2023 Australian Open

Svar
ElGuaje

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av ElGuaje »

Tsitsipas tar det til slutt og er klar for kvartfinalen. Blir det finale på han i år?

Smestad2020

Legg inn av Smestad2020 »

Regner med det. Han kunne i hvert fall ikke håpet på en enklere vei mot finalen herifra.

For de av dere som har sett mer enn meg av Djokovic, hvor skadet virker han egentlig?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Smestad2020 skrev: søn jan 22, 2023 1:39 pm Regner med det. Han kunne i hvert fall ikke håpet på en enklere vei mot finalen herifra.

For de av dere som har sett mer enn meg av Djokovic, hvor skadet virker han egentlig?
Tror det blir tøft for helleneren i semifinalen (om han kommer dit da).
Korda-de Minaur hadde vært en grei finale.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Azarenka vinner ikke det første settet 😞

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

sexxes skrev: søn jan 22, 2023 1:47 pm
Smestad2020 skrev: søn jan 22, 2023 1:39 pm Regner med det. Han kunne i hvert fall ikke håpet på en enklere vei mot finalen herifra.

For de av dere som har sett mer enn meg av Djokovic, hvor skadet virker han egentlig?
Tror det blir tøft for helleneren i semifinalen (om han kommer dit da).
Korda-de Minaur hadde vært en grei finale.
Blir det finalen skal jeg spise en racket og en boks med Dunlop-baller (hørtes godt ut).

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Folk_flesk skrev: søn jan 22, 2023 2:38 pm
sexxes skrev: søn jan 22, 2023 1:47 pm
Smestad2020 skrev: søn jan 22, 2023 1:39 pm Regner med det. Han kunne i hvert fall ikke håpet på en enklere vei mot finalen herifra.

For de av dere som har sett mer enn meg av Djokovic, hvor skadet virker han egentlig?
Tror det blir tøft for helleneren i semifinalen (om han kommer dit da).
Korda-de Minaur hadde vært en grei finale.
Blir det finalen skal jeg spise en racket og en boks med Dunlop-baller (hørtes godt ut).
Notert 😀

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Smestad2020 skrev: søn jan 22, 2023 1:39 pm Regner med det. Han kunne i hvert fall ikke håpet på en enklere vei mot finalen herifra.

For de av dere som har sett mer enn meg av Djokovic, hvor skadet virker han egentlig?
Var jo ikke noen forskjell på hvordan han var i den kampen og hvordan han alltid har vært når han er "skadet".

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

sexxes skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Azarenka vinner ikke det første settet 😞
Men tar det andre 6-1. Blir en sen natt igjen. Noen kommentarer til klesdrakten?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Femte brudd, og 3-2 Azarenka i avgjørende. Dopause?
Så kort at den blir vel ikke tellende?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Ikke bra å gå på do tydeligvis. Kineseren første som holder. 4-3.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: søn jan 22, 2023 3:18 pm
sexxes skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Azarenka vinner ikke det første settet 😞
Men tar det andre 6-1. Blir en sen natt igjen. Noen kommentarer til klesdrakten?
Ser ut som hun var på vei til fest i sommerkjolen, kom på at det var kamp, og tok på seg en overtrekksdress i siste liten. Men Azarenka er hot uansett.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Så plutselig holder begge lett. 4-4.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Nå kan hviterusseren serve hjem kampen, men med syv brudd i dette settet er det eple helt sikkert.
Overtidsbetaling til barnevaktene må det jo bli.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Herregud, så flaks Zhu har.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

To breakballer før det blir matchball, som hun setter.
Azarenka er vel blitt en favoritt av ymse grunner, men har jo sett henne spille LIVE i Melbourne som junior.
Faktisk så langt tilbake som 2005.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: søn jan 22, 2023 4:18 pm To breakballer før det blir matchball, som hun setter.
Azarenka er vel blitt en favoritt av ymse grunner, men har jo sett henne spille LIVE i Melbourne som junior.
Fortjent seier. Ja, jeg har også likt Azarenka omtrent siden da hun ble nr. 1. Hun var jo ekstremt sutrete som ung, men etter hvert syns jeg dette har kommet fram på en annen måte og blitt brukt mer til rein fighting. Samtidig er ikke det i seg selv noe som skulle forklare hvorfor jeg liker henne, men det er ikke alltid så lett å forklare hvorfor man liker noen og ikke liker andre. Kanskje fordi hun var en konkurrent til den urkjedelige Wozniacki og den meget uspiselige Serena.

Australian Open er jo Azarenkas beste turnering, men dette er første gang siden 2016 at hun er i kvartfinale der. Har riktignok bare fire deltakelser (inkl. i år) der siden det, men dog. Var i finalen i US Open i 2020 og har jo raska med seg noen store titler også de siste åra, så hun kan når hun vil, men det har jo vært mye annet enn tennis for henne også, da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: søn jan 22, 2023 4:24 pm
sexxes skrev: søn jan 22, 2023 4:18 pm To breakballer før det blir matchball, som hun setter.
Azarenka er vel blitt en favoritt av ymse grunner, men har jo sett henne spille LIVE i Melbourne som junior.
Fortjent seier. Ja, jeg har også likt Azarenka omtrent siden da hun ble nr. 1. Hun var jo ekstremt sutrete som ung, men etter hvert syns jeg dette har kommet fram på en annen måte og blitt brukt mer til rein fighting. Samtidig er ikke det i seg selv noe som skulle forklare hvorfor jeg liker henne, men det er ikke alltid så lett å forklare hvorfor man liker noen og ikke liker andre. Kanskje fordi hun var en konkurrent til den urkjedelige Wozniacki og den meget uspiselige Serena.

Australian Open er jo Azarenkas beste turnering, men dette er første gang siden 2016 at hun er i kvartfinale der. Har riktignok bare fire deltakelser (inkl. i år) der siden det, men dog. Var i finalen i US Open i 2020 og har jo raska med seg noen store titler også de siste åra, så hun kan når hun vil, men det har jo vært mye annet enn tennis for henne også, da.
Siden 2016 har det jo vært mye styr. Fødsel, og påfølgende konflikt om foreldreretten til sønnen.
I 2005 tror jeg knapt hun snakket (engelsk). Vant double med kiwien Erakovic, og det var Erakovic som holdt hele seierstalen.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Var nok en moralsk semifinale i dag mellom Tsitsipas og Sinner. Tror Tsitsipas når finale nå. Tipper det blir Khachanov i semi, og den tar nok Tsitsipas greit.

startelver

Legg inn av startelver »

Har satset en del penger på Rune-seier i natt. Får virkelig håpe han innfrir.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: søn jan 22, 2023 9:46 pm Har satset en del penger på Rune-seier i natt. Får virkelig håpe han innfrir.
Sorry, men klarer virkelig ikke å sitte å se på kamp med ham og håpe at han vinner. Ikke engang mot Rublev, og ikke engang når du har oddset på ham.

Unner deg å vinne masse penger, men akkurat her sliter jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

Mehell skrev: søn jan 22, 2023 10:21 pm
startelver skrev: søn jan 22, 2023 9:46 pm Har satset en del penger på Rune-seier i natt. Får virkelig håpe han innfrir.
Sorry, men klarer virkelig ikke å sitte å se på kamp med ham og håpe at han vinner. Ikke engang mot Rublev, og ikke engang når du har oddset på ham.

Unner deg å vinne masse penger, men akkurat her sliter jeg.
Han er kanskje ikke verdens mest populære spiller, men er nok kommet for å bli i topp 10.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: søn jan 22, 2023 10:25 pm
Mehell skrev: søn jan 22, 2023 10:21 pm
startelver skrev: søn jan 22, 2023 9:46 pm Har satset en del penger på Rune-seier i natt. Får virkelig håpe han innfrir.
Sorry, men klarer virkelig ikke å sitte å se på kamp med ham og håpe at han vinner. Ikke engang mot Rublev, og ikke engang når du har oddset på ham.

Unner deg å vinne masse penger, men akkurat her sliter jeg.
Han er kanskje ikke verdens mest populære spiller, men er nok kommet for å bli i topp 10.
Absolutt mulig at vi har en fremtidig verdensener i Rune. Og forhåpentligvis legger han bort sutretrynet og noen av de verste faktene også etter hvert som han blir mer voksen. Men enn så lenge så er han en ufyselig bæsj.

startelver

Legg inn av startelver »

Men han falt visst og rykter om skade var det også, får håpe det ikke er noe i det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Blir den første testen for både Rublev og Rune, de har hatt veldig enkelt program frem til dette. Rune slå Rublev i fjor høst når dansken var i sin livs form, så er vel fair at han er knapp favoritt. Kan bli mye følelser på begge sider av nettet, så får vi se hvem som har dagen.

Synd kampen går midt i natta, litt mer spennende kamp enn Agut mot Paul (der trodde jeg Paul skulle bli klarere favoritt, oddsen er nesten helt jevn)

Number4

Legg inn av Number4 »

Rune rotet det til nå, men den topspin lobben hans var flashback til Borg

Mehell

Legg inn av Mehell »

Number4 skrev: man jan 23, 2023 5:37 am Rune rotet det til nå, men den topspin lobben hans var flashback til Borg
Brøt tilbake, så første settet er helt åpent enda.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Holger Rune server som en 14-årig skoleelev med 2 i gym og strålende karakterer i akademiske fag. Lite koordinasjon, og tankene ser ut til å være mer på matematikken eller geografitimen som kommer etter gymtimen.
Rublev bryter igjen, leder 5-3, og skal nå serve for første sett.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Som Rune får kjempe for poengene i egen serve. 51% på førsteserve. Den må opp om han skal vinne denne matchen. Er også tidvis utålmodig og drop-ballene hans har jo ikke fungert.

Mehell

Legg inn av Mehell »

*sukk*

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Blir overrasket om Rune kan snu dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»