2023 Australian Open

Svar
BioDex

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av BioDex »

Djokovic er favoritt ja, foran Nadal. Dette er en GS og da er disse 2 alltid å regne med. Alcaraz har ikke vært spesielt god etter US, og har også slitt med skade. Så blir det selvsagt spennende å følge Ruud.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Alex de Minaur får jeg sette en dollar på.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: tir des 27, 2022 9:32 pm https://www.dagbladet.no/sport/anklages ... s/78174066

Skal vi få en ny innreise-saga i år også? :P
Er jo ikke restriksjoner nå, men om det kommer frem at hun kom inn på falskt grunnlag i år kan det jo føre til nå. Ellers er det kanskje muligheter for at WTA og nasjonalt forbund tar affære. Krav om tilbakebetaling av premiesummer fra turneringer hun ikke skulle deltatt i, eller utestengelse? Mener det var noen ungarske spillere dette også gjaldt, men fant ikke evt info igjen.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

LittleSteven skrev: man des 26, 2022 12:36 pm For meg er januar den verste måneden i året. Mørkt, kaldt, blåmandag-følelse, og fortsatt 3 mnd igjen av vinteren. Men hvert år lyser Australian Open opp måneden :)

Spilles fra 16. til 29. januar. Eurosport/Discovery er som vanlig stedet.

Djokovic er tilbake etter skandalen i år. Ser han har 2,10 i odds på Unibet. Sikkert korrekt, men magefølelsen min sier Alcaraz vinner i 5 sett mot Djokovic når de møtes.
Da tror jeg Alcaraz må møte Djoko før en semi- eller finale. Djokovic har jo aldri tapt en semifinale eller finale down under og Alcaraz har foreløpig ikke allverden til statistikk i AO å vise til.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

LittleSteven skrev: tor jan 05, 2023 12:05 pm
Mjordan23 skrev: tor jan 05, 2023 12:02 pm
LittleSteven skrev: man des 26, 2022 12:36 pm For meg er januar den verste måneden i året. Mørkt, kaldt, blåmandag-følelse, og fortsatt 3 mnd igjen av vinteren. Men hvert år lyser Australian Open opp måneden :)

Spilles fra 16. til 29. januar. Eurosport/Discovery er som vanlig stedet.

Djokovic er tilbake etter skandalen i år. Ser han har 2,10 i odds på Unibet. Sikkert korrekt, men magefølelsen min sier Alcaraz vinner i 5 sett mot Djokovic når de møtes.
Da tror jeg Alcaraz må møte Djoko før en semi- eller finale. Djokovic har jo aldri tapt en semifinale eller finale down under og Alcaraz har foreløpig ikke allverden til statistikk i AO å vise til.
Håper du har rett, hadde vært fantastisk med nr 10 ;)
Tror det er gode muligheter for nr 10 i år ja, tipper det ikke kommer til å stå på motivasjonen etter fjorårets kaos.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Alcaraz ute av Australian Open med hamstringskade dessverre.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Venus Williams har også trukket seg fra Australian Open, men hun var vel uansett ikke blant de aller største seierskandidatene.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Blir spennende dette. Synd at Alcaraz ikke er med, men det åpner opp for alle andre. Har sett litt på deltakerlisten, og det er virkelig åpent bak Djokovic nå. Vil faktisk si det er ganske mange som kan vinne. Casper er en av dem, men han kan også tape i første runde. Det er mange "floaters" - gamle storheter eller ujevne spillere som kan være veldig farlige om de har dagen og som er useedet: Wawrinka, Paul, Cressy, Isner, Murray, Goffin, Fognini, Thiem er eksempler.

Djokovic er naturligvis storfavoritt, men skulle han tape, vil jeg si det er temmelig åpent.

hhem

Legg inn av hhem »

Ser oddsen på Djokovic ligger mellom 1,85 og 1,91, så det er ikke så mange som tror på det påståtte skadetrøbbelet. Det er vel mest noe han benytter i kampsituasjon for å få et avbrekk når han trenger det for å snu kampbildet.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Nadal fikk en skikkelig vrien trekning. Draper og Nakashima er begge svært gode på raske dekker og kan gjøre det vanskelig for Nadal å spille seg inn. Tiafoe i fjerde runde (som slo han ut i US Open) og Medvedev i kvartfinalen.

Djokovic fikk derimot en cakewalk draw. Han er så godt som klar for kvartfinalen om han holder seg skadefri.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Ruud mot en ukjent tsjekker i 1. runde bør være grei skuring. Men så kan det bli full stopp i neste runde mot amerikaneren Brooksby. Men vinner han den kan det bli Fokina i 3. runde. Med den formen han er i nå, tipper jeg det blir stopp i 2. runde. Finalen blir vel Djoko mot Nadal eller Medvedev.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kwon som nettopp slo formspilleren Draper tapte mot Machac i forrige uke, Caspers motstander i første runde i Australian Open. Så kanskje Machac blir tøffere i praksis enn på papiret? Jeg kjenner ikke så godt til han, men han er bare 22 år. Tok et sett fra Berrettini i Melbourne for to år siden. Virker som en ganske hardtslående type.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Ok, min prediksjon for kvartfinalene og ut:

Nadal - Korda
Tsitsipas - Auger-Aliassime
Kyrgios - Djokovic
Fritz - Berrettini

Semifinaler:

Nadal - Tsitsipas
Djokovic - Berrettini

Finale:

Tsitsipas - Djokovic

Vinner:

Djokovic

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Hvorfor har de ikke satt opp Nadal - Draper i kveldsøkta er helt uforståelig, det blir tøft å stå opp å se denne godbiten. Tidligst start 04.30, men blir sikkert en stund senere.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Noen som har link til Nadal matchen? De linkene jeg har brukt tidligere fungerer ikke dessverre.

Nevermind, fant det ut. Rafa ligger svett an i andre sett her.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Nadal tar tredje settet, med mildt sagt varierende spill.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ser Kyrgios har trukket seg, så da var skaden mer alvorlig enn mange trodde. Synd for turneringen.

Nadal får som forventet testet seg mot Draper. Men ser bra ut og tar det nok nå i 4 sett.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kjedelig med Kyrgios ute. Trekningen til Djokovic ble desto enklere. Ellers en veldig god mulighet for Rune til å nå langt her om han finner formen fra i høst. En kvartfinale mot Djokovic ser ganske realistisk ut.

Så litt på Nadal i morges og ble ikke veldig imponert av det jeg så. Ble nok reddet av krampene til Draper. Men han bør klare å nå fjerde runde nå, og der kommer det en test, enten Tiafoe eller Khachanov som er i bra form.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Medvedev starter forrykende og tar 1.sett 6-0 mot Giron.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Musetti er i 5.set og kan ryke mot sørafrikanske Harris, ser på oddsen Musetti var veldig klar favoritt - men noen kjempeskrell er det ikke om han ryker.

Første dag ga ellers bare noen milde overraskelser i at Coric og Nakashima røyk ut. Vår svenske venn Ymer røyk overraskende i strake sett mot Nishioka.

drazyc

Legg inn av drazyc »

GoingKronos skrev: man jan 16, 2023 12:48 pm Musetti er i 5.set og kan ryke mot sørafrikanske Harris, ser på oddsen Musetti var veldig klar favoritt - men noen kjempeskrell er det ikke om han ryker.

Første dag ga ellers bare noen milde overraskelser i at Coric og Nakashima røyk ut. Vår svenske venn Ymer røyk overraskende i strake sett mot Nishioka.
Skuffende resultat for Musetti, og det føyer seg inn i rekken av svake GS-resultater. Men Harris har et høyt toppnivå, og han er på vei tilbake etter lengre skadeopphold. Så muligens en litt uheldig trekning for Musetti.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Noen kamper i kveld som ekspertene vil anbefale?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

drazyc skrev: man jan 16, 2023 2:18 pm
GoingKronos skrev: man jan 16, 2023 12:48 pm Musetti er i 5.set og kan ryke mot sørafrikanske Harris, ser på oddsen Musetti var veldig klar favoritt - men noen kjempeskrell er det ikke om han ryker.

Første dag ga ellers bare noen milde overraskelser i at Coric og Nakashima røyk ut. Vår svenske venn Ymer røyk overraskende i strake sett mot Nishioka.
Skuffende resultat for Musetti, og det føyer seg inn i rekken av svake GS-resultater. Men Harris har et høyt toppnivå, og han er på vei tilbake etter lengre skadeopphold. Så muligens en litt uheldig trekning for Musetti.
Gode nyheter for Alcaraz. Italienerne er hans kryptonitt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

drazyc skrev: man jan 16, 2023 9:48 am Kjedelig med Kyrgios ute. Trekningen til Djokovic ble desto enklere. Ellers en veldig god mulighet for Rune til å nå langt her om han finner formen fra i høst. En kvartfinale mot Djokovic ser ganske realistisk ut.

Så litt på Nadal i morges og ble ikke veldig imponert av det jeg så. Ble nok reddet av krampene til Draper. Men han bør klare å nå fjerde runde nå, og der kommer det en test, enten Tiafoe eller Khachanov som er i bra form.
Kjedelig? Tror du mener gledelig. Ufyselig type.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

TheBaseline skrev: man jan 16, 2023 8:01 pm Gode nyheter for Alcaraz. Italienerne er hans kryptonitt.
Alcaraz meldte forfall.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

rommegrot skrev: man jan 16, 2023 7:57 pm Noen kamper i kveld som ekspertene vil anbefale?
Nå starter det ikke for 01, så kanskje litt langt å trekke det til kveld. Men du kan stå opp tidlig å se Murray mot Berrettini, det må vel være det sportslige høydepunktet. Så kan man se Rublev - Thiem midt i natten, men Thiem er jo heller ikke det han en gang var. Bråkebøtta Rune skal ut i kamp i løpet av natta også, som stor favoritt mot Krajinovic.

Og så til lunsjen i morgen er det selvsagt vår egen Casper Ruud.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

GoingKronos skrev: man jan 16, 2023 8:06 pm
rommegrot skrev: man jan 16, 2023 7:57 pm Noen kamper i kveld som ekspertene vil anbefale?
Nå starter det ikke for 01, så kanskje litt langt å trekke det til kveld. Men du kan stå opp tidlig å se Murray mot Berrettini, det må vel være det sportslige høydepunktet. Så kan man se Rublev - Thiem midt i natten, men Thiem er jo heller ikke det han en gang var. Bråkebøtta Rune skal ut i kamp i løpet av natta også, som stor favoritt mot Krajinovic.

Og så til lunsjen i morgen er det selvsagt vår egen Casper Ruud.
Ah trodde det startet 21. Takk for svar 😃

Hvor finner du oversikten på tidspunktene?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

rommegrot skrev: man jan 16, 2023 8:07 pm
Hvor finner du oversikten på tidspunktene?
Jeg bruker mest flashscore.com - tennis kan jo endre seg mye alt etter hva som skjer i kampene før, men de oppdaterer og treffer greit. Ellers kan bruke ausopen.com som er hjemmesiden til turneringa, og så bruker jeg .tennisexplorer.com en del - mest for å se på stats og gamle resultater, men de oppgir starttidspunkt på kampene også.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Zanick skrev: man jan 16, 2023 8:05 pm
TheBaseline skrev: man jan 16, 2023 8:01 pm Gode nyheter for Alcaraz. Italienerne er hans kryptonitt.
Alcaraz meldte forfall.
Kjipt. Han var en av favorittene.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

TheBaseline skrev: man jan 16, 2023 9:00 pm
Zanick skrev: man jan 16, 2023 8:05 pm
TheBaseline skrev: man jan 16, 2023 8:01 pm Gode nyheter for Alcaraz. Italienerne er hans kryptonitt.
Alcaraz meldte forfall.
Kjipt. Han var en av favorittene.
Vågal påstand om verdenseneren og "regjerende" GS-mester.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»