NAV bruker jula på terror

Svar
PapaSmurf

NAV bruker jula på terror

Legg inn av PapaSmurf »



Her er det altså en gruppe NAV-klienter som tvinges til å reise inn til NAV alle ikke-røde dager i romjula for å vise at de ikke sløver vekk jula.

Og hva gjør NAV? Viser filmer og serier på Netflix.

Dette var helt absurd å lese.

De skal ikke få sitte hjemme og sløve, bedre at de gjør det på NAV. Dette var hårreisende.
Sist redigert av PapaSmurf den tir des 27, 2022 6:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »



Syk tråd å lese

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Justice 97 skrev: tir des 27, 2022 6:55 pm NAV gjør folk syke(re).
Man må være fysisk frisk og mentalt sterk for å slåss med NAV. For ja, det er en kamp.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir des 27, 2022 6:52 pm

Her er det altså en gruppe NAV-klienter som tvinges til å reise inn til NAV alle ikke-røde dager i romjula for å vise at de ikke sløver vekk jula.

Og hva gjør NAV? Viser filmer og serier på Netflix.

Dette var helt absurd å lese.

De skal ikke få sitte hjemme og sløve, bedre at de gjør det på NAV. Dette var hårreisende.
Hva faen...

Den som har funnet på dette, burde få sparken og dermed bli en NAV-klient selv.

Dette er å herse med folk, åpenbart at maktsyken herjer på de lokale NAV-kontor.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

toyfoll skrev: tir des 27, 2022 7:00 pm Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav
Hva faen er poenget? Det er voksne folk man snakker om her.

Dubia

Legg inn av Dubia »

Her har vi nok ikke all fakta. Jeg antar denne Odin har AAP ytelsen (arbeidsavklaringspenger) og er da meldt inn i ett tilak, det være seg Avklaring/Oppfølging/AFT hos en tiltaksleverandør (f.eks. Fretex). Av bildet han har lagt ut så er jeg ganske sikker på at dette ikke er ett NAV kontor (åpent område med direkte ankomst til kontorer etc, dette har ikke NAV, spesielt etter det som skjedde på Årstad) Dette er nok ett fulltidstiltak, det vil si ett tiltak som skal romme 37.5 timer i uken. Romjulen er vanlige arbeidsdager, derfor skal tiltaket også rulle og gå som vanlig. Dog virker det rart at de skal sitte å se en serie, ville tro de heller skulle jobbet med CV/søknader eller andre kartleggingsoppgaver. En tiltaksleverandør vil få en bestilling fra NAV hvor ett av punktene f.eks. kan være å kartlegge deltakers evne til oppmøte over tid.
Sist redigert av Dubia den tir des 27, 2022 7:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Hedning

Legg inn av Hedning »

toyfoll skrev: tir des 27, 2022 7:00 pm Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav
Jeg går også på jobb hver dag,men syntes allikevel det er helt hårreisende at man skal kreve at noen sitter tre dager på NAV for å se på film i jula. Selv om jeg er på jobb,så klarer jeg å ikke irritere meg over at noen kanskje ikke har jobb,og bare "sitter hjemme".

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

greyserpent skrev: tir des 27, 2022 7:01 pm
toyfoll skrev: tir des 27, 2022 7:00 pm Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav
Hva faen er poenget? Det er voksne folk man snakker om her.
NAV-klienter må jo ikke komme utav rutine og bli late.
Sist redigert av B.E. den tir des 27, 2022 7:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

toyfoll skrev: tir des 27, 2022 7:00 pm Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav
"Folk skal faen ikke få sitte hjemme å se på netflix, når jeg må jobba!"

Å dra på nav å se netflix derimot, det går helt fint.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Registrerer at de så på "Julestorm", og den gode nyheten er at det finnes langt verre ting å se på..

Nå er vel NAV et offentlig kontor, og har vel således ikke rett til å distribuere Netflix sånn uten videre..

Tror vi setter Inspektør Wirrum på saken.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

AxelRudi skrev: tir des 27, 2022 7:08 pm
toyfoll skrev: tir des 27, 2022 7:00 pm Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav
"Folk skal faen ikke få sitte hjemme å se på netflix, når jeg må jobba!"

Å dra på nav å se netflix derimot, det går helt fint.
Det er vel forskjell på å ligge i senga og dra seg imens du ser på Netflix, og reise på NAV/jobb og se på Netflix?
Sist redigert av B.E. den tir des 27, 2022 7:11 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hedning skrev: tir des 27, 2022 7:06 pm
toyfoll skrev: tir des 27, 2022 7:00 pm Syns faktisk ikke synd på dem, selv om opplegget er latterlig med Netflix.

Vi som har jobb må møtte opp på jobb eller ta ut ferie dager for å få betalt, hvorfor skal folk på Nav få sitte hjemme.

Nav skulle hvert mye strengere med oppmøtte krav
Jeg går også på jobb hver dag,men syntes allikevel det er helt hårreisende at man skal kreve at noen sitter tre dager på NAV for å se på film i jula. Selv om jeg er på jobb,så klarer jeg å ikke irritere meg over at noen kanskje ikke har jobb,og bare "sitter hjemme".
Dette.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Det er jo et kjempebra tiltak for å få NAV-klientene ut av senga.

Må huske latskap avler latskap.

Dovne NAV-klienter blir bare dovnere av å ikke gjøre noe. De kommer helt utav rutiner ved å ikke følge avtaler. Så dette er jo bare bra tiltak.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Terror og terror fru Blom, snakker om å gjøre seg selv til et offer. Alle som jobber må forholde seg til krav, offer og tidsfrister. Det er neppe særlig bra å sitte hjemme alene og sture heller, men her skal det altså sytes over at man må se en film... gratis... for å få penger.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:27 pm Terror og terror fru Blom, snakker om å gjøre seg selv til et offer. Alle som jobber må forholde seg til krav, offer og tidsfrister. Det er neppe særlig bra å sitte hjemme alene og sture heller, men her skal det altså sytes over at man må se en film... gratis... for å få penger.
Om dette er riktig, er det reinspikka idioti. NAV-ansatte som kaster bort tid, energi og penger på totalt meningsløse tiltak/aktiviteter.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

PapaSmurf skrev: tir des 27, 2022 6:52 pm

Her er det altså en gruppe NAV-klienter som tvinges til å reise inn til NAV alle ikke-røde dager i romjula for å vise at de ikke sløver vekk jula.

Og hva gjør NAV? Viser filmer og serier på Netflix.

Dette var helt absurd å lese.

De skal ikke få sitte hjemme og sløve, bedre at de gjør det på NAV. Dette var hårreisende.
Om de onanerer på NAV-kontoret, pisser på brettet på do og litt utenfor, ikke trekker i snoren om de har bommelommet og bosser ned NAV-kontoret, så tror jeg ikke de bli invitert igjen. Ikke så ofte ihvertfall. Det er en tegneserie som heter Pondus og en av figurene der, Jokke, var evighetsklient hos NAV i årevis. I en av tegneseirstripene ble Jokke kontaktet av NAV, som ba han søke på en stilling som kirketjener. Jokke troppet opp på jobbintervju - for anledningen utkledt i satanistkostyme; han fikk ikke jobben.

Queenie

Legg inn av Queenie »

KongOlav2 skrev: tir des 27, 2022 7:29 pm
Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:27 pm Terror og terror fru Blom, snakker om å gjøre seg selv til et offer. Alle som jobber må forholde seg til krav, offer og tidsfrister. Det er neppe særlig bra å sitte hjemme alene og sture heller, men her skal det altså sytes over at man må se en film... gratis... for å få penger.
Om dette er riktig, er det reinspikka idioti. NAV-ansatte som kaster bort tid, energi og penger på totalt meningsløse tiltak/aktiviteter.
Som flertallet av resten av samfunnet 😆 Jeg synes det er helt bak mål med tvunget oppmøte i juleferien, men enkelte av oss må faktisk jobbe i julen også, til og med på røde dager. Men når de først må så er det i det minste noe lystbetont, hadde dette vært Kina hadde det vel vært 12 t dager med søppelplukking.

Vi er og blir en trygdenasjon, det er en fallitt for et I-land.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lurer på om disse kravene gjelder alle på NAV som ikke er syke eller om det bare er utvalgte grupper som må møte opp?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:33 pm Som flertallet av resten av samfunnet 😆 Jeg synes det er helt bak mål med tvunget oppmøte i juleferien, men enkelte av oss må faktisk jobbe i julen også, til og med på røde dager. Men når de først må så er det i det minste noe lystbetont, hadde dette vært Kina hadde det vel vært 12 t dager med søppelplukking.

Vi er og blir en trygdenasjon, det er en fallitt for et I-land.
At noen må jobbe i jula, betyr ikke at de trenger å kaste bort skattebetalernes penger på noe så hjernedødt som dette.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: tir des 27, 2022 7:34 pm Lurer på om disse kravene gjelder alle på NAV som ikke er syke eller om det bare er utvalgte grupper som må møte opp?
Tipper det er funksjonsfriske som "ikke får seg jobb".

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Dubia skrev: tir des 27, 2022 7:01 pm Her har vi nok ikke all fakta. Jeg antar denne Odin har AAP ytelsen (arbeidsavklaringspenger) og er da meldt inn i ett tilak, det være seg Avklaring/Oppfølging/AFT hos en tiltaksleverandør (f.eks. Fretex). Av bildet han har lagt ut så er jeg ganske sikker på at dette ikke er ett NAV kontor (åpent område med direkte ankomst til kontorer etc, dette har ikke NAV, spesielt etter det som skjedde på Årstad) Dette er nok ett fulltidstiltak, det vil si ett tiltak som skal romme 37.5 timer i uken. Romjulen er vanlige arbeidsdager, derfor skal tiltaket også rulle og gå som vanlig. Dog virker det rart at de skal sitte å se en serie, ville tro de heller skulle jobbet med CV/søknader eller andre kartleggingsoppgaver. En tiltaksleverandør vil få en bestilling fra NAV hvor ett av punktene f.eks. kan være å kartlegge deltakers evne til oppmøte over tid.
Tipper du treffer spikeren ganske rent her. Så lenge han ikke unntar NAV fra taushetsplikt, kan hverken de eller tiltaksarrangør imøtegå narrativet hans heller, og folk flest er jo glad i å hisse seg opp over NAV.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Stay Trygda!

Er det snart 50% av voksne i Norge nå? Og verre skal det bli.

Queenie

Legg inn av Queenie »

KongOlav2 skrev: tir des 27, 2022 7:34 pm
Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:33 pm Som flertallet av resten av samfunnet 😆 Jeg synes det er helt bak mål med tvunget oppmøte i juleferien, men enkelte av oss må faktisk jobbe i julen også, til og med på røde dager. Men når de først må så er det i det minste noe lystbetont, hadde dette vært Kina hadde det vel vært 12 t dager med søppelplukking.

Vi er og blir en trygdenasjon, det er en fallitt for et I-land.
At noen må jobbe i jula, betyr ikke at de trenger å kaste bort skattebetalernes penger på noe så hjernedødt som dette.
Det kan jo tenkes at sosialt samvær er bra for en psyke som allerede sliter, eller hva? Vi kaster bort milliarder hver dag, det er ikke noe nytt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Dubia skrev: tir des 27, 2022 7:01 pm Her har vi nok ikke all fakta. Jeg antar denne Odin har AAP ytelsen (arbeidsavklaringspenger) og er da meldt inn i ett tilak, det være seg Avklaring/Oppfølging/AFT hos en tiltaksleverandør (f.eks. Fretex). Av bildet han har lagt ut så er jeg ganske sikker på at dette ikke er ett NAV kontor (åpent område med direkte ankomst til kontorer etc, dette har ikke NAV, spesielt etter det som skjedde på Årstad) Dette er nok ett fulltidstiltak, det vil si ett tiltak som skal romme 37.5 timer i uken. Romjulen er vanlige arbeidsdager, derfor skal tiltaket også rulle og gå som vanlig. Dog virker det rart at de skal sitte å se en serie, ville tro de heller skulle jobbet med CV/søknader eller andre kartleggingsoppgaver. En tiltaksleverandør vil få en bestilling fra NAV hvor ett av punktene f.eks. kan være å kartlegge deltakers evne til oppmøte over tid.
Nettopp!

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: tir des 27, 2022 7:34 pm Lurer på om disse kravene gjelder alle på NAV som ikke er syke eller om det bare er utvalgte grupper som må møte opp?
Gjelder kun de som selv ikke har Netflix abonnement
Sist redigert av SirJames den tir des 27, 2022 7:46 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:35 pm Det kan jo tenkes at sosialt samvær er bra for en psyke som allerede sliter, eller hva? Vi kaster bort milliarder hver dag, det er ikke noe nytt.
Så om vi kaster bort mye penger på andre ting, spiller det ikke noen rolle at vi kaster bort enda mer? For en hjernedød holdning!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:34 pm
kytec skrev: tir des 27, 2022 7:34 pm Lurer på om disse kravene gjelder alle på NAV som ikke er syke eller om det bare er utvalgte grupper som må møte opp?
Tipper det er funksjonsfriske som "ikke får seg jobb".
Søt holdning dette også.

Reddington

Legg inn av Reddington »

KongOlav2 skrev: tir des 27, 2022 7:29 pm
Queenie skrev: tir des 27, 2022 7:27 pm Terror og terror fru Blom, snakker om å gjøre seg selv til et offer. Alle som jobber må forholde seg til krav, offer og tidsfrister. Det er neppe særlig bra å sitte hjemme alene og sture heller, men her skal det altså sytes over at man må se en film... gratis... for å få penger.
Om dette er riktig, er det reinspikka idioti. NAV-ansatte som kaster bort tid, energi og penger på totalt meningsløse tiltak/aktiviteter.
Det er jo et opplegg som er satt igang for å se om deltakerne klarer å møte opp til avtaler. Kan sånn sett fint tenkes at gruppa består av en gjeng som tidligere har slitt litt med akkurat det.

Så tipper jeg NAV ønsker å være litt trivelige og heller vise julefilm enn en PowerPoint med tips og triks til CV-/søknadsskriving i romjula. Kan sikkert si at det ser unektelig dumt ut fra utsiden, men terror? Come on. 27.12 er en arbeidsdag.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Reddington skrev: tir des 27, 2022 7:39 pm Det er jo et opplegg som er satt igang for å se om deltakerne klarer å møte opp til avtaler. Kan sånn sett fint tenkes at gruppa består av en gjeng som tidligere har slitt litt med akkurat det.

Så tipper jeg NAV ønsker å være litt trivelige og heller vise julefilm enn en PowerPoint med tips og triks til CV-/søknadsskriving i romjula. Kan sikkert si at det ser unektelig dumt ut fra utsiden, men terror? Come on. 27.12 er en arbeidsdag.
Da kan de jo bruke tiden på noe matnyttig da iallfall. I stedet for å bare tvinge de inn for å se på video en times tid. Det er bare bortkasta tid, ingenting annet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»