Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Kaizen

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Kaizen »

HarryH skrev: ons jan 25, 2023 11:28 am Kanskje vi skulle prøve å restarte karrieren til Besart Berisha? I likhet med Veton har han jo scoret mot oss.
Mer trua på Valon Berisha da :) Kan fylle rollen som sentral midtbanespiller.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hva blir det med Jo Igne B? Han er jeg positiv til som squad spiller i en sesong med fryktelig mange kamper

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Angående hvor mange tellende kamper det kan komme for Molde i år.
30 seriekamper
Inntil 4 kamper av NM-2022
Inntil 7 kamper av NM-2023
Inntil 6 kvalifiseringskamper til Europa.
0 eller 6 gruppespillkamper i Europa.
Med andre ord inntil 53 kamper mellom 12.mars og 14.desember som er siste dato for Matchday 6 i Europa.
I tillegg vil det komme landskamper både på A-nivå og U-21.

janco

Legg inn av janco »

Korgutt skrev: ons jan 25, 2023 12:31 pm
Med andre ord inntil 53 kamper mellom 12.mars og 14.desember som er siste dato for Matchday 6 i Europa.
I tillegg vil det komme landskamper både på A-nivå og U-21.
Bodø/Glimt endte vel på 56 spilte kamper i 2022 om jeg ikke husker feil.
Men 53 kamper er også betraktelig mer enn hva man er vant med.

Moist

Legg inn av Moist »

Korgutt skrev: ons jan 25, 2023 12:31 pm Angående hvor mange tellende kamper det kan komme for Molde i år.
30 seriekamper
Inntil 4 kamper av NM-2022
Inntil 7 kamper av NM-2023
Inntil 6 kvalifiseringskamper til Europa.
0 eller 6 gruppespillkamper i Europa.
Med andre ord inntil 53 kamper mellom 12.mars og 14.desember som er siste dato for Matchday 6 i Europa.
I tillegg vil det komme landskamper både på A-nivå og U-21.
En kamp hver 5 dag det, om man ikke medberegner landslagspause. Så i realiteten litt oftere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

janco skrev: ons jan 25, 2023 1:11 pm
Korgutt skrev: ons jan 25, 2023 12:31 pm
Med andre ord inntil 53 kamper mellom 12.mars og 14.desember som er siste dato for Matchday 6 i Europa.
I tillegg vil det komme landskamper både på A-nivå og U-21.
Bodø/Glimt endte vel på 56 spilte kamper i 2022 om jeg ikke husker feil.
Men 53 kamper er også betraktelig mer enn hva man er vant med.
Bodø/Glimt kan jo sånn sett få noen flere kamper enn Molde da de fortsatt er med i Europa. De er garantert minimum 2 til mot Lech Poznan. Så får vi se om det blir noen flere enn det fremover. Det gjenstår 9 kamper i denne turneringen med 2 knockoutkamper, 2 åttendedelsfinaler, 2 kvartfinaler, 2 semifinaler og 1 finale.

TorVarhaug

Legg inn av TorVarhaug »

"Avviser Berget-samtaler
Jo Inge Berget er klubbløs etter at han ikke fikk fortsette i svenske Malmö FF.

Nettavisen meldte nylig har Molde presentert et tilbud til 32-åringen, men ifølge klubbdirektør Ole Erik Stavrum i Molde har det ikke vært kontakt mellom partene.

– Jeg vet ingenting om dette. Jeg så bare at det sto om det i avisa. Jo Inge er en god spiller, men der har jeg ikke noe å bidra med, sier han.

– Så det har ikke vært kontakt?
– Nei, det har det ikke, svarer han.

Ifølge Stavrum er det ellers lite nytt rundt spillere som Sivert Mannsverk og Ola Brynhildsen, som det har vært interesse rundt. Molde-sjefen påpeker at man i utgangspunktet ikke ønsker å selge flere spillere slik situasjonen er nå."

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det blir skrevet mye rart av sportsjournalister.
Er vel en relativt alkoholisert yrkesgruppe.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: ons jan 25, 2023 6:03 pm Det blir skrevet mye rart av sportsjournalister.
Er vel en relativt alkoholisert yrkesgruppe.
Så erfarer de så mangt mens de sitter der med en 8-9 iskalde Pokal-pils 😅

Federin

Legg inn av Federin »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: ons jan 25, 2023 6:30 pm https://www.moldefk.no/nyheter/johan-bakke-forlenger

Johan Bakke forlenger ut 2026.
Det er bra. Han kan bli skikkelig god.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 6:34 pm
Federin skrev: ons jan 25, 2023 6:30 pm https://www.moldefk.no/nyheter/johan-bakke-forlenger

Johan Bakke forlenger ut 2026.
Det er bra. Han kan bli skikkelig god.
Det er bra ja.

2023: Backup for Mannsverk, men får spille en del
2024: Fast
2025: Stjerne på laget og så solgt etter sesongen

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tipper at Johan kommer til å starte en god del kamper som indreløper i år faktisk.

Glimrende at kontrakten er forlenget.

Federin

Legg inn av Federin »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jan 25, 2023 6:41 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 6:34 pm
Federin skrev: ons jan 25, 2023 6:30 pm https://www.moldefk.no/nyheter/johan-bakke-forlenger

Johan Bakke forlenger ut 2026.
Det er bra. Han kan bli skikkelig god.
Det er bra ja.

2023: Backup for Mannsverk, men får spille en del
2024: Fast
2025: Stjerne på laget og så solgt etter sesongen
Ehm.. Frem til 2026 tror jeg det skulle være. Så får håpe han ikke går gratis etter 2025 sesongen :-P

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

HarryH skrev: ons jan 25, 2023 6:03 pm Det blir skrevet mye rart av sportsjournalister.
Er vel en relativt alkoholisert yrkesgruppe.
Tror vi kan utvide til journalister generelt. Virker i hvert fall slik.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Begynner å føle meg trygg på at Mannsverk blir og det er svært viktig. Noen dager igjen, men defensiv midtbane er ikke helt posisjonen der noen satser stort de siste dagene av vintervinduet.

Bryn er jeg litt mer usikker på da det har kommet bud fra Trabz og Bordeaux, som har blitt avslått. Håper at vi får ha ham ett år til, men med spisser så er det alltid en risiko for at noen slenger 100m på bordet deadline day. Tyrkia sitt vindu stenger vel i midten av feb også.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jan 25, 2023 10:45 pm Begynner å føle meg trygg på at Mannsverk blir og det er svært viktig. Noen dager igjen, men defensiv midtbane er ikke helt posisjonen der noen satser stort de siste dagene av vintervinduet.

Bryn er jeg litt mer usikker på da det har kommet bud fra Trabz og Bordeaux, som har blitt avslått. Håper at vi får ha ham ett år til, men med spisser så er det alltid en risiko for at noen slenger 100m på bordet deadline day. Tyrkia sitt vindu stenger vel i midten av feb også.
Hvis vi bevarer stallen inntakt, og I tillegg får inn en midtstopper. Så bør vi være razorsharp til seriestart!

Blir spennende dager til overgangsvinduene stenger nå ja.

Albino

Legg inn av Albino »


Hmm

Legg inn av Hmm »

Kaizen skrev: ons jan 25, 2023 11:09 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons jan 25, 2023 10:45 pm Begynner å føle meg trygg på at Mannsverk blir og det er svært viktig. Noen dager igjen, men defensiv midtbane er ikke helt posisjonen der noen satser stort de siste dagene av vintervinduet.

Bryn er jeg litt mer usikker på da det har kommet bud fra Trabz og Bordeaux, som har blitt avslått. Håper at vi får ha ham ett år til, men med spisser så er det alltid en risiko for at noen slenger 100m på bordet deadline day. Tyrkia sitt vindu stenger vel i midten av feb også.
Hvis vi bevarer stallen inntakt, og I tillegg får inn en midtstopper. Så bør vi være razorsharp til seriestart!

Blir spennende dager til overgangsvinduene stenger nå ja.
Vi har en backup for Mannsverk, og det er Ellingsen. Ingen andre er i nærheten, så mister vi Mannsverk er vi pluteslig et svakere lag. Ellingsen kommer ALDRI til å kunne spille 50 kamper, alt over 15-20 kamper for han tror jeg blir ren bonus. (håper jeg tar feil) Jeg tror Kitolano kan omskoleres til å spille def. midtbane, men det er jo ikke derfor han er kjøpt og det vil ta tid å lære seg posisjon.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tor jan 26, 2023 11:42 am
Kaizen skrev: ons jan 25, 2023 11:09 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons jan 25, 2023 10:45 pm Begynner å føle meg trygg på at Mannsverk blir og det er svært viktig. Noen dager igjen, men defensiv midtbane er ikke helt posisjonen der noen satser stort de siste dagene av vintervinduet.

Bryn er jeg litt mer usikker på da det har kommet bud fra Trabz og Bordeaux, som har blitt avslått. Håper at vi får ha ham ett år til, men med spisser så er det alltid en risiko for at noen slenger 100m på bordet deadline day. Tyrkia sitt vindu stenger vel i midten av feb også.
Hvis vi bevarer stallen inntakt, og I tillegg får inn en midtstopper. Så bør vi være razorsharp til seriestart!

Blir spennende dager til overgangsvinduene stenger nå ja.
Vi har en backup for Mannsverk, og det er Ellingsen. Ingen andre er i nærheten, så mister vi Mannsverk er vi pluteslig et svakere lag. Ellingsen kommer ALDRI til å kunne spille 50 kamper, alt over 15-20 kamper for han tror jeg blir ren bonus. (håper jeg tar feil) Jeg tror Kitolano kan omskoleres til å spille def. midtbane, men det er jo ikke derfor han er kjøpt og det vil ta tid å lære seg posisjon.
Hvilke egenskaper har Kitolano som tilsier at han skal kunne omskoleres til defensiv midtbane?

Men Mannsverk blir ikke solgt nå. Det blir eventuelt i sommer, og problemet med det er at Moldes vindu ikke passer med det internasjonale. Så man må forberede seg på at Mannsverk drar, og da må man ha backup klar. Helst nå, men hvis man ikke får til det så må de bruke mye tid på å finsikte erstattere denne våren.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

PapaSmurf skrev: tor jan 26, 2023 11:49 am
Hmm skrev: tor jan 26, 2023 11:42 am
Kaizen skrev: ons jan 25, 2023 11:09 pm

Hvis vi bevarer stallen inntakt, og I tillegg får inn en midtstopper. Så bør vi være razorsharp til seriestart!

Blir spennende dager til overgangsvinduene stenger nå ja.
Vi har en backup for Mannsverk, og det er Ellingsen. Ingen andre er i nærheten, så mister vi Mannsverk er vi pluteslig et svakere lag. Ellingsen kommer ALDRI til å kunne spille 50 kamper, alt over 15-20 kamper for han tror jeg blir ren bonus. (håper jeg tar feil) Jeg tror Kitolano kan omskoleres til å spille def. midtbane, men det er jo ikke derfor han er kjøpt og det vil ta tid å lære seg posisjon.
Hvilke egenskaper har Kitolano som tilsier at han skal kunne omskoleres til defensiv midtbane?

Men Mannsverk blir ikke solgt nå. Det blir eventuelt i sommer, og problemet med det er at Moldes vindu ikke passer med det internasjonale. Så man må forberede seg på at Mannsverk drar, og da må man ha backup klar. Helst nå, men hvis man ikke får til det så må de bruke mye tid på å finsikte erstattere denne våren.
Enig. Erstatter til Mannsverk bør hentes nå. Fordi, Mannsverk drar, og jeg tror ikke vi kan håpe på å ha han noe lengre enn sommeren om han fortsetter progresjonen fra forrige sesong. Han kommer til å etterlate seg et sort hull på midtbanen på lik linje med Aursnes, og alle vet hvordan det gikk. Vet ikke hvem som kan være aktuelle, men om vi ser innad i Norge, kanskje Christos Zafeiris, Filip Rønningen Jørgensen eller Sander Kartum?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RickGrimes skrev: tor jan 26, 2023 12:27 pm
PapaSmurf skrev: tor jan 26, 2023 11:49 am
Hmm skrev: tor jan 26, 2023 11:42 am

Vi har en backup for Mannsverk, og det er Ellingsen. Ingen andre er i nærheten, så mister vi Mannsverk er vi pluteslig et svakere lag. Ellingsen kommer ALDRI til å kunne spille 50 kamper, alt over 15-20 kamper for han tror jeg blir ren bonus. (håper jeg tar feil) Jeg tror Kitolano kan omskoleres til å spille def. midtbane, men det er jo ikke derfor han er kjøpt og det vil ta tid å lære seg posisjon.
Hvilke egenskaper har Kitolano som tilsier at han skal kunne omskoleres til defensiv midtbane?

Men Mannsverk blir ikke solgt nå. Det blir eventuelt i sommer, og problemet med det er at Moldes vindu ikke passer med det internasjonale. Så man må forberede seg på at Mannsverk drar, og da må man ha backup klar. Helst nå, men hvis man ikke får til det så må de bruke mye tid på å finsikte erstattere denne våren.
Enig. Erstatter til Mannsverk bør hentes nå. Fordi, Mannsverk drar, og jeg tror ikke vi kan håpe på å ha han noe lengre enn sommeren om han fortsetter progresjonen fra forrige sesong. Han kommer til å etterlate seg et sort hull på midtbanen på lik linje med Aursnes, og alle vet hvordan det gikk. Vet ikke hvem som kan være aktuelle, men om vi ser innad i Norge, kanskje Christos Zafeiris, Filip Rønningen Jørgensen eller Sander Kartum?
Zafeiris eller Krygård er åpenbare spillere som kan gå rett inn i rollen, men de er ikke like gode. Jeg ville først gått etter Bell og sett hva som skulle til for å få hentet han. Nye 30 millioner hadde ikke vært noe problem.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Albino skrev: tor jan 26, 2023 10:49 am Ny podcast fra RB-sporten:

https://play.acast.com/s/rb-sporten/vel ... on-berisha
Den kvinnelige deltakeren ødelegger hele greia for meg.
Skal selvsagt være en jovial tone, men et lite snev av substans og kvalitet bør man likevel kunne forvente fra alle som deltar.
Den fnisinga og knisinga gjennom hele programmet drar heller ikke opp helhetsinntrykket.

Hilsen gretten gammel gubbe som står på sitt;)

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: tor jan 26, 2023 11:49 am
Hmm skrev: tor jan 26, 2023 11:42 am
Kaizen skrev: ons jan 25, 2023 11:09 pm

Hvis vi bevarer stallen inntakt, og I tillegg får inn en midtstopper. Så bør vi være razorsharp til seriestart!

Blir spennende dager til overgangsvinduene stenger nå ja.
Vi har en backup for Mannsverk, og det er Ellingsen. Ingen andre er i nærheten, så mister vi Mannsverk er vi pluteslig et svakere lag. Ellingsen kommer ALDRI til å kunne spille 50 kamper, alt over 15-20 kamper for han tror jeg blir ren bonus. (håper jeg tar feil) Jeg tror Kitolano kan omskoleres til å spille def. midtbane, men det er jo ikke derfor han er kjøpt og det vil ta tid å lære seg posisjon.
Hvilke egenskaper har Kitolano som tilsier at han skal kunne omskoleres til defensiv midtbane?

Men Mannsverk blir ikke solgt nå. Det blir eventuelt i sommer, og problemet med det er at Moldes vindu ikke passer med det internasjonale. Så man må forberede seg på at Mannsverk drar, og da må man ha backup klar. Helst nå, men hvis man ikke får til det så må de bruke mye tid på å finsikte erstattere denne våren.
Han er etter mitt syn en over middels smart spiller, og det er den viktigste egenskapen. Han er også kvikk i vendinger og har et godt driv med ball. Han er heller ikke en dårlig duellspiller. Så spørs det om han har egenskapen til å dekke et så stort areal som f.eks Mannsverk og Ellingsen gjør.

Men han er ikke kjøpt som det og jeg vil gjerne se han fremme på banen.

Kanskje Sheriffen kan brukes som en backup på def. midtbane hvis det kniper?


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Stonesy skrev: tor jan 26, 2023 1:09 pm
Albino skrev: tor jan 26, 2023 10:49 am Ny podcast fra RB-sporten:

https://play.acast.com/s/rb-sporten/vel ... on-berisha
Den kvinnelige deltakeren ødelegger hele greia for meg.
Skal selvsagt være en jovial tone, men et lite snev av substans og kvalitet bør man likevel kunne forvente fra alle som deltar.
Den fnisinga og knisinga gjennom hele programmet drar heller ikke opp helhetsinntrykket.

Hilsen gretten gammel gubbe som står på sitt;)
Syns Pernille er OK jeg. Det er ikke alt jeg er enig i og det er ofte jeg føler at hun snakker for en veldig snever gruppe når hun snakker om hva fansens synspunkter er.

Men det er OK at det blir litt lettbeint også.

Hustad har blitt varmere i trøya og mer komfortabel med rollen som podcastmann så han leverer på et høyere nivå nå enn til å begynne med.

Jeg liker når Calle er med. Han fremstår mer som den jevne supporter enn Tornekrattet-Pernille.

Så mener jeg fortsatt at Loe Weldes balansering og nøytrale fremtoning ikke hører hjemme. Det er lov å være sjåvinist.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Blir uten vår nye assistent det da. Etter at han pissa inne i LSK-hallen er de vel ikke så glade i han.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Er nok utestengt på livstid den godeste Mæland.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

PapaSmurf skrev: tor jan 26, 2023 2:01 pm
Stonesy skrev: tor jan 26, 2023 1:09 pm
Albino skrev: tor jan 26, 2023 10:49 am Ny podcast fra RB-sporten:

https://play.acast.com/s/rb-sporten/vel ... on-berisha
Den kvinnelige deltakeren ødelegger hele greia for meg.
Skal selvsagt være en jovial tone, men et lite snev av substans og kvalitet bør man likevel kunne forvente fra alle som deltar.
Den fnisinga og knisinga gjennom hele programmet drar heller ikke opp helhetsinntrykket.

Hilsen gretten gammel gubbe som står på sitt;)
Syns Pernille er OK jeg. Det er ikke alt jeg er enig i og det er ofte jeg føler at hun snakker for en veldig snever gruppe når hun snakker om hva fansens synspunkter er.

Men det er OK at det blir litt lettbeint også.

Hustad har blitt varmere i trøya og mer komfortabel med rollen som podcastmann så han leverer på et høyere nivå nå enn til å begynne med.

Jeg liker når Calle er med. Han fremstår mer som den jevne supporter enn Tornekrattet-Pernille.

Så mener jeg fortsatt at Loe Weldes balansering og nøytrale fremtoning ikke hører hjemme. Det er lov å være sjåvinist.
I konseptet "fjase" PODD så fungerer det, og det er jo noen av dem i dette universet.....
Har likevel oppfattelsen av at RB ikke utgir seg for å være det?
Enten må man bytte ut det som etter mitt skjønn er det svake ledd (har jo i sannhetens navn ingen ting å by på??!?) , eller så man bytte ut Trond Hustad tenker jeg slik at man fjerner det faglige og kunnskapsrike innslaget.
Martin og redaktøren er helt middels og funker i begge settinger:)

Enig med deg angående Calle forøvrig. Flere klasser opp de gangene han er til stede.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Jeg har stort sett stor glede av disse POD kastene. Det er begrenset hva deltagerne har av opplysninger som ikke er kjent fra før, og da må man nødvendigvis ha noe tull og fjas for å fylle ut tida

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»