Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Ghost

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Ghost »

Pinlig forestilling, men heldigvis en stund til det virkelig begynner.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Har vi hatt en eneste god treningskamp i år? Vi taper for ett mye bedre lag idag. Skremmende...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Breivik i den balanserende rollen var Mr. Støttepasning.

Med Mannsverk ute er det bare å glemme å dominere banespillet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sidekick Joe skrev: lør mar 18, 2023 4:27 pm Har vi hatt en eneste god treningskamp i år? Vi taper for ett mye bedre lag idag. Skremmende...
Stabæk var ikke mye bedre. Jeg tipper vi kommer best ut på det meste av statistikk. Men problemet er at vi blir ekstremt svekka når Mannsverk ikke er med og Eikrem går ut.

Brynhildsen hadde ikke psyke til å spille. Noe av det verste jeg har sett. Forsøker å filme seg til to straffer og ellers var det fullstendig hjelpesløst.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kitolano passer ikke inn i indreløperrollen.
Løper ikke nok og slår baller på kryss og tvers fremfor å drive opp tempoet fremover.

Synd den hodeløse taklingen til Mannsverk på tampen av matchen mot Skeid ble skjebnesvanger.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:24 pm 2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!
Må ha vært en traumatisk sesong for Moe-haterne i fjor.

Visa

Legg inn av Visa »

HarryH skrev: lør mar 18, 2023 4:40 pm
Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:24 pm 2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!
Må ha vært en traumatisk sesong for Moe-haterne i fjor.
Kan det være Brede Moe det er snakk om?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Visa skrev: lør mar 18, 2023 4:41 pm
HarryH skrev: lør mar 18, 2023 4:40 pm
Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:24 pm 2023

Året Moe skal kastes ut av stadion !!!
Må ha vært en traumatisk sesong for Moe-haterne i fjor.
Kan det være Brede Moe det er snakk om?
I så fall gir det mer mening ja.

Tsunami

Legg inn av Tsunami »

Elendig trener som gjør det bra grunnet den gode økonomien.

#moeout23

Belzone

Legg inn av Belzone »

Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 4:54 pm Elendig trener som gjør det bra grunnet den gode økonomien.

#moeout23
Litt mer penger inn her altså :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moe gjorde få om noen feil i dag.

Han valgte et godt lag og gjorde fornuftige bytter.

Det finnes ingen erstatter for Mannsverk i stallen og Breivik er nok den som er best egnet selv om han ikke passer rollen.

Og når man setter innpå en landslagsspiller må både trener og fans kunne forvente mer enn den jallaforestillingen Ola bød på.

Men det er egentlig fint at man får seg en kilevink innimellom. Og enda bra at den ikke kommer i serien.

Federin

Legg inn av Federin »

Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
2?

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 5:15 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
2?
To var kanskje litt upresist siden sluttspill/finale i Europa eventuelt ikke er før neste år, kom jeg på :-)

Federin

Legg inn av Federin »

Belzone skrev: lør mar 18, 2023 5:13 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....
Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:42 pm
Belzone skrev: lør mar 18, 2023 5:13 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:07 pm Vi har fortsatt en sjanse til å vinne cupen i år. I teorien kan vi fortsatt ta to cupgull.
Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....
Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.
Det er aldri gøy å tape, men er det en kamp vi kan godta tap er det i kvarten i cupen.

Tsunami

Legg inn av Tsunami »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 5:48 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:42 pm
Belzone skrev: lør mar 18, 2023 5:13 pm

Kjempegreier, ble plutselig veldig happy her....
Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.
Det er aldri gøy å tape, men er det en kamp vi kan godta tap er det i kvarten i cupen.
Tidenes enkleste vei til en finale å vi tryna i kvarten.
Mot et førstedivisjons lag.
Semi ville å vært mot førstedivisjonslaget Brann eller bunnlaget Sandefjord.

Dette er rett og slett ikke Molde verdig. Å si at vi kam finne oss i et tap i kvarten mot et slikt lag er langt utafor.
Mot glimt eller viking. Ja.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tsunami skrev: lør mar 18, 2023 6:48 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 5:48 pm
Federin skrev: lør mar 18, 2023 5:42 pm

Prøver bare å trøste meg med at vi fortsatt kan ha mye godt i vente, og at det ikke er nå vi skal være på vårt beste.
Det er aldri gøy å tape, men er det en kamp vi kan godta tap er det i kvarten i cupen.
Tidenes enkleste vei til en finale å vi tryna i kvarten.
Mot et førstedivisjons lag.
Semi ville å vært mot førstedivisjonslaget Brann eller bunnlaget Sandefjord.

Dette er rett og slett ikke Molde verdig. Å si at vi kam finne oss i et tap i kvarten mot et slikt lag er langt utafor.
Mot glimt eller viking. Ja.
Nå er Stabæk et eliteserielag. Samme med Brann. Selv om de ikke regnes som det pga den rare regelen om at fjoråret skal telle.

Dette var ingen cupbombe. Jeg har opplevd ytterst pinlige cuptap, dette var ikke et av dem.

Stryn, Stjørdals/Blink, KIL-Hemne, Orkanger og sikkert noen andre jeg har fortrengt.

For meg føltes det ikke som en kvartfinale i cupen. Det var en knusktørr kunstgressbane med en horribel ramme rundt kampen. Selv straffekonkurransen var kjedelig selv om den i seg selv var innholdsrik.

Men finne oss i… Hva skal vi gjøre da? Brenne supportereffekter og kastrere trenerne?

Man må tåle et fnugg av motgang. Hvis ikke vil det bli mange tunge år. Det vil bli flere kjipe tap i cupen enn det blir cupfinaler. Slik har det vært, slik er det og slik vil det bli i fremtiden også.

Albino

Legg inn av Albino »

Jeg minner om et gammelt ordtak fra fjerne østen:

Cup er cup.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Albino skrev: lør mar 18, 2023 6:59 pm Jeg minner om et gammelt ordtak fra fjerne østen:

Cup er cup.
Det er kanskje bare meg, men jeg blir aldri like skuffet etter en cupexit som et serietap. Cupexiten blir man ferdig med samme kveld. Serietapet kan ri oss som en mare i månedsvis.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kjipt å ryke, men vi har allerede CL-kvalik i år. Cupfinale i mai er bedre enn i desember.

Men hvis vi skal finne noe positivt:
- To mindre kamper gir mindre belastning
- Bodø må vinne cupen for å ikke få vanskelig vei inn i Europa, de kommer derfor til å prioritere den
- Flere muligheter til å flytte kamper frem?
- Et lyspunkt for @Dewaz som gikk inn å ga tommel på innlegg fra januar om cupen. Rosenborg sikret seg en knallsterk uavgjort hjemme mot OBOS middelhavsfarer Ranheim

Belzone

Legg inn av Belzone »

Presspillet vårt i dag var ypperlig, skapte enormt mdd sjanser. Får bare håpe på at den variasjon av cup var nedgradert til uviktig.

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

Svak kamp i dag, men synes det er betenkelig at man legger slike kamper til sånne type baner. Kunstgresset her så veeeldig tregt ut. Hadde kampen blitt spilt på feks Intility så hadde ikke dette blitt et gjesp av en kamp.

Ivar Aasen

Legg inn av Ivar Aasen »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 7:00 pm
Albino skrev: lør mar 18, 2023 6:59 pm Jeg minner om et gammelt ordtak fra fjerne østen:

Cup er cup.
Det er kanskje bare meg, men jeg blir aldri like skuffet etter en cupexit som et serietap. Cupexiten blir man ferdig med samme kveld. Serietapet kan ri oss som en mare i månedsvis.
Unntaket er vel ein cupkamp ultimo 2009. Men ja, etter at ein har blitt van med seriegull og Europa blir liksom cupen ikkje det same. No har premiepotten auka til 50 (?) mill for seriegull og minst det dobbelte- for gruppespel i Europa, og i den samanhengen blir cupen berre ein parantes. For min del tenker eg at no får klubben ro på seg til seriekampar og CL- kvalik.

Men det var ei skuffande forestilling i dag.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Køpp 2022, aldeles elendig...

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Molde FK blir ikke store før en får kjøpt inn mer kvalitet. En bør forvente mye mer presisjon og passion. Straffer er jo bingo men en må jo tro at en bør skape mer. Blir nok neppe CL i år heller.

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Skuffelsen har lagt seg. Har fortsatt troa på årets sesong jeg. Tåler en drittkamp

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Kongemannen skrev: lør mar 18, 2023 11:16 pm Molde FK blir ikke store før en får kjøpt inn mer kvalitet. En bør forvente mye mer presisjon og passion. Straffer er jo bingo men en må jo tro at en bør skape mer. Blir nok neppe CL i år heller.
Faen å kravstor du er, de har blåst 3.5 milliarder så langt!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 12:00 am
Kongemannen skrev: lør mar 18, 2023 11:16 pm Molde FK blir ikke store før en får kjøpt inn mer kvalitet. En bør forvente mye mer presisjon og passion. Straffer er jo bingo men en må jo tro at en bør skape mer. Blir nok neppe CL i år heller.
Faen å kravstor du er, de har blåst 3.5 milliarder så langt!
Minst.

Men seriøst. Nå begynner den frie tolkningen av den artikkelen å minne om spam. Best å la det ligge mens leken fortsatt er god.

Jeg forstår det sånn etter dine egne utsagn at du ikke er spesielt interessert i fotball, men man har i årenes løp på VGD/FD fått en slags felles forståelse på tvers av klubbtilhørigheten hva som er innafor eller ei. Og nå tøyes strikken.

En vennlig advarsel er det vel man kan kalle dette, la oss legge den død før det blir uvennlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»