Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: man jan 30, 2023 4:19 pm Bordeaux, Trabz og PSV skal ha bydd. Litt usikker på den siste. Både spiller og klubber kan indikere tresifret antall millioner
Snakker vi tresifret så er det bare å signere. Da selger vi. Og så bruker vi 30-40 på en ny. Og alle klikker. 😂

Men Fransk Ligue 2, Æresdivisjonen og Süper Lig.
Stinker ikke 100+ mill av den gjengen der.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Ikke selg Ola B for under 100 mill. Hvam skal erstatte han?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 4:26 pm
Men Fransk Ligue 2, Æresdivisjonen og Süper Lig.
Stinker ikke 100+ mill av den gjengen der.
Toppen av Æresdivisjonen og har solgt for nærmere 800m dette vinduet? Bordeaux kommer til å rykke opp så da snakker vi Ligue 1, kjapt søk på TM viser flere kjøp i den klassen historisk. Toppklubbene i Tyrkia har også bra med penger, Trabz er vel fortsatt med i Europa blant annet

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Selger vi OlaB nå så må de på stadion ha en erstatter klar. Har Jon Vik noen i ermet borte i Amerika?

heltos

Legg inn av heltos »

Jobs99 skrev: man jan 30, 2023 4:35 pm Ikke selg Ola B for under 100 mill. Hvam skal erstatte han?
Tror nok molde vil akseptere > 70mill, så kommer det hva Ola selv ønsker, vil tro han selv ser potensiale med å bli i molde denne sesong med minimum EL, eventuelt CL med maks tur, som ett unik utstillings vindu og mulig da til en klubb og liga noen hakk opp i forhold til Tyrkia.
Erstatter ja, savner klubben ikke har hentet en «ny Ola» allerede, en ung og lovende som vil vokse i rollen.
Eller tenker klubben de allerede har i egne rekker?
Eventuelt mer kortsiktig hadde jo JIB vært perfekt med sin erfaring for å sikre nytt jubelår og Europa suksess.
Men ble nevnt her tidligere han var aktuell til Blackburn?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg er ganske sikker på at Ola er sugen på å komme seg ut. Var nok i stor grad Moldes renomme som springbrett som gjorde at han kom hit.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Men kjenner jeg blir litt skeptisk når RB melder at Molde ønsker 50m

Gunder

Legg inn av Gunder »

MoldeMoldeMolde skrev: man jan 30, 2023 6:32 pm Men kjenner jeg blir litt skeptisk når RB melder at Molde ønsker 50m
50 mill.
Det må vel tyrkerne se på som godt kjøp.

Trodde Molde hadde større ønsker om å beholde ham.

Visa

Legg inn av Visa »

Synes man burde ta minst 80 for han

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man jan 30, 2023 10:12 pm Synes man burde ta minst 80 for han
Jeg tror det er i det sjiktet man ligger.

50 millioner er trøstesløst lavt i forhold til nivået man ligger på akkurat nå.

Men det kan jo være at det er en gentlemans agreement i forbindelse med kontraktsforlengelsen.

Champis

Legg inn av Champis »

Sulfat skrev: man jan 30, 2023 4:07 pm Hvis Mvuka går for 70, bør vel landslagsspiller Bryn gå for enda mer.

Jeg sier ikke at Brynhildsen er dårligere, jeg synes han er bedre enn Mvuka. Men - det er ikke sånn overgangsmarkedet fungerer. Hvis man mener at Mvuka har større utviklingspotensiale, så har det mye mer å si for prisen enn om Brynhildsen er i landslagstroppen.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Champis skrev: tir jan 31, 2023 2:24 am
Sulfat skrev: man jan 30, 2023 4:07 pm Hvis Mvuka går for 70, bør vel landslagsspiller Bryn gå for enda mer.

Jeg sier ikke at Brynhildsen er dårligere, jeg synes han er bedre enn Mvuka. Men - det er ikke sånn overgangsmarkedet fungerer. Hvis man mener at Mvuka har større utviklingspotensiale, så har det mye mer å si for prisen enn om Brynhildsen er i landslagstroppen.
Er det ikke sånn det funker? Og jeg som trodde Karlstøm var verdt 70, nå som han var innom landslaget. Søren!

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

– Jeg fatter ikke hvorfor pengebruken vår blir hauset opp slik den blir. Den er sterkt overdrevet av media. Vi får se etter sesongen hvor mye penger som er blitt brukt forhold til hva vi generer. Da tror jeg flere får et sjokk
Kjetil Knutsen til VG. Og hva er det neste spørsmålet til VG journalisten? – Hva tenker du om Moldes kjøp av Berisha? :lol: De er jo helt besatt av dette. Man skulle jo tro at det var stas å få tilbake profiler til Eliteserien, men neida her skal alt være negativt og jævlig. Forøvrig fin type han Knutsen.

boombis

Legg inn av boombis »

Selve intervjuet finner dere her: https://www.vg.no/sport/fotball/i/bg7LR ... igneringer

– Hva tenker du om Moldes kjøp av Berisha?

- Jeg kan ikke begripe hvorfor alle skal ha en mening rundt det. Jeg skjønner ikke annet enn at dette er utrolig bra for norsk fotball. Molde er kompetente nok til å vite hva som er best for dem. De har kjempet i toppen i over 10 år nå, så de driver åpenbart klubben bra, sier Knutsen

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Skjer det noe på DLD for Molde sin del, da? Ser ut som vi får beholde Mannsverk, det er jeg veldig fornøyd med.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
Jo Inge Berget? Gulliksen? Adams? Talent ingen av oss på FD kjenner til?

Får vi en bra sum så kan mye ordne seg. Kan godt få Adams for 30m og om vi selger Brynhildsen for vesentlig mer så er det vel ok.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

MoldeMoldeMolde skrev: tir jan 31, 2023 9:48 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
Jo Inge Berget? Gulliksen? Adams? Talent ingen av oss på FD kjenner til?

Får vi en bra sum så kan mye ordne seg. Kan godt få Adams for 30m og om vi selger Brynhildsen for vesentlig mer så er det vel ok.
Adams ville vært en god erstatter. (Men Lillestrøm selger ikke til rivaler slik jeg har forstått).
Gulliksen og Berget er mer kantspillere enn spisser for meg. Men Berget kunne uansett vært en god ide som en komplettering til laget. med tanke på hans CL erfaring.

Ja vi kan håpe på en joker :) , men Molde pleier som sagt å bruke tid på å hente erstattere. Glemte forresten Knudtzon, som også kan gå inn der framme. Så jeg heller mot at Moe satser på de vi har dersom Brynhildsen går.
Sist redigert av Kaizen den tir jan 31, 2023 10:07 am, redigert 2 ganger totalt.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

MoldeMoldeMolde skrev: tir jan 31, 2023 9:48 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
Jo Inge Berget? Gulliksen? Adams? Talent ingen av oss på FD kjenner til?

Får vi en bra sum så kan mye ordne seg. Kan godt få Adams for 30m og om vi selger Brynhildsen for vesentlig mer så er det vel ok.
Skal ikke uttale meg om de andre du nevner, men det vil overraske meg stort om Adams går til Molde nå. 30 millioner kunne vi fått både i sommer og nå i vinter. Det vil også ramponere hele oppkjøringa vår dersom vi lar førstevalget på topp sammen med Lehne gå til en konkurrent i samme liga. Ikke trenger vi å selge heller mtp. økonomien. Man skal aldri si aldri, men jeg ser ikke for meg denne.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.
Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)

HarryH

Legg inn av HarryH »

Heldigvis har vi Erling Knudtzon.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

HarryH skrev: tir jan 31, 2023 10:25 am Heldigvis har vi Erling Knudtzon.
Han har vel blitt brukt over alt utenom keeperplassen?

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:54 am
MoldeMoldeMolde skrev: tir jan 31, 2023 9:48 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am
Glemte forresten Knudtzon, som også kan gå inn der framme. Så jeg heller mot at Moe satser på de vi har dersom Brynhildsen går.
Går mot en ny travel sesong for Knudtzon ser det ut til ja:):)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.
Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)
Jeg har gitt opp å si at Mame er for gammel. Nå har jeg sagt det i 3 år og han slutter ikke å score.

Gulbrandsen derimot, han scorer alt for lite mål. 34 mål på 109 kamper mens han var i Red Bull Salzburg og 21 mål på 109 kamper i Tyrkia. Med det samme scoringssnittet i Norge ville han ha scora 7-8 mål i serien.

Berisha og han er tilnærmet identiske spillere. Jeg hadde likt at vi hentet en litt annen spillertype om Ola drar. Gjerne en litt tyngre spiller som er god på hodet og som kan lage litt furore inne i boksen.

Federin

Legg inn av Federin »

GunnarBull skrev: tir jan 31, 2023 10:44 am
HarryH skrev: tir jan 31, 2023 10:25 am Heldigvis har vi Erling Knudtzon.
Han har vel blitt brukt over alt utenom keeperplassen?
Nå må du ikke gi trenerteamet noen idéer! :-P

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:47 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am

2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.
Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)
Jeg har gitt opp å si at Mame er for gammel. Nå har jeg sagt det i 3 år og han slutter ikke å score.

Gulbrandsen derimot, han scorer alt for lite mål. 34 mål på 109 kamper mens han var i Red Bull Salzburg og 21 mål på 109 kamper i Tyrkia. Med det samme scoringssnittet i Norge ville han ha scora 7-8 mål i serien.

Berisha og han er tilnærmet identiske spillere. Jeg hadde likt at vi hentet en litt annen spillertype om Ola drar. Gjerne en litt tyngre spiller som er god på hodet og som kan lage litt furore inne i boksen.
Ja, bet meg merke i Magnus sin kommentar etter Træff-kampen. Hjelper ikke å lempe baller inn mot lavtliggende forsvar når vi ikke har noen til å omsette dem.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Federin skrev: tir jan 31, 2023 10:55 am
GunnarBull skrev: tir jan 31, 2023 10:44 am
HarryH skrev: tir jan 31, 2023 10:25 am Heldigvis har vi Erling Knudtzon.
Han har vel blitt brukt over alt utenom keeperplassen?
Nå må du ikke gi trenerteamet noen idéer! :-P
Vi vet alle hvem som hadde tatt hanskene om vi hadde brukt opp alle byttene og fått skade/rødt kort på keeper

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: tir jan 31, 2023 10:58 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:47 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am

Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)
Jeg har gitt opp å si at Mame er for gammel. Nå har jeg sagt det i 3 år og han slutter ikke å score.

Gulbrandsen derimot, han scorer alt for lite mål. 34 mål på 109 kamper mens han var i Red Bull Salzburg og 21 mål på 109 kamper i Tyrkia. Med det samme scoringssnittet i Norge ville han ha scora 7-8 mål i serien.

Berisha og han er tilnærmet identiske spillere. Jeg hadde likt at vi hentet en litt annen spillertype om Ola drar. Gjerne en litt tyngre spiller som er god på hodet og som kan lage litt furore inne i boksen.
Ja, bet meg merke i Magnus sin kommentar etter Træff-kampen. Hjelper ikke å lempe baller inn mot lavtliggende forsvar når vi ikke har noen til å omsette dem.
I enkelte kamper savner vi en murbrekker. Vi er gode til å komme oss ned på kant og få slått innlegg, men dessverre har vi ikke den store hodestyrken. Grødem er vel den man har brukt i slike situasjoner, men han er ikke spesielt god på hodet.

Visa

Legg inn av Visa »

Alle lag trenger en Daniel Chima Chukwu

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»