Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Korgutt »

Hvordan er det å få tilskuere på kamp søndag kveld kl.1915? Jeg vet jo at Molde ikke ønsker sene søndagskamper.

Moist

Legg inn av Moist »

Korgutt skrev: tor jul 06, 2023 4:31 pm Hvordan er det å få tilskuere på kamp søndag kveld kl.1915? Jeg vet jo at Molde ikke ønsker sene søndagskamper.
Knallvær hjelper, men ferie kan slå ut begge veier, er vel nesten 6000 solgte billetter nå

Moist

Legg inn av Moist »

Federin skrev: tor jul 06, 2023 4:25 pm
Moist skrev: tor jul 06, 2023 4:04 pm Er det dette som har kommet ut av tilbakemeldingene om å få flere på kamp for Eikrem?
Takk for mange gode innspill, Sindre. Herlig med engasjementet som kommer frem her. Enig, 7.000 burde være et minimum på en storkamp som dette. Vi gjør en del tiltak, og har blant annet gått "fra dør til dør" i Storgata denne uka i et forsøk på å skape mer MFK-preg i sentrum. Noen har fått, og flere vil få MFK-effekter som flagg, skjerf og drakter. Vi ble møtt med positive holdninger, håper det synes allerede i helga. 🙂 Kampannonsen til MFK-Brann våre burde være godt synlig på mange flater nå, og vi promoterer i tillegg kampen gjennom å legge ut innlegg / innslag med spillere og trenere daglig denne uken. Lørdag skal vi delta på Ørefestivalen i Batnfjord, og vi tar med oss drakter, supportereffekter og gode tilbud på billetter dit. De siste par ukene har vi vært både på Gossen og på Vestnes med spillere. En tur til Harøya måtte dessverre utsettes pga for mye vind og bølger. Enkelte av forslagene som kommer opp i denne tråden krever en del forberedelser. Vi hadde opprinnelig lagt opp til en stor Fanzone nå på søndag, men flere aktører vi er avhengige av kunne ikke stille pga ferieavvikling. Vi satser heller mer på jazzkampen mot Sarpsborg 22. juli og kommer til å ha aktiviteter på Rådhusplassen gjennom jazzuka. Ideelt sett skulle vi gjort mer, men vi må også tilpasse våre tiltak etter ressursene vi har tilgjengelig.
Jeg synes det er bra med alt som kan bidra til mer blæst om klubben. Gledelig at de turnérer med spillerne og er i dialog med huseierne i sentrum. Det jeg savner er litt det som skjer før kamp og i pausen på stadion.

Mens VIPen og sponsorer koser seg på egen restaurant, lounge og fotballpub(!), sitter vi og hører på popmusikk og prøver å få tiden frem til kampstart til å gå.

Vi må kunne forvente moldesupportersanger av ulik valør i stedet for pop. Dessuten burde storskjermene benyttes mer aktivt. Lagoppstillingene er for eksempel offentlig over en time før kamp, og det burde være mulig å la disse rulle over storskjermene. De siste tjue minuttene før kamp kunne det gjerne gått (forhåndsinnspilte) intervjuer med spillere og trenere på storskjermen. Det finnes sikkert både flere og bedre idéer, men produkt inne på stadion savner jeg at det gjøres noe med overfor den gemene hop.
Jeg mener det Eikrem skriver her er å fortsette i samme gater de har gjort i mange år.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Moist skrev: tor jul 06, 2023 4:36 pm
Korgutt skrev: tor jul 06, 2023 4:31 pm Hvordan er det å få tilskuere på kamp søndag kveld kl.1915? Jeg vet jo at Molde ikke ønsker sene søndagskamper.
Knallvær hjelper, men ferie kan slå ut begge veier, er vel nesten 6000 solgte billetter nå
Solgte billetter bryr jeg meg ikke spesielt mye om. Fremmøte er alltid lavere enn solgte billetter.

Moist

Legg inn av Moist »

Korgutt skrev: tor jul 06, 2023 4:39 pm
Solgte billetter bryr jeg meg ikke spesielt mye om. Fremmøte er alltid lavere enn solgte billetter.
Enig, men jeg tar alltid i mot flere solgte billetter uansett

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mange solgte billetter betyr ofte flere som bruker sesongkort også. De går hånd i hånd.

WileE

Legg inn av WileE »

Hvorfor brukes ikke storskjermene før kamp til å sende noen gull-øyeblikk med MFK?
(CL-euforien... cupfinaleskåringer mot RBK... osv)

Det burde være bra underholdning å sende 20 MFK-mål foran hver kamp. Eller er ikke dette interessant?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

WileE skrev: tor jul 06, 2023 4:53 pm Hvorfor brukes ikke storskjermene før kamp til å sende noen gull-øyeblikk med MFK?
(CL-euforien... cupfinaleskåringer mot RBK... osv)

Det burde være bra underholdning å sende 20 MFK-mål foran hver kamp. Eller er ikke dette interessant?
Kiss-cam var noe dritt.

Men slike lookalikes hadde vært gøy


Moist

Legg inn av Moist »

Vent litt jeg skal bare gå til Træffhuset fra Aukra, dette løser jo alle hindringene mine.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Men bor alle supporterne langs rutene til buss 705 og 706?

be2mel

Legg inn av be2mel »

Ingen av disse går på søndager

Federin

Legg inn av Federin »

Tipper det skulle illustrere at det er svært begrenset rundt kamptidspunkt. Jeg tror dessverre at det ikke blir særlig bedre dersom man ser på ruter som går til steder der det ikke er gangavstand til stadion. Jeg tenker da både på bydeler som Djupdalen, Årølia, Nordbyen, og steder som Eidsvåg, Hjelset, Kleive, Midsund, Aukra og Hustadvika.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Ghost skrev: tor jul 06, 2023 11:44 am
Sulfat skrev: tor jul 06, 2023 10:54 am
Federin skrev: tor jul 06, 2023 10:26 am https://www.rbnett.no/sport/i/lVmWy9/lo ... ntry=27801

Drammens Tidene melder at Gulliksen er på vei til Glimt for 30 millioner.
Bassi i går, Gulliksen i dag. Syver kommer også. God klubbdrift.

Var sånn jeg skulle ønsket vi forvaltet pengene, isteden for 50 mill på Berisha/Eriksen.
Vondt å tenke på.
Glimt er i ferd med å lage seg et forsprang på de andre lagene i EL, også oss, nå som kommer til å bli vanskelig å ta igjen. I og med at alle andre sitter og ser på innebærer det også liten risk mtp at investeringene skal lønne seg. Fjoråret var et feilskjær fra Glimts side, som tydeligvis aldri skal gjenta seg. Unge spillere vil nå enten til Glimt eller til utlandet, hvordan vi har latt dette skje i løpet av så kort tid er for meg helt uforståelig - det var vi som var i "pole position" her. Dette minner mer og mer om det Rosenborg holdt på med i gullalderen, kjøpe spillere for å forsterke, men også for å forhindre at andre konkurrenter kjøper de.

Moist

Legg inn av Moist »

Federin skrev: tor jul 06, 2023 7:04 pm Tipper det skulle illustrere at det er svært begrenset rundt kamptidspunkt. Jeg tror dessverre at det ikke blir særlig bedre dersom man ser på ruter som går til steder der det ikke er gangavstand til stadion. Jeg tenker da både på bydeler som Djupdalen, Årølia, Nordbyen, og steder som Eidsvåg, Hjelset, Kleive, Midsund, Aukra og Hustadvika.
Hjelset, Hustadvika er faktisk bedre enn vestover.

TBurk15

Legg inn av TBurk15 »

Nyland?

Federin

Legg inn av Federin »

Moist skrev: tor jul 06, 2023 7:48 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 7:04 pm Tipper det skulle illustrere at det er svært begrenset rundt kamptidspunkt. Jeg tror dessverre at det ikke blir særlig bedre dersom man ser på ruter som går til steder der det ikke er gangavstand til stadion. Jeg tenker da både på bydeler som Djupdalen, Årølia, Nordbyen, og steder som Eidsvåg, Hjelset, Kleive, Midsund, Aukra og Hustadvika.
Hjelset, Hustadvika er faktisk bedre enn vestover.
Og det gjetter jeg på at sier en del om busstilbudet vestover.

Moist

Legg inn av Moist »

Federin skrev: tor jul 06, 2023 7:57 pm
Moist skrev: tor jul 06, 2023 7:48 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 7:04 pm Tipper det skulle illustrere at det er svært begrenset rundt kamptidspunkt. Jeg tror dessverre at det ikke blir særlig bedre dersom man ser på ruter som går til steder der det ikke er gangavstand til stadion. Jeg tenker da både på bydeler som Djupdalen, Årølia, Nordbyen, og steder som Eidsvåg, Hjelset, Kleive, Midsund, Aukra og Hustadvika.
Hjelset, Hustadvika er faktisk bedre enn vestover.
Og det gjetter jeg på at sier en del om busstilbudet vestover.
Jepp, jeg får dra hjem i pausa på søndag

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TBurk15 skrev: tor jul 06, 2023 7:52 pmNyland?
Ifølge Arilas ja. Men vi får vente og se hva som skjer.

Federin

Legg inn av Federin »

Moist skrev: tor jul 06, 2023 8:05 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 7:57 pm
Moist skrev: tor jul 06, 2023 7:48 pm

Hjelset, Hustadvika er faktisk bedre enn vestover.
Og det gjetter jeg på at sier en del om busstilbudet vestover.
Jepp, jeg får dra hjem i pausa på søndag
Må da være noen andre som skal vestover hjem fra kamp. Kanskje det også er noe klubben burde sett på: å tilrettelegge (og kanskje belønne) en form for samkjøringsopplegg. Flere kommer seg på kamp og det er bra for miljøet.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

"TV 2 vet nemlig at det har vært dialog mellom Håskjold Nylands representanter og Club Brugge, der Ronny Deila er fersk trener, i det siste.
Deila må plutselig på keeperjakt ettersom andrekeeper Joe Bursik pådro seg en langtidsskade nylig. Det ble kjent tirsdag."

Vikar for 2.keeperen, det ville jo være en veldig typisk Nyland-overgang.

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15876167/

Moist

Legg inn av Moist »

Federin skrev: tor jul 06, 2023 8:09 pm
Moist skrev: tor jul 06, 2023 8:05 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 7:57 pm

Og det gjetter jeg på at sier en del om busstilbudet vestover.
Jepp, jeg får dra hjem i pausa på søndag
Må da være noen andre som skal vestover hjem fra kamp. Kanskje det også er noe klubben burde sett på: å tilrettelegge (og kanskje belønne) en form for samkjøringsopplegg. Flere kommer seg på kamp og det er bra for miljøet.
Jeg ordner meg alltid, det var mest sarkastisk ment.

Federin

Legg inn av Federin »

Moist skrev: tor jul 06, 2023 8:19 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 8:09 pm
Moist skrev: tor jul 06, 2023 8:05 pm

Jepp, jeg får dra hjem i pausa på søndag
Må da være noen andre som skal vestover hjem fra kamp. Kanskje det også er noe klubben burde sett på: å tilrettelegge (og kanskje belønne) en form for samkjøringsopplegg. Flere kommer seg på kamp og det er bra for miljøet.
Jeg ordner meg alltid, det var mest sarkastisk ment.
Joda. Men dette er sikkert en problemstilling for noen.

Moist

Legg inn av Moist »

Federin skrev: tor jul 06, 2023 8:26 pm
Moist skrev: tor jul 06, 2023 8:19 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 8:09 pm

Må da være noen andre som skal vestover hjem fra kamp. Kanskje det også er noe klubben burde sett på: å tilrettelegge (og kanskje belønne) en form for samkjøringsopplegg. Flere kommer seg på kamp og det er bra for miljøet.
Jeg ordner meg alltid, det var mest sarkastisk ment.
Joda. Men dette er sikkert en problemstilling for noen.
Jeg tror de aller fleste klarer å møte opp på kamp, men for de aller fleste i min omgangskrets her ute så blir det nedprioritert etter alt annet som jobb/familie/barn. MFK sin jobb er å gjøre det så lett som mulig å komme på kamp at man nesten ikke kan si nei.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Sulfat skrev: tor jul 06, 2023 8:16 pm "TV 2 vet nemlig at det har vært dialog mellom Håskjold Nylands representanter og Club Brugge, der Ronny Deila er fersk trener, i det siste.
Deila må plutselig på keeperjakt ettersom andrekeeper Joe Bursik pådro seg en langtidsskade nylig. Det ble kjent tirsdag."

Vikar for 2.keeperen, det ville jo være en veldig typisk Nyland-overgang.

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15876167/
Fyren lever jo i grunn et drømmeliv. Tjener flere millioner i året for å overvære et par fotballkamper i uka. Jeg betaler hundrevis av kroner i mnd for å gjøre det samme.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Federin skrev: tor jul 06, 2023 4:25 pm ... hører på popmusikk ...
I Bodø spilte de AC/DC før kampen. Der har Molde noe å lære.

Kamerat

Legg inn av Kamerat »

HarryH skrev: tor jul 06, 2023 9:00 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 4:25 pm ... hører på popmusikk ...
I Bodø spilte de AC/DC før kampen. Der har Molde noe å lære.
AC-DC

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Føler meg ganske sikker på at Nyland kommer. Totalpakken er bedre i Molde.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kamerat skrev: tor jul 06, 2023 9:19 pm
HarryH skrev: tor jul 06, 2023 9:00 pm
Federin skrev: tor jul 06, 2023 4:25 pm ... hører på popmusikk ...
I Bodø spilte de AC/DC før kampen. Der har Molde noe å lære.
AC-DC
At det var?

Kamerat

Legg inn av Kamerat »

HarryH skrev: tor jul 06, 2023 9:36 pm
Kamerat skrev: tor jul 06, 2023 9:19 pm
HarryH skrev: tor jul 06, 2023 9:00 pm

I Bodø spilte de AC/DC før kampen. Der har Molde noe å lære.
AC-DC
At det var?
Leave you to ponder...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»