Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
bennetcerf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av bennetcerf »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:14 am
bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 12:00 am
Kongemannen skrev: lør mar 18, 2023 11:16 pm Molde FK blir ikke store før en får kjøpt inn mer kvalitet. En bør forvente mye mer presisjon og passion. Straffer er jo bingo men en må jo tro at en bør skape mer. Blir nok neppe CL i år heller.
Faen å kravstor du er, de har blåst 3.5 milliarder så langt!
Minst.

Men seriøst. Nå begynner den frie tolkningen av den artikkelen å minne om spam. Best å la det ligge mens leken fortsatt er god.

Jeg forstår det sånn etter dine egne utsagn at du ikke er spesielt interessert i fotball, men man har i årenes løp på VGD/FD fått en slags felles forståelse på tvers av klubbtilhørigheten hva som er innafor eller ei. Og nå tøyes strikken.

En vennlig advarsel er det vel man kan kalle dette, la oss legge den død før det blir uvennlig.
Herregud mann. Nå må du slappe av. Hvor mange innlegg har jeg hatt i denne tråden? Fire kanskje fem, alle i løpet av et noen minutter i kveld! Jeg blåser da en lang mars i hvor mye penger som er brukt på fotballklubben din. Han som kommenterte mitt første innlegg hadde rett - det er som å trå i et minefelt. Lykke til med fotballklubben din.

HarryH

Legg inn av HarryH »

bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 1:34 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:14 am
bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 12:00 am

Faen å kravstor du er, de har blåst 3.5 milliarder så langt!
Minst.

Men seriøst. Nå begynner den frie tolkningen av den artikkelen å minne om spam. Best å la det ligge mens leken fortsatt er god.

Jeg forstår det sånn etter dine egne utsagn at du ikke er spesielt interessert i fotball, men man har i årenes løp på VGD/FD fått en slags felles forståelse på tvers av klubbtilhørigheten hva som er innafor eller ei. Og nå tøyes strikken.

En vennlig advarsel er det vel man kan kalle dette, la oss legge den død før det blir uvennlig.
Herregud mann. Nå må du slappe av. Hvor mange innlegg har jeg hatt i denne tråden? Fire kanskje fem, alle i løpet av et noen minutter i kveld! Jeg blåser da en lang mars i hvor mye penger som er brukt på fotballklubben din. Han som kommenterte mitt første innlegg hadde rett - det er som å trå i et minefelt. Lykke til med fotballklubben din.
La bilen stå.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

HarryH skrev: søn mar 19, 2023 1:48 am
bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 1:34 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:14 am

Minst.

Men seriøst. Nå begynner den frie tolkningen av den artikkelen å minne om spam. Best å la det ligge mens leken fortsatt er god.

Jeg forstår det sånn etter dine egne utsagn at du ikke er spesielt interessert i fotball, men man har i årenes løp på VGD/FD fått en slags felles forståelse på tvers av klubbtilhørigheten hva som er innafor eller ei. Og nå tøyes strikken.

En vennlig advarsel er det vel man kan kalle dette, la oss legge den død før det blir uvennlig.
Herregud mann. Nå må du slappe av. Hvor mange innlegg har jeg hatt i denne tråden? Fire kanskje fem, alle i løpet av et noen minutter i kveld! Jeg blåser da en lang mars i hvor mye penger som er brukt på fotballklubben din. Han som kommenterte mitt første innlegg hadde rett - det er som å trå i et minefelt. Lykke til med fotballklubben din.
La bilen stå.
Unødvendig kommentar. Hva er det med dere? Tåler dere ikke litt moro på egen bekostning?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 1:34 am
Lykke til med fotballklubben din.
Takk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 1:53 am
HarryH skrev: søn mar 19, 2023 1:48 am
bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 1:34 am

Herregud mann. Nå må du slappe av. Hvor mange innlegg har jeg hatt i denne tråden? Fire kanskje fem, alle i løpet av et noen minutter i kveld! Jeg blåser da en lang mars i hvor mye penger som er brukt på fotballklubben din. Han som kommenterte mitt første innlegg hadde rett - det er som å trå i et minefelt. Lykke til med fotballklubben din.
La bilen stå.
Unødvendig kommentar. Hva er det med dere? Tåler dere ikke litt moro på egen bekostning?
Når du er nummer 3543 i køen med samme «moro» er ikke vitsen spesielt morsom lenger.

Spesielt når man av en eller annen grunn velger å konstruere en sum ut fra en artikkel man ikke har lest.

Kanskje det hadde blitt bedre mottatt om du skrev dette i 2002 eller noe sånt.

Det blir litt som han som kommer 30 minutter for seint inn i et teamsmøte og drar alle morsomhetene de som møtte opp ved møtestart allerede har dratt. Og når ingen ler så drar han dem frem igjen og igjen.

Men haha. Du leste overskriften på en sak i Kapital og laget en spøk av den. Haha. Hihi. Hoho.

Da er vi vel ferdige?

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 2:02 amDa er vi vel ferdige?
Nei.

Du har rett i at jeg ikke har lest artikkelen. Må kanskje gjøre det nå. Men det jeg kan si er at du, og han Harry er ganske så ubrukelig når det kommer til kommunikasjon mellom mennesker og bærer preg av å være tanter fra landet, eller kusiner som de sier i Vestfold.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 2:15 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 2:02 amDa er vi vel ferdige?
Nei.

Du har rett i at jeg ikke har lest artikkelen. Må kanskje gjøre det nå. Men det jeg kan si er at du, og han Harry er ganske så ubrukelig når det kommer til kommunikasjon mellom mennesker og bærer preg av å være tanter fra landet, eller kusiner som de sier i Vestfold.
Vestfold er, som vi alle vet, en skikkelig hardcore del av Norge. Så her må vi lytte og lære.

Federin

Legg inn av Federin »

Dette er nok bare en person som ikke vet hvor oppbrukt og unyansert fremstilt temaet er, og derfor oppfatter oss som humørløse.

Det er påfallende få artikler og innlegg om hvor mye penger Molde har tjent på spillersalg og i Europa.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det må være lov å ta seg en knert eller fem på lørdagskvelden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: søn mar 19, 2023 10:12 am Det må være lov å ta seg en knert eller fem på lørdagskvelden.
Jeg og du drikker jo helst en sherry Søster Harry

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 10:55 am
HarryH skrev: søn mar 19, 2023 10:12 am Det må være lov å ta seg en knert eller fem på lørdagskvelden.
Jeg og du drikker jo helst en sherry Søster Harry
Ja, i 2023 blir det ikke feil å være tante fra landet. Ser ikke hvordan dette skulle være noe mindreverdig i forhold til å være onkel fra byen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: søn mar 19, 2023 11:10 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 10:55 am
HarryH skrev: søn mar 19, 2023 10:12 am Det må være lov å ta seg en knert eller fem på lørdagskvelden.
Jeg og du drikker jo helst en sherry Søster Harry
Ja, i 2023 blir det ikke feil å være tante fra landet. Ser ikke hvordan dette skulle være noe mindreverdig i forhold til å være onkel fra byen.
Var vel 80-tallet som banka på og mente dette på et eller annet vis var fornærmende.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Hei @bennetcerf, bare å sende oss en mail. Vi søker moderatorer, og du oppfyller alle krav.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

AxelRudi skrev: søn mar 19, 2023 1:14 pm Hei @bennetcerf, bare å sende oss en mail. Vi søker moderatorer, og du oppfyller alle krav.
Tihi :mrgreen:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: søn mar 19, 2023 1:14 pm Hei @bennetcerf, bare å sende oss en mail. Vi søker moderatorer, og du oppfyller alle krav.
Hahaha.

Kyss meg bak Axel. :lol:

Den artikkelen sier forøvrig at Reitan har gitt tresifra antall millioner til RBK.

Jeg leste den i går og den var ganske unøyaktig.

De blander sponsing med støtte.

Jeg gjorde et raskt regnestykke. Molde har hatt navnet Aker stadion og Akerakademiet siden 2006. Ser man på andre salg av navnerettigheter er det verdt omtrent 11 millioner i året. Det tilsvarer 187 millioner. I tillegg legger Kapital Prosjekt tilhørighet inn i regnestykket til Røkke. De pengene går jo til alle andre lag og foreninger i regionen. Det er snakk om 150 millioner som prosjekt tilhørighet har delt ut.
Så 800 millioner minus 337 millioner som ikke kan kalles gratis støtte til MFK gir en sum på 463 millioner mellom 1993 og 2014.

Lommerusk.

Det som overrasket var hvor mye penger som har gått under radaren til klubber uten suksess.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Analysen etter Stabæk er enkel. Bakover er det smårusk, men greit nok. 1-1 må Karlstrøm ta på sin kappe, hadde han dekket stolpen ville han lett tatt ballen. Fremover er det stort sett nitrist.

At laget gjennom 120 minutter ikke greier å spille ut Stabæk bør bekymre ALLE i klubben. Andreomgangen er det svakeste jeg har sett av Molde på lang lang tid i en tellende kamp. (mot Jerv hjemme?)På toppen blir de rett og slett pissa på av en spe 15 år gammel gutt. Birk Risa og Knutzon bør ikke ha sovet ett eneste minutt i natt. Noenlunde uthvilte greide de ikke å utfordre og komme forbi 15-åringen en eneste gang(?) Det skal gå greit 19 av 20 ganger. Flauere enn dette kan det ikke bli!

Som det blir nevnt, Mannsverk er viktig. Men at laget skal slite så mye mot middels motstand er ikke spesielt bra.

Borsett i fra Eikrem så kan ikke noen fra midten og fremover få godkjent. Det er seig suppe fra A til Å. Kitolano og Løvik har ikke nivået inne. Linnes spiller uten pondus, Eriksen har vel en ok førsteomgang, så forsvinner han. Grødem......hjelp.... må steppe opp, raskt. Brevik, tja, for mye skrik, lite ull.
Og hva i alle dager er det Bershia holder på med? Og hva skjer når Brynhildsen kommer innpå? Svaret på begge er, INGENTING. Ikke lett å være spisser når midtbanen og backrekka bruker 60 sekund på å vende spillet, for deretter å slå lange baller med dårlig presisjon. Men likevel.
Forsvarer de i det hele tatt å få spilletid, sett i etterkant av kampen?

I 2023 er restene av OGS ute av MFK. Spillere og spillestil er nå spesialdesignet av Erling Moe. Det er ingen grunn til å gi noen dom enda, men jeg liker ikke tendensen. Har Molde nok spillere som faktisk har evnen til å spille ut motspillere? Man trenger ikke spesielt høyt temp eller være så tøff for å få det til. Det holder med overblikk og oberservasjonevne, rask og god ballbehandling og evnen til å bevege seg i mellom spillere. I dagens Molde er det mye tut og kjør. Det fungerte mot Skeid, såvidt. Det fungerte Ikke mot et displinert Stabæk.

Har troa på at Mannsverk og Haugen ville ha bikket dette i Moldes favør. Men reservene må ta seg kraftig sammen!

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Tror det kan bli behov for en omstilling fra i fjor for enkelte, og det er som regel veldig sunt å få seg en på trynet innimellom for å innse at sesongen ikke blir enkel. Så trenger ikke vi supportere å gå rett i dørken av en hump i veien heller.

Apropos spillestil, så var vel Moe ute og sa at det ikke var intensjon å spille slik de gjorde. Så har man en motstander også, og Stabæk er en hardtarbeidende gjeng det ikke er lett å møte. Har noen av Moldes spillere en dag under pari, utjevnes kvalitetsforskjellene raskt i Norge. Og så tror jeg at Molde fikk veldig mye gratis av enkeltprestasjonene til Fofana i fjor, det er også verdt å huske på mtp det offensive registeret.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hmm skrev: søn mar 19, 2023 2:33 pm I 2023 er restene av OGS ute av MFK. Spillere og spillestil er nå spesialdesignet av Erling Moe. Det er ingen grunn til å gi noen dom enda, men jeg liker ikke tendensen.
Moe skal selvfølig ikke ha noe heder for de fire siste sesongene. Alt var egentlig fantastisk under OGS og han vant jo flere av sesongene 2016-2018 og i de sesongene scoret man mange flere mål enn vi har gjort i noen av sesongene med Moe….

Var det virkelig noe av OGS igjen i fjor? Eikrem hadde en halv sesong i 2018 under OGS er det eneste jeg kommer på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror folk skal ha is i magen. En kamp på en knusktørr bane i mars med spillere som er fulle av trening i beina er ikke noe vi skal legge så mye i.

Kampen i går er ikke det vi skal måles på.

Hmm

Legg inn av Hmm »

MoldeMoldeMolde skrev: søn mar 19, 2023 3:32 pm
Hmm skrev: søn mar 19, 2023 2:33 pm I 2023 er restene av OGS ute av MFK. Spillere og spillestil er nå spesialdesignet av Erling Moe. Det er ingen grunn til å gi noen dom enda, men jeg liker ikke tendensen.
Moe skal selvfølig ikke ha noe heder for de fire siste sesongene. Alt var egentlig fantastisk under OGS og han vant jo flere av sesongene 2016-2018 og i de sesongene scoret man mange flere mål enn vi har gjort i noen av sesongene med Moe….

Var det virkelig noe av OGS igjen i fjor? Eikrem hadde en halv sesong i 2018 under OGS er det eneste jeg kommer på.
Fjorårets sesong taler for seg selv. Resultatene i ES er fantastiske, men tendensen er at de scorer mer på overganger og presspill (og dødballer?) enn med å spille ut motstanderen med finspill. Færre spillere har disse ferdighetene. (jfr Aursnes vs Eriksen, Hestad vs Kitolano osv. Men Kaasa har det muligens ) Nå sier jeg ikke at fjoråret ikke bød på god fotball, men igjen. Tendensen ser vi vel alle? Hvor mange kontringsmål ( og etter høyt press) scoret vi i 2019, jeg vet ikke, Men ikke mange.

Nå er det vanskelig å erstatte spillere som dominerer CL rett etter overgang fra Molde. Men det blir prioritert andre spillertyper inn enn de som drar.

Skal MFK utvikle seg så ser jeg gjerne en bedre balanse mellom finspill, press og kontringer. I Europa vil man raskt falle igjennom hvis man ikke kan spille eget spill som i 2020.

Dette er ikke svartmaling, mer en ståstedsanalyse.. Både kampen mot Skeid og mot Stabæk vitner ikke akkurat om at laget har tatt steg i vinter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: søn mar 19, 2023 5:21 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn mar 19, 2023 3:32 pm
Hmm skrev: søn mar 19, 2023 2:33 pm I 2023 er restene av OGS ute av MFK. Spillere og spillestil er nå spesialdesignet av Erling Moe. Det er ingen grunn til å gi noen dom enda, men jeg liker ikke tendensen.
Moe skal selvfølig ikke ha noe heder for de fire siste sesongene. Alt var egentlig fantastisk under OGS og han vant jo flere av sesongene 2016-2018 og i de sesongene scoret man mange flere mål enn vi har gjort i noen av sesongene med Moe….

Var det virkelig noe av OGS igjen i fjor? Eikrem hadde en halv sesong i 2018 under OGS er det eneste jeg kommer på.
Fjorårets sesong taler for seg selv. Resultatene i ES er fantastiske, men tendensen er at de scorer mer på overganger og presspill (og dødballer?) enn med å spille ut motstanderen med finspill. Færre spillere har disse ferdighetene. (jfr Aursnes vs Eriksen, Hestad vs Kitolano osv. Men Kaasa har det muligens ) Nå sier jeg ikke at fjoråret ikke bød på god fotball, men igjen. Tendensen ser vi vel alle? Hvor mange kontringsmål ( og etter høyt press) scoret vi i 2019, jeg vet ikke, Men ikke mange.

Nå er det vanskelig å erstatte spillere som dominerer CL rett etter overgang fra Molde. Men det blir prioritert andre spillertyper inn enn de som drar.

Skal MFK utvikle seg så ser jeg gjerne en bedre balanse mellom finspill, press og kontringer. I Europa vil man raskt falle igjennom hvis man ikke kan spille eget spill som i 2020.

Dette er ikke svartmaling, mer en ståstedsanalyse.. Både kampen mot Skeid og mot Stabæk vitner ikke akkurat om at laget har tatt steg i vinter.
Begge disse kampene er spilt i en knallhard treningsperiode der spillerne pushes hardt. Det er ikke rom for å slippe opp på treningen nå pga cuprunder, det vil straffe seg i serien.

I tillegg gikk begge kampene på et underlag man ikke er bekjent av i Eliteserien. Knusktørt og luggende underlag.

Min påstand er at det ikke er nå vi skal se et lag som har tatt steg. Nå er vi i oppkjøringen til sesongen.

Folk har forventninger til at Molde FK skal være en maskin. Roboter. Slik funker det ikke. Nye spillere inn bruker tid til å finne ut av laget. Jo flere nye, jo lenger tid vil det ta. I tillegg er serien og e-cup fokuset for sesongen, og da legger man opp løpet slik at det er ved seriestart man er på topp. Ja takk, begge deler funker kanskje i Ole Brumm, men i virkelighetens verden må man velge.

Molde var det klart beste laget mot Skeid, og vi var også bedre enn Stabæk. Hadde en av spillerne som hadde matchball puttet på straffe tipper jeg at vi ikke hadde hatt denne diskusjonen.

Jeg er ikke fremmed for kritikk av klubben om den gjør feil eller ikke leverer, men akkurat nå syns jeg at folk sår tvil for tidlig.

Vi kan ikke ha det sånn at vi ikke tåler et tap, og at det da er sånn at jobben klubben gjør for dårlig eller feil.

Moe og Co har gjort seg fortjent til at vi stoler på dem frem til at det blir tydelig at laget er på ville veier.

Dette er min frykt. At Molde skal ende opp som RBK. Der ingenting noensinne er bra nok fordi man har gjort det så bra før. Og dermed jakter man et urealistisk ideal.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Kjapt skifte til noe helt annet; kjekt å se Tobias Svendsen på banen igjen for Lillestrøm mot Tromsø.

Federin

Legg inn av Federin »

nottimagiche skrev: søn mar 19, 2023 6:36 pm Kjapt skifte til noe helt annet; kjekt å se Tobias Svendsen på banen igjen for Lillestrøm mot Tromsø.
Det var veldig gledelig å høre :-)

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 5:33 pm Folk har forventninger til at Molde FK skal være en maskin. Roboter. Slik funker det ikke. Nye spillere inn bruker tid til å finne ut av laget. Jo flere nye, jo lenger tid vil det ta. I tillegg er serien og e-cup fokuset for sesongen, og da legger man opp løpet slik at det er ved seriestart man er på topp. Ja takk, begge deler funker kanskje i Ole Brumm, men i virkelighetens verden må man velge.

Molde var det klart beste laget mot Skeid, og vi var også bedre enn Stabæk. Hadde en av spillerne som hadde matchball puttet på straffe tipper jeg at vi ikke hadde hatt denne diskusjonen.

Jeg er ikke fremmed for kritikk av klubben om den gjør feil eller ikke leverer, men akkurat nå syns jeg at folk sår tvil for tidlig.

Vi kan ikke ha det sånn at vi ikke tåler et tap, og at det da er sånn at jobben klubben gjør for dårlig eller feil.

Moe og Co har gjort seg fortjent til at vi stoler på dem frem til at det blir tydelig at laget er på ville veier.

Dette er min frykt. At Molde skal ende opp som RBK. Der ingenting noensinne er bra nok fordi man har gjort det så bra før. Og dermed jakter man et urealistisk ideal.
Veldig enig med deg. Men ikke kødd med Ole Brumm!

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hmm skrev: søn mar 19, 2023 5:21 pm
Skal MFK utvikle seg så ser jeg gjerne en bedre balanse mellom finspill, press og kontringer. I Europa vil man raskt falle igjennom hvis man ikke kan spille eget spill som i 2020.
Jeg ser flere faller ned på denne konklusjonen, men jeg klarer ikke se hvorfor. (Hopper over om jeg er enig i analysen).

Stort sett de fleste ganger norske lag eller landslag har gjort det bra i Europa er det etter denne oppskriften, enten det er Drillos, Rosenborg, Bodø eller Molde. I Europa møter vi gjerne lag som på papiret er bedre enn oss og da er god defensiv struktur, press og kontringer nøkkelen.

Om man virkelig mangler kombinasjonsspill ville jeg ha vært mer bekymret for serien da det å vinne serien i stor grad avgjøres av å slå bunnlagene i alle kamper. De legger seg lavt og åpner sjelden for kontringer i mot. Klassiske defensive kontringslag kan gjerne ta en tredjeplass som vi ofte ser, men svært sjelden de tar tittelen.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Hadde nok kritisert MFK om de gikk videre i cupen også. For det var ett labert nivå de viste utpå bana. Får håpe de blir litt bedre til seriestart.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg synes faktisk Moeball er utrolig spennende jeg. Han liker en type fotball der man spiller med energiske spillere. I tillegg vet jeg at Erling også ønsker seg mer spill, sånn som vi hadde under OGS og i 2019 sesongen under Moe.

Det mange ser ut til å ha glemt er at vi var tvunget til å spille litt kjedeligere fotball i fjor pga alle skadene vi hadde. Man får ikke tiki-taka fotball når man stiller med 26(?) unike Lagoppstillinger på én sesong. Vertfall ikke når mannskapet som spiller nesten alltid inneholder B og C valg.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 5:33 pm
Hmm skrev: søn mar 19, 2023 5:21 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn mar 19, 2023 3:32 pm

Moe skal selvfølig ikke ha noe heder for de fire siste sesongene. Alt var egentlig fantastisk under OGS og han vant jo flere av sesongene 2016-2018 og i de sesongene scoret man mange flere mål enn vi har gjort i noen av sesongene med Moe….

Var det virkelig noe av OGS igjen i fjor? Eikrem hadde en halv sesong i 2018 under OGS er det eneste jeg kommer på.
Fjorårets sesong taler for seg selv. Resultatene i ES er fantastiske, men tendensen er at de scorer mer på overganger og presspill (og dødballer?) enn med å spille ut motstanderen med finspill. Færre spillere har disse ferdighetene. (jfr Aursnes vs Eriksen, Hestad vs Kitolano osv. Men Kaasa har det muligens ) Nå sier jeg ikke at fjoråret ikke bød på god fotball, men igjen. Tendensen ser vi vel alle? Hvor mange kontringsmål ( og etter høyt press) scoret vi i 2019, jeg vet ikke, Men ikke mange.

Nå er det vanskelig å erstatte spillere som dominerer CL rett etter overgang fra Molde. Men det blir prioritert andre spillertyper inn enn de som drar.

Skal MFK utvikle seg så ser jeg gjerne en bedre balanse mellom finspill, press og kontringer. I Europa vil man raskt falle igjennom hvis man ikke kan spille eget spill som i 2020.

Dette er ikke svartmaling, mer en ståstedsanalyse.. Både kampen mot Skeid og mot Stabæk vitner ikke akkurat om at laget har tatt steg i vinter.
Begge disse kampene er spilt i en knallhard treningsperiode der spillerne pushes hardt. Det er ikke rom for å slippe opp på treningen nå pga cuprunder, det vil straffe seg i serien.

I tillegg gikk begge kampene på et underlag man ikke er bekjent av i Eliteserien. Knusktørt og luggende underlag.

Min påstand er at det ikke er nå vi skal se et lag som har tatt steg. Nå er vi i oppkjøringen til sesongen.

Folk har forventninger til at Molde FK skal være en maskin. Roboter. Slik funker det ikke. Nye spillere inn bruker tid til å finne ut av laget. Jo flere nye, jo lenger tid vil det ta. I tillegg er serien og e-cup fokuset for sesongen, og da legger man opp løpet slik at det er ved seriestart man er på topp. Ja takk, begge deler funker kanskje i Ole Brumm, men i virkelighetens verden må man velge.

Molde var det klart beste laget mot Skeid, og vi var også bedre enn Stabæk. Hadde en av spillerne som hadde matchball puttet på straffe tipper jeg at vi ikke hadde hatt denne diskusjonen.

Jeg er ikke fremmed for kritikk av klubben om den gjør feil eller ikke leverer, men akkurat nå syns jeg at folk sår tvil for tidlig.

Vi kan ikke ha det sånn at vi ikke tåler et tap, og at det da er sånn at jobben klubben gjør for dårlig eller feil.

Moe og Co har gjort seg fortjent til at vi stoler på dem frem til at det blir tydelig at laget er på ville veier.

Dette er min frykt. At Molde skal ende opp som RBK. Der ingenting noensinne er bra nok fordi man har gjort det så bra før. Og dermed jakter man et urealistisk ideal.
Hvis Molde spiller slik de gjorde i går kan det kritiseres, uansett resultatet.

I fjor vant de nesten alt, men spillet utviklet seg ikke spesielt mye utover å bli er mer dedikert kontringslag.

Vi vil aldri bli RBK, tror jeg. Trøndere har trodd i 30 år at det bare finnes en type fotball som skal spilles på Lerkendal. Det er oppskriften på kollaps.

Men jeg har troa på at sesongen blir bra, men de to tellende kampene den siste uka liker jeg ikke.

Moist

Legg inn av Moist »

stoodeh skrev: søn mar 19, 2023 8:23 pm Jeg synes faktisk Moeball er utrolig spennende jeg. Han liker en type fotball der man spiller med energiske spillere. I tillegg vet jeg at Erling også ønsker seg mer spill, sånn som vi hadde under OGS og i 2019 sesongen under Moe.

Det mange ser ut til å ha glemt er at vi var tvunget til å spille litt kjedeligere fotball i fjor pga alle skadene vi hadde. Man får ikke tiki-taka fotball når man stiller med 26(?) unike Lagoppstillinger på én sesong. Vertfall ikke når mannskapet som spiller nesten alltid inneholder B og C valg.
Bikket vi ikke 30 unike lagoppstillinger i serien?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: søn mar 19, 2023 10:09 pm
stoodeh skrev: søn mar 19, 2023 8:23 pm Jeg synes faktisk Moeball er utrolig spennende jeg. Han liker en type fotball der man spiller med energiske spillere. I tillegg vet jeg at Erling også ønsker seg mer spill, sånn som vi hadde under OGS og i 2019 sesongen under Moe.

Det mange ser ut til å ha glemt er at vi var tvunget til å spille litt kjedeligere fotball i fjor pga alle skadene vi hadde. Man får ikke tiki-taka fotball når man stiller med 26(?) unike Lagoppstillinger på én sesong. Vertfall ikke når mannskapet som spiller nesten alltid inneholder B og C valg.
Bikket vi ikke 30 unike lagoppstillinger i serien?
Stemmer det. Ikke én serierunde stilte vi med samme lag som i en annen runde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»