Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
stoodeh

Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av stoodeh »

Godt nytt år til alle som er glade i Molde fotballklubb, og alle som har vært innom klubbtråden i 2022. Vi går inn i det nye året som regjerende seriemestere og norgesmestere. fjoråret var et fenomenalt år der både trenere og spillere motbeviste kritikk og tok store steg. I år skal vi igjen kjempe om tittelen i norsk eliteserie. Dette blir ingen smal sak, vi har sterke konkurrenter og vi har sendt av gårde nok et stort talent til en av de største klubbene i verden.

Det er ikke bare innenfor norges landegrenser vi skal vise oss frem. Takket være fjoråret har vi gitt oss muligheten til å spille i Champions League. Den gjeveste turneringen av de alle. Om den drømmen lar seg realisere får tiden vise.

Jeg låner @Visa sin statistikk fra fjoråret, og legger til merittene vi har fått med oss siden den forrige tråden ble opprettet (og det er ikke få av de).

Meritter
Seriegull: 2022, 2019, 2014, 2012, 2011.
Seriesølv: 2021, 2020, 2018, 2017, 2009, 2002, 1999, 1998, 1995, 1987, 1974.
Seriebronse: 1990, 1988, 1977.
Cupmester: 2021(22), 2014, 2013, 2005, 1994.
Tapende cupfinalist: 2009, 1989, 1982.
The Double: 2014, 2022.
Vinner av La Manga cup: 2010.
Jr Cupmester: 2022, 2021, 2017, 2016, 2000, 1997, 1996, 1992, 1987 og 1978.
En av to norske klubber som har deltatt i Champions League gruppespill.
Gruppevinner Europa League: 2015/2016.
Gruppetoer Europa League: 2020/2021.

Klubbrekorder
Flest kamper: Daniel Berg Hestad, 900 kamper.
Flest Mål: Jan Fuglset, 164 Mål.
Flest mål i en kamp: Jan Fuglset, 6 mål mot Godset i 1976.
Største seier i Eliteserien: 8-0 hjemme mot Moss i 1996.
Største seier i 1. div: 12-1 hjemme mot Mandalskameratene i 2007.
Lengste rekke uten tap: 25 kamper i ligaen, 2022.
Lengste seiersrekke: 17 kamper i ligaen, 2022.
Tilskuerrekord: 14 615 mot Moss i 1987 (Gamle Molde Stadion).

Måtte det legges til mye på denne listen til neste års klubbtråd! Vi ønsker både erfarne og nye debattanter velkommen til å delta i årets diskusjon om Molde FK!


Fjorårets tråd: https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=2041
Sist redigert av stoodeh den søn jan 01, 2023 2:00 pm, redigert 1 gang totalt.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Double vant vi. Rundene mot Herd og Bryne osv kalles kvalifisering til cupen 2022 hvor vi spilte åttendelsfinale, kvartfinale, semifinale og finale

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Spår minst semifinale i cup. Finale i cup. Gull eller sølv i serie (Bodø ser ut til å ruste opp). Et eller annet gruppespill i Europa.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 01, 2023 1:55 pm Double vant vi. Rundene mot Herd og Bryne osv kalles kvalifisering til cupen 2022 hvor vi spilte åttendelsfinale, kvartfinale, semifinale og finale
Da er jeg ikke vond å be! Endret det nå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 01, 2023 1:55 pm Double vant vi. Rundene mot Herd og Bryne osv kalles kvalifisering til cupen 2022 hvor vi spilte åttendelsfinale, kvartfinale, semifinale og finale
Så dersom vi vinner cupfinalen i mai, cupfinalen i desember samt serien i år så er vi trippelmester?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er uenig i at vi tok the double. Molde vant cupen 2021 i mai 2022. Cupfinalen 2022 går våren 2023 før cupfinalen 2023 går i desember i år.

Det er da ikke to lag som blir cupmester 2023.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: søn jan 01, 2023 2:14 pm Jeg er uenig i at vi tok the double. Molde vant cupen 2021 i mai 2022. Cupfinalen 2022 går våren 2023 før cupfinalen 2023 går i desember i år.

Det er da ikke to lag som blir cupmester 2023.
Her er vi på linje.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Korgutt skrev: søn jan 01, 2023 2:16 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 01, 2023 2:14 pm Jeg er uenig i at vi tok the double. Molde vant cupen 2021 i mai 2022. Cupfinalen 2022 går våren 2023 før cupfinalen 2023 går i desember i år.

Det er da ikke to lag som blir cupmester 2023.
Her er vi på linje.
Jaja nå står det der ut 2023 vertfall. Haha

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 2:24 pm
Korgutt skrev: søn jan 01, 2023 2:16 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 01, 2023 2:14 pm Jeg er uenig i at vi tok the double. Molde vant cupen 2021 i mai 2022. Cupfinalen 2022 går våren 2023 før cupfinalen 2023 går i desember i år.

Det er da ikke to lag som blir cupmester 2023.
Her er vi på linje.
Jaja nå står det der ut 2023 vertfall. Haha
Aiai. Nå kommer nedturen, punktum eller ei.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Status for stallen per 01.01.2023

Bilde

I det klokka bikket midnatt var det flere kontrakter som gikk ut. Bildet over viser status for stallen sånn den er i dag. Alex Craninx gikk i glemmeboka når jeg lagde grafikken, men det er vel kanskje like greit? Han har forsåvidt kontrakt ut 2023.

I tillegg har vi noen juniorspillere som jeg ikke tok med da jeg er usikker på om de er tatt opp i A-stallen til Molde, men de nevnes her:
  • Niklas Ødegård
  • Peder Hoel Lervik
  • Andreas Eikrem Myklebust
  • Anders Rønne Børset
Spillere som ikke lenger har kontrakt med MFK:
  • Martin Ellingsen
  • Etzaz Hussain
  • Björn Bergmann Sigurdarson
  • Kristoffer Haraldseid
  • Mathis Bolly
  • Eirik Ulland Andersen
Seks spillere forlater oss, men det er ikke umulig at noen av de skriver under på en ny kontrakt før vinduet stenges. Likevel p.d.d så er de kontraktløse. De fleste internasjonale overgangsvinduene er åpne for business fra og med i dag, så nå begynner den ordentlige silly season. Blir spennende å se hvordan stallen ser ut før sesongstart. Her må man regne med at det skal komme inn en god del nytt blod.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Twitter ryktene rundt Brynhildsen tiltar i styrke. PSV interessert sammen med Club Brugge. Står at MFK ønsker 5M EUR, men tipper man skal ha mer.
Når denne snøballen har begynt å rulle er det vel nærliggende at han også forsvinner nå i Januar.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 5:10 pm Status for stallen per 01.01.2023

Bilde

I det klokka bikket midnatt var det flere kontrakter som gikk ut. Bildet over viser status for stallen sånn den er i dag. Alex Craninx gikk i glemmeboka når jeg lagde grafikken, men det er vel kanskje like greit? Han har forsåvidt kontrakt ut 2023.

Seks spillere forlater oss, men det er ikke umulig at noen av de skriver under på en ny kontrakt før vinduet stenges. Likevel p.d.d så er de kontraktløse. De fleste internasjonale overgangsvinduene er åpne for business fra og med i dag, så nå begynner den ordentlige silly season. Blir spennende å se hvordan stallen ser ut før sesongstart. Her må man regne med at det skal komme inn en god del nytt blod.
Hvor lage har Zeknini kontrakt?

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Stonesy skrev: søn jan 01, 2023 5:25 pm Twitter ryktene rundt Brynhildsen tiltar i styrke. PSV interessert sammen med Club Brugge. Står at MFK ønsker 5M EUR, men tipper man skal ha mer.
Når denne snøballen har begynt å rulle er det vel nærliggende at han også forsvinner nå i Januar.
Kilde?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg blir irritert hvis Brynhildsen selges for EUR 50 mill. Bør ha minst 70.


Stonesy

Legg inn av Stonesy »

EUR 50 Mill hadde vært ok Harry, nå må vi holde beina litt på bakken;)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Stonesy skrev: søn jan 01, 2023 5:41 pm EUR 50 Mill hadde vært ok Harry, nå må vi holde beina litt på bakken;)
Jeg syns det er litt billig. Men 1 år igjen på kontrakten er vel utfordringen

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Stonesy skrev: søn jan 01, 2023 5:41 pm EUR 50 Mill hadde vært ok Harry, nå må vi holde beina litt på bakken;)
Ok? Aldeles strålende sier jeg da.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: søn jan 01, 2023 5:43 pm
Stonesy skrev: søn jan 01, 2023 5:41 pm EUR 50 Mill hadde vært ok Harry, nå må vi holde beina litt på bakken;)
Jeg syns det er litt billig. Men 1 år igjen på kontrakten er vel utfordringen
EUR 50 mill er litt over en halv milliard kroner.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Fotball FanCast skrev idag

Manchester United: Ten Hag eyeing Norwegian starlet Sivert Mannsverk

Så ryktene vedvarer.

HarryH

Legg inn av HarryH »

I min alder kan jeg trygt skylde på demensen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det der er en sånn trollekonto som leker ekspert, så dere kan trygt se bort i fra hva han melder. Per nå ingenting på Brynhildsen eller Mannsverk.


HarryH

Legg inn av HarryH »

Takk, Axel.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: søn jan 01, 2023 5:43 pm
Stonesy skrev: søn jan 01, 2023 5:41 pm EUR 50 Mill hadde vært ok Harry, nå må vi holde beina litt på bakken;)
Jeg syns det er litt billig. Men 1 år igjen på kontrakten er vel utfordringen
2 år. I alle fall i følge TM.

50mnok er litt billig, men på mange måter virker det fornuftig at Brynhildsen går nå. Har egentlig tatt det for gitt. 70mnok hadde vært fair.

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

Jobs99 skrev: søn jan 01, 2023 5:27 pm
stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 5:10 pm Status for stallen per 01.01.2023

Bilde

I det klokka bikket midnatt var det flere kontrakter som gikk ut. Bildet over viser status for stallen sånn den er i dag. Alex Craninx gikk i glemmeboka når jeg lagde grafikken, men det er vel kanskje like greit? Han har forsåvidt kontrakt ut 2023.

Seks spillere forlater oss, men det er ikke umulig at noen av de skriver under på en ny kontrakt før vinduet stenges. Likevel p.d.d så er de kontraktløse. De fleste internasjonale overgangsvinduene er åpne for business fra og med i dag, så nå begynner den ordentlige silly season. Blir spennende å se hvordan stallen ser ut før sesongstart. Her må man regne med at det skal komme inn en god del nytt blod.
Hvor lage har Zeknini kontrakt?
Ut sesongen 2024. Han fikk vel ny kontrakt, mens Molde tenkte å spille 3-4-3.

https://www.nettavisen.no/sport/zekhnin ... 3424240572

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jobs99 skrev: søn jan 01, 2023 5:27 pm Hvor lage har Zeknini kontrakt?
Ut 2024

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

For 70 MNOK kan Brynhildsen selges.

HarryH

Legg inn av HarryH »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 01, 2023 6:16 pm fornuftig at Brynhildsen går
Ja, en viktig motivasjon for å gå til Molde var utvilsomt at han så på det som et springbrett ut til en bedre liga.
Da må han nesten få sjansen hvis den dukker opp og det kommer et akseptabelt bud. På den måten kan Molde fortsette å være en magnet for de største talentene.
Litt synd for oss at det er slik nå som vi har begynt å fantasere i det skjulte om CL, men slik er realitetene.

Har dog fortsatt et lite håp om at han bli i Molde et år til og skyter oss til CL.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Stonesy skrev: søn jan 01, 2023 6:30 pm For 70 MNOK kan Brynhildsen selges.
Isolert sett mhp økonomi er det greit. Ser imidlertid for meg at MFK er meget svekket offensivt hvis både Fofana og Brynhildsen forsvinner før ny sesong. Da må det hentes mer kvalitet enn Berisha for å opprettholde kvalitet på topp.

Champis

Legg inn av Champis »

stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 5:10 pm Status for stallen per 01.01.2023

Bilde

I det klokka bikket midnatt var det flere kontrakter som gikk ut. Bildet over viser status for stallen sånn den er i dag. Alex Craninx gikk i glemmeboka når jeg lagde grafikken, men det er vel kanskje like greit? Han har forsåvidt kontrakt ut 2023.

I tillegg har vi noen juniorspillere som jeg ikke tok med da jeg er usikker på om de er tatt opp i A-stallen til Molde, men de nevnes her:
  • Niklas Ødegård
  • Peder Hoel Lervik
  • Andreas Eikrem Myklebust
  • Anders Rønne Børset
Spillere som ikke lenger har kontrakt med MFK:
  • Martin Ellingsen
  • Etzaz Hussain
  • Björn Bergmann Sigurdarson
  • Kristoffer Haraldseid
  • Mathis Bolly
  • Eirik Ulland Andersen
Seks spillere forlater oss, men det er ikke umulig at noen av de skriver under på en ny kontrakt før vinduet stenges. Likevel p.d.d så er de kontraktløse. De fleste internasjonale overgangsvinduene er åpne for business fra og med i dag, så nå begynner den ordentlige silly season. Blir spennende å se hvordan stallen ser ut før sesongstart. Her må man regne med at det skal komme inn en god del nytt blod.

Litt tynn bredde på midten, synes jeg. Også bør det vel inn en spiss av bra kvalitet.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

En liten drakamp mellom PSV og Club Brugge for OlaB er ikke å forakte. Flere fans fra Brugge som melder om interessen nå.
Hektiske dager på Aker Stadion fremover!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»