Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 12:37 pm
Kaizen skrev: lør jan 28, 2023 12:17 pm Spent på å se om Martin Tornes Kjørsvik kan gi Molde en aldri så liten kilevink idag. Etter min mening burde han vært den tredje spissen i stallen til Molde. Ikke ofte jeg stiller spørsmål ved Erling Moe, men akkurat her må det stilles et lite spørsmålstegn. Gutten bøttet jo inn mål ifjor, og var banens beste i juniorfinalen.

Kult hvis vi får se Berisha allerede idag.
Eliteserielagene som ligger lavt på tabellen og som har lite penger henter av og til de som scorer abnormt med mål i 3. div. Det er sjeldent en suksess. Var lettere før i tiden enn nå.

Kjørsvik scoret ikke abnormt med mål. 20 eller flere mål i 3. divisjon var det mange som scora i fjor. Så for meg er dette samme diskusjon som dukker opp med jevne mellomrom. De av oss som har vært med en stund husker ropene etter Johan Nås og så var det enda en frening, (het han Kenneth mon tro) som bøtta inn mål i 2. divisjon. Men de slo aldri til på høyere nivå.

Samme med Sivert Gussiås. Han hadde vært en gigant i 3. divisjon, men i Eliteserien er han kun en squadplayer for svakere lag.

Det vil ikke bevise noe som helst om Kjørsvik scorer et mål i en januartreningskamp.

Han var jo i Danmark og prøvespilte på nivå 3 i vinter uten at det ble noe.

Vi må innse at nåløyet for å komme inn i A-stallen til Molde FK er trangt. Da er det fantastisk at vi har Træff der som kan plukke opp de beste av de som ikke når helt opp. Og så er det opp til spillerne å utvikle seg og vise MFK at de har det som skal til.
Du tenker muligens på Kenneth Kvalheim som bøtta inn mål for Notodden blant annet?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 12:37 pm
Kaizen skrev: lør jan 28, 2023 12:17 pm Spent på å se om Martin Tornes Kjørsvik kan gi Molde en aldri så liten kilevink idag. Etter min mening burde han vært den tredje spissen i stallen til Molde. Ikke ofte jeg stiller spørsmål ved Erling Moe, men akkurat her må det stilles et lite spørsmålstegn. Gutten bøttet jo inn mål ifjor, og var banens beste i juniorfinalen.

Kult hvis vi får se Berisha allerede idag.
Eliteserielagene som ligger lavt på tabellen og som har lite penger henter av og til de som scorer abnormt med mål i 3. div. Det er sjeldent en suksess. Var lettere før i tiden enn nå.

Kjørsvik scoret ikke abnormt med mål. 20 eller flere mål i 3. divisjon var det mange som scora i fjor. Så for meg er dette samme diskusjon som dukker opp med jevne mellomrom. De av oss som har vært med en stund husker ropene etter Johan Nås og så var det enda en frening, (het han Kenneth mon tro) som bøtta inn mål i 2. divisjon. Men de slo aldri til på høyere nivå.

Samme med Sivert Gussiås. Han hadde vært en gigant i 3. divisjon, men i Eliteserien er han kun en squadplayer for svakere lag.

Det vil ikke bevise noe som helst om Kjørsvik scorer et mål i en januartreningskamp.

Han var jo i Danmark og prøvespilte på nivå 3 i vinter uten at det ble noe.

Vi må innse at nåløyet for å komme inn i A-stallen til Molde FK er trangt. Da er det fantastisk at vi har Træff der som kan plukke opp de beste av de som ikke når helt opp. Og så er det opp til spillerne å utvikle seg og vise MFK at de har det som skal til.
Ja nåløyet skal være trangt. Enig i det Papa.
Men som sagt likte jeg det jeg så av han i juniorfinalen. En iskald avslutter, med stort potensiale. Fortsatt en del fysikk som mangler. Jeg sier ikke at Molde nødvendigvis skulle benyttet han i eliteserien nå, men jeg mener de burde tatt han under sin plattform videre og f.eks lånt han ut for videre utvikling. I så måte kunne et nærmere samarbeid med Træff også vært en ide.
Ja alle talent slår ikke til, men når du er banens beste hos Norgesmesteren i juniorklassen, så synes jeg at han fortjener mer oppfølging enn det Molde har gitt han i 2023:-)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 12:48 pm
PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 12:37 pm
Kaizen skrev: lør jan 28, 2023 12:17 pm Spent på å se om Martin Tornes Kjørsvik kan gi Molde en aldri så liten kilevink idag. Etter min mening burde han vært den tredje spissen i stallen til Molde. Ikke ofte jeg stiller spørsmål ved Erling Moe, men akkurat her må det stilles et lite spørsmålstegn. Gutten bøttet jo inn mål ifjor, og var banens beste i juniorfinalen.

Kult hvis vi får se Berisha allerede idag.
Eliteserielagene som ligger lavt på tabellen og som har lite penger henter av og til de som scorer abnormt med mål i 3. div. Det er sjeldent en suksess. Var lettere før i tiden enn nå.

Kjørsvik scoret ikke abnormt med mål. 20 eller flere mål i 3. divisjon var det mange som scora i fjor. Så for meg er dette samme diskusjon som dukker opp med jevne mellomrom. De av oss som har vært med en stund husker ropene etter Johan Nås og så var det enda en frening, (het han Kenneth mon tro) som bøtta inn mål i 2. divisjon. Men de slo aldri til på høyere nivå.

Samme med Sivert Gussiås. Han hadde vært en gigant i 3. divisjon, men i Eliteserien er han kun en squadplayer for svakere lag.

Det vil ikke bevise noe som helst om Kjørsvik scorer et mål i en januartreningskamp.

Han var jo i Danmark og prøvespilte på nivå 3 i vinter uten at det ble noe.

Vi må innse at nåløyet for å komme inn i A-stallen til Molde FK er trangt. Da er det fantastisk at vi har Træff der som kan plukke opp de beste av de som ikke når helt opp. Og så er det opp til spillerne å utvikle seg og vise MFK at de har det som skal til.
Du tenker muligens på Kenneth Kvalheim som bøtta inn mål for Notodden blant annet?
Takk!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg frykter at Berisha sliter med balltempo og fart på trening, men forhåpentligvis kommer han inn i det etter hvert. Mangler i alle fall ikke vilje og pågangsmot.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: lør jan 28, 2023 12:52 pm
PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 12:37 pm
Kaizen skrev: lør jan 28, 2023 12:17 pm Spent på å se om Martin Tornes Kjørsvik kan gi Molde en aldri så liten kilevink idag. Etter min mening burde han vært den tredje spissen i stallen til Molde. Ikke ofte jeg stiller spørsmål ved Erling Moe, men akkurat her må det stilles et lite spørsmålstegn. Gutten bøttet jo inn mål ifjor, og var banens beste i juniorfinalen.

Kult hvis vi får se Berisha allerede idag.
Eliteserielagene som ligger lavt på tabellen og som har lite penger henter av og til de som scorer abnormt med mål i 3. div. Det er sjeldent en suksess. Var lettere før i tiden enn nå.

Kjørsvik scoret ikke abnormt med mål. 20 eller flere mål i 3. divisjon var det mange som scora i fjor. Så for meg er dette samme diskusjon som dukker opp med jevne mellomrom. De av oss som har vært med en stund husker ropene etter Johan Nås og så var det enda en frening, (het han Kenneth mon tro) som bøtta inn mål i 2. divisjon. Men de slo aldri til på høyere nivå.

Samme med Sivert Gussiås. Han hadde vært en gigant i 3. divisjon, men i Eliteserien er han kun en squadplayer for svakere lag.

Det vil ikke bevise noe som helst om Kjørsvik scorer et mål i en januartreningskamp.

Han var jo i Danmark og prøvespilte på nivå 3 i vinter uten at det ble noe.

Vi må innse at nåløyet for å komme inn i A-stallen til Molde FK er trangt. Da er det fantastisk at vi har Træff der som kan plukke opp de beste av de som ikke når helt opp. Og så er det opp til spillerne å utvikle seg og vise MFK at de har det som skal til.
Ja nåløyet skal være trangt. Enig i det Papa.
Men som sagt likte jeg det jeg så av han i juniorfinalen. En iskald avslutter, med stort potensiale. Fortsatt en del fysikk som mangler. Jeg sier ikke at Molde nødvendigvis skulle benyttet han i eliteserien nå, men jeg mener de burde tatt han under sin plattform videre og f.eks lånt han ut for videre utvikling. I så måte kunne et nærmere samarbeid med Træff også vært en ide.
Ja alle talent slår ikke til, men når du er banens beste hos Norgesmesteren i juniorklassen, så synes jeg at han fortjener mer oppfølging enn det Molde har gitt han i 2023:-)
Kanskje. Men jeg tipper at gutten følte en sesong til i 3. div var feil og at 2. div var det naturlige steget. Det hadde vært usannsynlig med spilletid i Eliteserien.

Han har en målteft jeg liker, og jeg håper han utvikler seg og kommer til Molde senere en gang.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Dagens startoppstilling.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Kjekt å se at Molde igjen gir Børset spilletid. Han er en av mange trønderske talenter. En er i Leeds, Valencia, Midtjylland, to i Glimt og to i VIF. 6 i Rosenborg. Nå nevner jeg de som er høyere på ranking lista enn Børset over talenter mellom 16-19 år.
Topp 4
1. Sverre Nypan, Rosenborg
2. Leo Hjelde, Leeds
3. Odin Holm, VIF
4. Marius Broholm, Rosenborg

heltos

Legg inn av heltos »

Hvordan går det med Hjelde i Leeds? Mener å huske han fikk noen korte innhopp sist sesong, men ikke noe i denne sesongen?
Er vel i en alder han bør få mer spilletid, blir det utleie eller salg?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

heltos skrev: lør jan 28, 2023 1:45 pm Hvordan går det med Hjelde i Leeds? Mener å huske han fikk noen korte innhopp sist sesong, men ikke noe i denne sesongen?
Er vel i en alder han bør få mer spilletid, blir det utleie eller salg?
Han er allerede på utlån til Rotherham i Championship.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Berisha har vært helt usynlig i denne førsteomgangen.

hoemb

Legg inn av hoemb »

HarryH skrev: lør jan 28, 2023 2:33 pm Berisha har vært helt usynlig i denne førsteomgangen.
Flopp!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Klassisk januartreningskamp. Sirupstempo og rufsete ballfølelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Og der ser vi hvorfor Børset ikke sees på som en man kan bruke i serien. Han er alt for uvøren. Skikkelig hot head.

Han må temmes.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 3:03 pm Og der ser vi hvorfor Børset ikke sees på som en man kan bruke i serien. Han er alt for uvøren. Skikkelig hot head.

Han må temmes.
Vil si han var litt uheldig i den situasjonen. Han blir jo dyttet av Kristengård inn i den andre angriperen..

Men ja, han bør lånes ut til en Obosklubb før han er moden nok til å gå inn og prege dette MFK laget.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Havrebukken skrev: lør jan 28, 2023 3:08 pm
PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 3:03 pm Og der ser vi hvorfor Børset ikke sees på som en man kan bruke i serien. Han er alt for uvøren. Skikkelig hot head.

Han må temmes.
Vil si han var litt uheldig i den situasjonen. Han blir jo dyttet av Kristengård inn i den andre angriperen..

Men ja, han bør lånes ut til en Obosklubb før han er moden nok til å gå inn og prege dette MFK laget.
Etter fjorårets råkjør på våre midtstoppere, må det da være en no-brainer for Moe at vi henter inn en ny etablert midtstopper i stallen. Børset bør få mer erfaring ved et utlån ja.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Selv om dette er en treningskamp i januar er dette en helt absurd oppvisning i svake avslutninger. Jeg tror det er tosifret antall upressa sleivskudd.

Edit: Der scorer vi på et sleivskudd 😆

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Noen som har adressa til Træffs klubbhus? Den taklinga fra Træffmidtstopperen på Berisha fortjener muligens en blomsterkvast :D

Lol, så bommer Eriksen på det som faktisk er en sjanse. Enorm spiller.....

edit: Eriksen skada, god bedring
Sist redigert av Borealis88 den lør jan 28, 2023 3:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Veton Berisha ser jo rimelig fantastisk ut for dette Moldelaget. Var han som kjempet igjennom det som burde blitt 2-1. Eriksen er også enorm, til tross for bommen :lol:
Sist redigert av JauKaninen den lør jan 28, 2023 3:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 3:03 pm Og der ser vi hvorfor Børset ikke sees på som en man kan bruke i serien. Han er alt for uvøren. Skikkelig hot head.

Han må temmes.
Greide han å få rødt kort i en treningskamp? Hvor ofte skjer nå det.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Grødem! :D

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Synd for Ham-Kam at de slipper inn to lattelige mål, men tror de kan kjempe om seriegull 2023 når man har sett denne kampen mot Molde.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Wolff Eikrem knuser Træff-forsvaret i lufta.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm
PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 3:03 pm Og der ser vi hvorfor Børset ikke sees på som en man kan bruke i serien. Han er alt for uvøren. Skikkelig hot head.

Han må temmes.
Greide han å få rødt kort i en treningskamp? Hvor ofte skjer nå det.
Var umulig å ikke gi rødt. Stanser en man som er helt alene gjennom.

Men sett flere som sier at han ble dytta inn i motspiller. Det så ikke jeg.

Men jeg hater treningskamper mot svakere lokale lag. Det betyr så mye mer for disse lagene enn MFK og de hadde en 3-4 grisetacklinger som er totalt unødvendige i en ubetydelig kamp. Er så fort gjort å få en skade i rustne kropper.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Pre-season i Norge må være verdens lengste.
Idag er det 5 grader i London, og 5 grader i Molde. I det ene landet er den mest selvfølgelig ting i verden og spille fotball, i det andre landet spiller vi fotball også, men da som meningsløse treningskamper.
Seriestart er fortsatt så langt unna at Moldespillerne må holde igjen formen for å ikke fyre for kråka. Det handler om å rusle seg i form, for i England er vel Pre-season 4 uker. Og det er ennå lenge til vi kommer dit.

Så ikke ta for tungt på det om Molde ser ut som de går på sparebluss og er en skygge av seg selv. For det er faktisk slik det bør være på nåværende tidspunkt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hvis man skal prøve å trekke fram noe positivt med den forholdsvis lange pausen mellom norske sesonger, så er det jo at det gir spillerne en mulighet for å bygge en sterk fysikk. Når serien starter blir det mer utfordrende å forbedre fysisk kapasitet.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hvorfor spilte ikke Brynhildsen? Litt småskeptisk på slutten av overgangsvinduet

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Heia Træff! La inn en ekstra Lotto-kupong til Grasrot-klubben min etter kampen.

Champis

Legg inn av Champis »

Folk_flesk skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm
PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 3:03 pm Og der ser vi hvorfor Børset ikke sees på som en man kan bruke i serien. Han er alt for uvøren. Skikkelig hot head.

Han må temmes.
Greide han å få rødt kort i en treningskamp? Hvor ofte skjer nå det.

Det er ikke så mye vanskeligere enn i en vanlig kamp.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Andreas Eikrem Myklebust var god som sentral midtbane i andre omgang. Hvor var Bakke?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: lør jan 28, 2023 5:30 pm Andreas Eikrem Myklebust var god som sentral midtbane i andre omgang. Hvor var Bakke?
Syns du det? Gutten er 17 år og et kjempetalent, og man skal være forsiktig med å klage på unge gutter, men dette var det svakeste jeg har sett av han. Tre grove upressa balltap som førte til store Træff-sjanser er ikke greit.

Men dette lærer han nok mye av.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»