Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
HarryH

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av HarryH »

Da blir det trolig tre Molde-spillere i PL neste år også. Positivt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

HarryH skrev: lør mai 27, 2023 9:15 pm Da blir det trolig tre Molde-spillere i PL neste år også. Positivt.
Håper Datro får seg et utlån på lavere nivå.

Det ble opprykk til PL*, seriemesterskap i Portugal og Player of the year i PL på tre forskjellige ex-moldespillere i dag. Ikke dårlig.

*Han eies av Nottingham, så ikke sikkert han blir med Luton opp.

Albino

Legg inn av Albino »

Aurs portugisisk mester med Benfica. Vi gratulerer!

heltos

Legg inn av heltos »

Albino skrev: lør mai 27, 2023 9:39 pm Aurs portugisisk mester med Benfica. Vi gratulerer!
Stort! Gratulere.
Vil det dryppe på molde FK om Aurs skulle bli solgt videre igjen?

Albino

Legg inn av Albino »

heltos skrev: søn mai 28, 2023 6:44 am
Albino skrev: lør mai 27, 2023 9:39 pm Aurs portugisisk mester med Benfica. Vi gratulerer!
Stort! Gratulere.
Vil det dryppe på molde FK om Aurs skulle bli solgt videre igjen?
Tror ikke det blir rare greiene etter overgangen fra Nederland til Portugal. Mest cred, og det kan ikke måles i kroner og øre.

Federin

Legg inn av Federin »

Bump!

Klubbtråden vår ligger på 2. side. Slik ksn vi ikke ha det!

Spent på dagens kamp. Tar ingenting for gitt lenger. Vær som nok ikke inspirerer hverken spillere eller publikum, men spillerne bør være mer enn motivert nok uansett.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Det er 8gr og regn altså men meget glissent på Aker i dag. Teller 5stk på den ene kortsiden?

Kaffe

Legg inn av Kaffe »

Jeg tror nok kombinasjonen av en skuffende sesong og været var grunn nok for mange.

Dessverre

Visa

Legg inn av Visa »

Været er nok ikke den primære grunnen

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Herlig med Sinyan tilbake, internasjonalt snitt på fysikk og tempo.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 7:56 pm Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp
Dette er ikke en kamp som friskmelder noen. Men det lyste spilleglede og intensitet av alle. Og Berisha som spiss…. For en ressurs det er.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Observerer at Berisha venter med sitt mål til neste runde i Stavanger også. Han putter der 100% 🤫

heltos

Legg inn av heltos »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 7:58 pm
Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 7:56 pm Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp
Dette er ikke en kamp som friskmelder noen. Men det lyste spilleglede og intensitet av alle. Og Berisha som spiss…. For en ressurs det er.
Og håper vi aldri ser han satt ned på midtbane igjen! Er jo der fremme han hører hjemme som vi fikk bekreftet i dag.
Jævlig frustrerende den utprøvingen og testing av diverse varianter av Moe kan allerede ha spolert gullet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

@SuperGunners10 Idag ble det vel klart at FC København blir danskenes representant i CL-kvaliken. Håpet til Molde for seeding i 3.kvalikrunde ligger vel nå i at noen med bedre ranking enn oss ryker ut i den første kvalifiseringsrunden slik at de ikke er med i trekningen til tredje runde?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: man mai 29, 2023 8:19 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 7:58 pm
Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 7:56 pm Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp
Dette er ikke en kamp som friskmelder noen. Men det lyste spilleglede og intensitet av alle. Og Berisha som spiss…. For en ressurs det er.
Og håper vi aldri ser han satt ned på midtbane igjen! Er jo der fremme han hører hjemme som vi fikk bekreftet i dag.
Jævlig frustrerende den utprøvingen og testing av diverse varianter av Moe kan allerede ha spolert gullet.
Fantastisk kamp av Veton. Snakk om å rive Sandefjord i filler. Stadige gjenvinninger, strålende pasningsspill og gir ikke motstander et sekund fred.

Dette var det jeg visste vi kjøpte og dette er det vi burde ha fått sett tidligere. Men Erling ville det annerledes.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Har vært på reisefot og ikke sett kampen.
Spilte vi 3-5-2 som i fjor, med Berisha på topp og var gode? Hvem skulle trodd det…??

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nishy skrev: man mai 29, 2023 8:33 pm Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!
Han er en uselvisk spiller som gjør en enorm innsats.

Og jeg har blitt litt harselert med her inne fordi jeg har sagt at hans styrke ikke først å fremst er å score mål, men å rive forsvarsspillet til motstander i filler og å skape rom og muligheter for andre. Men i dag viste han med all tydelighet hvorfor jeg har påstått nettopp dette.

Så får de som forlanger minst 20 mål av en spiss som koster 30 mill gjerne gjøre det, men jeg tviler på at det kommer så mye sarkasme i kveld.

Moist

Legg inn av Moist »

andzyyyy skrev: man mai 29, 2023 6:52 pm Det er 8gr og regn altså men meget glissent på Aker i dag. Teller 5stk på den ene kortsiden?
Bortetribuna du ser på der altså

Hmm

Legg inn av Hmm »

Et steg i riktig retning!

Men, når Haugen og Linnes er på banen samtidig henger vi bedre sammen som lag, enn uten disse to.
Og når Sheriffen viser sjefstakter så får vi plutselig full kontroll.

Men motstanden er svak, og de ønsker å spille ball. Det siste kan være et dumt valg mot MFK. (det beste er å forsvare seg lavt)

Godt å se Ola score et ordentlig mål. Greit nok å få hjelp på den første, den trengte han! 😅

Edit: og jeg blir ikke klok på Grødem. I dag gjør han mye bra, men likevel er noe skikkelig lavmål. Men rolig foran mål, det er han :)

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Mannsverk erstatteren er i HamKam: Kobe Hernandez-Foster

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Tror Owusu i Odd er et bedre valg.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

heltos skrev: man mai 29, 2023 8:19 pm Og håper vi aldri ser han satt ned på midtbane igjen! Er jo der fremme han hører hjemme som vi fikk bekreftet i dag.
Jævlig frustrerende den utprøvingen og testing av diverse varianter av Moe kan allerede ha spolert gullet.
Vanvittig frustrerende å bruke 30 mill på en spiss, påstå at man har ønsket han i flere år og så bruke han i feil posisjon. Alle tropper trenger folk som kan brukes i flere posisjoner, men jeg vil alltid være tilhenger av å bruke spillere der de er best. Like frustrerende er det at man har rotet bort alle muligheter for gull allerede. Får i hvert fall håpe for norsk fotball sin del at Molde ikke vinner ligaen denne sesongen. Kan ikke være så dårlig i nesten 1/3 av sesongen og likevel ta gull, da snakker vi om en liga uten topplag. Glimt tar dette enkelt vil jeg tro.

Men begynner vi endelig å finne form og fasong så kan det likevel bli en veldig morsom sesong med CL :D

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 9:08 pm Mannsverk erstatteren er i HamKam: Kobe Hernandez-Foster
Blir overrasket om vi ikke gjør et forsøk på å hente Johan Hove, nå som han har rykket ned i Nederland.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 8:39 pm
Nishy skrev: man mai 29, 2023 8:33 pm Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!
Han er en uselvisk spiller som gjør en enorm innsats.

Og jeg har blitt litt harselert med her inne fordi jeg har sagt at hans styrke ikke først å fremst er å score mål, men å rive forsvarsspillet til motstander i filler og å skape rom og muligheter for andre. Men i dag viste han med all tydelighet hvorfor jeg har påstått nettopp dette.

Så får de som forlanger minst 20 mål av en spiss som koster 30 mill gjerne gjøre det, men jeg tviler på at det kommer så mye sarkasme i kveld.
Det har vært endel rare meldinger om Berisha, fra begge sider. Å forvente 20 mål eller mer av en 29-åring som kun en sesong tidligere har klart å score over 20 mål i ligaen - kun fordi han er svindyr - det blir for dumt.

Men samtidig så må han selvfølgelig bidra med mål han også, om han fortsetter å spille spiss vel og merke. Vi kan ikke hente en spiss til den summen som ikke har mål i seg, det ville vært helt krise. Han må putte når han får muligheten, og det tror jeg han vil gjøre også så lenge Moe slutter med tullet sitt og spiller han der han er best. Han har vist tidligere at han kan score masse mål når han trives og brukes riktig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mr.anderson skrev: man mai 29, 2023 11:57 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 8:39 pm
Nishy skrev: man mai 29, 2023 8:33 pm Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!
Han er en uselvisk spiller som gjør en enorm innsats.

Og jeg har blitt litt harselert med her inne fordi jeg har sagt at hans styrke ikke først å fremst er å score mål, men å rive forsvarsspillet til motstander i filler og å skape rom og muligheter for andre. Men i dag viste han med all tydelighet hvorfor jeg har påstått nettopp dette.

Så får de som forlanger minst 20 mål av en spiss som koster 30 mill gjerne gjøre det, men jeg tviler på at det kommer så mye sarkasme i kveld.
Det har vært endel rare meldinger om Berisha, fra begge sider. Å forvente 20 mål eller mer av en 29-åring som kun en sesong tidligere har klart å score over 20 mål i ligaen - kun fordi han er svindyr - det blir for dumt.

Men samtidig så må han selvfølgelig bidra med mål han også, om han fortsetter å spille spiss vel og merke. Vi kan ikke hente en spiss til den summen som ikke har mål i seg, det ville vært helt krise. Han må putte når han får muligheten, og det tror jeg han vil gjøre også så lenge Moe slutter med tullet sitt og spiller han der han er best. Han har vist tidligere at han kan score masse mål når han trives og brukes riktig.
Berisha kommer selvsagt til å score mål som spiss. Men Molde har en spillestil som gjør at målene kommer fra mange hold. Så mitt poeng var at Berisha ikke ble hentet som en goalgetter. Det er han ikke.

Men han er derimot en som terroriserer motstandernes forsvar i nitti minutter. Noe som er med på å skape sjanser for han selv og andre. Han er involvert i alle målene i dag, men scorer ikke. Og det er slik jeg ser for meg at det ofte kommer til å bli. Berisha vinner tilbake ballen høyt, presser forsvarsspillerne til å gjøre feil og han tøyer, strekker og drar i forsvarsleddet til motstanderne slik at det blir store hull. En helt fantastisk spiller å ha som medspiller. Man hører det på lagkameratene og.
De kan ikke få rost han nok.

Det var et par ganger i dag at Sandefjords forsvar ikke visste hvor de skulle gjøre av ballen. Slik er det man skal presse. Helt nydelig å se på.

WileE

Legg inn av WileE »

Vi er nok ikke friskmeldt på grunn av flott oppvisning mot et lag som ikke henger sammen, men det var iallfall pause i krisa :)

Men, en ekstra bonus med kampen i går er jo at det ikke vart et eneste gult kort på oss. Vanligvis har det vært mye ettersleng på en del treigoster, som igjen har ført til karanterer utover høsten når det drar seg til.

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Kampen mot Viking blir en virkelig test. Var gårsdagens kamp bare et blaff, eller er vi på riktig vei igjen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Sulfat skrev: man mai 29, 2023 11:52 pm
Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 9:08 pm Mannsverk erstatteren er i HamKam: Kobe Hernandez-Foster
Blir overrasket om vi ikke gjør et forsøk på å hente Johan Hove, nå som han har rykket ned i Nederland.
Begge midtbanespillere med samme dialekt, men er ikke Hove mer offensiv?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»