Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
BiggusD

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av BiggusD »

heltos skrev: man mar 20, 2023 9:29 pm
RamGuy skrev: man mar 20, 2023 3:27 pm Det er jo litt vanskelig å kritisere klubben nevneverdig når det kommer til overganger. Vi har knapt mistet en spiller sammenlignet med fjoråret hvor vi tok NM gull på starten av året (regnes riktignok som NM 2021), og vi vant et suverent seriegull med en seiersrekke som slår alle rekorder i Norge. Fofana har X-faktor, men det var noe vi så i relativt få kamper. Han var ikke noen nøkkelspiller for oss helt enda, så det at vi har mistet han burde i utgangspunktet ikke påvirke oss nevneverdig. Samtidig så har vi fått inn Berisha som i Eliteseriesammenheng må sies å være en temmelig habil spiller.

Vi har en relativt stor og bred tropp, og når hele stammen i laget, ja nærmest hele laget som var suverene i fjor er med også i år så er det vanskelig å argumentere for at det trengs store overganger. Vi gjorde oss ikke bort i Europa heller forsåvidt, vi burde kommet oss videre fra gruppa i Conference League riktignok. Der er det eget sjansesløseri som er årsaken til at vi gikk på hue og ræva ut, og Fofana sto jo ikke akkurat for effektivitet. Men her står jo ikke erstatter Berisha nødvendigvis for så mye effektivitet han heller, spesielt ikke på Europeisk nivå så jeg sliter litt med å se hvordan vi skal prestere så mye bedre i Europa i år sammenlignet med i fjor. Den store fordelen vi har i år er at vi går inn i Champions League sin Champions Path og sånn sett er garantert minimum Conference League om vi ikke skulle driiite oss fullstendig ut.

Må heller ikke glemme at Eikrem, vår suverent beste og viktigste spiller hadde en helt ekstrem situasjon i fjor på hjemmebane. I år vil vi nærmest garantert spisse inn Eikrem mot kvalifiseringen til Europa og han vil nok spille flere kamper sånn generelt sammenlignet med i fjor om han ikke blir skadet. Men vi har jo utvilsomt et problem når Eikrem ikke spiller for da dropper kvaliteten vår fremover i banen markant, og dette vet jo alle lag i Eliteserien så motstander kan tillate seg selv å stå høyere og ta høyere risiko så fort Eikrem ikke er på banen uten at vi klarer å straffe de nevneverdig på det. Her er vel håpt at presspillet til Berisha og Eriksen skal bli så bra at når Eikrem ikke spiller så skal vi bli bedre til å straffe motstander litt hardere om de først tør å stå litt høyere.

Problemet blir jo alle disse kampene vi har mot lag som er fornøyd med uavgjort. Litt sånn som mot Stabæk, hvor de er kjempefornøyd med uavgjort, ekstra omganger og straffekonk så de tar veldig liten risiko. Presspillet til Berisha og Eriksen fungerer (hvertfall ikke foreløpig) som noen boksåpner når motstander uansett legger seg lavt og bare vil forsvare seg. Vi trenger kreativitet og teknikk for å spille igjennom lavt liggende lag, eventuelt en skikkelig target spiller i boksen som vi kan slå legg på. Per dags dato så er det nærmest utelukkende Eikrem som står for kreativiteten, og høye innlegg er jo tilnærmet meningsløst med de spillerne vi har inne i feltet.
Laget mangler gode nok spillere fremme, men dessverre har ikke Grødem eller Zeknini tatt nødvendige steg, og de skuffer såpass at de bør være på listen «takk for innsatsen» og åpnet opp for to nye inn.
Når man i tillegg både Brynildsen og vår nye nr 10 skuffer stort, står vi dessverre kun igjen med Eikrem av de som kan utrette finteknikk og skape mål og målsjanser
Syns dette blir litt krisemaksimering akkurat nå. Så langt har ikke samspillet sittet som det skal. Spillet flyter ikke, timingen er urytmisk. Det er fortsatt tre uker til seriestart, og selv da må vi påregne å først og fremst krige oss til poeng mens vi bygger samspill og sam-forståelse.

Jeg venter med bålbrenningen til st-hans.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

BiggusD skrev: man mar 20, 2023 10:28 pm
heltos skrev: man mar 20, 2023 9:29 pm
RamGuy skrev: man mar 20, 2023 3:27 pm Det er jo litt vanskelig å kritisere klubben nevneverdig når det kommer til overganger. Vi har knapt mistet en spiller sammenlignet med fjoråret hvor vi tok NM gull på starten av året (regnes riktignok som NM 2021), og vi vant et suverent seriegull med en seiersrekke som slår alle rekorder i Norge. Fofana har X-faktor, men det var noe vi så i relativt få kamper. Han var ikke noen nøkkelspiller for oss helt enda, så det at vi har mistet han burde i utgangspunktet ikke påvirke oss nevneverdig. Samtidig så har vi fått inn Berisha som i Eliteseriesammenheng må sies å være en temmelig habil spiller.

Vi har en relativt stor og bred tropp, og når hele stammen i laget, ja nærmest hele laget som var suverene i fjor er med også i år så er det vanskelig å argumentere for at det trengs store overganger. Vi gjorde oss ikke bort i Europa heller forsåvidt, vi burde kommet oss videre fra gruppa i Conference League riktignok. Der er det eget sjansesløseri som er årsaken til at vi gikk på hue og ræva ut, og Fofana sto jo ikke akkurat for effektivitet. Men her står jo ikke erstatter Berisha nødvendigvis for så mye effektivitet han heller, spesielt ikke på Europeisk nivå så jeg sliter litt med å se hvordan vi skal prestere så mye bedre i Europa i år sammenlignet med i fjor. Den store fordelen vi har i år er at vi går inn i Champions League sin Champions Path og sånn sett er garantert minimum Conference League om vi ikke skulle driiite oss fullstendig ut.

Må heller ikke glemme at Eikrem, vår suverent beste og viktigste spiller hadde en helt ekstrem situasjon i fjor på hjemmebane. I år vil vi nærmest garantert spisse inn Eikrem mot kvalifiseringen til Europa og han vil nok spille flere kamper sånn generelt sammenlignet med i fjor om han ikke blir skadet. Men vi har jo utvilsomt et problem når Eikrem ikke spiller for da dropper kvaliteten vår fremover i banen markant, og dette vet jo alle lag i Eliteserien så motstander kan tillate seg selv å stå høyere og ta høyere risiko så fort Eikrem ikke er på banen uten at vi klarer å straffe de nevneverdig på det. Her er vel håpt at presspillet til Berisha og Eriksen skal bli så bra at når Eikrem ikke spiller så skal vi bli bedre til å straffe motstander litt hardere om de først tør å stå litt høyere.

Problemet blir jo alle disse kampene vi har mot lag som er fornøyd med uavgjort. Litt sånn som mot Stabæk, hvor de er kjempefornøyd med uavgjort, ekstra omganger og straffekonk så de tar veldig liten risiko. Presspillet til Berisha og Eriksen fungerer (hvertfall ikke foreløpig) som noen boksåpner når motstander uansett legger seg lavt og bare vil forsvare seg. Vi trenger kreativitet og teknikk for å spille igjennom lavt liggende lag, eventuelt en skikkelig target spiller i boksen som vi kan slå legg på. Per dags dato så er det nærmest utelukkende Eikrem som står for kreativiteten, og høye innlegg er jo tilnærmet meningsløst med de spillerne vi har inne i feltet.
Laget mangler gode nok spillere fremme, men dessverre har ikke Grødem eller Zeknini tatt nødvendige steg, og de skuffer såpass at de bør være på listen «takk for innsatsen» og åpnet opp for to nye inn.
Når man i tillegg både Brynildsen og vår nye nr 10 skuffer stort, står vi dessverre kun igjen med Eikrem av de som kan utrette finteknikk og skape mål og målsjanser
Syns dette blir litt krisemaksimering akkurat nå. Så langt har ikke samspillet sittet som det skal. Spillet flyter ikke, timingen er urytmisk. Det er fortsatt tre uker til seriestart, og selv da må vi påregne å først og fremst krige oss til poeng mens vi bygger samspill og sam-forståelse.

Jeg venter med bålbrenningen til st-hans.
Takk.

Dette er fasit. 100%. Bullseye osv.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Savner oppdatering på Ellingsen, Kaasa, Sheriff, Bjørnbak og Haugen. Breivik var OK- mot Stabæk, Elingsen i form er vel like god som Sivert. Trenger han utover i sesongen

Hmm

Legg inn av Hmm »

smash skrev: man mar 20, 2023 2:46 pm Tror jeg nevnte det tidligere i vinter, at det er overraskende at Molde ikke gjør mer på overgangsmarkedet med tanke på salg av Fofana og CL-muligheter. Molde pr i dag er solide, men mangler kreativitet, teknikk, dribleferdigheter. Ikke godt nok for Europa.
Ja, spillere som kommer inn er gode spillere, men mangler en del på det du nevner.
Jeg krysser alt jeg har for at Ellingsen kommer seg på banen frem mot sommeren. Da får vi en bedre balanse på midten med tanke på komplimentrære ferdigheter.
Ellingsen, Mannsverk, Kaasa/Brevik og Eriksen som backup på midten ville vært en kraftig utfordring for alle lag.

Hmm

Legg inn av Hmm »

BiggusD skrev: man mar 20, 2023 10:28 pm
heltos skrev: man mar 20, 2023 9:29 pm
RamGuy skrev: man mar 20, 2023 3:27 pm Det er jo litt vanskelig å kritisere klubben nevneverdig når det kommer til overganger. Vi har knapt mistet en spiller sammenlignet med fjoråret hvor vi tok NM gull på starten av året (regnes riktignok som NM 2021), og vi vant et suverent seriegull med en seiersrekke som slår alle rekorder i Norge. Fofana har X-faktor, men det var noe vi så i relativt få kamper. Han var ikke noen nøkkelspiller for oss helt enda, så det at vi har mistet han burde i utgangspunktet ikke påvirke oss nevneverdig. Samtidig så har vi fått inn Berisha som i Eliteseriesammenheng må sies å være en temmelig habil spiller.

Vi har en relativt stor og bred tropp, og når hele stammen i laget, ja nærmest hele laget som var suverene i fjor er med også i år så er det vanskelig å argumentere for at det trengs store overganger. Vi gjorde oss ikke bort i Europa heller forsåvidt, vi burde kommet oss videre fra gruppa i Conference League riktignok. Der er det eget sjansesløseri som er årsaken til at vi gikk på hue og ræva ut, og Fofana sto jo ikke akkurat for effektivitet. Men her står jo ikke erstatter Berisha nødvendigvis for så mye effektivitet han heller, spesielt ikke på Europeisk nivå så jeg sliter litt med å se hvordan vi skal prestere så mye bedre i Europa i år sammenlignet med i fjor. Den store fordelen vi har i år er at vi går inn i Champions League sin Champions Path og sånn sett er garantert minimum Conference League om vi ikke skulle driiite oss fullstendig ut.

Må heller ikke glemme at Eikrem, vår suverent beste og viktigste spiller hadde en helt ekstrem situasjon i fjor på hjemmebane. I år vil vi nærmest garantert spisse inn Eikrem mot kvalifiseringen til Europa og han vil nok spille flere kamper sånn generelt sammenlignet med i fjor om han ikke blir skadet. Men vi har jo utvilsomt et problem når Eikrem ikke spiller for da dropper kvaliteten vår fremover i banen markant, og dette vet jo alle lag i Eliteserien så motstander kan tillate seg selv å stå høyere og ta høyere risiko så fort Eikrem ikke er på banen uten at vi klarer å straffe de nevneverdig på det. Her er vel håpt at presspillet til Berisha og Eriksen skal bli så bra at når Eikrem ikke spiller så skal vi bli bedre til å straffe motstander litt hardere om de først tør å stå litt høyere.

Problemet blir jo alle disse kampene vi har mot lag som er fornøyd med uavgjort. Litt sånn som mot Stabæk, hvor de er kjempefornøyd med uavgjort, ekstra omganger og straffekonk så de tar veldig liten risiko. Presspillet til Berisha og Eriksen fungerer (hvertfall ikke foreløpig) som noen boksåpner når motstander uansett legger seg lavt og bare vil forsvare seg. Vi trenger kreativitet og teknikk for å spille igjennom lavt liggende lag, eventuelt en skikkelig target spiller i boksen som vi kan slå legg på. Per dags dato så er det nærmest utelukkende Eikrem som står for kreativiteten, og høye innlegg er jo tilnærmet meningsløst med de spillerne vi har inne i feltet.
Laget mangler gode nok spillere fremme, men dessverre har ikke Grødem eller Zeknini tatt nødvendige steg, og de skuffer såpass at de bør være på listen «takk for innsatsen» og åpnet opp for to nye inn.
Når man i tillegg både Brynildsen og vår nye nr 10 skuffer stort, står vi dessverre kun igjen med Eikrem av de som kan utrette finteknikk og skape mål og målsjanser
Syns dette blir litt krisemaksimering akkurat nå. Så langt har ikke samspillet sittet som det skal. Spillet flyter ikke, timingen er urytmisk. Det er fortsatt tre uker til seriestart, og selv da må vi påregne å først og fremst krige oss til poeng mens vi bygger samspill og sam-forståelse.

Jeg venter med bålbrenningen til st-hans.
Når Molde FK spiller tellende kamper noen uker før seriestart og prestasjonen er "mindre ok" så er det merkelig at kritikk blir feid under teppet. Til opplysning så er også Stabæk midt i oppkjøringen og har svært tunge bein, de har sikkert noen på skadellista også.......likevel så.vant de visst mot et lag som tilfeldigvis hadde mye trening i beina og som topper formen inn mot seriestart.....

Vi får se mot Aafk og B/G de neste ukene. De har vel også en kamp i dag mot Hødd, men den bør bli plankekjøring!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir mar 21, 2023 9:16 am
BiggusD skrev: man mar 20, 2023 10:28 pm
heltos skrev: man mar 20, 2023 9:29 pm

Laget mangler gode nok spillere fremme, men dessverre har ikke Grødem eller Zeknini tatt nødvendige steg, og de skuffer såpass at de bør være på listen «takk for innsatsen» og åpnet opp for to nye inn.
Når man i tillegg både Brynildsen og vår nye nr 10 skuffer stort, står vi dessverre kun igjen med Eikrem av de som kan utrette finteknikk og skape mål og målsjanser
Syns dette blir litt krisemaksimering akkurat nå. Så langt har ikke samspillet sittet som det skal. Spillet flyter ikke, timingen er urytmisk. Det er fortsatt tre uker til seriestart, og selv da må vi påregne å først og fremst krige oss til poeng mens vi bygger samspill og sam-forståelse.

Jeg venter med bålbrenningen til st-hans.
Når Molde FK spiller tellende kamper noen uker før seriestart og prestasjonen er "mindre ok" så er det merkelig at kritikk blir feid under teppet. Til opplysning så er også Stabæk midt i oppkjøringen og har svært tunge bein, de har sikkert noen på skadellista også.......likevel så.vant de visst mot et lag som tilfeldigvis hadde mye trening i beina og som topper formen inn mot seriestart.....

Vi får se mot Aafk og B/G de neste ukene. De har vel også en kamp i dag mot Hødd, men den bør bli plankekjøring!
hva er det du forventer av MFK egentlig? At de skal feie alle andre lag av banen uten motstand? At det ikke skal være noe konkurransepreg i idretten og at vi skal gå på kamp for å se Molde vinne uten å engang få puls?

Molde møtte et annet eliteserielag til cupkamp. Vi skapte mer enn dem i løpet av kampen, men de vant på straffespark. verken Molde eller Stabæk var i den formen de vil være ved seriestart.

1994: Molde er i 1. divisjon - Vinner cupen
2005: Molde havner på kvalik - Vinner cupen
2013: Molde blir nummer 6 - Vinner cupen

Cup er cup. Det er enkeltstående kamper der alt kan skje.
Det var 16 eliteserielag som startet cupen 2022.
De har røket ut mot lag som Moss og Gjøvik/Lyn. Rosenborg måtte ut i ekstraomganger mot Levanger midt i sesongen. For å nevne noe.

Det er bare å innfinne seg med at fotball ikke er matematikk. Det tar tid å spille inn nye spillere, i oppkjøringen og de første serierundene vil det være rare resultater. Slik er det alltid.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 10:43 am
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 9:16 am
BiggusD skrev: man mar 20, 2023 10:28 pm

Syns dette blir litt krisemaksimering akkurat nå. Så langt har ikke samspillet sittet som det skal. Spillet flyter ikke, timingen er urytmisk. Det er fortsatt tre uker til seriestart, og selv da må vi påregne å først og fremst krige oss til poeng mens vi bygger samspill og sam-forståelse.

Jeg venter med bålbrenningen til st-hans.
Når Molde FK spiller tellende kamper noen uker før seriestart og prestasjonen er "mindre ok" så er det merkelig at kritikk blir feid under teppet. Til opplysning så er også Stabæk midt i oppkjøringen og har svært tunge bein, de har sikkert noen på skadellista også.......likevel så.vant de visst mot et lag som tilfeldigvis hadde mye trening i beina og som topper formen inn mot seriestart.....

Vi får se mot Aafk og B/G de neste ukene. De har vel også en kamp i dag mot Hødd, men den bør bli plankekjøring!
hva er det du forventer av MFK egentlig? At de skal feie alle andre lag av banen uten motstand? At det ikke skal være noe konkurransepreg i idretten og at vi skal gå på kamp for å se Molde vinne uten å engang få puls?

Molde møtte et annet eliteserielag til cupkamp. Vi skapte mer enn dem i løpet av kampen, men de vant på straffespark. verken Molde eller Stabæk var i den formen de vil være ved seriestart.

1994: Molde er i 1. divisjon - Vinner cupen
2005: Molde havner på kvalik - Vinner cupen
2013: Molde blir nummer 6 - Vinner cupen

Cup er cup. Det er enkeltstående kamper der alt kan skje.
Det var 16 eliteserielag som startet cupen 2022.
De har røket ut mot lag som Moss og Gjøvik/Lyn. Rosenborg måtte ut i ekstraomganger mot Levanger midt i sesongen. For å nevne noe.

Det er bare å innfinne seg med at fotball ikke er matematikk. Det tar tid å spille inn nye spillere, i oppkjøringen og de første serierundene vil det være rare resultater. Slik er det alltid.
Å tape er alltid kjedelig, en cupkamp er ekstra kjedelig fordi man ryker ut, uansett så er det greit å tape, hvis man gjør sitt beste. Så spørs det om alle på MFK gjorde sitt beste på lørdag?

Å skylde på oppkjøring, tunge bein og tidlig i formkurven blir for dumt (slik en del gjør her inne) Kan også spørre seg om det var smart å fortelle mellom linjene at startrekka var et kompremiss fordi alle må sjansen, slik det ble nevnt av både Erling og Ola.

Det er vanskelig å nyansere kritikk skriftlig. Mitt poeng er at jeg ikke liker tendensen i måten MFK spiller på, den tror jeg kan svekke lagets sjanser på sikt, og ikke minst i Europa. Det betyr jo ikke at løpet er kjørt og alt er tapt. Jeg er helt sikker på at MFK ser mye av det samme.

Tendensen forsterker seg i spillerkjøpene. Selv om jeg liker kjøpene av både Kitolano og Berisha så er de ikke utprega kreative kombinasjonsspillere. Kitolano mener jeg kan ha det inne, men trenger selvfølgelig tid. Dessverre kanskje mer tid enn jeg håpet på, da han også virker noe svak fysisk.

Ellers så forventer jeg at MFK beholder og utvikler videre det forspranget de har opparbeidet seg over lang tid :)
Selv om det er vanskelig så har klubben ressurser til det!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir mar 21, 2023 11:38 am
Å tape er alltid kjedelig, en cupkamp er ekstra kjedelig fordi man ryker ut, uansett så er det greit å tape, hvis man gjør sitt beste. Så spørs det om alle på MFK gjorde sitt beste på lørdag?

Å skylde på oppkjøring, tunge bein og tidlig i formkurven blir for dumt (slik en del gjør her inne) Kan også spørre seg om det var smart å fortelle mellom linjene at startrekka var et kompremiss fordi alle må sjansen, slik det ble nevnt av både Erling og Ola.

Det er vanskelig å nyansere kritikk skriftlig. Mitt poeng er at jeg ikke liker tendensen i måten MFK spiller på, den tror jeg kan svekke lagets sjanser på sikt, og ikke minst i Europa. Det betyr jo ikke at løpet er kjørt og alt er tapt. Jeg er helt sikker på at MFK ser mye av det samme.

Tendensen forsterker seg i spillerkjøpene. Selv om jeg liker kjøpene av både Kitolano og Berisha så er de ikke utprega kreative kombinasjonsspillere. Kitolano mener jeg kan ha det inne, men trenger selvfølgelig tid. Dessverre kanskje mer tid enn jeg håpet på, da han også virker noe svak fysisk.

Ellers så forventer jeg at MFK beholder og utvikler videre det forspranget de har opparbeidet seg over lang tid :)
Selv om det er vanskelig så har klubben ressurser til det!
Det som jeg mener blir for dumt er å insinuere at spillerne ikke gjør sitt beste.

Og det høres mye lettere ut å beholde og utvikle et forsprang enn å gjennomføre det. Fotball er ikke statisk. Alle klubber jobber hver dag for å bli bedre. Og vi kan ikke forvente at Molde bare skal plukke gull uten motstand. Et såkalt forsprang handler om marginer. Og man kan fint ha større ressurser enn andre, men så finner de andre en kombinasjon mellom spillere som sitter som et skudd slik som Glimt hadde i 2020. Det er det nærmest umulig å gardere seg mot.

Man kan kjøpe gode spillere som passer inn, men det å få en fullklaff der alt bare eksploderer i harmoni og fantastisk fotball har mye med tilfeldigheter å gjøre i tillegg.

Jeg begynner å ane at denne klubbtråden blir fryktelig giftig denne sesongen. Når det allerede nå gås i strupen på spillere slik noen gjør.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 11:57 am
Det som jeg mener blir for dumt er å insinuere at spillerne ikke gjør sitt beste.

Jeg begynner å ane at denne klubbtråden blir fryktelig giftig denne sesongen. Når det allerede nå gås i strupen på spillere slik noen gjør.
Det må være lov å spørre seg om innsatsen på lørdag sto i stil med forventningene. Og om endringene i laget de siste årene opprettholder dominansen i Norge, og øke mulighetene i Europa.

Litt usikker på om sikter på at mine innlegg er giftige, men at en del spillere var langt under pari, det mener i alle fall jeg. Det mener de også forhåpentiligvis selv.

Men nå er tapet et lukket kapittel, og flere trenignskamper og sesongstart er i fokus!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir mar 21, 2023 12:36 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 11:57 am
Det som jeg mener blir for dumt er å insinuere at spillerne ikke gjør sitt beste.

Jeg begynner å ane at denne klubbtråden blir fryktelig giftig denne sesongen. Når det allerede nå gås i strupen på spillere slik noen gjør.
Det må være lov å spørre seg om innsatsen på lørdag sto i stil med forventningene. Og om endringene i laget de siste årene opprettholder dominansen i Norge, og øke mulighetene i Europa.

Litt usikker på om sikter på at mine innlegg er giftige, men at en del spillere var langt under pari, det mener i alle fall jeg. Det mener de også forhåpentiligvis selv.

Men nå er tapet et lukket kapittel, og flere trenignskamper og sesongstart er i fokus!
Innsats og leveranse er to vidt forskjellige ting.

Jeg vet ikke om du har spilt mye fotball, men om du har det så vet du at en knusktørr kunstgressbane er ræva å spille på. Det er også økt risiko for skader.

Ballen sitter nærmest fast i underlaget og det blir treig fotball av det. Det er en grunn til at MFK og andre elitelag dynker gresset i vann før kamp. Det må til for at man skal kunne spille med litt balltempo. Og Moldes spillestil lider på treigt underlag.

Og der er det mange fotballsupportere som blingser. Med utspill som: De prøver jo ikke en gang. Det er ingen innsats. Osv.

Dette er en av mine kjepphester. Jeg kan garantere at de prøver. Og de har innsats. Men i enkelte kamper butter det i mot og da ser det tamt og tungt ut.

Det hender seg at de svake lagene forsøker å utnytte at de bedre lagene sliter på tørt dekke. Mjøndalen da Molde var der sist f.eks. De hadde visstnok en teknisk feil som gjorde at de ikke fikk vannet banen. En åpenbar løgn selvsagt. Kampen endte 0-0.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 12:50 pm
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 12:36 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 11:57 am
Det som jeg mener blir for dumt er å insinuere at spillerne ikke gjør sitt beste.

Jeg begynner å ane at denne klubbtråden blir fryktelig giftig denne sesongen. Når det allerede nå gås i strupen på spillere slik noen gjør.
Det må være lov å spørre seg om innsatsen på lørdag sto i stil med forventningene. Og om endringene i laget de siste årene opprettholder dominansen i Norge, og øke mulighetene i Europa.

Litt usikker på om sikter på at mine innlegg er giftige, men at en del spillere var langt under pari, det mener i alle fall jeg. Det mener de også forhåpentiligvis selv.

Men nå er tapet et lukket kapittel, og flere trenignskamper og sesongstart er i fokus!
Innsats og leveranse er to vidt forskjellige ting.

Jeg vet ikke om du har spilt mye fotball, men om du har det så vet du at en knusktørr kunstgressbane er ræva å spille på. Det er også økt risiko for skader.

Ballen sitter nærmest fast i underlaget og det blir treig fotball av det. Det er en grunn til at MFK og andre elitelag dynker gresset i vann før kamp. Det må til for at man skal kunne spille med litt balltempo. Og Moldes spillestil lider på treigt underlag.

Og der er det mange fotballsupportere som blingser. Med utspill som: De prøver jo ikke en gang. Det er ingen innsats. Osv.

Dette er en av mine kjepphester. Jeg kan garantere at de prøver. Og de har innsats. Men i enkelte kamper butter det i mot og da ser det tamt og tungt ut.

Det hender seg at de svake lagene forsøker å utnytte at de bedre lagene sliter på tørt dekke. Mjøndalen da Molde var der sist f.eks. De hadde visstnok en teknisk feil som gjorde at de ikke fikk vannet banen. En åpenbar løgn selvsagt. Kampen endte 0-0.
Ingen tvil om at baneforholdene må ta sin andel av skylden, men det er ikke forbudt for Erling Moe og hente en spiss som har sin force i hodespillet på dager hvor spillet lugger. Slik vi spiller nå med utallige innlegg inn i feltet så mater vi stort sett motstandernes midtstoppere.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Jeg er enig at det blir for overilt å krisemaksimere, men å skylde på bane blir hvertfall for dumt. Banen i Bærum er helt grei den, og begge lag spilte på samme bane.

Jeg håper å se en bedring i det offensive, bortsett fra Magnus, snart. Gjerne i dag. I tillegg er jeg fortsatt ikke overbevist av Tiedemann, som jeg synes fortsatt gjør mange feil valg med ball.

Mener også vi fortsatt er litt for avhengig av Linnes og spesielt Haugen i angrepsspillet vårt.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Kaizen skrev: tir mar 21, 2023 1:37 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 12:50 pm
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 12:36 pm

Det må være lov å spørre seg om innsatsen på lørdag sto i stil med forventningene. Og om endringene i laget de siste årene opprettholder dominansen i Norge, og øke mulighetene i Europa.

Litt usikker på om sikter på at mine innlegg er giftige, men at en del spillere var langt under pari, det mener i alle fall jeg. Det mener de også forhåpentiligvis selv.

Men nå er tapet et lukket kapittel, og flere trenignskamper og sesongstart er i fokus!
Innsats og leveranse er to vidt forskjellige ting.

Jeg vet ikke om du har spilt mye fotball, men om du har det så vet du at en knusktørr kunstgressbane er ræva å spille på. Det er også økt risiko for skader.

Ballen sitter nærmest fast i underlaget og det blir treig fotball av det. Det er en grunn til at MFK og andre elitelag dynker gresset i vann før kamp. Det må til for at man skal kunne spille med litt balltempo. Og Moldes spillestil lider på treigt underlag.

Og der er det mange fotballsupportere som blingser. Med utspill som: De prøver jo ikke en gang. Det er ingen innsats. Osv.

Dette er en av mine kjepphester. Jeg kan garantere at de prøver. Og de har innsats. Men i enkelte kamper butter det i mot og da ser det tamt og tungt ut.

Det hender seg at de svake lagene forsøker å utnytte at de bedre lagene sliter på tørt dekke. Mjøndalen da Molde var der sist f.eks. De hadde visstnok en teknisk feil som gjorde at de ikke fikk vannet banen. En åpenbar løgn selvsagt. Kampen endte 0-0.
Ingen tvil om at baneforholdene må ta sin andel av skylden, men det er ikke forbudt for Erling Moe og hente en spiss som har sin force i hodespillet på dager hvor spillet lugger. Slik vi spiller nå med utallige innlegg inn i feltet så mater vi stort sett motstandernes midtstoppere.
Jepp, innleggsfaenskapet holdt vi på med i store perioder i fjor også. Der blant annet vi hadde midtstoppere i Risa og Tiedemann som slo legg fra ugunstig posisjon. Risa ble bedre på det med crossere mot Linnes istede, mens Tiedemann fortsatt ikke er imponerende med ball.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tir mar 21, 2023 1:37 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 12:50 pm
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 12:36 pm

Det må være lov å spørre seg om innsatsen på lørdag sto i stil med forventningene. Og om endringene i laget de siste årene opprettholder dominansen i Norge, og øke mulighetene i Europa.

Litt usikker på om sikter på at mine innlegg er giftige, men at en del spillere var langt under pari, det mener i alle fall jeg. Det mener de også forhåpentiligvis selv.

Men nå er tapet et lukket kapittel, og flere trenignskamper og sesongstart er i fokus!
Innsats og leveranse er to vidt forskjellige ting.

Jeg vet ikke om du har spilt mye fotball, men om du har det så vet du at en knusktørr kunstgressbane er ræva å spille på. Det er også økt risiko for skader.

Ballen sitter nærmest fast i underlaget og det blir treig fotball av det. Det er en grunn til at MFK og andre elitelag dynker gresset i vann før kamp. Det må til for at man skal kunne spille med litt balltempo. Og Moldes spillestil lider på treigt underlag.

Og der er det mange fotballsupportere som blingser. Med utspill som: De prøver jo ikke en gang. Det er ingen innsats. Osv.

Dette er en av mine kjepphester. Jeg kan garantere at de prøver. Og de har innsats. Men i enkelte kamper butter det i mot og da ser det tamt og tungt ut.

Det hender seg at de svake lagene forsøker å utnytte at de bedre lagene sliter på tørt dekke. Mjøndalen da Molde var der sist f.eks. De hadde visstnok en teknisk feil som gjorde at de ikke fikk vannet banen. En åpenbar løgn selvsagt. Kampen endte 0-0.
Ingen tvil om at baneforholdene må ta sin andel av skylden, men det er ikke forbudt for Erling Moe og hente en spiss som har sin force i hodespillet på dager hvor spillet lugger. Slik vi spiller nå med utallige innlegg inn i feltet så mater vi stort sett motstandernes midtstoppere.
Det er jeg enig i. Antall innlegg inn i boks må ned.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Kaizen skrev: tir mar 21, 2023 1:37 pm

Ingen tvil om at baneforholdene må ta sin andel av skylden, men det er ikke forbudt for Erling Moe og hente en spiss som har sin force i hodespillet på dager hvor spillet lugger. Slik vi spiller nå med utallige innlegg inn i feltet så mater vi stort sett motstandernes midtstoppere.
Banen var tørr, men ellers grei nok.

Når det gjelder innlegg er ikke antallet problemet. Problemet er kvaliteten. Det lempes baller inn i hytt og pine, og gjerne med lite kraft, i en høy bue på bakre stolpe. Spesielt fra Linnes, det er nesten ikke til å tro hvor lite presisjon det er mulig å få til. Men også Løvik, som faktisk har vært brukbar på innlegg, fikk det ikke til mot Stabæk.

De beste innleggene blir ofte slått hardt og lavt, mot en av stolpene, gjerne med fallende forsvar. Her har Løvik og Haugen vist hvordan det kan gjøres.
Hvis den sjansen ikke benyttes, eller den ikke kan benyttes pga lavt forsvar, blir det straks verre,. da må det være flere løp som kommer i feltet man kan prøve å treffe. Men legget må fortsatt være så hardt at det kan scores selvmål ved klarering osv. Innlegg mener jeg kan betraktes som en svakhet ved Linnes, selv om han i fjor hadde perioder da han la inn bedre.

Antallet høye innlegg har lenge gått ned i internasjonal fotball, fordi det er for lett å forsvare seg imot.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jfr innlegg. Sitter å ser på Molde - Hødd. Innlegg altså........

Belzone

Legg inn av Belzone »

Kunstgjødsel på Aker altså😃

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Da er Kaasa tilbake, det trenger vi

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: tir mar 21, 2023 4:24 pm Da er Kaasa tilbake, det trenger vi
Jeg har advart lenge om at Mannsverk ikke har en erstatter. Breivik er 100% indreløper og Bakke har et stykke opp.

Andre kamp uten Mannsverk og midtbanen er vid åpen. Det skremmer meg mer enn litt.

Den ubalansen sentralt forplanter seg over hele banen.

Jeg har fulgt med sentral midtbane de siste 10 og vi har faktisk ingen sentral. Bakke er overalt, men bare ikke som defensiv midtbane.
Sist redigert av PapaSmurf den tir mar 21, 2023 4:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Vi må nå huske på at de at MFK er i en tung treningsperiode og har slitne bein. Og banen, den må ta mye av skylda for at det går litt tregt...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir mar 21, 2023 4:38 pm Vi må nå huske på at de at MFK er i en tung treningsperiode og har slitne bein. Og banen, den må ta mye av skylda for at det går litt tregt...
Jeg ble ikke skremt av Stabæk. Men dette skremmer meg.

Men den sarkasmen din kan du stappe en viss plass.
Sist redigert av PapaSmurf den tir mar 21, 2023 4:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Dette er/var og kommer alltid til og være pissedårlig.
Kan ikke skylde på mangel av def mb spiller her. Ei heller mot Stabæk.
Vi er heldige som er 11 spillere utpå der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Belzone skrev: tir mar 21, 2023 4:46 pm Dette er/var og kommer alltid til og være pissedårlig.
Kan ikke skylde på mangel av def mb spiller her. Ei heller mot Stabæk.
Vi er heldige som er 11 spillere utpå der.
I dag har det vært terningkast 1. På alt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 4:46 pm
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 4:38 pm Vi må nå huske på at de at MFK er i en tung treningsperiode og har slitne bein. Og banen, den må ta mye av skylda for at det går litt tregt...
Jeg ble ikke skremt av Stabæk. Men dette skremmer meg.

Men den sarkasmen din kan du stappe en viss plass.
Sorry, greide ikke å la være :(

Men ja, det ser ikke bra ut. Det minner meg mer om gå-fotball og mesterskap i lite bevegelse og i feilpasninger. Presspillet ser vi heller ikke mye av, totalt sett.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Angrer på at jeg hentet de nye brillene mine i dag, hadde vært bedre å sett denne uten...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir mar 21, 2023 4:52 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 4:46 pm
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 4:38 pm Vi må nå huske på at de at MFK er i en tung treningsperiode og har slitne bein. Og banen, den må ta mye av skylda for at det går litt tregt...
Jeg ble ikke skremt av Stabæk. Men dette skremmer meg.

Men den sarkasmen din kan du stappe en viss plass.
Sorry, greide ikke å la være :(

Men ja, det ser ikke bra ut. Det minner meg mer om gå-fotball og mesterskap i lite bevegelse og i feilpasninger. Presspillet ser vi heller ikke mye av, totalt sett.
I dag er banen strøken. Men dette var en langt langt svakere prestasjon enn mot Stabæk.

Alt var feil. Jeg kan ikke peke på én spiller som gjorde en OK kamp eller en god prestasjon. Tror Breivik hadde en fin vending midt i andre omgang. Resten av tiden gikk det sakte på tvers og bakover.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

må si at Molde FK skuffer stort nu. Jeg som trodde de ville satse litt få inn reelle konkurenter på alle plasser. Hvordan skal en klare å konkurere mot klubber som satser hardere. Men da må en klare å tåle å bli mobbet for pengebruk. Blir vel Conference i år tenker jeg.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 4:57 pm
Hmm skrev: tir mar 21, 2023 4:52 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 21, 2023 4:46 pm

Jeg ble ikke skremt av Stabæk. Men dette skremmer meg.

Men den sarkasmen din kan du stappe en viss plass.
Sorry, greide ikke å la være :(

Men ja, det ser ikke bra ut. Det minner meg mer om gå-fotball og mesterskap i lite bevegelse og i feilpasninger. Presspillet ser vi heller ikke mye av, totalt sett.
I dag er banen strøken. Men dette var en langt langt svakere prestasjon enn mot Stabæk.

Alt var feil. Jeg kan ikke peke på én spiller som gjorde en OK kamp eller en god prestasjon. Tror Breivik hadde en fin vending midt i andre omgang. Resten av tiden gikk det sakte på tvers og bakover.
Kaptein for dagen, Erling Knudtzon sto frem og viste høy kvalitet.
De gangene han spilte bort ballen var nok bare uflaks.. Førstevalg på høyre vingback pdd.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Så den nye trenden nå er å latterliggjøre egne spillere når de har en dårlig kamp? Begynner å lukte sodd av en del MFK-supportere om dagen. Klart; en skikkelig dårlig prestasjon å tape mot Hødd, men slikt kan skje. Man får en del svar i disse treningskampene på hvem som bør satses på og ikke. At klubben ikke har ordnet en skikkelig backup for Mannsverk er jo mer kritikkverdig enn det meste annet som har foregått på overgangsmarkedet. Tviler på at Ellingsen er noe å satse pengene på, det er i beste fall en long shot.

Hmm

Legg inn av Hmm »

nottimagiche skrev: tir mar 21, 2023 6:10 pm Så den nye trenden nå er å latterliggjøre egne spillere når de har en dårlig kamp? Begynner å lukte sodd av en del MFK-supportere om dagen. Klart; en skikkelig dårlig prestasjon å tape mot Hødd, men slikt kan skje. Man får en del svar i disse treningskampene på hvem som bør satses på og ikke. At klubben ikke har ordnet en skikkelig backup for Mannsverk er jo mer kritikkverdig enn det meste annet som har foregått på overgangsmarkedet. Tviler på at Ellingsen er noe å satse pengene på, det er i beste fall en long shot.
Kan bare snakke for meg selv. Mitt innlegg var myntet på de som unnskyldte kampene mot Skeid og Stabæk med sesongoppkjøring og dårlige baner.
Latterliggjøring greier tydeligvis spillerne fint på egen hånd.

Å dømme laget nord og ned er det alt for tidlig å gjøre, det kan godt bli seriegull og CL.

Det vil uansett ikke ta vekk prestasjonene i disse tre kampene, eller mangel på disse. Akkurat nå henger ingenting sammen. Til og med presspillet er så svakt at Hødd styrer kampen i perioder og spiller seg lett ut. Stabæk eide hele 2.omgangen i forrige kamp.

Molde må i alle fall løse utfordringen med at lag legger seg lavt med 9/10 spillere. Hvis ikke vil de tape maange kamper i år.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»