadal har trukket seg fra Doha og Dubai. Ikke overraskende akkurat, men tipper han nå skipper Sunshine Double. Så da blir det vel først i Monte Carlo hele verdenseliten samles.
Ikke usannsynlig. Syns forresten at Nadal fra og med i fjor sommer begynner å komme inn i en trend med skader og problemer som ligner veldig på de Federer opplevde etter Wimbledon 2019. Jeg blir ikke overraska om vi har sett Nadals siste GS-triumf, men vi må jo gi ham en sjanse på RG om han greier å være skadefri da.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre feb 17, 2023 1:16 am
Skraevadottir skrev: fre feb 17, 2023 12:54 am
LittleSteven skrev: fre feb 17, 2023 12:45 am Ser for øvrig Nadal har trukket seg fra Doha og Dubai. Ikke overraskende akkurat, men tipper han nå skipper Sunshine Double. Så da blir det vel først i Monte Carlo hele verdenseliten samles.
Ikke usannsynlig. Syns forresten at Nadal fra og med i fjor sommer begynner å komme inn i en trend med skader og problemer som ligner veldig på de Federer opplevde etter Wimbledon 2019. Jeg blir ikke overraska om vi har sett Nadals siste GS-triumf, men vi må jo gi ham en sjanse på RG om han greier å være skadefri da.
Jeg tror han tar én siste på RG i år eller neste år. Hvis det er fullstendig rullegardinene ned mht. skader, kan det hende han legger opp etter RG i år. Men blir faktisk litt overrasket om han ikke stiller til OL neste sommer på RG-anlegget.

Tipper han tar grussesongen i år og neste år i sin helhet unntatt Barcelona, og så annonserer han under/etter RG neste år at OL blir hans siste turnering.
Dette er det jeg også har tenkt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Helt psyk matchball mellom Dimitrov og De Minaur, som førstnevnte vinner etter å ha vært på felgen i hele poenget og redda to matchballer før det. Da er bulgareren den første som går til semi i Rotterdam 500. Kan han ta seg til sin første finale på fem år? Har hatt et skikkelig kompleks der.

Stakkars De Minaur, han syns jeg virkelig synd på her, selv om seieren til Dimitrov er fortjent kampen sett under ett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev slår Auger-Aliassime og tar med det sin første seier over en topp ti-spiller siden Australian Open i fjor.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: fre feb 17, 2023 6:04 pm Medvedev slår Auger-Aliassime og tar med det sin første seier over en topp ti-spiller siden Australian Open i fjor.
Sprøtt at det var sist.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev knuser Dimitrov og går dermed til finalen i Rotterdam. Dimitrov greide dermed ikke å nå sin første finale på ganske nøyaktig fem år, ettersom den kom nettopp i Rotterdam i februar 2018.

Fikk ikke sett denne kampen pga. vintersport, men så et par av kampene i går. Da spilte Medvedev ekstremt aggressivt til han å være. Det var noe helt annet enn det han har drevet med litt for lenge nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sinner slår Griekspoor i to tighte og meget velspilte sett, og er klar for finale. Voldsomt tempo i kveldens match. Så det litt i fjor også, men særlig til denne sesongen ser man at Sinner har lagt på seg litt mer muskler og blitt mer voksen. Er jo ikke så uvanlig at det skjer etter hvert, og da blir man ikke like avhengig av å gå for det hele tida, for man blir sterkere og mer utholdende til å stå i duellene. Syns også at Sinner har blitt mye flinkere til å mikse opp spillet sitt. Så egentlig det i Wimbledon i fjor og i US Open også. Sinner kommer virkelig til å levere bra resultater i år, og jeg er helt sikker på at han kommer til å være stabilt topp ti og kanskje ta seg opp blant de fem beste også. Masters-tittel og GS-finale bør være naturlige mål for han.

I finalen i Rotterdam vil jeg si at det er helt åpent. For øvrig ei flott turnering år etter år, dette. Det er noen ATP 500-turneringer som virkelig greier å levere med tanke på show og publikumsoppmøte. Ser det samme i Wien.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Enig i at Sinner virker å ha tatt noen steg det siste året. Det gjør det helt klart morsommere å se han spille når han ikke kliner til på alt, men spiller med mer kløkt og variasjon. Og han er en av de som står best i GS-turneringer av de yngre spillerne. Utfordringen hans har vært å vinne en del av de jevne kampene mot de beste i GS. Får håpe for hans del at det løsner i år.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Klart for avgjørende sett i Rotterdam straks.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Daniil the Dog tar det! Ikke så bra kamp om man skulle tro statsen, men det blir gjerne flere upressede feil enn vinnere når duellene er såpass lange. Syns igjen at Medvedev spiller mer aggressivt enn i Post-Australian Open fjor, særlig i de to siste settene. Er også sterk mentalt i denne turneringa.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: søn feb 19, 2023 9:45 pm Alcaraz tilbake med et pang. Vinner tittelen i comebacket. Skal til Rio neste uke.
Godt å se ham tilbake. Han er en fyr man virkelig trenger på touren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fritz slår Kecmanovic i Delray Beach i den siste av finalene denne uka. Tar med det sin 5. tittel, passende nok i det som var hans 10. finale. Men har vunnet de fire siste, så uttellinga har blitt bedre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev slår Auger-Aliassime for andre gang på kort tid og er med det klar for nok en finale. Møter Andy "Ni Liv" Murray i finalen i Doha.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev følger opp med å slå Murray i strake sett, og tar med det sin andre tittel på rappen. Det er en helt annen utgave av russeren enn vi har sett på over et kalenderår. Mye mer aggressiv, mye sterkere mentalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mens Casper Ruud akkurat har vunnet sin åpningsmatch i Acapulco, kan det nevnes at Feliciano Lopez også vant sin første match for året. Fyller 42 år i september, så virkelig en superveteran nå!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir feb 28, 2023 11:45 pm https://www.atptour.com/en/news/alcaraz ... withdrawal

Og vipps, så var Alcaraz skadet igjen...
Frykter at han kan få mange skader i framtida også. Han spiller altså med så vanvittig innsats og jeg tror ikke han er den som er flinkest til å la kroppen hvile, akkurat... Samtidig, det sa vi jo egentlig også en del ganger om Nadal, og han kom jo tilbake gang på gang - kanskje han får til en siste krampetrekning også. Så det er vanskelig å si hva dette betyr for Alcaraz i det lange løp, men jeg tror han må bli smartere i hvordan han spiller. Nadal greide jo etter hvert å gå over til en mindre kraftkrevende spillestil, som har hjulpet han i å forlenge karrieren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic - Medvedev i semifinaleoppgjør i Dubai i morgen. Zverev - Rublev i den andre, så slett ikke noe småtteri der nede.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor mar 02, 2023 8:55 pm
Skraevadottir skrev: tor mar 02, 2023 8:40 pm Djokovic - Medvedev i semifinaleoppgjør i Dubai i morgen. Zverev - Rublev i den andre, så slett ikke noe småtteri der nede.
Indeed, Dubai er vel sammen med Barcelona og Queens den mest prestisjetunge 500-turneringen.
Men ikke den beste i form av show og publikumsoppmøte. Der vil jeg si at Wien og Rotterdam er de beste.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev slår Djokovic i strake sett i det som blir serberens første tap i 2023. Kan dermed ta sin tredje tittel på tre uker hvis han slår Rublev i finalen i morgen. Nok en topp ti-seier er jo også noe som lar seg høre for den langstrakte russer, som virkelig er på krigsstien etter et relativt magert fjorår.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre mar 03, 2023 7:57 pm
Skraevadottir skrev: fre mar 03, 2023 6:31 pm Medvedev slår Djokovic i strake sett i det som blir serberens første tap i 2023. Kan dermed ta sin tredje tittel på tre uker hvis han slår Rublev i finalen i morgen. Nok en topp ti-seier er jo også noe som lar seg høre for den langstrakte russer, som virkelig er på krigsstien etter et relativt magert fjorår.
Jeg så slutten på kampen, og virket å være klasseforskjell i dag. Medvedev var helt rå i de 4-5 gamene jeg så. Så du hele kampen? Kan man friskmelde han?

Tviler på at Nole får innreise i USA, så da er vel Monte Carlo neste gang vi ser ham. Hvis Alcaraz vinner Indian Wells nå, blir han nr 1 igjen. Tsitsipas må vinne The Sunshine Double skal han bli nr 1.

Nadal har trukket seg fra begge turneringer nå, og vil med det for første gang siden april 2005 (!) være rangert utenfor topp 10 etter Indian Wells (minst 11. plass). Dét er en helt syyyyk statistikk som ryker der!
Spent på om han kan slå fra seg under grussesongen. Det må han nesten, ellers vil han rase nedover rankingen. Etter han mister Indian Wells-poengene, har han 2715 poeng, hvor han forsvarer 2270 poeng til og med Roland Garros.
Fikk ikke sett kampen, men har sett en del av kampene hans de siste ukene. Spiller mye mer aggressivt enn i fjor og mye mer selvtillit. Så får vi se om han kan få det til å vare.

Når det gjelder Alcaraz og Nole, så er det jo veldig usikkert hva som kommer til å skje med dem der. Førstnevnte trakk seg jo denne uka med skade, mens sistnevnte som du nevner kanskje ikke får innreisepass til USA. Skal ikke se bort fra at det er noen andre som kan låne den #1-tittelen i løpet av sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»