Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Korgutt »

HarryH skrev: fre mar 17, 2023 10:22 pm Vi skjønner nå hvorfor han kalles Snåle Solbakken.
Jeg kaller han for Synnøve. Basert på måten han løp på under karrieren sin. Han såg jo ut som en dame.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er innafor.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Korgutt skrev: fre mar 17, 2023 9:54 pm Takk for oppklaring. Hadde forsåvidt feil ser jeg da. For at Norge skal få cupvinneren inn i kvalifiseringen til Europa League er vi ikke avhengig av at vinneren av ECL kvalifiserer seg til Europa via hjemlig seriespill? Og da til minimum Europa League?
Vi er avhengig av at vinneren kvalifiserer seg til noe som gjør at de sier fra seg ECL-tittelholderplassen ja.
Enten de kvalifiserer seg direkte for EL-gruppespillet. Eller at de kvalifiserer seg for CL-kvalik, og velger det i stedet.
Noen spekulerer i at dersom EL-vinneren er kvalifisert for CL gjennom hjemlig serie, så vil også det utløse en dominoeffekt som medfører at Cupvinneren i vår kommer inn i ELq3. Men det er ikke bekreftet.

Drtbg

Legg inn av Drtbg »

Korgutt skrev: fre mar 17, 2023 10:24 pm
HarryH skrev: fre mar 17, 2023 10:22 pm Vi skjønner nå hvorfor han kalles Snåle Solbakken.
Jeg kaller han for Synnøve. Basert på måten han løp på under karrieren sin. Han såg jo ut som en dame.
Mener å huske det var en del sanger om det noget spesielle løpesettet ja

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: fre mar 17, 2023 10:35 pm
Korgutt skrev: fre mar 17, 2023 9:54 pm Takk for oppklaring. Hadde forsåvidt feil ser jeg da. For at Norge skal få cupvinneren inn i kvalifiseringen til Europa League er vi ikke avhengig av at vinneren av ECL kvalifiserer seg til Europa via hjemlig seriespill? Og da til minimum Europa League?
Vi er avhengig av at vinneren kvalifiserer seg til noe som gjør at de sier fra seg ECL-tittelholderplassen ja.
Enten de kvalifiserer seg direkte for EL-gruppespillet. Eller at de kvalifiserer seg for CL-kvalik, og velger det i stedet.
Noen spekulerer i at dersom EL-vinneren er kvalifisert for CL gjennom hjemlig serie, så vil også det utløse en dominoeffekt som medfører at Cupvinneren i vår kommer inn i ELq3. Men det er ikke bekreftet.
Siste avsnittet ditt. Hva er det som er offisielt og bekreftet vil skje dersom for eksempel United vinner Europa League da og havner topp 4 i England?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Korgutt skrev: lør mar 18, 2023 12:07 am Siste avsnittet ditt. Hva er det som er offisielt og bekreftet vil skje dersom for eksempel United vinner Europa League da og havner topp 4 i England?
Det eneste som er bekreftet å skje er at 3. plassen i Frankrike (land nr 5) går inn i CL-gruppespillet i stedet for å starte i CL-Q3nc. Men hvilke justeringer som gjøres etterpå er ikke bestemt i reguleringene.

Men en trolig justering er dette.
Som erstatter for nr 3 i Frankrike, så flyttes 2. plassen i Ukraina fra CL-Q2nc til CL-Q3nc. Samtidig fører det til at 2. plassen i Belgia mangler motstander. Og i praksis får walkover. Så de flyttes også opp til CL-Q3nc. Det medfører at det blir ett mindre tapende lag fra CL-Q2nc som detter inn i EL-Q3. Og for å fylle den plassen. Så flyttes cupvinneren i land nr 17 (Norge) opp til EL-Q3.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Svakt av MFK. Har vanskelig for å se for meg dette blir en god sesong. Virker utrolig svake uten Eikrem og skaper forferdelig lite forran mål. La oss håpe jeg tar feil.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Rett og slett rævva.

Tsunami

Legg inn av Tsunami »

2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!

Visa

Legg inn av Visa »

Gjeeeeeeeeeesp

Ghost

Legg inn av Ghost »

Pinlig forestilling, men heldigvis en stund til det virkelig begynner.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Har vi hatt en eneste god treningskamp i år? Vi taper for ett mye bedre lag idag. Skremmende...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Breivik i den balanserende rollen var Mr. Støttepasning.

Med Mannsverk ute er det bare å glemme å dominere banespillet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sidekick Joe skrev: lør mar 18, 2023 4:27 pm Har vi hatt en eneste god treningskamp i år? Vi taper for ett mye bedre lag idag. Skremmende...
Stabæk var ikke mye bedre. Jeg tipper vi kommer best ut på det meste av statistikk. Men problemet er at vi blir ekstremt svekka når Mannsverk ikke er med og Eikrem går ut.

Brynhildsen hadde ikke psyke til å spille. Noe av det verste jeg har sett. Forsøker å filme seg til to straffer og ellers var det fullstendig hjelpesløst.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kitolano passer ikke inn i indreløperrollen.
Løper ikke nok og slår baller på kryss og tvers fremfor å drive opp tempoet fremover.

Synd den hodeløse taklingen til Mannsverk på tampen av matchen mot Skeid ble skjebnesvanger.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:24 pm 2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!
Må ha vært en traumatisk sesong for Moe-haterne i fjor.

Visa

Legg inn av Visa »

HarryH skrev: lør mar 18, 2023 4:40 pm
Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:24 pm 2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!
Må ha vært en traumatisk sesong for Moe-haterne i fjor.
Kan det være Brede Moe det er snakk om?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Visa skrev: lør mar 18, 2023 4:41 pm
HarryH skrev: lør mar 18, 2023 4:40 pm
Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:24 pm 2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!
Må ha vært en traumatisk sesong for Moe-haterne i fjor.
Kan det være Brede Moe det er snakk om?
I så fall gir det mer mening ja.

Tsunami

Legg inn av Tsunami »

Elendig trener som gjør det bra grunnet den gode økonomien.

#moeout23

Belzone

Legg inn av Belzone »

Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:54 pm Elendig trener som gjør det bra grunnet den gode økonomien.

#moeout23
Litt mer penger inn her altså :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moe gjorde få om noen feil i dag.

Han valgte et godt lag og gjorde fornuftige bytter.

Det finnes ingen erstatter for Mannsverk i stallen og Breivik er nok den som er best egnet selv om han ikke passer rollen.

Og når man setter innpå en landslagsspiller må både trener og fans kunne forvente mer enn den jallaforestillingen Ola bød på.

Men det er egentlig fint at man får seg en kilevink innimellom. Og enda bra at den ikke kommer i serien.

Federin

Legg inn av Federin »

Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
2?

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 5:15 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
2?
To var kanskje litt upresist siden sluttspill/finale i Europa eventuelt ikke er før neste år, kom jeg på :-)

Federin

Legg inn av Federin »

Belzone skrev: lør mar 18, 2023 5:13 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....
Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:42 pm
Belzone skrev: lør mar 18, 2023 5:13 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....
Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.
Det er aldri gøy å tape, men er det en kamp vi kan godta tap er det i kvarten i cupen.

Tsunami

Legg inn av Tsunami »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 5:48 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:42 pm
Belzone skrev: lør mar 18, 2023 5:13 pm

Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....
Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.
Det er aldri gøy å tape, men er det en kamp vi kan godta tap er det i kvarten i cupen.
Tidenes enkleste vei til en finale å vi tryna i kvarten.
Mot et førstedivisjons lag.
Semi ville å vært mot førstedivisjonslaget Brann eller bunnlaget Sandefjord.

Dette er rett og slett ikke Molde verdig. Å si at vi kam finne oss i et tap i kvarten mot et slikt lag er langt utafor.
Mot glimt eller viking. Ja.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 6:48 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 5:48 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:42 pm

Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.
Det er aldri gøy å tape, men er det en kamp vi kan godta tap er det i kvarten i cupen.
Tidenes enkleste vei til en finale å vi tryna i kvarten.
Mot et førstedivisjons lag.
Semi ville å vært mot førstedivisjonslaget Brann eller bunnlaget Sandefjord.

Dette er rett og slett ikke Molde verdig. Å si at vi kam finne oss i et tap i kvarten mot et slikt lag er langt utafor.
Mot glimt eller viking. Ja.
Nå er Stabæk et eliteserielag. Samme med Brann. Selv om de ikke regnes som det pga den rare regelen om at fjoråret skal telle.

Dette var ingen cupbombe. Jeg har opplevd ytterst pinlige cuptap, dette var ikke et av dem.

Stryn, Stjørdals/Blink, KIL-Hemne, Orkanger og sikkert noen andre jeg har fortrengt.

For meg føltes det ikke som en kvartfinale i cupen. Det var en knusktørr kunstgressbane med en horribel ramme rundt kampen. Selv straffekonkurransen var kjedelig selv om den i seg selv var innholdsrik.

Men finne oss i… Hva skal vi gjøre da? Brenne supportereffekter og kastrere trenerne?

Man må tåle et fnugg av motgang. Hvis ikke vil det bli mange tunge år. Det vil bli flere kjipe tap i cupen enn det blir cupfinaler. Slik har det vært, slik er det og slik vil det bli i fremtiden også.

Albino

Legg inn av Albino »

Jeg minner om et gammelt ordtak fra fjerne østen:

Cup er cup.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»