Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 9:08 am
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 8:55 am
rexenes skrev: fre mar 31, 2023 2:45 am Man trenger ikke perfekte verktøy for å fjerne dommertabber. Vi ser de hele tiden i reprise selv med kun ett kamera. VAR fikser ikke alt, men det kommer til å fikse i hvert fall de verste feilene. At man i blant må vente litt ekstra før et feilaktig mål annulleres er for meg en bagatell.

Ang offsider så er man alltid i faresonen for å vinkes av om man ligger helt på linje. Om var sine kameraer ikke er helt nøyaktige på timing eller mm, så er det i hvertfall en mulighet for å se det igjen. Mye mer nøyaktig enn vinkeglade linjemenn kan klare.
Jeg er ikke sikker på om VAR er bedre på å ta offsider enn linjemenn. Jeg tror det er en illusjon siden TV-bildene ser ut til å ha rett, men det vet vi jo ikke om de har.
De vil nok kunne utelukke hjerneblødninger også på offside. Slikt skjer jo av og til. Men det er dette med at de skal ta "klare og åpenbare" feil. Når man bruker minutt på å vurdere en offside, er ikke feilen klar eller åpenbar, selv om situasjonen er entydig.
Ja, og det er bra. Hjerneblødninger vil vi ha bort. Straffespark utenfor 16-meteren, handsmål og slike grove feil forsvinner.

Men VAR misbrukes til pirk. Det er ødeleggende. Jeg har to forutsetninger til VAR før jeg skal begynne å støtte løsningen:

- Konsekvent dømming. Det som er hands og straffe i kamp A må være hands og straffe i kamp B også. Slik er det ikke i dag

- De må bli verktøyet de kom for å bli. Et verktøy som tok åpenbare feil. Ikke er verktøy som skal ned på pixelnivå. Ikke bare fordi det tar lang tid, men som jeg har sagt noen ganger nå, fordi teknologien ikke er nøyaktig nok til å kunne avgjøre om noen er en 5 cm offside eller ei.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:14 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 8:56 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 8:54 am

Det mest interessante med den situasjonen er at kameraet det siste bildet er tatt med er litt feilplassert. Ballen er faktisk enda mer inne enn det ser ut som ved første øyekast.

Jeg digger den situasjonen der. Det bør ha vært en øyeåpner for de som står og roper om at ballen er ute hele tida.
Jepp, og jeg mener dette er et utrolig godt eksempel på hvorfor VAR er positivt, med tanke på hvor vanskelig det er for hoveddommer og assistentdommere å se at den ballen er inne på banen.

@PapaSmurf Her er det faktisk VAR som tar avgjørelsen, ikke offside systemet i ballen i VM eller mållinje teknologi.
Tror du VAR vil ha kameraer som dekker dette i Norge? Med Var Light?

Den eneste grunnen til at VAR tok den var kameraet som lå rett over streken.
Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Når de kaller det VAR Light så tror jeg det mest handler om at de ønsker å kommunisere at de bare skal ta clear and obvious som er viktig, og mindre om selve teknologien/antall kamera.

Så kan det godt hende at den ordbruken mer får folk til å tenke dårlig enn at det kun er clear, obvious og viktig som skal tas.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: fre mar 31, 2023 9:41 am Når de kaller det VAR Light så tror jeg det mest handler om at de ønsker å kommunisere at de bare skal ta clear and obvious som er viktig, og mindre om selve teknologien/antall kamera.

Så kan det godt hende at den ordbruken mer får folk til å tenke dårlig enn at det kun er clear, obvious og viktig som skal tas.
I Norge vil det være mellom 5 og 12 kameraer.

i PL er det 42 kameraer på kampene som VAR kan benytte.

Så kan man tenke seg sjøl hvordan det blir når VAR i Norge skal ta en straffesituasjon der de får en vinkel på situasjonen mens de i England har minimum 4. Vi har jo sett en del eksempler på at kameravinkelen er viktig for å kunne avgjøre.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Moist skrev: fre mar 31, 2023 9:27 am
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:14 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 8:56 am

Jepp, og jeg mener dette er et utrolig godt eksempel på hvorfor VAR er positivt, med tanke på hvor vanskelig det er for hoveddommer og assistentdommere å se at den ballen er inne på banen.

@PapaSmurf Her er det faktisk VAR som tar avgjørelsen, ikke offside systemet i ballen i VM eller mållinje teknologi.
Tror du VAR vil ha kameraer som dekker dette i Norge? Med Var Light?

Den eneste grunnen til at VAR tok den var kameraet som lå rett over streken.
Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.
Nei.

Moist

Legg inn av Moist »

slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 9:27 am
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:14 am

Tror du VAR vil ha kameraer som dekker dette i Norge? Med Var Light?

Den eneste grunnen til at VAR tok den var kameraet som lå rett over streken.
Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.
Nei.
På bakgrunn av argumentasjonen din her tror jeg ikke det blir bedre lengre.

HarryH

Legg inn av HarryH »

izzet2015 skrev: fre mar 31, 2023 9:11 am Som nøytral tror jeg MFK vinner serien i år. Har et utrolig bra lag.
Takk for gode ord. Fint å høre at du har blitt nøytral.
Det neste steget må vel bli å ta steget over til Molde?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 9:27 am
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:14 am

Tror du VAR vil ha kameraer som dekker dette i Norge? Med Var Light?

Den eneste grunnen til at VAR tok den var kameraet som lå rett over streken.
Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.
Nei.
Fordi?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 9:27 am

Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.
Nei.
Fordi?
Fordi med 5 kamera vil man med stor sannsynlighet ikke ha noen god vinkel. Den ballen vi så i VM vil garantert dømmes som ute om VAR skal avgjøre i Norge. Og igjen. Kameraene greier heller ikke fange opp nøyaktig når ballen er lengst ute. Den beveger seg litt på 1/24 sekund.

Hvis en offside der en spiller i full spurt kan måles så feil som 30 cm vil man ikke kunne stole på et stillbilde av en ball som triller utenfor streken.

De eneste som får med seg ting som de er er de som er der. Eller om man har et ultra slow motion kamera som de hadde i VM.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:18 am
Men VAR misbrukes til pirk.
Dette syns jeg var en fulltreffer, både når det kommer til innhold og ordvalg.

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:18 am - Konsekvent dømming. Det som er hands og straffe i kamp A må være hands og straffe i kamp B også. Slik er det ikke i dag
Hands er enkelt, men vanskelig. Det finnes bare én fornuftig handsregel (viljehands er straffbart, alt annet ikke). Dette er egentlig umulig for en utenforstående å bedømme, og tilsynelatende like situasjoner kan ha nyanseforskjeller som gjør at de ikke er så like likevel. Så må folk snart akseptere og venne seg til at berøring mellom ball og hånd/arm er en del av fotballen. Viljehands er i virkeligheten en sjeldenhet, og det får altfor mye oppmerksomhet. (Og nei, det er ikke sånn at det er gult kort hvis det er med vilje og frispark ellers -- det er frispark hvis det er med vilje (for tiden som hovedregel) og ingenting ellers.)

Med fare for å avsløre meg selv, så stod jeg litt i mål i ungdommen, og fikk jeg etterhvert en innlært refleks om å hoppe opp og plukke ned - med hendene - baller som ville passert over meg i innen rekkevidde. Så spilte jeg plutselig en kamp i en eller annen midtbaneposisjon, og så kommer det jo en ball svevende i den høyden. Uten å tenke meg om - dette var jo en innøvd refleks - så tok jeg den i fast grep med hendene. Dommeren blåste selvsagt frispark. Jeg protesterte ikke på det (altså, alvorlig talt, det ville sett meget dumt ut), men strengt tatt var dette en reflekshandling og ikke en viljestyrt handling, og oppfylte dermed ikke kriteriene til hands. Jeg klager ikke på dommeren. Jeg bruker av og til denne situasjonen som illustrasjon på hvor vanskelig hands egentlig er å bedømme - selv det som fremstår som mest åpenbart kan dypest sett være feil. Samtidig finnes det ikke noen annen rimelig implementasjon av handsregelen enn nettopp å knytte det til forsett. (Og for all del - hands bedømmes utenfra og sett utenfra finnes det ingen annen rimelig tolkning av situasjonen jeg beskrev enn at dette ble gjort med vilje og følgelig skulle straffes.)

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 9:27 am

Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.
Nei.
Fordi?
Personen med flagget har en god mulighet til å ha riktig vinkel til å bedømme dette - i situasjonen fra VM befant han seg på linja (hvis ikke skulle han ikke vært i VM i det hele tatt). Et kamera plassert 20 meter fra mållinja har aldri det.

Det vil kreve minst fire kamera å dekke mållinjene slik at man alltid har bilde der ballen er synlig.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:18 am
Men VAR misbrukes til pirk. Det er ødeleggende. Jeg har to forutsetninger til VAR før jeg skal begynne å støtte løsningen:

- Konsekvent dømming. Det som er hands og straffe i kamp A må være hands og straffe i kamp B også. Slik er det ikke i dag

- De må bli verktøyet de kom for å bli. Et verktøy som tok åpenbare feil. Ikke er verktøy som skal ned på pixelnivå. Ikke bare fordi det tar lang tid, men som jeg har sagt noen ganger nå, fordi teknologien ikke er nøyaktig nok til å kunne avgjøre om noen er en 5 cm offside eller ei.
Problemet med å få til konsekvent dømming er at det er rom for tolkning i reglene til fotball. Så lenge det er et menneske som skal ta avgjørelsen så vil det aldri bli konsekvent. Dette har sånn jeg ser det ingenting med VAR å gjøre. Dommere uten VAR er også inkonsekvente. Så ja dømming vil alltid være sånn så lenge reglene er som de er, forskjellen er at med VAR så får du i det minste gitt dommeren det beste mulige grunnlaget for å ta avgjørelser.

Punkt nummer to er jeg helt enig i. Blir spennende å se hvordan dette utføres i eliteserien.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Moist skrev: fre mar 31, 2023 10:37 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am
Moist skrev: fre mar 31, 2023 9:27 am

Jeg tror de vil ha bedre grunnlag for å se det enn mannen med flagg på andre langsiden av banen.
Nei.
På bakgrunn av argumentasjonen din her tror jeg ikke det blir bedre lengre.
Det bildet vi diskuterte nettopp viser med all tydelighet at Norge-VAR rett og slett ikke vil ha forutsetninger til å bedømme om ballen er over linja eller ikke. Hvis du har fem kamera, setter du verken to eller fire av dem til å passe på mållinjene. Assistenten vil i mange, men av naturlige årsaker ikke samtlige, situasjoner der dette kan bli en problemstilling faktisk befinne seg på selve linja.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

stoodeh skrev: fre mar 31, 2023 11:34 am Problemet med å få til konsekvent dømming er at det er rom for tolkning i reglene til fotball.
For å pirke litt. Reglene er ikke åpne for tolkning. Men oppfattelsen av situasjonene som skal bedømmes utifra disse reglene er høyst subjektiv, og har ofte ikke noen entydig "korrekt" tolkning.

Albino

Legg inn av Albino »

HarryH skrev: fre mar 31, 2023 11:11 am
izzet2015 skrev: fre mar 31, 2023 9:11 am Som nøytral tror jeg MFK vinner serien i år. Har et utrolig bra lag.
Takk for gode ord. Fint å høre at du har blitt nøytral.
Det neste steget må vel bli å ta steget over til Molde?
Har vel vært "så där" i pre-season. Får håpe takten sitter når sesongen får satt seg.

Miga
Innlegg: 93

Legg inn av Miga »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 8:55 am
rexenes skrev: fre mar 31, 2023 2:45 am Man trenger ikke perfekte verktøy for å fjerne dommertabber. Vi ser de hele tiden i reprise selv med kun ett kamera. VAR fikser ikke alt, men det kommer til å fikse i hvert fall de verste feilene. At man i blant må vente litt ekstra før et feilaktig mål annulleres er for meg en bagatell.

Ang offsider så er man alltid i faresonen for å vinkes av om man ligger helt på linje. Om var sine kameraer ikke er helt nøyaktige på timing eller mm, så er det i hvertfall en mulighet for å se det igjen. Mye mer nøyaktig enn vinkeglade linjemenn kan klare.
Jeg er ikke sikker på om VAR er bedre på å ta offsider enn linjemenn. Jeg tror det er en illusjon siden TV-bildene ser ut til å ha rett, men det vet vi jo ikke om de har.
Har lyst å legge til at nå har ikke reglene som har kommet på offside gjort det enklere heller.
Armer og ben skal ikke bedømmes, men armhulen.

Armhulen - vi har altså armhule offside inne.
What next.

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg er positiv til at man har var som kan ta åpenbare feil, men man er ikke godt nok utrustet i Norge til å måle på grasstrået om det er offside eller ikke. Men at man ikke har mållinjeteknologi er patetisk.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Miga skrev: fre mar 31, 2023 12:24 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 8:55 am
rexenes skrev: fre mar 31, 2023 2:45 am Man trenger ikke perfekte verktøy for å fjerne dommertabber. Vi ser de hele tiden i reprise selv med kun ett kamera. VAR fikser ikke alt, men det kommer til å fikse i hvert fall de verste feilene. At man i blant må vente litt ekstra før et feilaktig mål annulleres er for meg en bagatell.

Ang offsider så er man alltid i faresonen for å vinkes av om man ligger helt på linje. Om var sine kameraer ikke er helt nøyaktige på timing eller mm, så er det i hvertfall en mulighet for å se det igjen. Mye mer nøyaktig enn vinkeglade linjemenn kan klare.
Jeg er ikke sikker på om VAR er bedre på å ta offsider enn linjemenn. Jeg tror det er en illusjon siden TV-bildene ser ut til å ha rett, men det vet vi jo ikke om de har.
Har lyst å legge til at nå har ikke reglene som har kommet på offside gjort det enklere heller.
Armer og ben skal ikke bedømmes, men armhulen.

Armhulen - vi har altså armhule offside inne.
What next.
Bein skal vel bedømmes. Armer har vært unntatt lenge, fordi man ikke har regnet med at man kan ha noen fordel av å ha armer i en offsideposisjon.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Albino skrev: fre mar 31, 2023 11:50 am
HarryH skrev: fre mar 31, 2023 11:11 am
izzet2015 skrev: fre mar 31, 2023 9:11 am Som nøytral tror jeg MFK vinner serien i år. Har et utrolig bra lag.
Takk for gode ord. Fint å høre at du har blitt nøytral.
Det neste steget må vel bli å ta steget over til Molde?
Har vel vært "så där" i pre-season. Får håpe takten sitter når sesongen får satt seg.
Erling Moe virker veldig sterk i trua.
Glimt-kampen kan gi en pekepinn på hvordan det egentlig står til.

Miga
Innlegg: 93

Legg inn av Miga »

slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 12:31 pm
Miga skrev: fre mar 31, 2023 12:24 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 8:55 am

Jeg er ikke sikker på om VAR er bedre på å ta offsider enn linjemenn. Jeg tror det er en illusjon siden TV-bildene ser ut til å ha rett, men det vet vi jo ikke om de har.
Har lyst å legge til at nå har ikke reglene som har kommet på offside gjort det enklere heller.
Armer og ben skal ikke bedømmes, men armhulen.

Armhulen - vi har altså armhule offside inne.
What next.
Bein skal vel bedømmes. Armer har vært unntatt lenge, fordi man ikke har regnet med at man kan ha noen fordel av å ha armer i en offsideposisjon.
Det har rett i og det ser vi vel stadig vekk på TV. Hender og armer er det som ikke bedømmes.


Når det gjelder hands så husker jeg at reglene (når vi spilte) hadde dette med vilje hands.
Nå er vel det skiftet til det juridiske begrepet - forsettlig berører.
Alt juridisk kan tolkes så da setter dommersamlingene den juridiske tolkningen/oppfattelsen av reglene, og det kan være vanskelig å forstå.
TV elsker det dog.

smash

Legg inn av smash »

Viktig at både den objektive gjerningsbeskrivelsen og mens rea er til stede i forseelsen. Så må man ikke glemme rettsstridsreservasjonen, da. Kan ta med Elden og Marthinussen som ekspertkommentatorer.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 11:24 am
FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am

Nei.
Fordi?
Fordi med 5 kamera vil man med stor sannsynlighet ikke ha noen god vinkel. Den ballen vi så i VM vil garantert dømmes som ute om VAR skal avgjøre i Norge. Og igjen. Kameraene greier heller ikke fange opp nøyaktig når ballen er lengst ute. Den beveger seg litt på 1/24 sekund.

Hvis en offside der en spiller i full spurt kan måles så feil som 30 cm vil man ikke kunne stole på et stillbilde av en ball som triller utenfor streken.

De eneste som får med seg ting som de er er de som er der. Eller om man har et ultra slow motion kamera som de hadde i VM.
Inngår tv-kameraene i disse 5 kameraene? Forhåpentligvis vil VAR i alle fall luke bort dommerfeilene som det er mulig å se ut fra reprise. Jeg lurer på om også en spiller som Brynhildsen vil nyte godt av VAR.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er en uriaspost. Så fort resultatene går feil vei kommer kravene om ens hode på et fat. Nådeløst og noen ganger urettferdig.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 6:18 pm
MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.
15 nye klassespillere hver sesong hadde blitt en spennende utfordring for direktøren.. Men, hadde nok solgt forrige sesongs klassespillere for rekordsummer, så økonomiansvarlig hadde nok svingt seg i krystallysekronen i pur eufori.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 6:18 pm
MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.
Nå tror jeg du går for langt ang kongemannen. Men du hadde nok fått hele økonomiavdelingen etter deg gjennom Storgata.

Moist

Legg inn av Moist »

slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 11:33 am
FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am

Nei.
Fordi?
Personen med flagget har en god mulighet til å ha riktig vinkel til å bedømme dette - i situasjonen fra VM befant han seg på linja (hvis ikke skulle han ikke vært i VM i det hele tatt). Et kamera plassert 20 meter fra mållinja har aldri det.

Det vil kreve minst fire kamera å dekke mållinjene slik at man alltid har bilde der ballen er synlig.
God vinkel gjennom mål, keeper og alle spillere mellom?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

TheRealArt_Verified skrev: fre mar 31, 2023 6:42 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 6:18 pm
MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm

Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.
15 nye klassespillere hver sesong hadde blitt en spennende utfordring for direktøren.. Men, hadde nok solgt forrige sesongs klassespillere for rekordsummer, så økonomiansvarlig hadde nok svingt seg i krystallysekronen i pur eufori.
Tilnærmet perfekt klubbdrift må en si. Der titler kommer som en fin bi effekt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»