Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
nottimagiche

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 9:28 pm Men på sådan kveld kan vi unne oss litt glede.

Fantastiske scoringer i dag.
Absolutt, offensivt var det mye bra. Og deilig å stilne siddisene helt med 3-4 på tampen der.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

I dag kan vi også glede oss over at OlaB er tilbake

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

Er noe med når målene kommer også som irriterer meg noe grenseløst. Mål imot rett etter vi tar en tidlig ledelse. Og så to imot rett etter pause. Er noe useriøst over det. Men sterkt å komme tilbake og vinne.
PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 9:28 pm Men på sådan kveld kan vi unne oss litt glede.

Fantastiske scoringer i dag.
Enig. Deilig å se at Ola er tilbake. Og ekstra lavmål fra Viking fansen på tampen der gjorde det ekstra digg å vinne :D

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mr.anderson skrev: søn jun 04, 2023 9:36 pm Er noe med når målene kommer også som irriterer meg noe grenseløst. Mål imot rett etter vi tar en tidlig ledelse. Og så to imot rett etter pause. Er noe useriøst over det. Men sterkt å komme tilbake og vinne.
PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 9:28 pm Men på sådan kveld kan vi unne oss litt glede.

Fantastiske scoringer i dag.
Enig. Deilig å se at Ola er tilbake. Og ekstra lavmål fra Viking fansen på tampen der gjorde det ekstra digg å vinne :D
Var ikke Vikings fans. De har slangeskrekk og ble hjemme. Hørte du ikke at de hadde leid inn Kjernen? Pippi Langstrømpe og Hate Molde by gjorde at de ikke lurte oss.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Føler for å lage børs i dag

Karlstrøm 2

Haugen 3
Risa 5
Bjørnbak 2
Sheriff 4
Linnes 6

Breivik 8
Mannsverk 3
Eriksen 4

Berisha 5
Brynhildsen 8


Grødem 7
Eikrem 8

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

SuperGunners10 skrev: søn jun 04, 2023 9:18 pm Det slippes inn altfor mange mål, og det er ganske klart for meg at hovedproblemet er en keeper som ikke gjør den jobben han burde. Karlstrøm er feig i feltet, gjør merkelige valg (som på 3-2 målet idag) og redder ikke noe annet enn det han faktisk skal redde.

Han er dog veldig god med beina og skaper faktisk minst en målsjanse hver kamp.
Fasit. Bør ikke holde som keeper for MFK og være best med beina....

Lenge siden jeg ga opp Karlstrøm, men er vel prestisjeprosjekt for MFK dette her også.

Hadde jeg vært Oliver Petersen hadde jeg bedt om å bli lånt ut til sommeren.

Deilig deilig seier uansett!!!!!

Albino

Legg inn av Albino »

Skjematabellen. 4 bak nå, om ikke Bodø/Glimt hadde eksistert.
LagKHKBKHPBPPoengSkjemaHSBSSnittMax
Bodø1055131528+82.603.002.8088
Brann105513720+02.601.402.0080
Tromsø95471017-21.402.501.8980
Sarpsborg9457815-21.751.601.6778
Lillestrøm9549716-31.801.751.7879
Molde105510616-42.001.201.6076
Stabæk95411314-52.200.751.5677
Viking95410414-52.001.001.5677
Vålerenga9453710-70.751.401.1173
Odd10465510-81.250.831.0070
Haugesund945549-81.250.801.0072
Sandefjord945729-81.750.401.0072
Strømsgodset945628-91.500.400.8971
Rosenborg106410212-101.670.501.2072
HamKam954707-121.400.000.7870
Aalesund1055404-160.800.000.4064

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 9:23 pm
SuperGunners10 skrev: søn jun 04, 2023 9:18 pm Det slippes inn altfor mange mål, og det er ganske klart for meg at hovedproblemet er en keeper som ikke gjør den jobben han burde. Karlstrøm er feig i feltet, gjør merkelige valg (som på 3-2 målet idag) og redder ikke noe annet enn det han faktisk skal redde.

Han er dog veldig god med beina og skaper faktisk minst en målsjanse hver kamp.
Jeg mener han må stå til vi får kjøpt en ny. Jeg syns Petersen er alt for uvøren. Kommer til å slippe inn en del mål på tull om han får stå.

Men ja, nå trenger vi en ny keeper. Men jeg tror Karlstrøm står klink i målet
Godt å høre at du endelig er enig Papa!

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Uten å ha sett en eliteseriekamp i år (for å spesifisere at det ikke bare er Molde):
Hvordan spiller Berisha?

Trodde han skulle ta toppscorertittelen i år jeg, men han ser da ikke ut til å score noe som helst, og det i et Moldelag som ikke sliter med å score mål.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Fortsetter å la meg imponere av sheriffen. Flink til å passere ledd og ballsikker. Litt uheldig på første målet.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:03 pm Fortsetter å la meg imponere av sheriffen. Flink til å passere ledd og ballsikker. Litt uheldig på første målet.
Helt klart, viktig mann der bak i det offensive. Problemet er bare at når han fyker avgårde og det blir et brudd så er det Bjørnbak som står igjen der bak.

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg vil også hylle Grødem som nok en gang scorer mål.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

SuperGunners10 skrev: søn jun 04, 2023 10:04 pm
Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:03 pm Fortsetter å la meg imponere av sheriffen. Flink til å passere ledd og ballsikker. Litt uheldig på første målet.
Helt klart, viktig mann der bak i det offensive. Problemet er bare at når han fyker avgårde og det blir et brudd så er det Bjørnbak som står igjen der bak.
Greit at Haugan ikke har vært på fjorårsnivået, men å foretrekke Bjørnbak der bak er bortimot galskap.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Seier i Stavanger er alltid solid. Men alle motstandere scorer jo på oss som om det er den enkleste sak i verden. Her var faktisk Viking ineffektive og burde satt flere i førsteomgang. Med Sinyan tilbake så burde det rett og slett ikke være plass til Bjørnbak i noen startoppstilling. Bjørnbak er gode i duellspillet og i lufta, men han er rett og slett så treig og seig at enhver motstander spiller seg fryktelig lett forbi han. Klart det er viktig med luft og duellstyrke også, men det får vi allerede i Sinyan, bare at han er bedre på alt annet sammenlignet med Bjørnbak. Nå har jo dessverre Tiedeman Hansen hatt en fryktelig svak start på sesongen, men trioen Risa - Sinyan - Haugan virker helt åpenbar spør du meg.

Karlstrøm mangler totalt X-faktor som keeper. Men han har jo en form for X-faktor i det at han kan skape angrep på egenhånd, og han gjør jo faktisk det gjerne minst en gang per kamp og disse angrepene ender ofte opp i temmelig solide målsjanser. På resten fremstår han veldig midt-på-treet. Tabbene som han hadde i starten ser vi ikke så mye til lenger. Men noen matchvinnende redning, solid feltarbeid osv. er og blir et fremmedord med han mellom stengene kan det virke som.

HarryH

Legg inn av HarryH »

SuperGunners10 skrev: søn jun 04, 2023 10:04 pm
Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:03 pm Fortsetter å la meg imponere av sheriffen. Flink til å passere ledd og ballsikker. Litt uheldig på første målet.
Helt klart, viktig mann der bak i det offensive. Problemet er bare at når han fyker avgårde og det blir et brudd så er det Bjørnbak som står igjen der bak.
Jeg håper at den neste forsvarsspilleren som blir signert, har god fart.
Verken Hagla, Tiedemann, Haugan eller Bjørnbak har farten som et våpen. Det er en påfallende mangel på hurtighet i bakerste ledd.

heltos

Legg inn av heltos »

mr.anderson skrev: søn jun 04, 2023 9:22 pm Karlstrøm har klippekort av en eller annen grunn. Noe må gjøres med det defensive. 15 baklengs på 10 kamper er krise. Var ikke hele poenget med å legge om til 3-5-2 i sin tid å få bedre kontroll defensivt?
Må endre formasjon igjen da 😁
Karlstrøm har noen gode styrker, men skal han ta steg må han virkelig jobbe med å være mye mer sjef og ha mer pondus i feltet, han er jo så pinglete, veik og usikker, men tviler da det ikke er ser ut som noe forbedring på dette området.
Ellers mye rart i forsvaret i dag, men noe indirekte skyld skal jo Mannsverk ha, det må jo være en av hans dårligste kamper i moldedrakt?
Dessverre viste også Sheriff litt av sine svakheter med noen hodeløse pasninger, men kompenserer jo med mange gode involveringer både i forsvar og mer fremme i banen.
Men Bjørnbakk, uff og uff, virker som han ikke lenger å makter å kompensere lenger over svak tempo/hurtighet? han virker som «over the top» Er Haugan skadd?
Ellers kommenterte Fossi på 1fm ganske beskrivende, forsvars arbeidet som ble vist er 3.nivå, for mye «ball watching» og manglende trøkk i dueller.
Sist redigert av heltos den søn jun 04, 2023 10:17 pm, redigert 1 gang totalt.

Visa

Legg inn av Visa »

Bjørnbak hadde jeg håpt skulle ta samme vei som Gabrielsen. Store spørsmålstegn rundt kjøpet for deretter være lagets soleklare midtstopper. Så langt har Bjørnbak bare blitt svakere og svakere.. Jeg må også stille spørsmål rundt Hagla, for han har ikke imponert i de kampene han har fått prøve seg. Det er rett og slett kun Riisa og Sinyan som holder nivået jevnt (selv om det er litt generøst å si at Sinyan leverer jevnt med sine to kamper). Jeg må også spørre hva Linnes drev med på målet til Tripic, det var labert. Samtidig var det veldig lite treffsikkert på han.

Nå skal jeg være Kongemannen og kreve en VW Golf med klassespillere:
Keeper, midtstopper og høyreback

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

HarryH skrev: søn jun 04, 2023 10:08 pm
SuperGunners10 skrev: søn jun 04, 2023 10:04 pm
Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:03 pm Fortsetter å la meg imponere av sheriffen. Flink til å passere ledd og ballsikker. Litt uheldig på første målet.
Helt klart, viktig mann der bak i det offensive. Problemet er bare at når han fyker avgårde og det blir et brudd så er det Bjørnbak som står igjen der bak.
Jeg håper at den neste forsvarsspilleren som blir signert, har god fart.
Verken Hagla, Tiedemann, Haugan eller Bjørnbak har farten som et våpen. Det er en påfallende mangel på hurtighet i bakerste ledd.
Enig. Det har vært treigt der bak lenge. Nå er heldigvis Sheriffen frisk, så lenge det varer.

James Gomez rykket ned med Horsens, så vi kan kanskje ha en ny sjanse der, om ingen større klubber kommer oss i forkjøpet.

Visa

Legg inn av Visa »

Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:15 pm James Gomez rykket ned med Horsens, så vi kan kanskje ha en ny sjanse der, om ingen større klubber kommer oss i forkjøpet.
Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:16 pm
Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:15 pm James Gomez rykket ned med Horsens, så vi kan kanskje ha en ny sjanse der, om ingen større klubber kommer oss i forkjøpet.
Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.
Det spørs jo hva annet han evt får av tilbud. Om det står mellom Molde og dansk 2.nivå, så er han nok ikke vanskelig å be.

Var vel en agent som anbefalte ham å ikke gå til Norge, da han mente det var klubber i større ligaer som stod klar med sjekkheftet.

Visa

Legg inn av Visa »

Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:18 pm
Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:16 pm
Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:15 pm James Gomez rykket ned med Horsens, så vi kan kanskje ha en ny sjanse der, om ingen større klubber kommer oss i forkjøpet.
Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.
Det spørs jo hva annet han evt får av tilbud. Om det står mellom Molde og dansk 2.nivå, så er han nok ikke vanskelig å be.

Var vel en agent som anbefalte ham å ikke gå til Norge, da han mente det var klubber i større ligaer som stod klar med sjekkheftet.
Kanskje vi kan lokke han med håndduken til Haaland? Eller enda bedre; Aursnes.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

RamGuy skrev: søn jun 04, 2023 10:07 pm
Tabbene som han hadde i starten ser vi ikke så mye til lenger.
Men de har i hvert fall satt sine spor. Fra å gå ut i feltet som en full sjømann på alt mulig i starten, står han nå planta på streken i alt for stor grad. Og de gangene han fortsatt ruser ut (3 målet i dag), så er det altså fortsatt så malplassert at det har gått over til å bli tragikomisk.

Blir ikke forbanna over å se på han lenger heller.
Sist redigert av Stonesy den søn jun 04, 2023 10:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:16 pm
Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:15 pm James Gomez rykket ned med Horsens, så vi kan kanskje ha en ny sjanse der, om ingen større klubber kommer oss i forkjøpet.
Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.
Ville vente på større tilbud.
Har hatt en middels sesong så spørs om MFK fortsatt har den store interessen.
Er uansett nok stoppere i stallen nå.

Nyland hjem i sommer hadde smakt, men tror ikke på de store signeringene.
Tipper Moe er fornøyd med troppen i kjent stil.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:20 pm
Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:18 pm
Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:16 pm

Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.
Det spørs jo hva annet han evt får av tilbud. Om det står mellom Molde og dansk 2.nivå, så er han nok ikke vanskelig å be.

Var vel en agent som anbefalte ham å ikke gå til Norge, da han mente det var klubber i større ligaer som stod klar med sjekkheftet.
Kanskje vi kan lokke han med håndduken til Haaland? Eller enda bedre; Aursnes.
Det var faktisk treneren tror jeg.
Nå har begge rykket ned og vi greier oss greit uten.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:32 pm
Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:16 pm
Sulfat skrev: søn jun 04, 2023 10:15 pm James Gomez rykket ned med Horsens, så vi kan kanskje ha en ny sjanse der, om ingen større klubber kommer oss i forkjøpet.
Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.
Ville vente på større tilbud.
Har hatt en middels sesong så spørs om MFK fortsatt har den store interessen.
Er uansett nok stoppere i stallen nå.

Nyland hjem i sommer hadde smakt, men tror ikke på de store signeringene.
Tipper Moe er fornøyd med troppen i kjent stil.
Du kommer aldri til å høre om en trener som ikke er fornøyd med stallen, uansett hva de måtte tenke inni seg.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Er vi nesten der at seier over bitre siddiser er likestilt med seier mot rottene fra nidelven? Nesten... Denne smakte godt for gutta, herlig boost inn mot KBK på onsdag!

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jobs99 skrev: søn jun 04, 2023 9:31 pm I dag kan vi også glede oss over at OlaB er tilbake
Han gjør jobben og scorer, ellers er det ikke mye å rope hurra for.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ingen stor kamp av Kristoffer Haugen heller, men han viser igjen denne unike evnen til å produsere målpoeng. På det punktet er han etter min mening i landslagsklasse.

qbah

Legg inn av qbah »

slankebrusmannen skrev: søn jun 04, 2023 10:59 pm
Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:32 pm
Visa skrev: søn jun 04, 2023 10:16 pm

Gomez ønsket seg vel ikke hit? Da tviler jeg på at han har lyst hit nå.
Ville vente på større tilbud.
Har hatt en middels sesong så spørs om MFK fortsatt har den store interessen.
Er uansett nok stoppere i stallen nå.

Nyland hjem i sommer hadde smakt, men tror ikke på de store signeringene.
Tipper Moe er fornøyd med troppen i kjent stil.
Du kommer aldri til å høre om en trener som ikke er fornøyd med stallen, uansett hva de måtte tenke inni seg.
Her tar du nok grundig feil. Leste du intervjuene med Ten Haag etter cupfinaletapet mot City i går? Han vet at troppen ikke er god nok for å kjempe titlene klubben bør og skal gjøre.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

qbah skrev: søn jun 04, 2023 11:37 pm
slankebrusmannen skrev: søn jun 04, 2023 10:59 pm
Stonesy skrev: søn jun 04, 2023 10:32 pm

Ville vente på større tilbud.
Har hatt en middels sesong så spørs om MFK fortsatt har den store interessen.
Er uansett nok stoppere i stallen nå.

Nyland hjem i sommer hadde smakt, men tror ikke på de store signeringene.
Tipper Moe er fornøyd med troppen i kjent stil.
Du kommer aldri til å høre om en trener som ikke er fornøyd med stallen, uansett hva de måtte tenke inni seg.
Her tar du nok grundig feil. Leste du intervjuene med Ten Haag etter cupfinaletapet mot City i går? Han vet at troppen ikke er god nok for å kjempe titlene klubben bør og skal gjøre.
Handler vel like mye om å redde seg selv for en trener som gjør en jobb på Solskjær-nivå. Men klart, United, Chelsea og flere andre klubber viser jo at det går an å svi av vanvittige summer og likevel sitte igjen med dårlige lag når du ikke har noen plan for det du driver med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»