Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: søn mai 21, 2023 7:32 pm Du må skrive bok, PapaSmurf!
«Spinn for faen, spinn!»

- En selvbiografi fra en ganske vanlig oppvekst i Molde.

Hvem vet, kanskje jeg prøver meg en gang :D

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: søn mai 21, 2023 8:49 pm
HarryH skrev: søn mai 21, 2023 7:32 pm Du må skrive bok, PapaSmurf!
«Spinn for faen, spinn!»

- En selvbiografi fra en ganske vanlig oppvekst i Molde.

Hvem vet, kanskje jeg prøver meg en gang :D
"Fra yoyo til YOLO - en histore om en vanlig manns liv gjennom flere epoker, og hans livslange kjærlighet til Molde Fotballklubb"

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Er så deprimerende å se at MFK skuta er blitt akterutseilt. Litt mer sult og ærgjerrighet savnes fra ledelsen. Nytter ikke å ligge på laurbæra en må opp på hesten.

Federin

Legg inn av Federin »

Kongemannen skrev: søn mai 21, 2023 9:58 pm Er så deprimerende å se at MFK skuta er blitt akterutseilt. Litt mer sult og ærgjerrighet savnes fra ledelsen. Nytter ikke å ligge på laurbæra en må opp på hesten.
Hvor mange trenere bør vi hente? ;-)

boombis

Legg inn av boombis »

Før sesongen sa jeg spøkefullt at det er et kappløp mellom Rekdal og Fagermo for hvem som skal først på nav. Lite visste jeg at Moe skulle melde seg på. Men jeg ser på twitter at noen moldefans har humøret på plass!


Visa

Legg inn av Visa »

Det hadde vært gøy med gjensyn med Shagrock

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Angående CL så vant i dag FCK etter å ha snudd kampen det siste kvarteret og har fortsatt tak på førsteplassen i Danmark. Nordsjælland er eneste håpet nå med to kamper igjen for FCK, og slik jeg ser det er det vel kun neste kamp borte mot Viborg som er Moldes håp for at FCK skal tape seriegullet og dermed bli seedet også i runde tre. Nordsjælland ett poeng bak om de vinner sin kamp i morgen, som de i utgangspunktet bør.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Flere muligheter der til å fortsette å fylle opp antall nasjoner vi har møtt i Europa. Wales, Estland, Bosnia, Kypros, Israel og Kazhakstan vil være nye nasjoner for oss.

Vi har møtt lag fra 35 land. Det betyr at vi mangler 20 på å ha full pott.

Landet vi oftest har besøkt er Spania med 5 motstandere. Av de store nasjonene er det kun Italia vi aldri har besøkt. Av andre nasjoner som er rangert topp 20 er det kun Tsjekkia og Israel vi ikke har haket av for.

Nå som vi er litt gretne på nåværende status i serien er det hyggelig å mimre litt tilbake til kamper mot PSG, Real Madrid, Sevilla, Ajax, Arsenal, Porto, Benfica osv.

Lille Molde har hatt besøk av Vitor Baia, Roberto Carlos, Deco, Mario Jardel, Fernando Llorente, Djorkaeff (Oslo), Seedorf, Samuel Etoo, David Luiz, Antonio Rüdiger, Casillas, Redondo, Van Basten, Nani, Van Persie, Milik og sikkert flere jeg ikke kommer på uten å måtte Google. Og jeg er såpass provinsiell at jeg syns det er stas. Håpet må være at denne listen kan bygges ut med en skokk store navn i løpet av høsten. 2015 gikk det ganske piss i serien, men den sesongen ga oss en enorm høst i e-cup.

Vi har kommet et stykke fra den gangen vi ikke fikk spille hjemme mot PSG og måtte bruke Ullevaal. Men det ga jo Røkke ideen til den perlen av en stadion vi har nå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: søn mai 21, 2023 10:38 pm Angående CL så vant i dag FCK etter å ha snudd kampen det siste kvarteret og har fortsatt tak på førsteplassen i Danmark. Nordsjælland er eneste håpet nå med to kamper igjen for FCK, og slik jeg ser det er det vel kun neste kamp borte mot Viborg som er Moldes håp for at FCK skal tape seriegullet og dermed bli seedet også i runde tre. Nordsjælland ett poeng bak om de vinner sin kamp i morgen, som de i utgangspunktet bør.
Er vel også et ørlite håp om at ett av de lagene som i utgangspunktet skal bli seedet i den tredje kvalifiseringsrunden ryker ut allerede i den første kvalikrunden? Da kan vel Molde rykke opp som seedet i denne runden? Qarabag for eksempel?

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: man mai 22, 2023 12:00 am Vi har kommet et stykke fra den gangen vi ikke fikk spille hjemme mot PSG og måtte bruke Ullevaal.
Ikke for å bli helt Dag Eilev, men det er litt rart å tenke på at vi spilte nesten jevnt mot PSG (tapte 2-3) i den første kampen med tolv lokale spillere på banen:
Odd Petter Lyngstad, Sindre Rekdal, Ole Erik Stavrum, Knut Fostervold, Trond Andersen, Petter Rudi, Daniel Hestad, Ole Gunnar Solskjær, Arild Stavrum, Ole Bjørn Sundgot, Per Olav Sætre og Ronald Wenaas.
Eneste spiller som ikke var fra Møre og Romsdal var legenden Morten Bakke i mål.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

HarryH skrev: man mai 22, 2023 12:11 am
PapaSmurf skrev: man mai 22, 2023 12:00 am Vi har kommet et stykke fra den gangen vi ikke fikk spille hjemme mot PSG og måtte bruke Ullevaal.
Ikke for å bli helt Dag Eilev, men det er litt rart å tenke på at vi spilte nesten jevnt mot PSG (tapte 2-3) i den første kampen med tolv lokale spillere på banen:
Odd Petter Lyngstad, Sindre Rekdal, Ole Erik Stavrum, Knut Fostervold, Trond Andersen, Petter Rudi, Daniel Hestad, Ole Gunnar Solskjær, Arild Stavrum, Ole Bjørn Sundgot, Per Olav Sætre og Ronald Wenaas.
Eneste spiller som ikke var fra Møre og Romsdal var legenden Morten Bakke i mål.
12 spillere?! Ikke rart det var noe muffens med den kampen.... :shock: :lol:

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Måtte vi ta en 2015 på nytt. Vanvittig underprestering i serien, men ditto overprestering i Europa. Per dags dato så er liksom tanken på Champions League kvalifisering ren utopi når vi ikke klarer å hamle opp med lag som Stabæk og Aalesund. Ikke hjelper det om det er hjemmebane eller bortebane heller. Må hvertfall klare å komme oss igjennom første runden, for da er vi vel sikret Conference League gruppespill? Det gruppespillet starter jo ikke før vi nærmer oss høsten så har god tid til å bedre prestasjonene innen da. Taper vi så går vi vel inn i Conference League Play-Off? Det ville jo vært utrolig unødvendig å gjøre det såpass spennende, så med mindre vi er veldig uheldig med trekningen så burde Conference League være sikret allerede etter første kvalifiseringsrunde her. Så får alt annet bli ren bonus.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

RamGuy skrev: man mai 22, 2023 9:19 am Måtte vi ta en 2015 på nytt. Vanvittig underprestering i serien, men ditto overprestering i Europa. Per dags dato så er liksom tanken på Champions League kvalifisering ren utopi når vi ikke klarer å hamle opp med lag som Stabæk og Aalesund. Ikke hjelper det om det er hjemmebane eller bortebane heller. Må hvertfall klare å komme oss igjennom første runden, for da er vi vel sikret Conference League gruppespill? Det gruppespillet starter jo ikke før vi nærmer oss høsten så har god tid til å bedre prestasjonene innen da. Taper vi så går vi vel inn i Conference League Play-Off? Det ville jo vært utrolig unødvendig å gjøre det såpass spennende, så med mindre vi er veldig uheldig med trekningen så burde Conference League være sikret allerede etter første kvalifiseringsrunde her. Så får alt annet bli ren bonus.
Som du sier. Går vi videre fra 2.kvalifiseringsrunde til CL så er vi garantert et eller annet gruppespill. Men det kan like gjerne bli Europa League som Conference League. Og husk at dersom vi blir utslått av CL-kvaliken så kan vi bare møte lag som har blitt slått ut fra denne kvalifiseringen tidligere.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Mot Surnadal på onsdag så burde vi benke mange av de faste. Vi har spilt med tilnærmet toppet lag i flere kamper med unntak av skader og prestasjonene har vært mildt sagt varierende. Her er det bare å kaste spillere på benken og la andre få muligheten til å vise seg frem. Det ble jo uttalt før sesongen at NM 2023 ikke prioriteres uansett, så her er det bare å starte med spillere som Ibrahim, Ødegård, Bakke osv. Spillere som har hatt stor kampbelastning så langt som Linnes, Breivik og Mannsverk burde ikke starte og helst ikke spille i det hele tatt. Sinyan kan jo få seg sin første start på evigheter og byttes når han ikke orker mer.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kampene fremover til Europakvalifiseringen.
Onsdag 24.mai kl.1800:
Surnadal vs Molde

Mandag 29.mai kl.1700:
Molde vs Sandefjord Fotball

Torsdag 1.juni:
NM 2.runde

Søndag 4.juni kl.1915:
Viking vs Molde

Onsdag 7.juni:
NM 3.runde

Søndag 11.juni kl.1700:
Odd vs Molde

Søndag 25.juni.1700:
Molde vs Haugesund

Onsdag 28.juni:
NM 4.runde

Søndag 2.juli kl.1915:
Bodø/Glimt vs Molde

Søndag 9.juli kl.1915:
Molde vs Brann

Onsdag 12.juli:
NM 5.runde(Kvartfinaler)

Lørdag 15.juli kl.1800:
Vålerenga vs Molde

Lørdag 22.juli kl.1800:
Molde vs Sarpsborg08

Etter her begynner Europakampene. Og vil forhåpentligvis pågå utover høsten.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kalle73 skrev: man mai 22, 2023 8:25 am
► Show Spoiler
12 spillere?! Ikke rart det var noe muffens med den kampen.... :shock: :lol:
12 spillere er bare småtteri. Bodø/Glimt brukte 16 spillere hjemme mot Lech Poznan.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

HarryH skrev: man mai 22, 2023 12:23 pm
Kalle73 skrev: man mai 22, 2023 8:25 am
► Show Spoiler
12 spillere?! Ikke rart det var noe muffens med den kampen.... :shock: :lol:
12 spillere er bare småtteri. Bodø/Glimt brukte 16 spillere hjemme mot Lech Poznan.
E jo ei regelrett skam at vi ikkje gikk videre...

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Skal vi tolke artikkelen på RBnett så har Eikrem en type skade som ingen forstår seg på, som ingen vet hvordan skal behandles og ingen aner hvor ofte han vil være ute, hvor lenge osv. Det er jo kjempeflott. Er jo bare å spare Eikrem i Eliteserien, sannsynligheten for gull er jo tilnærmet null allerede. Eikrem må spisses inn mot Europa.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: tir mai 23, 2023 11:28 am Skal vi tolke artikkelen på RBnett så har Eikrem en type skade som ingen forstår seg på, som ingen vet hvordan skal behandles og ingen aner hvor ofte han vil være ute, hvor lenge osv. Det er jo kjempeflott. Er jo bare å spare Eikrem i Eliteserien, sannsynligheten for gull er jo tilnærmet null allerede. Eikrem må spisses inn mot Europa.
Han sier jo han er tilbake senest om et par kamper.

Men det var et kryptisk intervju ja så jeg ble skeptisk.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

PapaSmurf skrev: tir mai 23, 2023 11:31 am
RamGuy skrev: tir mai 23, 2023 11:28 am Skal vi tolke artikkelen på RBnett så har Eikrem en type skade som ingen forstår seg på, som ingen vet hvordan skal behandles og ingen aner hvor ofte han vil være ute, hvor lenge osv. Det er jo kjempeflott. Er jo bare å spare Eikrem i Eliteserien, sannsynligheten for gull er jo tilnærmet null allerede. Eikrem må spisses inn mot Europa.
Han sier jo han er tilbake senest om et par kamper.

Men det var et kryptisk intervju ja så jeg ble skeptisk.
Om Eikrem er som meg så ser han ingen grunn til å være negativt innstilt. Selv ønsker han naturligvis å være tilbake så raskt som mulig, og for egen mentalhelse så er jo det som oftest den beste innstillingen å ha. Hvor reelt det er blir jo noe helt annet. Det at han var med mot Aalesund tyder jo på at han var i overkant optimistisk å måtte kaste inn håndkle. Her er det viktig at Moe og Co holder litt igjen, det er viktigere at Eikrem matches rolig fremover, fremfor at han er utilgjengelig når det nærmer seg Europakvalifisering.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

RickGrimes skrev: tir mai 23, 2023 12:11 pm Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?
Jeg *føler* det samme, men vil gjerne høre det fra noen med mer oversikt og kunnskap om statistikken enn meg selv.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

RickGrimes skrev: tir mai 23, 2023 12:11 pm Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?
Nå er det vel kanskje ikke nødvendig å stille folk til veggs, men jeg håper de leter med lys og lykter etter hva som kan være årsaken, for dere virker å ha en uhorvelig mengde belastningsskader. Kjøres spillere i satt alder for hardt ift kapasitet?

Moist

Legg inn av Moist »

RickGrimes skrev: tir mai 23, 2023 12:11 pm Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?
Er det egentlig en enorm mengde i forhold til andre klubber? Vi mangler Ellingsen, Haugen, Ulland og Eikrem? Det at vi har tatt vare på fotballinvalide for lenge burde ikke være det medisinske sitt ansvar. Ser jo at RBK mangler en del også eksempelvis, Haugesund sliter vel også med skader, VIF har også noen spillere ute med langtidskade.

Kaffe

Legg inn av Kaffe »

Moist skrev: tir mai 23, 2023 1:23 pm
RickGrimes skrev: tir mai 23, 2023 12:11 pm Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?
Er det egentlig en enorm mengde i forhold til andre klubber? Vi mangler Ellingsen, Haugen, Ulland og Eikrem? Det at vi har tatt vare på fotballinvalide for lenge burde ikke være det medisinske sitt ansvar. Ser jo at RBK mangler en del også eksempelvis, Haugesund sliter vel også med skader, VIF har også noen spillere ute med langtidskade.
Men det er jo litt over tid også.

Eikrem, Brynhildsen, Haugen og Bjørnbak hadde alle under 20 seriekamper i fjor, Ulland ble langtidsskadd, i tillegg til de langtidsskadde fra tidligere, og Fofana var skadet en lengre periode på våren.
Kaasa ble skadet mot slutten og var ute hele vinteren og forsesongen. Småskader ala det Linnes kjente på kan forklares med belastning over tid, og det er i og for seg greit nok, men jeg føler vi har mye småskader også.

Men i starten av årets sesong har Bjørnbak, Haugen, Brynhildsen, Eikrem, Berisha (som jeg kommer på i farta) allerede gått glipp av opp til flere kamper, uten at det skal kunne forklares med høy belastning.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Veldig offtopic, men jeg spilte et game mot Zekhnini i fifa i går, scorte tre kjappe mål og han stakk fra gamet etter to-tre minutter :lol:

Hmm

Legg inn av Hmm »

Moist skrev: tir mai 23, 2023 1:23 pm
RickGrimes skrev: tir mai 23, 2023 12:11 pm Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?
Er det egentlig en enorm mengde i forhold til andre klubber? Vi mangler Ellingsen, Haugen, Ulland og Eikrem? Det at vi har tatt vare på fotballinvalide for lenge burde ikke være det medisinske sitt ansvar. Ser jo at RBK mangler en del også eksempelvis, Haugesund sliter vel også med skader, VIF har også noen spillere ute med langtidskade.

I tillegg til disse har Kaasa, Sherrif og Bjørnbak vært ute lenge og er akkurat tilbake, og Berisha, Hagleskjær, Brynhildsen og Eikrem har hatt småskader i år. (Linnes var småskadet en del i fjor.)

Og blant de 4 du nevner, er trolig i en toppet startoppstilling. Om dette er mye enn andre klubber er jeg usikker på, men skadene har konsekvenser.

Edit: Og teller vi med Haraldseid og BBS (og Bolly) som var ferdige i klubben til jul så er skadetallene trolig svært høye, uansett sammenligning (?)

Moist

Legg inn av Moist »

Hmm skrev: ons mai 24, 2023 8:10 am
Moist skrev: tir mai 23, 2023 1:23 pm
RickGrimes skrev: tir mai 23, 2023 12:11 pm Når skal MFK og det medisinske appratet stilles til veggs for ståa med den enorme mengden og langvarige skader som har pågått i åresvis?
Er det egentlig en enorm mengde i forhold til andre klubber? Vi mangler Ellingsen, Haugen, Ulland og Eikrem? Det at vi har tatt vare på fotballinvalide for lenge burde ikke være det medisinske sitt ansvar. Ser jo at RBK mangler en del også eksempelvis, Haugesund sliter vel også med skader, VIF har også noen spillere ute med langtidskade.

I tillegg til disse har Kaasa, Sherrif og Bjørnbak vært ute lenge og er akkurat tilbake, og Berisha, Hagleskjær, Brynhildsen og Eikrem har hatt småskader i år. (Linnes var småskadet en del i fjor.)

Og blant de 4 du nevner, er trolig i en toppet startoppstilling. Om dette er mye enn andre klubber er jeg usikker på, men skadene har konsekvenser.

Edit: Og teller vi med Haraldseid og BBS (og Bolly) som var ferdige i klubben til jul så er skadetallene trolig svært høye, uansett sammenligning (?)
Igjen, jeg vet ikke nok om skadesituasjonene til de andre klubbene til å anta noe som helst, jeg ser eksempelvis klaging om det samme i RBK tråden. Men tenker ofte det samme når vi har spillere skadet lenge.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Petersen
Bjørnbak - Sheriff - Haglskjær
Knudtzon - Kitolano - Breivik - Eriksen - Haugen
Ødegård - Zekhnini

Fint med Haugen tilbake også. Veldig offensivt lag som ville blitt drept i Eliteserien, men mot Surnadal bør det bety at vi vinner komfortabelt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»