2023 Australian Open

Svar
Sportsidiot

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av Sportsidiot »

Og der var det over. Klokken 04.07 på natten er matchen over. Etter 5 timer og 45 minutter. Murray lå under 0-2 i sett,men vinner 3-2. For en match,og for en kjempe Murray er.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Sportsidiot skrev: tor jan 19, 2023 6:08 pm Og der var det over. Klokken 04.07 på natten er matchen over. Etter 5 timer og 45 minutter. Murray lå under 0-2 i sett,men vinner 3-2. For en match,og for en kjempe Murray er.
Nestlengste kampen I AO. 8 minutter fra rekorden, og 27 minutter fra å være senest avsluttede kamp.
Kamper som spilles godt over midnatt er ofte av de mest underholdende av ymse årsaker. Hadde det ikke vært for overraskende kaldt vær kunne man lagt seg utenfor arenaen I påvente at dørene åpnes kl 10. Håper det er hviler for arrangementsansvarlige.
Selv er vel 03 rekorden min der, og håper på retur i 25.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Sportsidiot skrev: tor jan 19, 2023 5:06 pm Og nå klager de britiske kommentatorene på at tennis tar for lang tid 😀 Hvem av dere der hjemme har sett på i 4 timer og 45 minutter spør de? Sportsidioter som meg lever for matcher som dette,med en slik ramme. Natt tennis 😋
De har da cricket i England, og det tar jo gjerne 7,5 timer.
Sist redigert av sexxes den tor jan 19, 2023 6:40 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

BBC kan melde at Murray har satt ny personlig rekord , denne kampen varte lengst av samtlige i karrieren.
Ikke verst av en olding som egentlig hadde tenkt å gi seg for 4 år siden.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Mon tro om Kokkinakis fortsatt er sur på det som skjedde på 40-40 ved 2-0 i game i 3. Settet for så den påfølgenden rallyen hvor Murray utligner til 2-1 i game. Helt vilt.

Det australske publikumet kan forøvrig ikke å oppføre seg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LeSorcier skrev: tor jan 19, 2023 4:25 pm Vant Casper?
Merkelig innsats av Ruud i årets åpne australske mesterskap.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Folk_flesk skrev: tor jan 19, 2023 8:20 pm
LeSorcier skrev: tor jan 19, 2023 4:25 pm Vant Casper?
Merkelig innsats av Ruud i årets åpne australske mesterskap.
Han tapte, med andre ord?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

LeSorcier skrev: tor jan 19, 2023 8:31 pm
Folk_flesk skrev: tor jan 19, 2023 8:20 pm
LeSorcier skrev: tor jan 19, 2023 4:25 pm Vant Casper?
Merkelig innsats av Ruud i årets åpne australske mesterskap.
Han tapte, med andre ord?
Jeg anbefaler en ganske nyoppfinnelse, heter google. Give it a try.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GoingKronos skrev: tor jan 19, 2023 8:47 pm
LeSorcier skrev: tor jan 19, 2023 8:31 pm
Folk_flesk skrev: tor jan 19, 2023 8:20 pm

Merkelig innsats av Ruud i årets åpne australske mesterskap.
Han tapte, med andre ord?
Jeg anbefaler en ganske nyoppfinnelse, heter google. Give it a try.
Jeg stoler mer på ekspertisen her på FD enn Google.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Har det kommet noe svar fra Eurosport omkring det med Caspers racket? Er det tilfelle at han valgte å spille med en lengre racket enn vanlig, slik kommentatorene på Tennis TV påstod?

Sykt merkelig hvis det stemmer, men samtidig så har jeg ingen grunn til å tvile på kommentatorene heller. Det er jo ingen tvil om at de har peiling på det de snakker om.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: tor jan 19, 2023 9:28 pm Har det kommet noe svar fra Eurosport omkring det med Caspers racket? Er det tilfelle at han valgte å spille med en lengre racket enn vanlig, slik kommentatorene på Tennis TV påstod?

Nei, virket ikke som de tok noen spørsmål under Casper sin match.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

drazyc skrev: tor jan 19, 2023 2:19 pm Øvre halvdel er nå betydelig sterkere enn nedre. Det ligger vel an til nok en Tsitsipas-Medvedev-semi slik ting har sett ut.
Øvre halvdel var veldig mye sterkere enn nedre fra trekningen var gjort. Sjeldent at øvre og nedre del av et tablå blir såpass scewed.

startelver

Legg inn av startelver »

Når skal Rune spille? Må nesten sette et bet på han.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

startelver skrev: tor jan 19, 2023 6:37 pm BBC kan melde at Murray har satt ny personlig rekord , denne kampen varte lengst av samtlige i karrieren.
Ikke verst av en olding som egentlig hadde tenkt å gi seg for 4 år siden.
Han er nå også alene om å ha rekorden for å ha kommet flest ganger tilbake fra 0-2 i sett. Det har han greid 11 ganger. På andreplass med 10 er bl. a Federer, samt Becker og et par andre spillere fra eldre tider.

drazyc

Legg inn av drazyc »

En vi kanskje snakker litt for lite om er Jannik Sinner. Dette er sjette GS på rad han når fjerde runde eller bedre. Faktisk få andre spillere som kan skilte med det samme. Men han er uheldig med trekningen - møter en Tsitsipas i god form i neste runde. Vil være en viktig skalp for han å vinne der.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Lehecka får sitt gjennombrudd i årets AO. Ser ut til å slå Norrie. Veldig lovende tsjekker som virker sterk både fysisk og mentalt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hvem er komme tstoren i Hurkacz Shapovalov nå?

Prater jo non stop, kan bli slitsomt hvis dette blir en lang kamp...

drazyc

Legg inn av drazyc »

Korda spiller ren Federer-tennis i starten her mot Medvedev. Mikser opp slag og plasseringer på perfekt vis så langt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Og der var Medvedev også ute, så da har vi Djokovic eller skrell som vinner.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Ikke overrasket over at Korda slår Medvedev, jeg hadde Korda videre til kvartfinale i min prediksjon før turneringen. Veldig moro å se hans talent komme ordentlig til uttrykk nå. Tidligere kunne han bli litt for endimensjonal og glad i å slå hardt på ballen. Han har lagt inn mer spinn i forehanden og bruker mer variasjon på backhandsiden. Søker også nettet oftere. Sliter fortsatt litt mentalt, men en sånn seier vil hjelpe mye!

drazyc

Legg inn av drazyc »

Dette betyr for øvrig at Medvedev nå er utenfor topp 10, for første gang siden juli 2019. Han har helt klart en fallende kurve nå. Jeg tror han er blitt litt mer "gjennomskuet" nå. Synes jeg oftere ser spillere klarer å få han litt ut av stilen, og med spillere som Alcaraz og Rune i toppen, som kan spille variert tennis, tror jeg det vil bli tøffere for han fremover å vinne GS-turneringer.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Tsitsipas er soleklar favoritt til å nå finale nå. Har grunn til å være skuffet om det ikke skjer.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: fre jan 20, 2023 2:35 pm Tsitsipas er soleklar favoritt til å nå finale nå. Har grunn til å være skuffet om det ikke skjer.
Det er han, men må gjennom noen av disse unggutta først, og Tsitsipas har en tendens til å slite litt mot yngre spillere (Rune og Alcaraz har han vel omtrent tapt for alle ganger, men på stående fot mener jeg at staten mot Sinner er bedre). Korda er faktisk finalekandidat.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

drazyc skrev: fre jan 20, 2023 2:34 pm Dette betyr for øvrig at Medvedev nå er utenfor topp 10, for første gang siden juli 2019. Han har helt klart en fallende kurve nå. Jeg tror han er blitt litt mer "gjennomskuet" nå. Synes jeg oftere ser spillere klarer å få han litt ut av stilen, og med spillere som Alcaraz og Rune i toppen, som kan spille variert tennis, tror jeg det vil bli tøffere for han fremover å vinne GS-turneringer.
Helt greit for meg. Han skulle jo ikke spilt tennis nå uansett. Han er russisk og burde derfor vært utestengt.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: fre jan 20, 2023 2:40 pm
drazyc skrev: fre jan 20, 2023 2:35 pm Tsitsipas er soleklar favoritt til å nå finale nå. Har grunn til å være skuffet om det ikke skjer.
Det er han, men må gjennom noen av disse unggutta først, og Tsitsipas har en tendens til å slite litt mot yngre spillere (Rune og Alcaraz har han vel omtrent tapt for alle ganger, men på stående fot mener jeg at staten mot Sinner er bedre). Korda er faktisk finalekandidat.
Han har veldig god statistikk mot Sinner. Også Felix, som han slet med tidligere, har han fått taket på. 5-0 mot Khachanov. 1-0 mot Korda. Rune møter han jo ikke før en eventuell finale, så det er ikke så relevant.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvem møter Rune før en eventuell finale?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: fre jan 20, 2023 2:40 pm
drazyc skrev: fre jan 20, 2023 2:35 pm Tsitsipas er soleklar favoritt til å nå finale nå. Har grunn til å være skuffet om det ikke skjer.
Det er han, men må gjennom noen av disse unggutta først, og Tsitsipas har en tendens til å slite litt mot yngre spillere (Rune og Alcaraz har han vel omtrent tapt for alle ganger, men på stående fot mener jeg at staten mot Sinner er bedre). Korda er faktisk finalekandidat.
Sebastian Korda har både en far, og to søstre som har vunnet Australian Open!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: fre jan 20, 2023 6:03 pm
Skraevadottir skrev: fre jan 20, 2023 2:40 pm
drazyc skrev: fre jan 20, 2023 2:35 pm Tsitsipas er soleklar favoritt til å nå finale nå. Har grunn til å være skuffet om det ikke skjer.
Det er han, men må gjennom noen av disse unggutta først, og Tsitsipas har en tendens til å slite litt mot yngre spillere (Rune og Alcaraz har han vel omtrent tapt for alle ganger, men på stående fot mener jeg at staten mot Sinner er bedre). Korda er faktisk finalekandidat.
Sebastian Korda har både en far, og to søstre som har vunnet Australian Open!
De sistnevnte riktignok ikke i samme idrett. :p

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: fre jan 20, 2023 6:43 pm
sexxes skrev: fre jan 20, 2023 6:03 pm
Skraevadottir skrev: fre jan 20, 2023 2:40 pm Det er han, men må gjennom noen av disse unggutta først, og Tsitsipas har en tendens til å slite litt mot yngre spillere (Rune og Alcaraz har han vel omtrent tapt for alle ganger, men på stående fot mener jeg at staten mot Sinner er bedre). Korda er faktisk finalekandidat.
Sebastian Korda har både en far, og to søstre som har vunnet Australian Open!
De sistnevnte riktignok ikke i samme idrett. :p
Men de slår jo til en ball de også.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Casper Ruuds overmann greide kun å vinne 7 games mot Tommy Paul i en tre-setter som varte 2 timer. Det viser vel hvor langt unna Ruud var noe som helst i denne turneringen.

Ellers blir det Rune-Rublev. Kan bli en bra fight, da de til sammen har tapt 1 sett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»