Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Hmm

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Hmm »

Eirik Hestad er en bra spiller. At han er lokal teller ingenting for meg.

Men, laget skriker etter signalspillere som kan gå foran. Er Hestad en slik spiller? Jeg mener han ikke er det. Han blir en i mengden, og de har Molde FK nok av.

Prisen kan forsvare kontrakten, så ligger han i lønnstoppen så blir jeg overrasket, og irritert.

Jeg kan ikke se han kommer til å få så mye spilletid når Kaasa er tilbake og evt. Ellingsen. Hvis klubben ikke omsider har gitt opp sistnevnte.

343 skal og bør være uaktuelt, hvis ikke de kjøper en sentral midt av et vestlig større kaliber enn det de har nå.

Drtbg

Legg inn av Drtbg »

Ser på jobben hos meg her så ligger det fortsatt 14 sesongkort tilgjengelig etter at jeg har hentet meg ut de som jeg skal ha. blir nok mange ubrukte der ja. Felt U øvre faktisk

Albino

Legg inn av Albino »

Yaw Amankwah er gjest i denne episoden av RB-sportens podcast:

https://play.acast.com/s/rb-sporten/moe ... w-amankwah

Federin

Legg inn av Federin »

Nishy skrev: fre jul 07, 2023 1:52 pm Men, argumentet som blir brukt mot Hestad angående at han ikke har vært god sentralt i banen tidligere; husk at dette var tiden hvor vi spilte 442 og 4231, der han ble brukt som en av to sittende på midten, det fungerte ikke.

Nå vil han bli brukt som indreløper i en midtbanetreer hvor man har en DM bak han til å rydde opp, det er en vesentlig forskjell på disse rollene på sentral midtbane.

Jeg tror han kommer til å være veldig bra for oss enten som indreløper eller i "Eikremrollen".

Problemet er bare at vi har mange indreløpere fra før av, det er ikke der skoen trykker for å si det sånn.

Men jeg er positiv til Hestad. En likandes kar og på sitt beste har han kvaliteter som skinner på europeisk nivå, han hevet seg alltid i Europa.
Han ble også brukt i Eikrem-rollen som den midtre i den fremre 3'eren i 4231, uten særlig hell hvls jeg husker riktig. Da han var god spilte han på høyrekanten i samme 3'er.

Federin

Legg inn av Federin »

Drtbg skrev: fre jul 07, 2023 2:04 pm Ser på jobben hos meg her så ligger det fortsatt 14 sesongkort tilgjengelig etter at jeg har hentet meg ut de som jeg skal ha. blir nok mange ubrukte der ja. Felt U øvre faktisk
Har i det hele tatt klubben noe opplegg for at man kan frigi plassen hvis man vet at man ikke skal bruke sesongkortet sitt en eller flere kamp(er)?

Hmm

Legg inn av Hmm »

Ser Erling Moe sier at Hestad er en spiller som også passer inn til neste år.
Det må bety at flere ryker ut etter sesongslutt.

Ulland, Ellingsen og Birk har utgående kontrakt. Tror også Erling Knutdzon er ferdig 31.12.

Er det flere?

heltos

Legg inn av heltos »

BiggusD skrev: fre jul 07, 2023 1:23 pm
Centrist skrev: fre jul 07, 2023 12:51 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 07, 2023 12:40 pm Nedtur. Enda en som skal inn i midtbanemiksen.


Ville delt dette opp mye mer, for det er der tropp-balanse-skoen trykker mest:

Keeper: Karlstrøm, Petersen
Stopper Venstre: Risa, Hagelskjær
Stopper Senter: Bjørnbak, Haugan
Stopper Høyre: Tiedemann
Defensiv Midtbane: Mannsverk, (Ellingsen)
Indreløpere: Kaasa, Breivik, Eriksen
Venstre Vingback: Haugen, Løvik
Høyre Vingback: Linnes
Playmaker/Trequartista/Dyptliggende angriper: Eikrem, Kitolano, Andersen, Zek99, Grødem, Hestad
Spiss: Berisha, Brynhildsen, Knudtzon
Nyland neste bekreftelsen inn?
Men høyre vingback er kritisk viktig å få på plass, har heller ikke hørt noen rykter inn i denne posisjon, eller er det noen gode kandidater i ES?….en ny Holmgren Pedersen hadde vært ønsket.

Moist

Legg inn av Moist »

Drtbg skrev: fre jul 07, 2023 2:04 pm Ser på jobben hos meg her så ligger det fortsatt 14 sesongkort tilgjengelig etter at jeg har hentet meg ut de som jeg skal ha. blir nok mange ubrukte der ja. Felt U øvre faktisk
Der hadde vi rundt 30 billetter totalt på min forrige arbeidsplass også :roll:

heltos

Legg inn av heltos »

Hmm skrev: fre jul 07, 2023 2:07 pm Ser Erling Moe sier at Hestad er en spiller som også passer inn til neste år.
Det må bety at flere ryker ut etter sesongslutt.

Ulland, Ellingsen og Birk har utgående kontrakt. Tror også Erling Knutdzon er ferdig 31.12.

Er det flere?
Zeknini bør vel også ut. Usikker på lengde på kontrakten

Hmm

Legg inn av Hmm »

heltos skrev: fre jul 07, 2023 2:12 pm
Hmm skrev: fre jul 07, 2023 2:07 pm Ser Erling Moe sier at Hestad er en spiller som også passer inn til neste år.
Det må bety at flere ryker ut etter sesongslutt.

Ulland, Ellingsen og Birk har utgående kontrakt. Tror også Erling Knutdzon er ferdig 31.12.

Er det flere?
Zeknini bør vel også ut. Usikker på lengde på kontrakten
Han har kontrakt ut 2024
Sist redigert av Hmm den fre jul 07, 2023 2:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Federin skrev: fre jul 07, 2023 2:05 pm Han ble også brukt i Eikrem-rollen som den midtre i den fremre 3'eren i 4231, uten særlig hell hvls jeg husker riktig. Da han var god spilte han på høyrekanten i samme 3'er.
Det er mulig, men han fikk så få kamper der at jeg ikke føler at vi har særlig vurderingsgrunnlag.

Kaffe

Legg inn av Kaffe »

Nishy skrev: fre jul 07, 2023 1:52 pm Men, argumentet som blir brukt mot Hestad angående at han ikke har vært god sentralt i banen tidligere; husk at dette var tiden hvor vi spilte 442 og 4231, der han ble brukt som en av to sittende på midten, det fungerte ikke.

Nå vil han bli brukt som indreløper i en midtbanetreer hvor man har en DM bak han til å rydde opp, det er en vesentlig forskjell på disse rollene på sentral midtbane.

Jeg tror han kommer til å være veldig bra for oss enten som indreløper eller i "Eikremrollen".

Problemet er bare at vi har mange indreløpere fra før av, det er ikke der skoen trykker for å si det sånn.

Men jeg er positiv til Hestad. En likandes kar og på sitt beste har han kvaliteter som skinner på europeisk nivå, han hevet seg alltid i Europa.
Helt enig, det var i 4-2-3-1 / 4-4-2 at Hestad ikke fungerte sentralt.

Hestad mener jeg leverte noen av sine bedre kamper når vi spilte 4-5-1/4-3-3 i europa, hvor han ofte spilte indreløper og ikke kant.

Tviler sterkt på at han blir signert for å være hyggelig.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nishy skrev: fre jul 07, 2023 2:14 pm
Federin skrev: fre jul 07, 2023 2:05 pm Han ble også brukt i Eikrem-rollen som den midtre i den fremre 3'eren i 4231, uten særlig hell hvls jeg husker riktig. Da han var god spilte han på høyrekanten i samme 3'er.
Det er mulig, men han fikk så få kamper der at jeg ikke føler at vi har særlig vurderingsgrunnlag.
Et annet poeng er at når Hestad ikke var på høyrekanten så mistet vi mye der som gjorde jobben vanskeligere for Hestad i Eikrem-rollen

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: fre jul 07, 2023 2:10 pm
Drtbg skrev: fre jul 07, 2023 2:04 pm Ser på jobben hos meg her så ligger det fortsatt 14 sesongkort tilgjengelig etter at jeg har hentet meg ut de som jeg skal ha. blir nok mange ubrukte der ja. Felt U øvre faktisk
Der hadde vi rundt 30 billetter totalt på min forrige arbeidsplass også :roll:
Det er trist at de blir liggende ubrukt.

Tenk om man kunne hatt en pool med ubrukte sponsorbilletter som kunne komme lavtlønnede til gode. Det er nok av historier om de som ikke har råd til å ta med familien på noe og som er fortvilte.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Jeg tror vi får masse glede av Eirik Hestad fremover. Dog er jo Erling Moe en gledesdreper.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Det skrives på Twitter (Sander Gjerdseth) at Leke James og Bjørn Inge Utvik ryktes inn. Er dette rykter som enkelte på FD har kjennskap til?

Isåfall helt sinnssvakt. Det er fullstendig terningkast 1.

Federin

Legg inn av Federin »

Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:21 pm Det skrives på Twitter (Sander Gjerdseth) at Leke James og Bjørn Inge Utvik ryktes inn. Er dette rykter som enkelte på FD har kjennskap til?

Isåfall helt sinnssvakt. Det er fullstendig terningkast 1.
Er Leke så krise, mener du?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: fre jul 07, 2023 3:25 pm
Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:21 pm Det skrives på Twitter (Sander Gjerdseth) at Leke James og Bjørn Inge Utvik ryktes inn. Er dette rykter som enkelte på FD har kjennskap til?

Isåfall helt sinnssvakt. Det er fullstendig terningkast 1.
Er Leke så krise, mener du?
Jeg liker Utvik. Men sliter med den badehetta.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: fre jul 07, 2023 3:26 pm
Federin skrev: fre jul 07, 2023 3:25 pm
Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:21 pm Det skrives på Twitter (Sander Gjerdseth) at Leke James og Bjørn Inge Utvik ryktes inn. Er dette rykter som enkelte på FD har kjennskap til?

Isåfall helt sinnssvakt. Det er fullstendig terningkast 1.
Er Leke så krise, mener du?
Jeg liker Utvik. Men sliter med den badehetta.
27 år. Skulle gjerne ønske vi hentet noe ungt og lovende også.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Federin skrev: fre jul 07, 2023 3:25 pm
Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:21 pm Det skrives på Twitter (Sander Gjerdseth) at Leke James og Bjørn Inge Utvik ryktes inn. Er dette rykter som enkelte på FD har kjennskap til?

Isåfall helt sinnssvakt. Det er fullstendig terningkast 1.
Er Leke så krise, mener du?
Stallen er allerede gammel. Vi mangler potensielle videresalg utover Mannsverk og Brynhildsen. Risa går muligens gratis.

Frustrasjonen går nok like mye på at troppen er ubalansert og fremstår lite gjennomtenkt , og vi fortsetter i samme stil.

Leke skal ha mye i lønn og er statisk. Vi er allerede overbefolket på spiss og delvis midtstopper. Det synes som om vi mangler et reellt nettverk når vi henter tilbake så mange tidligere spillere, som egentlig ikke har levert noe mer enn ok+ hos oss.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ja, jeg er enig i at man tenker kortsiktig nå. Jeg tror de har øynene på Europa.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Når er Mame klar?..

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheRealArt_Verified skrev: fre jul 07, 2023 3:33 pm Når er Mame klar?..
Er vel bare å vente på at Senghor skal rusle inn portene på Aker Stadion snart? Sammen med Mame Biram Diouf.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Utvik er faktisk en meget god stopper. Livsfarlig på offensiv dødball og en ledertypr, meget fin å ha i gruppa.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nishy skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm Utvik er faktisk en meget god stopper. Livsfarlig på offensiv dødball og en ledertypr, meget fin å ha i gruppa.
Ikke redd for at gjennomsnittsalderen skal bli litt for høy da? Slik at vi på sikt kan ende opp slik Rosenborg har gjort?

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Korgutt skrev: fre jul 07, 2023 3:52 pm Ikke redd for at gjennomsnittsalderen skal bli litt for høy da? Slik at vi på sikt kan ende opp slik Rosenborg har gjort?
På stopperplass er jeg ikke så bekymret over det, de må gjerne bikke 25 før de virkelig blir gode.

På HB kan vi gjerne få inn en som er 20-25 som kan ta nivået fra dag 1, samme med defensiv midtbane.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:31 pm
Stallen er allerede gammel. Vi mangler potensielle videresalg utover Mannsverk og Brynhildsen. Risa går muligens gratis.

Frustrasjonen går nok like mye på at troppen er ubalansert og fremstår lite gjennomtenkt , og vi fortsetter i samme stil.

Leke skal ha mye i lønn og er statisk. Vi er allerede overbefolket på spiss og delvis midtstopper. Det synes som om vi mangler et reellt nettverk når vi henter tilbake så mange tidligere spillere, som egentlig ikke har levert noe mer enn ok+ hos oss.
Mannsverk, Brynhildsen, Breivik, Løvik, Bakke, Ibrahim, Petersen, Ødegård.

Vi har mange videresalgsobjekter, men jeg er enig i at man skal være forsiktige med alder på spillere generelt. Samtidig så er det ikke feil å forsterke med rutinerte spillere i en sesong som dette, men man må sørge for å ha en langsiktig plan. Jeg er mer bekymret for at Leke inn betyr at Eikrem er langtidsskadet. Leke var forresten veldig god for oss i slutten av perioden sin her, hadde ikke vært dumt med han tilbake imo.

Regner med at klubben har en plan med logistikken. De har informasjon som vi ikke har med tanke på hvem som drar etter sesongen og hvem som er aktuelle for salg nå. Det bygges nok litt stall for neste sesong også.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: fre jul 07, 2023 3:00 pm
Moist skrev: fre jul 07, 2023 2:10 pm
Drtbg skrev: fre jul 07, 2023 2:04 pm Ser på jobben hos meg her så ligger det fortsatt 14 sesongkort tilgjengelig etter at jeg har hentet meg ut de som jeg skal ha. blir nok mange ubrukte der ja. Felt U øvre faktisk
Der hadde vi rundt 30 billetter totalt på min forrige arbeidsplass også :roll:
Det er trist at de blir liggende ubrukt.

Tenk om man kunne hatt en pool med ubrukte sponsorbilletter som kunne komme lavtlønnede til gode. Det er nok av historier om de som ikke har råd til å ta med familien på noe og som er fortvilte.
Ja, hører om folk som ikke har råd til å dra på kamp, men det er jo nesten ingen som sier ja til å være med på kamp, selv ikke på Corner billettene jeg har :roll:

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg er litt mer positiv til Hestad etter å ha hørt forklaring fra Moe. Dette sier Hestad om hvor han er tiltenkt å spille:
- I mine øyne passer denne formasjonen meg bedre. Det er naturlig at jeg passer best som indreløper. Men jeg kan bekle flere roller, som anker, spiss eller høyre vingback, sier Hestad[/ quote]


Hestad, Nyland, Leke «gratis» er ikke nødvendigvis hodemist.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Viktig å ha med i bakhodet at unge spillere ikke er å tenke langsiktig nødvendigvis. Blir de gode forsvinner de ganske fort. Men det er selvsagt fint å ha unge lovende spillere for å tjene penger på salg og at man får ha en spiller som er for god for oss i et halvt til ett år (Fofana i fjor høst).

Jeg er egentlig positiv til Hestad, Utvik og Leke. Samtidig så hadde det vært fint å signere en skikkelig stortalent.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»