2023 Australian Open

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av Skraevadottir »

Tsitsipas får faktisk settball, men Nole spiller bra og Tsitsipas litt passivt der. Det er i sånne situasjoner du faktisk må spille offensivt og ta sjansene dine, Stef. Hvis ikke, så har du ingen mulighet til å slå Djokovic.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Språket til Djokovic der utpå er ikke akkurat pene saker. Haha.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Grekeren var nær med å gjøre en skikkelig match ut av dette, Djokovic kommer selvsagt ikke til å tape tre sett på rad.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic hadde en skikkelig down i det tiebreaket fra 4-1 til 4-4, hvorav to tapte servepoeng på rad. Så taper selvsagt Tsitsipas på serve og Djokovic kan serve det hjem. Sett det så mange ganger tidligere, at Djokovic faktisk får noen sånne downperioder i en kamp, men allikevel vinner.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Først og fremst en veldig svak forestilling fra Tsitsipas dette. På en måte ikke overrasket over det, men det må jo være utrolig skuffende for han selv.

R66

Legg inn av R66 »

5 upressa feil i tiebrak, fire av de på forhand, kan ikke vinne grandslam finale med slikt spill
2-0 Nole og dette er så å si ferdig

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det tiebreaket der var svakt altså.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: søn jan 29, 2023 11:34 am Djokovic hadde en skikkelig down i det tiebreaket fra 4-1 til 4-4, hvorav to tapte servepoeng på rad. Så taper selvsagt Tsitsipas på serve og Djokovic kan serve det hjem. Sett det så mange ganger tidligere, at Djokovic faktisk får noen sånne downperioder i en kamp, men allikevel vinner.
Sier vel litt om motstanden han får for tiden.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

[media][/media]
drazyc skrev: søn jan 29, 2023 11:35 am Først og fremst en veldig svak forestilling fra Tsitsipas dette. På en måte ikke overrasket over det, men det må jo være utrolig skuffende for han selv.
Veldig skuffet over Tsitsipas. Godt unna sitt beste nivå og gjør det ganske enkelt for Novak. Generelt ikke veldig høyt nivå på denne kampen til nå.
Har jo også en gyllen sjanse med set ball, som er i spill, men blir for defensiv. Må jo tørre å gå for det når man får slike sjanser. TB var som ventet, han choket.

Enn så lenge føyer denne kampen seg inn i mønsteret som har vært under dette AO, ganske labre greier.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ok, endelig break for grekeren. Det trengte matchen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jaja, selvsagt måtte det skje. Det er for dårlig av grekeren, samtidig skal Djokovic ha for det ene poenget hvor han er så langt ut i sidene og redder seg inn i kjent stil. Men Tsitsipas hadde jo vunnet poenget om han bare greide å plassere ballen inn i tomrommet etterpå, men det gjorde han ikke. Neste servegame blir utrolig viktig for Tsitsipas.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Herregud,som vanlig går rullgardinen helt ned når det blir TB mot Novak for Stefanos. Dette var ekstremt stusselige greier.

R66

Legg inn av R66 »

4 på rad og 10 titler down under for Nole
Grattis Nole fans

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da var det gjort. En ikke spesielt minneverdig finale, men hvor det var spenning i både det andre og det tredje settet. Djokovic gjør en ganske bra finale, men ikke mer enn det han trenger. Tsitsipas har muligheten både i andre og tredje sett, men greier enten ikke å gripe muligheten eller kapitalisere på det breaket han får. Det går som nevnt ikke an mot Djokovic, som er så mye sterkere mentalt enn grekeren.

Da er Djokovic objektivt sett uten tvil GOAT. Likt med Nadal i antall GS-titler, men foran i de aller fleste sammenhenger for øvrig. Federer er foran på noen statistikker, men ikke nok til å veie opp for det Djoko er foran i GS og Masters. Så da er vel den saken grei; selv om jeg ikke trenger å like det, så er det bare noe jeg må innrømme.

For øvrig: En av de svakeste GS-ene jeg kan huske.

startelver

Legg inn av startelver »

Synd men grattis til Djoko.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bilde1.png
VG henger med på notene.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Det er helt fint at Djokovic (og Nadal) vinner disse GS-turneringene, men det frustrerende elementet her er at de fremdeles kan gjøre det langt inn i 30-årene uten engang å spille i nærheten av sitt beste. Det sier etter min mening alt du trenger å vite om opposisjonen.

Man skjønner litt hvorfor med den talen til Tsitsipas. Respekten er jo helt grenseløs. Jeg føler som nevnt at det først er med den aller nyeste generasjonen at respekten er noe mer avdempet, med Alcaraz og Rune.

spårt

Legg inn av spårt »

Tidenes beste tennisspiller gjør som han vil, selv i en alder av 35.

Generasjonen med Medvedev, Zverev og Tsitsipas i spissen forblir rimelig meh, selv om de jo er langt bedre enn gjengen noen år før dem igjen. Antagelig ikke et styrketegn for sporten at Fedalovic vinner alt som er som 35/36-åringer, med unntak av US Open de siste årene. Langt vei på overtid at de på riktig side av 30 skal dominere, men enn så lenge må man bare bøye seg i hatten for gamlingene. Heia Alcaraz.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 2:26 pm Hvis ikke pandemien hadde skjedd, hadde det mest sannsynlig vært 24-21-20 nå.
Det har da ingenting med pandemien å gjøre at han er en idiot.

BioDex

Legg inn av BioDex »

GoingKronos skrev: søn jan 29, 2023 2:42 pm
LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 2:26 pm Hvis ikke pandemien hadde skjedd, hadde det mest sannsynlig vært 24-21-20 nå.
Det har da ingenting med pandemien å gjøre at han er en idiot.
Enig. Han kunne spilt hadde han virkelig villet det. Men uansett er det ingen tvil om at han er goat nå. Så får vi se om han klarer all time rekorden på 24. Jeg tror det skjer i løpet av 2024.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 2:53 pm
GoingKronos skrev: søn jan 29, 2023 2:42 pm
LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 2:26 pm Hvis ikke pandemien hadde skjedd, hadde det mest sannsynlig vært 24-21-20 nå.
Det har da ingenting med pandemien å gjøre at han er en idiot.
Skjønner det er vanskelig å takle at Nole nå er GOAT ;) Var på samme plass som deg i første halvår av 2022 med Nadal, så føler med deg.
Jeg har ikke så sterke følelser rundt GOAT-diskusjonen, så syns jeg Federer er den viktigste for tennisen og vi kommer ikke til å se en hel tennisverden rørt til tårer når Djokovic legger opp.

Shine

Legg inn av Shine »

Goran Ivanisevic lover at Novak vil være med i toppen de neste to-tre årene. Ser ut til å være et godt vennskap mellom de to, en serber og en kroat.
► Show Spoiler

drazyc

Legg inn av drazyc »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 3:47 pm Jeg vurderte i år å ta meg en tur til Australia og New Zealand i januar/februar, men gikk ikke i år, så satser på neste år. Da har jeg lyst å få med meg Australian Open.

Jeg vet at @sexxes var der for noen år siden, så hvordan fikk du tak i billetter? Og hvis det er noen andre som har erfaring, settes det pris på tips :)
Er det like vanskelig/dyrt som Wimbledon osv?
Var der i 2017. Ganske lett å få billetter om man er tidlig ute. Ikke så dyrt som US Open, men dyrere enn Wimbledon, mener jeg å huske.

Veldig bra turnering, kanskje den best organiserte. Men vær forberedt på en slitsom flytur. :)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 3:47 pm Jeg vurderte i år å ta meg en tur til Australia og New Zealand i januar/februar, men gikk ikke i år, så satser på neste år. Da har jeg lyst å få med meg Australian Open.

Jeg vet at @sexxes var der for noen år siden, så hvordan fikk du tak i billetter? Og hvis det er noen andre som har erfaring, settes det pris på tips :)
Er det like vanskelig/dyrt som Wimbledon osv?
Lønner seg å opprette en brukerkonto på ticketmaster.com.au. Det er der billetter kjøpes. Et ground pass, som er veldig greit første uken, koster vel rundt 400-500 kr dag. Billetter til Rod Laver og Margaret Court er naturlig dyrere, og blir dyrere jo lenger ut i turneringen.

Mener det har vært et forkjøpssalg i august, men ikke sikker på om det var det sist. Da betalte jeg et lite beløp på forhand. Ellers tror jeg det ble lagt ut billetter tidlig oktober. Sjekk hjemmesiden til AO. Info kommer ganske tidlig. Var der sist i 2020, og planer om retur i 2025. Hvis du ikke skal ha billetter de siste dagene med kvart, semi og finale er det ikke så mye stress. Det er dessuten en grunn til at det står om billetter er hovedsakelig i skygge eller sol :)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 5:13 pm
sexxes skrev: søn jan 29, 2023 5:09 pm
LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 3:47 pm Jeg vurderte i år å ta meg en tur til Australia og New Zealand i januar/februar, men gikk ikke i år, så satser på neste år. Da har jeg lyst å få med meg Australian Open.

Jeg vet at @sexxes var der for noen år siden, så hvordan fikk du tak i billetter? Og hvis det er noen andre som har erfaring, settes det pris på tips :)
Er det like vanskelig/dyrt som Wimbledon osv?
Lønner seg å opprette en brukerkonto på ticketmaster.com.au. Det er der billetter kjøpes. Et ground pass, som er veldig greit første uken, koster vel rundt 400-500 kr dag. Billetter til Rod Laver og Margaret Court er naturlig dyrere, og blir dyrere jo lenger ut i turneringen.

Mener det har vært et forkjøpssalg i august, men ikke sikker på om det var det sist. Da betalte jeg et lite beløp på forhand. Ellers tror jeg det ble lagt ut billetter tidlig oktober. Sjekk hjemmesiden til AO. Info kommer ganske tidlig. Var der sist i 2020, og planer om retur i 2025. Hvis du ikke skal ha billetter de siste dagene med kvart, semi og finale er det ikke så mye stress. Det er dessuten en grunn til at det står om billetter er hovedsakelig i skygge eller sol :)
Nydelig! Tusen takk, settes pris på :)

Frister veldig med tirsdag, onsdag, fredag, og søndag på RLA (dvs. kvart, semi, og finale for herrene), men hvis det er pissdyrt, så blir det vel førsteuka. Vurderer også å dra til Adelaide 1 første uka i januar.
Kommer an på hva som regnes som pissdyrt? Dyrt vil jeg påstå at det er.

Adelaide kan absolutt anbefales, og mye god vin i området om man har sansen for det. Adelaide har ellers overraskende lite høyhus til millionby å være (selv om det er blitt flere med årene).

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 5:29 pm
sexxes skrev: søn jan 29, 2023 5:22 pm
LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 5:13 pm

Nydelig! Tusen takk, settes pris på :)

Frister veldig med tirsdag, onsdag, fredag, og søndag på RLA (dvs. kvart, semi, og finale for herrene), men hvis det er pissdyrt, så blir det vel førsteuka. Vurderer også å dra til Adelaide 1 første uka i januar.
Kommer an på hva som regnes som pissdyrt? Dyrt vil jeg påstå at det er.

Adelaide kan absolutt anbefales, og mye god vin i området om man har sansen for det. Adelaide har ellers overraskende lite høyhus til millionby å være (selv om det er blitt flere med årene).
Altså, hvis finalen koster noe mer enn 2-3000 kr, er det selvsagt uaktuelt. Og hvis kvart og semi per dag koster noe mer enn 1000-1500 kr, er det uaktuelt.

Kult, vin er aldri feil :D
Det jeg fant av årets priser er kvartfinalene innenfor. Ellers er ofte den første uken morsomst, og det dukker alltids opp underholdende kamper på de mindre banene.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Djoko øker avstanden til Nadal i antall store titler, mens Federer er laaaangt bak; https://www.atptour.com/en/news/djokovi ... tles-kings

Skal godt gjøres for Nadal å ta igjen serberen. Må nok en alvorlig skade til skal så skje..

drazyc

Legg inn av drazyc »

LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 4:59 pm
drazyc skrev: søn jan 29, 2023 4:38 pm
LittleSteven skrev: søn jan 29, 2023 3:47 pm Jeg vurderte i år å ta meg en tur til Australia og New Zealand i januar/februar, men gikk ikke i år, så satser på neste år. Da har jeg lyst å få med meg Australian Open.

Jeg vet at @sexxes var der for noen år siden, så hvordan fikk du tak i billetter? Og hvis det er noen andre som har erfaring, settes det pris på tips :)
Er det like vanskelig/dyrt som Wimbledon osv?
Var der i 2017. Ganske lett å få billetter om man er tidlig ute. Ikke så dyrt som US Open, men dyrere enn Wimbledon, mener jeg å huske.

Veldig bra turnering, kanskje den best organiserte. Men vær forberedt på en slitsom flytur. :)
Tusen takk!

"Tidlig ute", vil det si nå/før påske, eller i løpet av sommeren? Kjøpte du bare gjennom ausopen.com eller gjennom turoperatører?
Var på førsteuka i Wimbledon 2017 og 2018, for å se de fire store + Serena, men nå frister det mer med sisteuka.
Nja, det legges nok ikke ut før over sommeren, men ville sjekket det ut. Kun gjennom offisiell utselger.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Stillingen er nå 12-1 i GS-finaler mellom spillere født på 80-tallet og 90-tallet. Ganske crazy statistikk, særlig tatt i betraktning at omtrent alle disse finalene består av en spiller i 30-årene mot en spiller i 20-årene. Eneste seier for 90-generasjonen er Medvedevs seier mot Djokovic i US Open 2021. Thiem vant over Zverev i finalen i US Open 2020, og noe sier meg at det aldri ville skjedd om han nok en gang måtte møte Djokovic eller Nadal. Det var jo en finale i nerver og choking.

Merkelig å høre Tsitsipas sine uttalelser i etterkant. Han virker knapt skuffet. Det virker som om han hadde cirka null tro på seier rett og slett. 90-tallsgjengen er virkelig en tapt generasjon.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

drazyc skrev: man jan 30, 2023 9:40 am Stillingen er nå 12-1 i GS-finaler mellom spillere født på 80-tallet og 90-tallet. Ganske crazy statistikk, særlig tatt i betraktning at omtrent alle disse finalene består av en spiller i 30-årene mot en spiller i 20-årene. Eneste seier for 90-generasjonen er Medvedevs seier mot Djokovic i US Open 2021. Thiem vant over Zverev i finalen i US Open 2020, og noe sier meg at det aldri ville skjedd om han nok en gang måtte møte Djokovic eller Nadal. Det var jo en finale i nerver og choking.

Merkelig å høre Tsitsipas sine uttalelser i etterkant. Han virker knapt skuffet. Det virker som om han hadde cirka null tro på seier rett og slett. 90-tallsgjengen er virkelig en tapt generasjon.
Dagens 30-åringer er ikke det samme som på 90- og tidlig 2000-tallet skal sies, i dag holder toppidrettsutøverne mye lengre enn tidligere og Djokovic holder fortsatt et veldig høyt nivå. Å slå han i AO og Nadal i FO er omentrent som som å bestige Mount Everest, ikke noe for alle med andre ord.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»