Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av bønna1/2 »

CAS-høring 15 juni.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Du kunne vel ta deg tid til å vente på en link?
https://www.vg.no/sport/fotball/i/gEjlb ... faatt-dato

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt skrev: tir mai 30, 2023 2:16 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Du kunne vel ta deg tid til å vente på en link?
https://www.vg.no/sport/fotball/i/gEjlb ... faatt-dato
Ja, glemte det i farten. Gammal mann :?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Like spennende som den berømte veggen med maling det der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Har MFK gjort noe galt her så bør de straffes. Men jeg har forsøkt å lese meg opp på dette og det er jo fryktelig merkelige greier. Spilleren nekter for å ha kontrakt med klubben, moren nekter for at han har signert for dem, det ivorianske forbundet ga MFK klarsignal.

Molde betalte utdanningskompensasjon som avtalt.

Den som bør svette mest her er jo Atta Aneke. For han er jo den som har utført svindelen og som har lurt begge klubbene om den afrikanske klubben har rett.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

nottimagiche skrev: tir mai 30, 2023 2:21 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Like spennende som den berømte veggen med maling det der.
Tja. Nå gjenstår det vel å se hvor spennende veggen er underveis, og ikke minst til slutt?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:30 pm
nottimagiche skrev: tir mai 30, 2023 2:21 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Like spennende som den berømte veggen med maling det der.
Tja. Nå gjenstår det vel å se hvor spennende veggen er underveis, og ikke minst til slutt?
Rottene håper vel på noe å gnafse på ja.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Flisespikking eller har han et poeng?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tir mai 30, 2023 3:43 pm Flisespikking eller har han et poeng?
Røkkeløkka plager meg ikke. Det er et helt naturlig kallenavn gitt historien.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Kaller det stortsett Røkkeløkka selv jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

Molde, Brann og Glimt tar pallplassene. Rekkefølgen er fortsatt uviss.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Trur på sølv til Molde om de storhandler til kommende vindu. Brann skal få merke kampkjøret om de kommer med i Conference.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ja, jeg tror at Brann etter hvert bryter sammen og tilstår, slik Lillestrøm gjorde i fjor. Enig i at sølvet er innen rekkevidde.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: tir mai 30, 2023 11:26 pm Ja, jeg tror at Brann etter hvert bryter sammen og tilstår, slik Lillestrøm gjorde i fjor. Enig i at sølvet er innen rekkevidde.
Spiller vi samme taktikk som i fjor blir det sølv.

Minst.

De siste 21 kampene i fjor slo vi Glimt med 12 poeng. ;)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 12:07 am
HarryH skrev: tir mai 30, 2023 11:26 pm Ja, jeg tror at Brann etter hvert bryter sammen og tilstår, slik Lillestrøm gjorde i fjor. Enig i at sølvet er innen rekkevidde.
Spiller vi samme taktikk som i fjor blir det sølv.

Minst.

De siste 21 kampene i fjor slo vi Glimt med 12 poeng. ;)
Men dette forutsetter at kun 2 av troikaen Berisha/Brynhildsen/Eikrem er det plass til i startoppstillingen.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 12:07 am
HarryH skrev: tir mai 30, 2023 11:26 pm Ja, jeg tror at Brann etter hvert bryter sammen og tilstår, slik Lillestrøm gjorde i fjor. Enig i at sølvet er innen rekkevidde.
Spiller vi samme taktikk som i fjor blir det sølv.

Minst.

De siste 21 kampene i fjor slo vi Glimt med 12 poeng. ;)
Det er den rette ånd!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: ons mai 31, 2023 12:18 am
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 12:07 am
HarryH skrev: tir mai 30, 2023 11:26 pm Ja, jeg tror at Brann etter hvert bryter sammen og tilstår, slik Lillestrøm gjorde i fjor. Enig i at sølvet er innen rekkevidde.
Spiller vi samme taktikk som i fjor blir det sølv.

Minst.

De siste 21 kampene i fjor slo vi Glimt med 12 poeng. ;)
Men dette forutsetter at kun 2 av troikaen Berisha/Brynhildsen/Eikrem er det plass til i startoppstillingen.
Ja.

Men det tror jeg ikke blir noe problem. Man har drevet rovdrift på Eikrem siden han kom hjem og etter sommeren hver sesong har han vært utslitt.

Nå kan man rullere de tre og hele tiden sørge for at det er friske bein.

Med Serie, Europa og Cup så tror jeg ikke at de rekker å bli misfornøyd.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

Kikker litt Sandefjord-kamp i opptak. 49:20 på kampuret: «Og så e det gult kort te en mann i oransj vest». Man kan si hva man vil om Molde-dialekten, men det er ikke mulig å bli mer lakonisk enn om man mestrer nettopp den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rhesus skrev: ons mai 31, 2023 1:16 am Kikker litt Sandefjord-kamp i opptak. 49:20 på kampuret: «Og så e det gult kort te en mann i oransj vest». Man kan si hva man vil om Molde-dialekten, men det er ikke mulig å bli mer lakonisk enn om man mestrer nettopp den.
Der er det få som slår oss ja.

«Og så fikk Steinkjer et nytt offside-mål» er jo legendarisk fra Moldes speakerbu.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Blir spennende å se hva som skjer med Glimt også. Knutsen er en ganske het potet der ute, og ganske mange klubber skal nok skifte trener i sommer. KK er sist linket til Ajax nå, og slike jobber kan man ikke si nei til om det er reelt. Tror i så fall Glimt skal jobbe godt for å finne en erstatter som får det til å gli like godt i nord.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Rbsporten: «Molde ska jo ansette en sportsdirektør».

Gi den jobben til Christian Gauseth. Sikkert noen som vil henge seg opp i erfaring, men det er det ikke mange sportsdirektører som har. Har også en spennende CV og riktig personlighet i en sånn rolle og en sånn klubb.

Moist

Legg inn av Moist »

Rhesus skrev: ons mai 31, 2023 1:16 am Kikker litt Sandefjord-kamp i opptak. 49:20 på kampuret: «Og så e det gult kort te en mann i oransj vest». Man kan si hva man vil om Molde-dialekten, men det er ikke mulig å bli mer lakonisk enn om man mestrer nettopp den.
Det ble greit med latter på tribuna når det gule kortet kom ja

Albino

Legg inn av Albino »


Hmm

Legg inn av Hmm »

rapseballe. skrev: ons mai 31, 2023 8:41 am Rbsporten: «Molde ska jo ansette en sportsdirektør».

Gi den jobben til Christian Gauseth. Sikkert noen som vil henge seg opp i erfaring, men det er det ikke mange sportsdirektører som har. Har også en spennende CV og riktig personlighet i en sånn rolle og en sånn klubb.
Tja, han er ikke den første jeg ville ha tenkt på. Dog han har bra utdannelse og lang erfaring fra idretten. Solskjær er vel likevel et bedre og mer logisk navn.

Hva med Simon Mesfin, Jostein Flo eller kanskje Kjetil Siem?

Sportssjef er muligens veien å gå, skal klubben vokse og utvikle seg. Jeg tenker likevel at delegering, styrking og økt ansvar til de som i dag kommer til bli underlagt en slik person kan være like smart. Trenerteamet, spillerlogistikk, speiding, analyse, medisin, sportsprofil, målsetninger (korte og lange) osv osv, trenger de et mellomledd opp til Neerland? Det er en lang tradisjon for flate strukturer i Norge, men her er jeg usikker. (det funker ikke akkurat så bra med Dorsin for tiden.......)

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

rapseballe. skrev: ons mai 31, 2023 8:41 am Rbsporten: «Molde ska jo ansette en sportsdirektør».

Gi den jobben til Christian Gauseth. Sikkert noen som vil henge seg opp i erfaring, men det er det ikke mange sportsdirektører som har. Har også en spennende CV og riktig personlighet i en sånn rolle og en sånn klubb.
Når ble det bestemt, og hvorfor?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det var nytt for meg. Men Gauseth?

Skal vi sende han verden rundt for å forhandle? Absolutt ikke.

Jobben som sportsdirektør handler i stor grad om å være en dyktig forretningsmann. Jeg ville sett mer på den siden av det enn at det nødvendigvis var en eks-spiller.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Hmm skrev: ons mai 31, 2023 10:37 am
rapseballe. skrev: ons mai 31, 2023 8:41 am Rbsporten: «Molde ska jo ansette en sportsdirektør».

Gi den jobben til Christian Gauseth. Sikkert noen som vil henge seg opp i erfaring, men det er det ikke mange sportsdirektører som har. Har også en spennende CV og riktig personlighet i en sånn rolle og en sånn klubb.
Hva med Simon Mesfin, Jostein Flo eller kanskje Kjetil Siem?
Flo har (dessverre) slått rot i Drammen for godt. En evig legende men har mistet edgen og etter hjerteproblemene virker han å ha mindre arbeidskapasitet. Kanskje også den med størst ansvar for at rasismesaken ble en sak i Drammen da han brukte nærmere to uker på å løse dette alene. En grunn til at han ikke fikk personalansvar når han ble "reansatt". Men flink å selge er han.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 11:02 am Det var nytt for meg. Men Gauseth?

Skal vi sende han verden rundt for å forhandle? Absolutt ikke.

Jobben som sportsdirektør handler i stor grad om å være en dyktig forretningsmann. Jeg ville sett mer på den siden av det enn at det nødvendigvis var en eks-spiller.
Forsåvidt enig, men vi har tross alt Neerland som kan business til fingerspissene. Kanskje han kan blir sportssjef og så kan noen andre ta over hans stilling?

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Ole Gunnar virker for meg helt urealistisk som sportsdirektør. Han er jo i en livssituasjon hvor han neppe trenger å jobbe et sekund resten av livet. Skal noe sånt være interessant for han så må det vel være fordi han vil slå seg til ro i Kristiansund og synes det er for kjedelig å daffe rundt uten jobb. Men tipper han finner seg nye eventyr som trener/manager i utlandet, han sitter vel bare å venter på noe av interesse. Ville selvsagt vært det beste vi kan få som sportsdirektør da navnet alene vil skape mer blest og interesse, samt tiltrekke seg spillere, sponsorer og hva det skal være i langt større grad enn noen kan drømme om i samme posisjon. Ole Gunnar vil knapt nok trenge å møte opp på jobb. Bare å at han står oppført som sportsdirektør vil gjøre mer for klubben enn noen andre kan i tilsvarende stilling. Tror nok dessverre at det uansett er temmelig urealistisk, hvertfall per dags dato.

Åge Hareide er vel det mest åpenbare valget. Nå har han riktignok opptatt med Island, men han har bra personlighet, godt kontaktnett, stortsett godt likt av alle i hele Norden og har sterk tilknytning til klubben og byen. Sportsdirektør er jo jobb han trolig kan trives godt med skulle man jo tro. Eneste spørsmålstegnet måtte vel være om han begynner å bli for gammel. Da tenker jeg ikke utelukkende på alder i seg selv, men i tankesettet. Det er jo viktig at en sportsdirektør henger med på relevante og moderne mekanismer i fotball når de skal ha sterk innflytelsen på ting som trenerapparat og spillerstall.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 12:27 am
Korgutt skrev: ons mai 31, 2023 12:18 am
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 12:07 am

Spiller vi samme taktikk som i fjor blir det sølv.

Minst.

De siste 21 kampene i fjor slo vi Glimt med 12 poeng. ;)
Men dette forutsetter at kun 2 av troikaen Berisha/Brynhildsen/Eikrem er det plass til i startoppstillingen.
Ja.

Men det tror jeg ikke blir noe problem. Man har drevet rovdrift på Eikrem siden han kom hjem og etter sommeren hver sesong har han vært utslitt.

Nå kan man rullere de tre og hele tiden sørge for at det er friske bein.

Med Serie, Europa og Cup så tror jeg ikke at de rekker å bli misfornøyd.
Det gikk jo fint i fjor. Eikrem, Fofana og Brynhildsen delte broderlig på spilletid med stor suksess.
At Erling Moe gikk bort fra denne suksessformelen i starten på denne sesongen, er en juniorfeil av dimensjoner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»