2023 Australian Open

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: lør jan 21, 2023 8:43 am Casper Ruuds overmann greide kun å vinne 7 games mot Tommy Paul i en tre-setter som varte 2 timer. Det viser vel hvor langt unna Ruud var noe som helst i denne turneringen.

Ellers blir det Rune-Rublev. Kan bli en bra fight, da de til sammen har tapt 1 sett.
I den sistnevnte kampen håper jeg på seier til Kjipe-Andrei, noe som sier litt om hvor mye jeg misliker Rune.

Ellers håper jeg på at Tommy Paul kan ta seg til en semifinale her; han er en veldig bra spiller som ikke har fått helt utløp for potensialet sitt ennå, særlig ikke i GS. Slo Berrettini, Zverev, Alcaraz og Nadal i fjor, så er en kar som også kan levere bra mot de store gutta.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Folk_flesk skrev: lør jan 21, 2023 8:43 am Casper Ruuds overmann greide kun å vinne 7 games mot Tommy Paul i en tre-setter som varte 2 timer. Det viser vel hvor langt unna Ruud var noe som helst i denne turneringen.

Ellers blir det Rune-Rublev. Kan bli en bra fight, da de til sammen har tapt 1 sett.
Ikke overraskende i det hele tatt at han tapte mot Paul. En begrenset spiller med en svak serve ( i hvert fall de få kampene jeg har sett ham). Mye tæl og vilje da, det skal han ha.
Var veldig svakt av Casper å tape den kampen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Deilig å få se Dimitrov igjen - er så vakkert, forstår han har storspilt til nå. Tar jo normalt sett ikke Djoko, men håper han kan gjøre en kamp ut av det - og så er det vel fortsatt litt spørsmål om helsa til Djoko.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Djokovic ser ikke spesielt bra ut, litt halting innimellom, velger bort å løpe på noen dueller. Litt vanskelig å se at han skal klare å holde det i sjakk helt til og med en finale.

5-5 i første sett, Djoko klarte ikke å serve inn settet.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

GoingKronos skrev: lør jan 21, 2023 10:11 am Djokovic ser ikke spesielt bra ut, litt halting innimellom, velger bort å løpe på noen dueller. Litt vanskelig å se at han skal klare å holde det i sjakk helt til og med en finale.

5-5 i første sett, Djoko klarte ikke å serve inn settet.
Har vi ikke sett dette før med Djokovic? Klarer alltid å kjempe seg tilbake.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

rommegrot skrev: lør jan 21, 2023 10:12 am
GoingKronos skrev: lør jan 21, 2023 10:11 am Djokovic ser ikke spesielt bra ut, litt halting innimellom, velger bort å løpe på noen dueller. Litt vanskelig å se at han skal klare å holde det i sjakk helt til og med en finale.

5-5 i første sett, Djoko klarte ikke å serve inn settet.
Har vi ikke sett dette før med Djokovic? Klarer alltid å kjempe seg tilbake.
Prøver å kjefte på dommeren og få opp energien litt, men er han skadet så hjelper det ikke hvor sterk han er i hode - som vi så med Nadal tidligere i turneringa.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Må kommentator roe deg ned, er ikke sånn at hvert eneste viktige poeng Dimitrov vinner er fordi Novak sliter med denne "skaden".

For all del, mulig han har en føling med noe, men stort sett i første sett har han beveget seg helt normalt. Haltingen er stort sett etter han taper viktige poeng.

Blir for dumt. Gi litt kudos til Dimitrov som har hevet seg kraftig utover setter.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Ingen overraskelse at Novak tok første sett.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

77 minutter tok første sett, dette kan bli en virkelig maratonkamp. Dimitrov sliter som vanlig i avgjørende øyeblikk. Men utvilsomt at Djokovic er i smerter, og får behandling nå. Spørsmålet om det bare gjør vondt, eller om det er en skade som kan forverre seg av spillet - det virker jo som han er veldig selektiv hvilke dueller han tar for å ikke belaste seg for mye pga skaden.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

rommegrot skrev: lør jan 21, 2023 10:33 am Ingen overraskelse at Novak tok første sett.
Hadde null problemer med å bevege seg på set ballen der. Overaskende...

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

fugletitteren skrev: lør jan 21, 2023 10:37 am
rommegrot skrev: lør jan 21, 2023 10:33 am Ingen overraskelse at Novak tok første sett.
Hadde null problemer med å bevege seg på set ballen der. Overaskende...
Dette ser vi veldig ofte.

Murray kriger fortsatt ser jeg! Artig 😃

hhem

Legg inn av hhem »

Djokovic må vel være den som har vært skadet mest uten at han har tapt kampene eller måttet gi seg pga skadene.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Djokovic tar knekken på enhver skade - og motstander.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

hhem skrev: lør jan 21, 2023 11:23 am Djokovic må vel være den som har vært skadet mest uten at han har tapt kampene eller måttet gi seg pga skadene.
"Skadet"

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Når man ser på hva slags spillere som er igjen, så må det vel kanskje være nettopp skadene som er Djokovic sin sterkeste motstander.

Lukter vel Djokovic mot vinneren av Tsitsipas-Sinner i finalen (håper det blir Sinner).
Sist redigert av Folk_flesk den lør jan 21, 2023 11:49 am, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Murray under 2-1 nå. Det ville vært nærmest absurd om han greide å vinne sin tredje femsetter av 3 mulige.

Så tror jeg konkluderer med at dette er kroken på døra for den iltre skotten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LittleSteven skrev: lør jan 21, 2023 11:48 am
Folk_flesk skrev: lør jan 21, 2023 11:46 am Når man ser på hva slags spillere som er igjen, så må det vel kanskje være nettopp skadene som er Djokovic sin sterkeste motstander.

Lukter vel Djokovic mot vinneren av Tsitsipas-Sinner i finalen.
Jeg tror Rune kan skape problemer for Nole i kvarten.
Vi får se. Han er jo fortsatt litt grønn i en slik stor sammenheng. Så får vi se om mor får lov å være tilstede.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Djokovic greit videre og nå opp mot det gjenstående hjemmehåpet di Minaur.

Og Bautista Agut fikk til slutt has på Murray og møter T. Paul.

startelver

Legg inn av startelver »

@1.80 på Holger Rune mot Rublev, det føler jeg er et verdibet på oddsen.

Eneste møte de imellom i november endte med 2-0 .

drazyc

Legg inn av drazyc »

Da var der slutt for Murray. Må si jeg i blant lurer på hvor han henter motivasjonen fra. Må ha et enormt konkurransehode.

Da får vi Rune-Rublev, som jeg tror kan bli en spennende affære.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Ser også frem til Paul mot Bautista Agut. Håper Paul når semi, det har han fortjent etter en del stang ut tidligere.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Det seiersintervjuet med Djokovic og Dokic var klasse.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Her bør aussie publikummet kjenne sin besøkelsestid og prøve å løfte frem de Minaur og bue hver gang Novak begynner å lefle rundt med denne "skaden".

Gir ikke de Minaur mye sjanse, men på en maks dag og om man får Novak litt mentalt ut av balanse, så kan hjemmehåpet kanskje klare å få en slutt på dette drittshowet. Hvis Novak skjerper seg og skjønner at her er det bare å spille normal tennis og slutte med det surret sitt, så må han gjerne vinne. Hvis ikke håper jeg han ryker på huet og ræva ut. Merkelig at folk tror man kan velge når det passer å være skadet ila en kamp. Selv ikke hans gode venn Medvedev trodde på fakingen og gjorde narr av det i Adelaide kampen deres.

drazyc

Legg inn av drazyc »

fugletitteren skrev: lør jan 21, 2023 3:46 pm Her bør aussie publikummet kjenne sin besøkelsestid og prøve å løfte frem de Minaur og bue hver gang Novak begynner å lefle rundt med denne "skaden".

Gir ikke de Minaur mye sjanse, men på en maks dag og om man får Novak litt mentalt ut av balanse, så kan hjemmehåpet kanskje klare å få en slutt på dette drittshowet. Hvis Novak skjerper seg og skjønner at her er det bare å spille normal tennis og slutte med det surret sitt, så må han gjerne vinne. Hvis ikke håper jeg han ryker på huet og ræva ut. Merkelig at folk tror man kan velge når det passer å være skadet ila en kamp. Selv ikke hans gode venn Medvedev trodde på fakingen og gjorde narr av det i Adelaide kampen deres.
Det er jo ingen tvil om at dette er en reell skade/plage. Så dette blir ikke helt saklig. Men det er få som viser så tydelig som Djokovic når noe plager han. Realiteten er at de aller fleste spillere kjenner på et eller annet.

Kan ikke se for meg at De Minaur har så mye å stille opp med. Tror egentlig Rune er den eneste som kan yppe seg mot han før finale.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

drazyc skrev: lør jan 21, 2023 6:16 pm
fugletitteren skrev: lør jan 21, 2023 3:46 pm Her bør aussie publikummet kjenne sin besøkelsestid og prøve å løfte frem de Minaur og bue hver gang Novak begynner å lefle rundt med denne "skaden".

Gir ikke de Minaur mye sjanse, men på en maks dag og om man får Novak litt mentalt ut av balanse, så kan hjemmehåpet kanskje klare å få en slutt på dette drittshowet. Hvis Novak skjerper seg og skjønner at her er det bare å spille normal tennis og slutte med det surret sitt, så må han gjerne vinne. Hvis ikke håper jeg han ryker på huet og ræva ut. Merkelig at folk tror man kan velge når det passer å være skadet ila en kamp. Selv ikke hans gode venn Medvedev trodde på fakingen og gjorde narr av det i Adelaide kampen deres.
Det er jo ingen tvil om at dette er en reell skade/plage. Så dette blir ikke helt saklig. Men det er få som viser så tydelig som Djokovic når noe plager han. Realiteten er at de aller fleste spillere kjenner på et eller annet.

Kan ikke se for meg at De Minaur har så mye å stille opp med. Tror egentlig Rune er den eneste som kan yppe seg mot han før finale.
Virker veldig lite kredibelt når han løper som en besatt på de viktige poengene og ikke virker hemmet, mens med en gang motstander spiller et bra poeng eller han slår en feil, så skal det haltes, strekkes, skjæres grimaser over en lav sko. For all del, mulig han har føling med noe, men det er nok heller regelen enn unntaket for en tennisspiller. Han ønsker å skape et kriger narrativ, noen lar seg rive med, men virker som de fleste er lei det ulv ulv greiene han har gjort så mange ganger før.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

WTF. Swiatek med mer enn dobbelt så mange poeng som nummer to ryker ut. Fra å dominere verdenstennisen er hun muligens ikke best i Polen i morgen 😀
Rybakina kun 25 på rankingen, men om noen husker det vant hun Wimbledon ifjor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: søn jan 22, 2023 4:16 am WTF. Swiatek med mer enn dobbelt så mange poeng som nummer to ryker ut. Fra å dominere verdenstennisen er hun muligens ikke best i Polen i morgen 😀
Rybakina kun 25 på rankingen, men om noen husker det vant hun Wimbledon ifjor.
Er ikke så overraskende, syns jeg. Rybakina har et høyt nivå inne, som vist i Wimbledon, og Swiatek har ikke vært helt på topp inn i denne sesongen.

Gauff ryker også, da mot Ostapenko, som jo er en bingospiller deluxe.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Så da er Netflix forbannelsen komplett med Felix AA's tap i dag mot en ukjent tsjekker...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: søn jan 22, 2023 9:02 am Så da er Netflix forbannelsen komplett med Felix AA's tap i dag mot en ukjent tsjekker...
Ikke helt ukjent. Er en spiller som har vist seg fram ved noen anledninger.

Ellers er begge de toppseedede ute på både dame- og herresida før kvartfinalen, noe som vel var for første gang på gud vet hvor mange år (eventuelt noensinne).

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Ellers tok Khachanov de første 14! gamene mot Nishioka. Så greide japaneren faktisk å bryte, og tredje sett gikk til tiebreak, som mannen "uten land" tok 7-4.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»