Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Jobs99 »

stoodeh skrev: tor jul 06, 2023 9:20 pm Føler meg ganske sikker på at Nyland kommer. Totalpakken er bedre i Molde.
Trenger vi Nyland? Det betyr i alle fall at Karlstrøm er veiet og funnet for lett

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: tor jul 06, 2023 10:54 pm
stoodeh skrev: tor jul 06, 2023 9:20 pm Føler meg ganske sikker på at Nyland kommer. Totalpakken er bedre i Molde.
Trenger vi Nyland? Det betyr i alle fall at Karlstrøm er veiet og funnet for lett
Ja, jeg mener vi trenger Nyland. Vi trenger rett og slett litt mer pondus der bak. Og jeg tror det kan hjelpe utviklingen til de to andre keeperne.

For de mangler begge pondus. Karlstrøm er så stor at han må ta MYE mere plass i feltet og Petersen må lære seg å stole på at han kan gå ut å plukke. 1-2 i Bodø er et godt eksempel.

Så de må ikke se på det som er nederlag, men en utviklingsmulighet. Karlstrøms potensial er gjennom taket. Med den rekkevidden og ballkontrollen har han alle muligheter til å bli en toppkeeper, men han har ikke utviklet seg nok rett og slett

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

PapaSmurf skrev: tor jul 06, 2023 11:25 pm
Ja, jeg mener vi trenger Nyland. Vi trenger rett og slett litt mer pondus der bak. Og jeg tror det kan hjelpe utviklingen til de to andre keeperne.

For de mangler begge pondus. Karlstrøm er så stor at han må ta MYE mere plass i feltet og Petersen må lære seg å stole på at han kan gå ut å plukke. 1-2 i Bodø er et godt eksempel.

Så de må ikke se på det som er nederlag, men en utviklingsmulighet. Karlstrøms potensial er gjennom taket. Med den rekkevidden og ballkontrollen har han alle muligheter til å bli en toppkeeper, men han har ikke utviklet seg nok rett og slett
Ikke minst at Nyland inn åpner opp for muligheten til å låne ut Petersen, som jeg ser på som veldig viktig. En keeper trenger erfaring.

Og når vi først snakker om erfaring...Nyland har erfaring på høyt internasjonalt nivå, han er en leder og er fortsatt en god keeper.

Han blir 33 i september, men det er nesten uvurdelig å få inn den kompetansen han har.

Og som flere sier, Karlstrøm har potensiale, men han trenger lengre tid enn først antatt. Da er det supert med en Nyland som kan komme inn i CL-året. Etterhvert som Nyland blir eldre så kan vi fase inn Karlstrøm igjen eller få tilbake en mer erfaren Petersen fra utlån.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Karlstrøm blir 27 i januar.

Det er godt mulig han vil ønske seg ut om Nyland kommer, og da må man bare selge han.

Men jeg håper han er tålmodig. For det kan være denne treningshverdagen som lar han ta de stegene som er nødvendig.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Nyland har masse erfaring, mest i å sitte på benk

Federin

Legg inn av Federin »

stoodeh skrev: fre jul 07, 2023 12:11 am
PapaSmurf skrev: tor jul 06, 2023 11:25 pm
Ja, jeg mener vi trenger Nyland. Vi trenger rett og slett litt mer pondus der bak. Og jeg tror det kan hjelpe utviklingen til de to andre keeperne.

For de mangler begge pondus. Karlstrøm er så stor at han må ta MYE mere plass i feltet og Petersen må lære seg å stole på at han kan gå ut å plukke. 1-2 i Bodø er et godt eksempel.

Så de må ikke se på det som er nederlag, men en utviklingsmulighet. Karlstrøms potensial er gjennom taket. Med den rekkevidden og ballkontrollen har han alle muligheter til å bli en toppkeeper, men han har ikke utviklet seg nok rett og slett
Ikke minst at Nyland inn åpner opp for muligheten til å låne ut Petersen, som jeg ser på som veldig viktig. En keeper trenger erfaring.

Og når vi først snakker om erfaring...Nyland har erfaring på høyt internasjonalt nivå, han er en leder og er fortsatt en god keeper.

Han blir 33 i september, men det er nesten uvurdelig å få inn den kompetansen han har.

Og som flere sier, Karlstrøm har potensiale, men han trenger lengre tid enn først antatt. Da er det supert med en Nyland som kan komme inn i CL-året. Etterhvert som Nyland blir eldre så kan vi fase inn Karlstrøm igjen eller få tilbake en mer erfaren Petersen fra utlån.
33 er ingen alder for en keeper. De blir ofte bare bedre med årene (inntil en viss alder, selvsagt).

Federin

Legg inn av Federin »

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?

Albino

Legg inn av Albino »

Federin skrev: fre jul 07, 2023 12:19 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?
La oss gønne på med 4-2-3-1 igjen. Høyreving. På transfermarkt står han også som sentral midtbane, så han er vel alternativ som indreløper i 3-5-2.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Federin skrev: fre jul 07, 2023 12:19 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?
Men.... jeg trodde det bare var Glimt-spillere som kom tilbake så fort?

Federin

Legg inn av Federin »

Albino skrev: fre jul 07, 2023 12:26 pm
Federin skrev: fre jul 07, 2023 12:19 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?
La oss gønne på med 4-2-3-1 igjen. Høyreving. På transfermarkt står han også som sentral midtbane, så han er vel alternativ som indreløper i 3-5-2.
Ville tenkt at Hestad mangler litt motor og defensive kvaliteter til å spille indreløper. Han er absolutt best som offensiv kantspiller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kalle73 skrev: fre jul 07, 2023 12:28 pm
Federin skrev: fre jul 07, 2023 12:19 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?
Men.... jeg trodde det bare var Glimt-spillere som kom tilbake så fort?
Nå skal det sies at han gikk sjøl. Ingen hadde trua.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Federin skrev: fre jul 07, 2023 12:19 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?
Midtstopper.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hmm. Tror ikke Glimt blir skremt av dette. Begynner å bli noen år siden Hestad var god, og et år på benken i Kypros har neppe hjulpet.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Kalle73 skrev: fre jul 07, 2023 12:28 pm
Federin skrev: fre jul 07, 2023 12:19 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... -for-molde

Jaaaveeel? Altså jeg liker jo fyren, og han er god med ball og i kombinasjonsspillet. Men hvilken posisjon i 352 er han tiltenkt?
Men.... jeg trodde det bare var Glimt-spillere som kom tilbake så fort?
Nå skal det sies at det er 1,5 år siden han forlot Molde som bosman. Det er et år lenger ute enn en gjennomsnittlig glimteksport.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nedtur. Enda en som skal inn i midtbanemiksen.

Klubben er så forpult identitetsløs på overgangsmarkedet. Alt er random.

Ergrer vettet av meg. Dette er KUN fordi han er lokal.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Faen, hva skal vi med Hestad? Selvfølgelig hyggelig med en lokal spiller, meeen her er det for mye som ikke fungerer.

- Han har spilt på et lavere sportslig nivå
- Han er skadet hele tiden
- Han er 28 år gammel, uten utviklingspotensiale
- Han har ingen direkte posisjon i systemet vi spiller.
- Han var aldri mer enn «ganske god» for oss

Håper jeg tar grådig feil. Ingenting hadde gledet meg mer enn at han lykkes hos oss, men jeg ser ikke at det kommer til å skje. Haugan får seg i det minste en kompis…

Centrist

Legg inn av Centrist »

PapaSmurf skrev: fre jul 07, 2023 12:40 pm Nedtur. Enda en som skal inn i midtbanemiksen.

Klubben er så forpult identitetsløs på overgangsmarkedet. Alt er random.

Ergrer vettet av meg. Dette er KUN fordi han er lokal.
Helt enig, selv om jeg ikke ville kalt dette random. Dette var skrevet i stjernene den dagen han gikk ut dørene på stadion jula 2021.

For hver overgang Molde gjør, jo mer får man lyst til å fyre opp FM og gjøre en rensing av troppen på egenhånd.

Keeper: Karlstrøm, Petersen (Nyland)
Høyre vingback: Linnes, NY
Midtstopper: Bjørnbak, Risa, Haugan, Tiedemann, Hagleskjær
Venstre vingback: Haugen, Løvik
Sentral midt: Mannsverk, Kitolano, Kaasa, Breivik, Eriksen
Spiss / Front duo: Eikrem, Brynhildsen, Berisha, Grødem
Selge: Knudtzon, Ulland, Zekhnini

Er dette så vanskelig? I tillegg har man ungguttene på bakhånd, og kanskje Ellingsen. Enkelte posisjoner slår seg som åpenbare forbedringspunkt.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Spent på lengen på kontrakten her. Håper dette er en slags gentlemans agreement, hvor Hestad nå ønsker seg hjem og at vi gir han en 1 års kontrakt eller noe med helt ok betingelser så han får muligheten til å bevise at han har noe her å gjøre. En eller annen 3-4 års kontrakt vil virke totalt meningsløst med tanke på hvor skadeplaget han har vært de siste årene, og hvor relativt langt unna han har vært det nivået vi må kunne kreve og forvente av han for at han skal ha noe i klubben å gjøre.

Hestad mener jo selv han er best sentralt og at han ble "misbrukt" på kanten/vingen. Det sa han jo sist nå i RBnett podcasten tidligere i år. Sånn sett så er det jo plass til han i stallen. Problemet er jo bare at han aldri har levert noe som helst for oss sentralt, så klarer virkelig ikke å forstå hvorfor han insisterer på at det er der han hører hjemme. Mener vel selv han passer best som indreløper, eller falsk nier/Eikremrollen.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

RamGuy skrev: fre jul 07, 2023 1:07 pm Spent på lengen på kontrakten her. Håper dette er en slags gentlemans agreement, hvor Hestad nå ønsker seg hjem og at vi gir han en 1 års kontrakt eller noe med helt ok betingelser så han får muligheten til å bevise at han har noe her å gjøre. En eller annen 3-4 års kontrakt vil virke totalt meningsløst med tanke på hvor skadeplaget han har vært de siste årene, og hvor relativt langt unna han har vært det nivået vi må kunne kreve og forvente av han for at han skal ha noe i klubben å gjøre.

Hestad mener jo selv han er best sentralt og at han ble "misbrukt" på kanten/vingen. Det sa han jo sist nå i RBnett podcasten tidligere i år. Sånn sett så er det jo plass til han i stallen. Problemet er jo bare at han aldri har levert noe som helst for oss sentralt, så klarer virkelig ikke å forstå hvorfor han insisterer på at det er der han hører hjemme. Mener vel selv han passer best som indreløper, eller falsk nier/Eikremrollen.
På RB står det at han signerer langtidskontrakt. Så dette er nok pensjonistkontrakten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: fre jul 07, 2023 1:07 pm Spent på lengen på kontrakten her. Håper dette er en slags gentlemans agreement, hvor Hestad nå ønsker seg hjem og at vi gir han en 1 års kontrakt eller noe med helt ok betingelser så han får muligheten til å bevise at han har noe her å gjøre. En eller annen 3-4 års kontrakt vil virke totalt meningsløst med tanke på hvor skadeplaget han har vært de siste årene, og hvor relativt langt unna han har vært det nivået vi må kunne kreve og forvente av han for at han skal ha noe i klubben å gjøre.

Hestad mener jo selv han er best sentralt og at han ble "misbrukt" på kanten/vingen. Det sa han jo sist nå i RBnett podcasten tidligere i år. Sånn sett så er det jo plass til han i stallen. Problemet er jo bare at han aldri har levert noe som helst for oss sentralt, så klarer virkelig ikke å forstå hvorfor han insisterer på at det er der han hører hjemme. Mener vel selv han passer best som indreløper, eller falsk nier/Eikremrollen.
Ha har alltid ment han er best sentralt. Men det har han jo beviselig ikke vært. Har vært en katastrofe hver gang.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

2022 kommer til å hjemsøke oss i lang tid. Da ble det bevist for de som sitter på pengesekken at man kan hente lokale Erik Haugan gratis og vinne serien.

Det Glimt holder på med er bare et blaff, alt man trenger å gjøre er å stikke fingeren i rompa, hodet i sanden og ønske virkelig hardt at det skal gå over.

Fuckings deprimerende å se at man hadde sjansen, men er for feige til å ta opp kampen.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

stoodeh skrev: fre jul 07, 2023 1:14 pm
RamGuy skrev: fre jul 07, 2023 1:07 pm Spent på lengen på kontrakten her. Håper dette er en slags gentlemans agreement, hvor Hestad nå ønsker seg hjem og at vi gir han en 1 års kontrakt eller noe med helt ok betingelser så han får muligheten til å bevise at han har noe her å gjøre. En eller annen 3-4 års kontrakt vil virke totalt meningsløst med tanke på hvor skadeplaget han har vært de siste årene, og hvor relativt langt unna han har vært det nivået vi må kunne kreve og forvente av han for at han skal ha noe i klubben å gjøre.

Hestad mener jo selv han er best sentralt og at han ble "misbrukt" på kanten/vingen. Det sa han jo sist nå i RBnett podcasten tidligere i år. Sånn sett så er det jo plass til han i stallen. Problemet er jo bare at han aldri har levert noe som helst for oss sentralt, så klarer virkelig ikke å forstå hvorfor han insisterer på at det er der han hører hjemme. Mener vel selv han passer best som indreløper, eller falsk nier/Eikremrollen.
På RB står det at han signerer langtidskontrakt. Så dette er nok pensjonistkontrakten.
Dette forstår jeg fint lite av.. Ut med Zekhnini da, også inn med Hestad som erstatter som spiller som ikke har noen posisjon å spille i 3-5-2. Bare å vente på at Moe drar 3-4-3 opp av hatten igjen med Hestad til høyre i trioen der fremme.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Centrist skrev: fre jul 07, 2023 12:51 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 07, 2023 12:40 pm Nedtur. Enda en som skal inn i midtbanemiksen.

Klubben er så forpult identitetsløs på overgangsmarkedet. Alt er random.

Ergrer vettet av meg. Dette er KUN fordi han er lokal.
Helt enig, selv om jeg ikke ville kalt dette random. Dette var skrevet i stjernene den dagen han gikk ut dørene på stadion jula 2021.

For hver overgang Molde gjør, jo mer får man lyst til å fyre opp FM og gjøre en rensing av troppen på egenhånd.

Keeper: Karlstrøm, Petersen (Nyland)
Høyre vingback: Linnes, NY
Midtstopper: Bjørnbak, Risa, Haugan, Tiedemann, Hagleskjær
Venstre vingback: Haugen, Løvik
Sentral midt: Mannsverk, Kitolano, Kaasa, Breivik, Eriksen
Spiss / Front duo: Eikrem, Brynhildsen, Berisha, Grødem
Selge: Knudtzon, Ulland, Zekhnini

Er dette så vanskelig? I tillegg har man ungguttene på bakhånd, og kanskje Ellingsen. Enkelte posisjoner slår seg som åpenbare forbedringspunkt.
Ville delt dette opp mye mer, for det er der tropp-balanse-skoen trykker mest:

Keeper: Karlstrøm, Petersen
Stopper Venstre: Risa, Hagelskjær
Stopper Senter: Bjørnbak, Haugan
Stopper Høyre: Tiedemann
Defensiv Midtbane: Mannsverk, (Ellingsen)
Indreløpere: Kaasa, Breivik, Eriksen
Venstre Vingback: Haugen, Løvik
Høyre Vingback: Linnes
Playmaker/Trequartista/Dyptliggende angriper: Eikrem, Kitolano, Andersen, Zek99, Grødem, Hestad
Spiss: Berisha, Brynhildsen, Knudtzon

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jeg kjenner at jeg er litt mer positiv til Hestad enn resten her:
- Lav risiko (gratis, kjenner klubb og trener, har tidligere levert på et bra nivå)
- Flere har etterlyst bedre kombinasjonsspill, dette er en av hans styrker
- En spiller som kan bidra bra neste fem år uten risiko for å forsvinne
- Spesielt i Europa har han tidligere vært sterk

Så er det klart at den rollen han hadde sist ikke finnes lengre. Jeg forstår godt at han føler at han ble brukt feil i Molde tidligere. Hans største styrker er blikk, kombinasjonsspill og at han er en smart spiller. Sjelden egenskaper som nevnes først for hva som er viktig som kant, men derimot roller mer sentralt i banen.

Molde har hatt en del “sikre” forsterkninger de siste årene og det er fornuftig (de danske stopperne er i samme klasse). Tidligere gjorde vi ikke nok av det. Samtidig er det viktig å ikke bare hente slike. Vi trenger også noen “Mannsverk” signeringer og de har jeg ventet forgjeves på de siste vinduene.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Vi får vel bare håpe på at klubben smeller til med noen gode signeringer i tillegg til stallfyllet.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Hvor prekær er stoppersituasjonen i Molde? Virker som Viking og Molde er mest aktuelle for Isak Amundsen. Molde har vanligvis betydelig større pengesekk mtp både lønn og overgangssum.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Blirdetgull? skrev: fre jul 07, 2023 1:33 pm Hvor prekær er stoppersituasjonen i Molde? Virker som Viking og Molde er mest aktuelle for Isak Amundsen. Molde har vanligvis betydelig større pengesekk mtp både lønn og overgangssum.
Ikke prekær, men klubben vil nok by opp mot 10 mill om de vil ha han

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Så med andre ord:
* Vi bør få inn en ny stopper som har litt fart, fortrinnsvis bedre enn Tiedemann og kan gå rett inn og styrke forsvaret. Bjørnbaks skadeplagethet gjør at vi ikke egentlig har målet om 5 stoppere i troppen i boks, og Risa kan fort forsvinne.
* Vi bør få inn en defensiv midtbane selv om Ellingsen endelig har kroppen i orden, for Mannsverk kan fort forsvinne. Dette er den mest komplekse rollen i laget og det trengs (som regel) tid for unge talent å ta nivået i ES.
* Vi må få inn en Høyre Vingback som på relativt kort sikt kan ta nivået i ES - vi kan ikke vente på Ibrahim, og Knudtzon faller igjennom mot høyere nivå enn bunnlag i ES.
* Med tanke på Eikrems skadeplagethet og alder er det ikke så dumt at vi har både Kitolano og Hestad i backup. Men da må Zek99, Andersen og Grødem bort. De mangler alle defensive fibre nok til å fungere godt som norske indreløpere, som egentlig er en mer offensiv form for "box to box" midtbaner som de kaller de i England.
* Derfor må vi ha inn en indreløper til, som erstatning for de tre overnevnte overflødige.
* På spissplass er vi egentlig godt forspent med tre spillere, men Berisha er egentlig ikke en "spydspiss" som de to andre. Han er mer en opplegger og ballvinner enn en avslutter. Knudtzon er aldrende og Brynis har veldig lyst utenlands selv om det da er snakk om midt på tabellen i Tyrkia. Ødegård er spennende, men er han egentlig den typen vi trenger i den rollen? Vi bør altså få tak i en ny, rask spiss med målteft.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Ser bakeriet i Kristiansund gikk konkurs. Burde satset på knarkbrownies

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Men, argumentet som blir brukt mot Hestad angående at han ikke har vært god sentralt i banen tidligere; husk at dette var tiden hvor vi spilte 442 og 4231, der han ble brukt som en av to sittende på midten, det fungerte ikke.

Nå vil han bli brukt som indreløper i en midtbanetreer hvor man har en DM bak han til å rydde opp, det er en vesentlig forskjell på disse rollene på sentral midtbane.

Jeg tror han kommer til å være veldig bra for oss enten som indreløper eller i "Eikremrollen".

Problemet er bare at vi har mange indreløpere fra før av, det er ikke der skoen trykker for å si det sånn.

Men jeg er positiv til Hestad. En likandes kar og på sitt beste har han kvaliteter som skinner på europeisk nivå, han hevet seg alltid i Europa.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»