Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Jouer skrev: tor mar 23, 2023 12:08 am

Finnes det noe mer hårsåre fotballfans enn dere Moldesupportere? Helt fascinerende å bivåne
Det som er enda mer fascinerende er folk som lager seg brukere og tror dette er Facebook eller Twitter. Hårsår og krenka er forlengst kasserte uttrykk.

Jeg og Hmm kjenner hverandre etter lang tid på forumet, så intern sjargong mellom to MFK’ere er kanskje ikke det første jeg hadde angrepet om jeg var en fersking.
Sist redigert av PapaSmurf den tor mar 23, 2023 12:46 am, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: tor mar 23, 2023 12:15 am
slankebrusmannen skrev: ons mar 22, 2023 7:14 pm
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:40 pm

Stor forskjell på bakken og kunstgressbaner.
Du tenker på at kunstgressbaner er gjerne bedre drenert og tørker derfor fortere?

Nei, at de bevarer fuktigheten mye lenger. Hvis man snakker om "knusktørre" kunstgressbaner som man av og til har på varme sommerdager, så kan ikke en kunstgressbane i mars sammenlignes med det. I så fall legger man lista på "knusktørr" ekstremt lavt.
Spillerne syns den var tørr, vi som så på kunne jo med egne øyne se ballen lugge.

En vanlig gressmatte holder på fuktigheten, en kunstgressbane har flere lag med drenering. Den holder rett og slett ikke på fukt.

Det er en grunn til at man vanner banen før kamp selv om det har regnet samme dag.

Men det hadde ikke noe å si for resultatet. Det eneste det hadde noe å single var tempoet som var snegletempo for begge lag.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: ons mar 22, 2023 10:28 amHaaland gikk til Molde og ikke Viking,
Godt mulig at Haaland hadde valgt Molde uansett, men for Haaland-familien har Viking aldri vært noe alternativ. De er ikke så glade i Viking i Bryne, og far Haaland er fra en generasjon der rivaliseringen sto sterkt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: tor mar 23, 2023 7:36 am
PapaSmurf skrev: ons mar 22, 2023 10:28 amHaaland gikk til Molde og ikke Viking,
Godt mulig at Haaland hadde valgt Molde uansett, men for Haaland-familien har Viking aldri vært noe alternativ. De er ikke så glade i Viking i Bryne, og far Haaland er fra en generasjon der rivaliseringen sto sterkt.
Nå er de ikke sånn voldsomt glade i Fylkeshovedstaden Molde på søre Sunnmøre heller, men de er enda mindre glade i Ålesund. Det er jo derfor spillerne derfra hopper bukk over Jugendbyen på vei hit. Er det et fylke som vet alt om motsetninger og agg mellom regionene så er det Møre og Romsdal :)

Men mulig Skeide ikke har så lyst på annet enn et lite strikkhopp utenlands, og da er Glimt et godt valg. I Molde gir vi spillerne ballasten til å lykkes ute slik at de blir værende og går videre til større utfordringer.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 8:34 am I Molde gir vi spillerne ballasten til å lykkes ute slik at de blir værende og går videre til større utfordringer.
*I Molde kjøper vi ferdig vare og lar denne modnes litt før vi selger videre.

Jeg tror spillestilen til Molde er litt bedre for å lykkes internasjonalt. Man må rett og slett være bedre individuelt for å håndtere den. De som presterer der er gode enkeltspillere, enkelt og greit.

Men etterhvert som Glimt også henter de største talentene så tror jeg vi kommer til å se noen fleresuksesser herfra også.

Et tilleggsmoment er jo at Glimt har hoppet bukk over mellomtrinnet og solgt direkte til de store ligaene, mens Molde har solgt sine mest suksessrike utenlandseksporter via Belgia/Bederland/Sveits/Østerrike. Det er fornuftig for spillerne, men det gir jo gjerne ikke like mye klingende mynt i kassa.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: tor mar 23, 2023 8:43 am
PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 8:34 am I Molde gir vi spillerne ballasten til å lykkes ute slik at de blir værende og går videre til større utfordringer.
*I Molde kjøper vi ferdig vare og lar denne modnes litt før vi selger videre.

Jeg tror spillestilen til Molde er litt bedre for å lykkes internasjonalt. Man må rett og slett være bedre individuelt for å håndtere den. De som presterer der er gode enkeltspillere, enkelt og greit.

Men etterhvert som Glimt også henter de største talentene så tror jeg vi kommer til å se noen suksesser herfra også.
Tja..

Hvis vi ser på landslagstroppen så treffer du ikke helt blink.

Var Nyland, Gregersen, Holmgren Pedersen, Østigård, Aursnes eller Haaland landslagsspillere da de kom til Molde? Moi og Dæhli nevner jeg ikke da de var realtivt etablerte før de kom, og Dæhli var bare innom en kort stund.

2 av dem kom opp gjennom Akerakademiet
3 kom fra lavere divisjoner som unggutter
1 kom fra en anonym benketilværelse i Eliteserien

Nyland har vært utenlands i 8 sesonger. Ingen retur
Gregersen har vært utenlands i 3 sesonger, ingen retur
Østigård har vært ute i 5 sesonger, ingen retur
Holmgren Pedersen har vært ute i 2 sesonger, ingen retur
Haaland har vært ute i 4 sesonger, ingen retur
Aursnes har vært ute i 2 sesonger, ingen retur


Hva så med Glimt?
Bjørkan, 1 sesong ute, kom hjem igjen
Berg, 1 sesong ute, kom hjem igjen
(og Lode og Haikin)

Men for all del, er man mammadalt, men vil ha på CV'en at man har vært utenlandsproff så går man til Glimt. Jakter man en karriere utenlands der man når langt og får oppleve mye er MFK et langt bedre valg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: tor mar 23, 2023 8:43 am
Et tilleggsmoment er jo at Glimt har hoppet bukk over mellomtrinnet og solgt direkte til de store ligaene, mens Molde har solgt sine mest suksessrike utenlandseksporter via Belgia/Bederland/Sveits/Østerrike. Det er fornuftig for spillerne, men det gir jo gjerne ikke like mye klingende mynt i kassa.
Det er jo så ymse med Molde og på den fronten da. Vi har jo solgt vår skjerv spillere til større klubber, og klubben har tjent vanvittige penger på spillersalg. Mellom 700 og 800 millioner siden man solgte Mame Diouf til Man Utd i 2009.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 9:11 am
Nordlys skrev: tor mar 23, 2023 8:43 am
PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 8:34 am I Molde gir vi spillerne ballasten til å lykkes ute slik at de blir værende og går videre til større utfordringer.
*I Molde kjøper vi ferdig vare og lar denne modnes litt før vi selger videre.

Jeg tror spillestilen til Molde er litt bedre for å lykkes internasjonalt. Man må rett og slett være bedre individuelt for å håndtere den. De som presterer der er gode enkeltspillere, enkelt og greit.

Men etterhvert som Glimt også henter de største talentene så tror jeg vi kommer til å se noen suksesser herfra også.
Tja..

Hvis vi ser på landslagstroppen så treffer du ikke helt blink.

Var Nyland, Gregersen, Holmgren Pedersen, Østigård, Aursnes eller Haaland landslagsspillere da de kom til Molde? Moi og Dæhli nevner jeg ikke da de var realtivt etablerte før de kom, og Dæhli var bare innom en kort stund.

2 av dem kom opp gjennom Akerakademiet
3 kom fra lavere divisjoner som unggutter
1 kom fra en anonym benketilværelse i Eliteserien

Nyland har vært utenlands i 8 sesonger. Ingen retur
Gregersen har vært utenlands i 3 sesonger, ingen retur
Østigård har vært ute i 5 sesonger, ingen retur
Holmgren Pedersen har vært ute i 2 sesonger, ingen retur
Haaland har vært ute i 4 sesonger, ingen retur
Aursnes har vært ute i 2 sesonger, ingen retur


Hva så med Glimt?
Bjørkan, 1 sesong ute, kom hjem igjen
Berg, 1 sesong ute, kom hjem igjen
(og Lode og Haikin)

Men for all del, er man mammadalt, men vil ha på CV'en at man har vært utenlandsproff så går man til Glimt. Jakter man en karriere utenlands der man når langt og får oppleve mye er MFK et langt bedre valg.
Det er påfallende hvor elendig spillerne som har dratt fra Glimt har gjort det i utlandet. Kan være at de er uheldige med klubbvalg, men virker utenfra som at de bare gir opp. Er det for mye dulling der i nord? :lol:

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hugo Vetlesen er håpet. Om en Glimt-spiller skal lykkes i utlandet så er det vel han?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

HarryH skrev: tor mar 23, 2023 9:31 am Hugo Vetlesen er håpet. Om en Glimt-spiller skal lykkes i utlandet så er det vel han?
Absolutt. Overraskende at han fortsatt er i Glimt, han har vært klar for det neste steget ganske lenge. Klassespiller.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Med å ha fått løst keeper situasjonen sin, så bikker jeg over til å holde Bodø som knappe seriefavoritter i år som i fjor.
Håper at jeg tar like dundrende feil som i fjoråret, men jeg mener stallen til Bodø/Glimt ser hakket mer robust ut enn vår pr. dagens dato.

For mye er foreløpig avhengig av litt for få i vår stall (Eikrem og Mannsverk), og jeg skulle (som mange har nevnt foran her) ønsket å ha på plass en defensiv midtbane spiller til før seriestart. Føler vi i år gambler litt med Ellingsen på samme måte som man gamblet med forsvaret før sesongstart i 22.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ingen tvil om at Molde har vært fantastiske på spillerutvikling og de har jo tjent enorme summer på noen av salgene. Det jeg vil påpeke når det gjelder Molde/Glimt er at man må huske at flere av Glimt-spillerne gikk på Bosman og kunne nok lett funnet seg en annen utenlandsk klubb de kunne fått mer spilletid i og samtidig tjent det dobbelte av hva de gjør i Norge. At de ønsker seg tilbake til Glimt er nok mer et sunnhetstegn på hvordan klubben drives. Og så må man jo huske at det ikke er alle spillerne som har forlatt Glimt som har floppet. Zinckernagel var sentral i opprykket til Forest, var god i Olympiakos før han ble lånt ut og han spiller fast for Standard Liege. Håkon Evjen liker flere å tenke har floppet, men han var faktisk veldig god for AZ en god periode før en skade, og fansen var ganske irriterte over at de slapp han til Brøndby. Boniface ser ut til å kunne bli solgt videre for store summer, der Glimt har videresalgsprosenter. Sampsted ser ut til å få en del spilletid i Twente.

Men det er fortsatt ingen tvil om at flere spillere som har vært i Glimt er best som rollespillere. Det var jo nettopp det som gjorde at Glimt kom ut fra intet og ble Norges beste lag. At de hadde hentet billige spillere som var spikret for systemet. Nå som Glimt har mer økonomiske midler tror jeg nok vi får sett flere spillersalg med større suksess utenlands fremover. Kan også være at flere spillere ser at ikke alltid gresset er grønnere i utlandet. Mange av spillerne har nok valgt helt feile klubber der agenten har spilt en rolle. Av alle spillerne som har forlatt Glimt så er den største overraskelsen for meg at de "floppet"; Bjørkan. Den sesongen før han forlot oss har jeg aldri vært så sikker på at en spiller kom til å bli en suksess videre, utrolig merkelig, og hodeløst klubbvalg.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:38 pm
Kalle73 skrev: ons mar 22, 2023 7:12 am
PapaSmurf skrev: ons mar 22, 2023 1:12 am

Banen var knusk tørr. Jeg snakket med den ene klubblegen, som er min fastlege og de døpte banen for Sahara i pausen.

Brynhildsen ville vel ikke snakke vondt om sin gamle hjemmebane. Han skal vel tilbake dit en gang.
Nå er vel ikke Kadda hjemmebanen til Stabæk, men til Bærum SK, som Brynhilda aldri har spilt for.
Og at den bana var knusk tørr er en umulighet, det snødde kraftig forrige uke, tung og våt snø som for en stor grad tinte før man rakk å måke

Brynhildsen er fra Bærum SK opprinnelig, og spilte der fram til han var 14 år.
Hjelpes, der man spiller som barne/ungdomsspiller vil jeg vel ikke akkurat kalle "hjemmebane"....

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 12:45 am
Champis skrev: tor mar 23, 2023 12:15 am
slankebrusmannen skrev: ons mar 22, 2023 7:14 pm

Du tenker på at kunstgressbaner er gjerne bedre drenert og tørker derfor fortere?

Nei, at de bevarer fuktigheten mye lenger. Hvis man snakker om "knusktørre" kunstgressbaner som man av og til har på varme sommerdager, så kan ikke en kunstgressbane i mars sammenlignes med det. I så fall legger man lista på "knusktørr" ekstremt lavt.
Spillerne syns den var tørr, vi som så på kunne jo med egne øyne se ballen lugge.

En vanlig gressmatte holder på fuktigheten, en kunstgressbane har flere lag med drenering. Den holder rett og slett ikke på fukt.

Det er en grunn til at man vanner banen før kamp selv om det har regnet samme dag.

Men det hadde ikke noe å si for resultatet. Det eneste det hadde noe å single var tempoet som var snegletempo for begge lag.

Jeg er ute på disse kunstgressbanene hver eneste dag, og vet godt hva jeg snakker om. Knusktørre kunstgressbaner som man får om sommeren finner man ikke i mars.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 9:11 am
Nordlys skrev: tor mar 23, 2023 8:43 am
PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 8:34 am I Molde gir vi spillerne ballasten til å lykkes ute slik at de blir værende og går videre til større utfordringer.
*I Molde kjøper vi ferdig vare og lar denne modnes litt før vi selger videre.

Jeg tror spillestilen til Molde er litt bedre for å lykkes internasjonalt. Man må rett og slett være bedre individuelt for å håndtere den. De som presterer der er gode enkeltspillere, enkelt og greit.

Men etterhvert som Glimt også henter de største talentene så tror jeg vi kommer til å se noen suksesser herfra også.
Tja..

Hvis vi ser på landslagstroppen så treffer du ikke helt blink.

Var Nyland, Gregersen, Holmgren Pedersen, Østigård, Aursnes eller Haaland landslagsspillere da de kom til Molde? Moi og Dæhli nevner jeg ikke da de var realtivt etablerte før de kom, og Dæhli var bare innom en kort stund.

2 av dem kom opp gjennom Akerakademiet
3 kom fra lavere divisjoner som unggutter
1 kom fra en anonym benketilværelse i Eliteserien

Nyland har vært utenlands i 8 sesonger. Ingen retur
Gregersen har vært utenlands i 3 sesonger, ingen retur
Østigård har vært ute i 5 sesonger, ingen retur
Holmgren Pedersen har vært ute i 2 sesonger, ingen retur
Haaland har vært ute i 4 sesonger, ingen retur
Aursnes har vært ute i 2 sesonger, ingen retur


Hva så med Glimt?
Bjørkan, 1 sesong ute, kom hjem igjen
Berg, 1 sesong ute, kom hjem igjen
(og Lode og Haikin)

Men for all del, er man mammadalt, men vil ha på CV'en at man har vært utenlandsproff så går man til Glimt. Jakter man en karriere utenlands der man når langt og får oppleve mye er MFK et langt bedre valg.

Hvor de kom fra er ikke de avgjørende, men hvor talentfulle de har blitt sett på. Det er ingen tvil om at spillerne Molde har hentet i snitt har blitt ansett som langt mer attraktive/talentfulle enn de Glimt har hentet.

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: tor mar 23, 2023 10:17 am
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:38 pm
Kalle73 skrev: ons mar 22, 2023 7:12 am

Nå er vel ikke Kadda hjemmebanen til Stabæk, men til Bærum SK, som Brynhilda aldri har spilt for.
Og at den bana var knusk tørr er en umulighet, det snødde kraftig forrige uke, tung og våt snø som for en stor grad tinte før man rakk å måke

Brynhildsen er fra Bærum SK opprinnelig, og spilte der fram til han var 14 år.
Hjelpes, der man spiller som barne/ungdomsspiller vil jeg vel ikke akkurat kalle "hjemmebane"....

Tror Brynhildsen vil kalle det hjemmebane. Der har han spilt i nærmere 10 år. Han gjorde til og med et intervju på Bærum sine sider i forbindelse med at Molde trente i Sandvika dagen før kampen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Champis skrev: tor mar 23, 2023 11:19 am
Kalle73 skrev: tor mar 23, 2023 10:17 am
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:38 pm


Brynhildsen er fra Bærum SK opprinnelig, og spilte der fram til han var 14 år.
Hjelpes, der man spiller som barne/ungdomsspiller vil jeg vel ikke akkurat kalle "hjemmebane"....

Tror Brynhildsen vil kalle det hjemmebane. Der har han spilt i nærmere 10 år. Han gjorde til og med et intervju på Bærum sine sider i forbindelse med at Molde trente i Sandvika dagen før kampen.
Til og med.... enhver småklubb nytter da høvet til å få litt oppmerksomhet, ikke noe spesielt med det.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

nottimagiche skrev: tor mar 23, 2023 9:34 am
HarryH skrev: tor mar 23, 2023 9:31 am Hugo Vetlesen er håpet. Om en Glimt-spiller skal lykkes i utlandet så er det vel han?
Absolutt. Overraskende at han fortsatt er i Glimt, han har vært klar for det neste steget ganske lenge. Klassespiller.
Kan referere til samtale mellom Knutsen og Vetlesen slik jeg tror det skjedde :D

Vetlesen: Jeg har lyst ut, kan dere ikke godta budet på meg? Er jo masse penger.

Knutsen: Vi skulle gjerne gjort det, men du vet likegodt som meg at du hadde vært tilbake her i Bodø om ett år, så vi vil heller spare deg for lidelsen som de andre spillerne på laget har gjennomgått i utlandet.

Vetlesen: Tror du jeg også hadde floppet i utlandet.

Knutsen: Se på klubbnavnet. Bodø/Glimt. Glimtet referer til karrieren i utlandet. Det er Bodø som er plassen din. Her har du ny kontrakt. Jeg har faket underskriften din for ditt eget beste.

Vetlesen: Ok. Jeg får steke en pizza og slippe den i bakken, og så steke en ny en....så går livet videre.

Knutsen: Bra. Hold fokuset ditt på Grandiosa, så ordner alt seg!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tor mar 23, 2023 12:33 pm
nottimagiche skrev: tor mar 23, 2023 9:34 am
HarryH skrev: tor mar 23, 2023 9:31 am Hugo Vetlesen er håpet. Om en Glimt-spiller skal lykkes i utlandet så er det vel han?
Absolutt. Overraskende at han fortsatt er i Glimt, han har vært klar for det neste steget ganske lenge. Klassespiller.
Se på klubbnavnet. Bodø/Glimt. Glimtet referer til karrieren i utlandet.
Den var fin.

boombis

Legg inn av boombis »

Med fare for å avspore debatten helt, samt terge på meg alle som ikke er trøndere, men jeg har en mistanke om at Åge Aleksandersen sin sang om at det er langt igjen til Royal Albert Hall ikke bare gjelder musikere, men også fotballspillere.

Man konkurrerer jo mot andre spillere (eller Rolling Stones og Slade), og det er nok ofte tilfeldigheter som hjelper en spiller, og som gjør at en annen ikke slår til.

Så spiller selvsagt klubbvalg inn. Og kanskje økonomi, hvis du har hentet en spiller for en diger sum penger, er du kanskje mer villig til å gi ham tid, kontra en du har henta gratis.

Selv om han har blitt en klubbnomade, så vil jeg jo si at Zinckernagel har gjort det bra ute. JPH har slitt med spilletid. Kasper er big in japan. Amor tok heldigvis returen til Vålerenga...

Sånn, da skal jeg søke jobben som kommentator i Nidaros. Jeg tror jeg gjør en bedre jobb enn Otto.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

boombis skrev: tor mar 23, 2023 1:01 pm Med fare for å avspore debatten helt, samt terge på meg alle som ikke er trøndere, men jeg har en mistanke om at Åge Aleksandersen sin sang om at det er langt igjen til Royal Albert Hall ikke bare gjelder musikere, men også fotballspillere.

Man konkurrerer jo mot andre spillere (eller Rolling Stones og Slade), og det er nok ofte tilfeldigheter som hjelper en spiller, og som gjør at en annen ikke slår til.

Så spiller selvsagt klubbvalg inn. Og kanskje økonomi, hvis du har hentet en spiller for en diger sum penger, er du kanskje mer villig til å gi ham tid, kontra en du har henta gratis.

Selv om han har blitt en klubbnomade, så vil jeg jo si at Zinckernagel har gjort det bra ute. JPH har slitt med spilletid. Kasper er big in japan. Amor tok heldigvis returen til Vålerenga...

Sånn, da skal jeg søke jobben som kommentator i Nidaros. Jeg tror jeg gjør en bedre jobb enn Otto.
Det er bare å la katta spasere noen turer over tastaturet så har du mer fornuft enn det Ulset kommer med. Så det tror jeg går helt fint.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Stonesy skrev: tor mar 23, 2023 9:49 am Med å ha fått løst keeper situasjonen sin, så bikker jeg over til å holde Bodø som knappe seriefavoritter i år som i fjor.
Håper at jeg tar like dundrende feil som i fjoråret, men jeg mener stallen til Bodø/Glimt ser hakket mer robust ut enn vår pr. dagens dato.

For mye er foreløpig avhengig av litt for få i vår stall (Eikrem og Mannsverk), og jeg skulle (som mange har nevnt foran her) ønsket å ha på plass en defensiv midtbane spiller til før seriestart. Føler vi i år gambler litt med Ellingsen på samme måte som man gamblet med forsvaret før sesongstart i 22.
For meg er de ganske klare favoritter egentlig. De har hentet mye kvalitet og ikke mistet noe særlig viktig. Alle de hentet i fjor sommer har også nå spilt seg varme.

Samtidig var vi veldig gode (heldige?) på å vippe jevne kamper i vår favør. Kan ha mer uflaks i år.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Champis skrev: tor mar 23, 2023 11:13 am
PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 12:45 am
Champis skrev: tor mar 23, 2023 12:15 am


Nei, at de bevarer fuktigheten mye lenger. Hvis man snakker om "knusktørre" kunstgressbaner som man av og til har på varme sommerdager, så kan ikke en kunstgressbane i mars sammenlignes med det. I så fall legger man lista på "knusktørr" ekstremt lavt.
Spillerne syns den var tørr, vi som så på kunne jo med egne øyne se ballen lugge.

En vanlig gressmatte holder på fuktigheten, en kunstgressbane har flere lag med drenering. Den holder rett og slett ikke på fukt.

Det er en grunn til at man vanner banen før kamp selv om det har regnet samme dag.

Men det hadde ikke noe å si for resultatet. Det eneste det hadde noe å single var tempoet som var snegletempo for begge lag.

Jeg er ute på disse kunstgressbanene hver eneste dag, og vet godt hva jeg snakker om. Knusktørre kunstgressbaner som man får om sommeren finner man ikke i mars.
Ikke for å tenne ild i tørt gress :shock:

Men, jeg har også mine timer på plastbanene i området hver eneste uke, året igjennom. En bane blir tørr i mars, men det er stor forskjell på tørr i mars og tørr i august.
Uansett, det er neste kamp som er den viktige. Og i den bør Molde opp et par hakk!

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: tor mar 23, 2023 11:42 am
Champis skrev: tor mar 23, 2023 11:19 am
Kalle73 skrev: tor mar 23, 2023 10:17 am

Hjelpes, der man spiller som barne/ungdomsspiller vil jeg vel ikke akkurat kalle "hjemmebane"....

Tror Brynhildsen vil kalle det hjemmebane. Der har han spilt i nærmere 10 år. Han gjorde til og med et intervju på Bærum sine sider i forbindelse med at Molde trente i Sandvika dagen før kampen.
Til og med.... enhver småklubb nytter da høvet til å få litt oppmerksomhet, ikke noe spesielt med det.

Klubben, ja! Men det har ikke noe med Brynhildsen sitt valg å gjøre. Dette er jo ikke noe han hadde trengt å stille opp på, men han gjør det allikevel.

Federin

Legg inn av Federin »

boombis skrev: tor mar 23, 2023 1:01 pm Med fare for å avspore debatten helt, samt terge på meg alle som ikke er trøndere, men jeg har en mistanke om at Åge Aleksandersen sin sang om at det er langt igjen til Royal Albert Hall ikke bare gjelder musikere, men også fotballspillere.

Man konkurrerer jo mot andre spillere (eller Rolling Stones og Slade), og det er nok ofte tilfeldigheter som hjelper en spiller, og som gjør at en annen ikke slår til.

Så spiller selvsagt klubbvalg inn. Og kanskje økonomi, hvis du har hentet en spiller for en diger sum penger, er du kanskje mer villig til å gi ham tid, kontra en du har henta gratis.

Selv om han har blitt en klubbnomade, så vil jeg jo si at Zinckernagel har gjort det bra ute. JPH har slitt med spilletid. Kasper er big in japan. Amor tok heldigvis returen til Vålerenga...

Sånn, da skal jeg søke jobben som kommentator i Nidaros. Jeg tror jeg gjør en bedre jobb enn Otto.
Med forbehold om at det er noe jeg misforstår: hvorfor skulle vi andre bli mer terget av dette enn trøndere? Jeg ser ikke helt at Rosenborg er i noen særstilling her.

Assi

Legg inn av Assi »

Alltid morsomt å få denne tråden opp. Alltid lurt på hvorfor Ulrich Møller ikke heter Ulrik ?

Federin

Legg inn av Federin »

Assi skrev: tor mar 23, 2023 11:24 pm Alltid morsomt å få denne tråden opp. Alltid lurt på hvorfor Ulrich Møller ikke heter Ulrik ?
Dette er vel han selv eller hans foreldre nærmest til å svare på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er mulig jeg er på tynn is her, men jeg mistenker sterkt at Ulrich kommer fra en av de tyske slektene som flyttet til Molde på 1700-tallet for å drive handel. Og så skal man ikke se bort fra at en av forfedrene hans het Ulrich Müller.

En liten funfact her er jo at pappa Ulf Møller var speaker for MFK og ble i 1978 kjent for setningen «Og der fikk Steinkjer et nytt offsidemål». Endte med at NFF ba Molde finne en ny speaker.
Sist redigert av PapaSmurf den tor mar 23, 2023 11:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Assi

Legg inn av Assi »

Federin skrev: tor mar 23, 2023 11:39 pm
Assi skrev: tor mar 23, 2023 11:24 pm Alltid morsomt å få denne tråden opp. Alltid lurt på hvorfor Ulrich Møller ikke heter Ulrik ?
Dette er vel han selv eller hans foreldre nærmest til å svare på.
Så det er ikke molde eller @PapaSmurf eller @HarryH som gir navn til alle barn født i Molde ? #motstand

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Assi skrev: tor mar 23, 2023 11:48 pm
Federin skrev: tor mar 23, 2023 11:39 pm
Assi skrev: tor mar 23, 2023 11:24 pm Alltid morsomt å få denne tråden opp. Alltid lurt på hvorfor Ulrich Møller ikke heter Ulrik ?
Dette er vel han selv eller hans foreldre nærmest til å svare på.
Så det er ikke molde eller @PapaSmurf eller @HarryH som gir navn til alle barn født i Molde ? #motstand
Jeg og Harry fikk sparken av kommunen da vi ga alle nyfødte dobbeltnavn som begynte på Kjell. Uansett kjønn.

Noen har følt navnet såpass belastende at de har emigrert til steder som Sveits og Kolbotn.
Sist redigert av PapaSmurf den tor mar 23, 2023 11:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»