Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Ghost skrev: søn jan 22, 2023 11:33 pm
Ohlaien skrev: søn jan 22, 2023 6:13 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 5:19 pm

Nåja. Denne husklyngen ved Nidelvens bredd er da ikke så stor at det gjør noe.
Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.
Støttes. Oslo gir meg et glimt av storbyfølelse selv om det etter mange år også oppleves som en liten by i målestokk verden. Men når jeg forlater Oslo for Bergen og Trondheim innser jeg hvor små disse "storbyene" egentlig er.

Ser man bort fra Oslo er det ingen norske byer som har størrelse og tilbud som bør veie tungt i en fotballspillers avgjørelse om valg av klubb. Og velger man Oslo (dvs VIF og evt LSK og Stabæk) pga dette kan man vel stille spm om ambisjonene.
Som jeg har sagt mange ganger på disse forumene, Oslo har et tilbud som er mangefasettert og bredt. Men de er klar over det sjøl også så de er ikke så nøye på å messe om hvor store de er.

Så kommer Bergen, Trondheim og Stavanger.
Jø og jø for et behov de har for å fortelle hvor store de er. Men sannheten er jo at de ikke har noe særlig mer å by på. Flere folk gir jo automatisk større dybde i tilbud. Men noe særlig mye bredere er det ikke.

Altså med dybde mener jeg at det er naturlig at det er flere kinosaler og Kiwibutikker i en by med 150.000 innbyggere enn en ny med 30.000 innbyggere.

Men den bredden som mange tror mangler i Molde kommer stort sett av en forutinntatthet og mangel på kunnskap.

Visa

Legg inn av Visa »

Etter å ha bodd i Trondheim i noen år nå kan jeg si at bredden i Trondheim kommer i form av trafikalt helvete, NM i boligblokkbygging og ikke minst typer restauranter. Sistnevnte savner jeg når jeg er på tur i Molde (selv om det har kommet seg). Bergen og Stavanger har jeg ikke vært så mye innom, men jeg har hørt at utestedene i Stavanger har svært effektive toalettkøer.

Ghost

Legg inn av Ghost »

PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 12:08 am
Ghost skrev: søn jan 22, 2023 11:33 pm
Ohlaien skrev: søn jan 22, 2023 6:13 pm

Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.
Støttes. Oslo gir meg et glimt av storbyfølelse selv om det etter mange år også oppleves som en liten by i målestokk verden. Men når jeg forlater Oslo for Bergen og Trondheim innser jeg hvor små disse "storbyene" egentlig er.

Ser man bort fra Oslo er det ingen norske byer som har størrelse og tilbud som bør veie tungt i en fotballspillers avgjørelse om valg av klubb. Og velger man Oslo (dvs VIF og evt LSK og Stabæk) pga dette kan man vel stille spm om ambisjonene.
Som jeg har sagt mange ganger på disse forumene, Oslo har et tilbud som er mangefasettert og bredt. Men de er klar over det sjøl også så de er ikke så nøye på å messe om hvor store de er.

Så kommer Bergen, Trondheim og Stavanger.
Jø og jø for et behov de har for å fortelle hvor store de er. Men sannheten er jo at de ikke har noe særlig mer å by på. Flere folk gir jo automatisk større dybde i tilbud. Men noe særlig mye bredere er det ikke.

Altså med dybde mener jeg at det er naturlig at det er flere kinosaler og Kiwibutikker i en by med 150.000 innbyggere enn en ny med 30.000 innbyggere.

Men den bredden som mange tror mangler i Molde kommer stort sett av en forutinntatthet og mangel på kunnskap.
Nei, det er mest merkbart på restauranter for meg som bruker uforholdsmessig penger på det. Der er Trondheim, Bergen og særlig Stavanger langt over byene de liker å se ned på. I småbyene blir det mat for massene og lite spennende. Der er det samme røkla om man er i Molde, Tønsberg eller Hamar. Men det er selvsagt fullt forståelig ut fra kundegrunnlaget. Og de færreste jeg kjenner er særlig opptatt av det.

Og vil man se favorittartisten, favorittmusikalen/favorittteatersstykket kan man ta en helg i Oslo uansett. Har inntrykk av at mine venner i andre byer er mer på slikt i Oslo enn jeg selv er. "Hva gjør man i Oslo da" er det verste spm. jeg får. Det meste jeg anbefaler utenom mat og drikke er nedlagt eller midlertidig stengt på år 2.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:20 pm
HNilsen skrev: søn jan 22, 2023 11:08 pm 10 000 tomme seter vil juble for Berisha når han mottar seriegull i 2023.Det blir nok et kick.
Jøss. Skal det deles ut på Viking stadion, altså? Overraskende.
Hahaha

Innimellom flirer jeg godt av treffende kommentarer.
Den hadde vært treffende dersom det var en viss sannhetsgehalt i den. At 10000 seter hadde stått tomme på SR-bank arena når Viking skulle ta imot seriegullet. Men alle vet jo at det er så langt fra sannheten som man kan komme. Det er BARE i Molde det kan skje.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 7:19 am
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:20 pm

Jøss. Skal det deles ut på Viking stadion, altså? Overraskende.
Hahaha

Innimellom flirer jeg godt av treffende kommentarer.
Den hadde vært treffende dersom det var en viss sannhetsgehalt i den. At 10000 seter hadde stått tomme på SR-bank arena når Viking skulle ta imot seriegullet. Men alle vet jo at det er så langt fra sannheten som man kan komme Det er BARE i Molde det kan skje.
Der tenker jeg

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Gunder skrev: søn jan 22, 2023 2:57 pm
KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Prisene på spillere står i stil med hva de presterer på banen. Vi kan forvente 20-25 mål av Berisha i årets sesong.
Blir det rundt 10 mål, har Molde gått på et gedigent feilkjøp.
Tror Berisha blir en snakkis i år. Mange som kommer til å ha oversikt over antall mål han har scoret.
Om du har en så enkel fotballforståelse så blir det slik ja.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Kommer det en signeringsvideo idag? Har non sett Berisha på Årø?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 7:19 am
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:20 pm

Jøss. Skal det deles ut på Viking stadion, altså? Overraskende.
Hahaha

Innimellom flirer jeg godt av treffende kommentarer.
Den hadde vært treffende dersom det var en viss sannhetsgehalt i den. At 10000 seter hadde stått tomme på SR-bank arena når Viking skulle ta imot seriegullet. Men alle vet jo at det er så langt fra sannheten som man kan komme. Det er BARE i Molde det kan skje.
Så du mener det er jug at det hadde vært 10000 tomme seter i Stavanger, men mener det var 1000 på kamp i Molde.

Jeg trenger en gjennomgang av reglene for denne leken.

Jeg kan bevise at du tar feil om tilskuertallene i Molde. Men du kan bare tro om tilskuertallene i Jåttåvågen.
Sist redigert av PapaSmurf den man jan 23, 2023 9:08 am, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SuperGunners10 skrev: man jan 23, 2023 8:50 am
Gunder skrev: søn jan 22, 2023 2:57 pm
KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Prisene på spillere står i stil med hva de presterer på banen. Vi kan forvente 20-25 mål av Berisha i årets sesong.
Blir det rundt 10 mål, har Molde gått på et gedigent feilkjøp.
Tror Berisha blir en snakkis i år. Mange som kommer til å ha oversikt over antall mål han har scoret.
Om du har en så enkel fotballforståelse så blir det slik ja.
Der er det helt fette tomt Gunners. Ikke håp.

Asen

Legg inn av Asen »

Slår ikke feil , når "storbylagene" skal angripe Molde så tror de at størrelse på by er et sårt punkt. Men det er jo bare latterlig , det er jo akkurat det at Molde er en småby som gjør at vi trives så godt her og er stolte av byen og regionen. Vi har alt vi trenger, (ikke Ikea, og bra er det) , ikke minst muligheter for et fantastisk friluftsliv og idrettsliv for de som ønsker det. Hjelper ikke å ha flere puber der spillerne tilbringer fritiden(for det er jo det de gjør?) i oslo, bergen og Trondheim, tar til nød med Stavanger hvis vi inkluderer Sandnes og Bryne , når klubbene i de store småbyene ikke er i stand til å få til så veldig mye, selv om de har mer enn ti tusen innenfor portene noen få ganger i løpet av en sesong, hjelper det lite. Se på VIF eneste "storbyen" i Norge, de har investorer i Fredriksen, Trøim og Spetalen med flere, uten at det hjelper. Og fulle tribuner har de en til to ganger i året, og det med halvannen million innbyggere innenfor en times reisetid, det er jo det samme som null engasjement.
Møre og Romsdal med 270.000 innbyggere har siste årene hatt tre lag i eliteserien, derav Molde , det beste laget i Norge siste ti årene: Trøndelag med 442.000 har et lag. Oslo også bare et lag, men der er det jo Lillestrøm og Stabæk i forstedene til Oslo.
Det var dagens geografitime.

Nå der det fotball som gjelder, blir Berisha offisielt klar for Molde idag?

Gunder

Legg inn av Gunder »

SuperGunners10 skrev: man jan 23, 2023 8:50 am
Gunder skrev: søn jan 22, 2023 2:57 pm
KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Prisene på spillere står i stil med hva de presterer på banen. Vi kan forvente 20-25 mål av Berisha i årets sesong.
Blir det rundt 10 mål, har Molde gått på et gedigent feilkjøp.
Tror Berisha blir en snakkis i år. Mange som kommer til å ha oversikt over antall mål han har scoret.
Om du har en så enkel fotballforståelse så blir det slik ja.
For å bli toppscorer i Eliteserien kreves det trolig at det scores over 20 mål. En spiss som koster 37 millioner. Kommer det å stilles høye forventninger til fra mange hold. Vent å se. Hvis Berisha ikke blir topp tre på scoringslisten. Kan vi forvente fra trener Moe en vant klisje i fotballen om at han bidrar så mye ellers i laget. En spiss er blitt til en spiller for laget.

Hvis Berisha scorer rundt 10 mål. Vil vi lese mye om lagspilleren Berisha her og andre steder. Vi som snakker om spissen Berisha. Forstår lite om fotball. Den skrivingen er smått i gang allerede.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Gunder skrev: man jan 23, 2023 9:37 am Den skrivingen er smått i gang allerede.
Den. Er. Smått. Igang. Allerede.

(Begynte her)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GunnarBull skrev: man jan 23, 2023 9:40 am
Gunder skrev: man jan 23, 2023 9:37 am Den skrivingen er smått i gang allerede.
Den. Er. Smått. Igang. Allerede.

(Begynte her)
Men hvorfor. Skal vi være så opptatt. Av hva andre mener? Det som er viktig. Er jo at MFK fungerer som lag og at Berisha. Passer inn. Hvem som. Scorer målene er. Fullstendig uvesentlig. Det er aldri. Feil å ha en angrepsspiller som konsekvent tar den. Tunge pressjobben.

Så jeg forventer. Ikke et visst antall. Mål av Berisha. Kun at han. Bidrar til at. Laget leverer som en. Helhet.

Man kjøper. Ikke individuelle utøvere. Men man kjøper spillere. Som kan løfte laget.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gunder skrev: man jan 23, 2023 9:37 am For å bli toppscorer i Eliteserien kreves det trolig at det scores over 20 mål. En spiss som koster 37 millioner. Kommer det å stilles høye forventninger til fra mange hold. Vent å se. Hvis Berisha ikke blir topp tre på scoringslisten. Kan vi forvente fra trener Moe en vant klisje i fotballen om at han bidrar så mye ellers i laget. En spiss er blitt til en spiller for laget.

Hvis Berisha scorer rundt 10 mål. Vil vi lese mye om lagspilleren Berisha her og andre steder. Vi som snakker om spissen Berisha. Forstår lite om fotball. Den skrivingen er smått i gang allerede.
Jeg tror ikke helt du forstår hva slags spiller Berisha er og hvorfor trenerne er så glad i ham. Man henter ikke Berosha for at han skal bli toppscorer med 20-25 mål. Man henter ham fordi man vil presse høyt og ha et konstant uromoment på topp som lager plass for andre spillere.

Det sagt, så kan Berisha fort ende på 20 mål i Molde. Men om han ender på 10 og Molde kvalifiserer til Europa og vinner serien så blir det snodig å kalle ham en flopp. Med en spiller som Berisha må du telle målpoeng, ikke mål. Han er ingen «striker».

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:11 am
GunnarBull skrev: man jan 23, 2023 9:40 am
Gunder skrev: man jan 23, 2023 9:37 am Den skrivingen er smått i gang allerede.
Den. Er. Smått. Igang. Allerede.

(Begynte her)
Men hvorfor. Skal vi være så opptatt. Av hva andre mener? Det som er viktig. Er jo at MFK fungerer som lag og at Berisha. Passer inn. Hvem som. Scorer målene er. Fullstendig uvesentlig. Det er aldri. Feil å ha en angrepsspiller som konsekvent tar den. Tunge pressjobben.

Så jeg forventer. Ikke et visst antall. Mål av Berisha. Kun at han. Bidrar til at. Laget leverer som en. Helhet.

Man kjøper. Ikke individuelle utøvere. Men man kjøper spillere. Som kan løfte laget.
Hvis du gjør det der igjen så skal jeg personlig reise til Molde og fjerne internettet ditt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:13 am
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:11 am
GunnarBull skrev: man jan 23, 2023 9:40 am

Den. Er. Smått. Igang. Allerede.

(Begynte her)
Men hvorfor. Skal vi være så opptatt. Av hva andre mener? Det som er viktig. Er jo at MFK fungerer som lag og at Berisha. Passer inn. Hvem som. Scorer målene er. Fullstendig uvesentlig. Det er aldri. Feil å ha en angrepsspiller som konsekvent tar den. Tunge pressjobben.

Så jeg forventer. Ikke et visst antall. Mål av Berisha. Kun at han. Bidrar til at. Laget leverer som en. Helhet.

Man kjøper. Ikke individuelle utøvere. Men man kjøper spillere. Som kan løfte laget.
Hvis du gjør det der igjen så skal jeg personlig reise til Molde og fjerne internettet ditt.
Jeg bare følger i samme spor som en annen gjest i tråden.

Jeg kan si at det var vondt å skrive slik, og det blir ikke gjentatt :lol:

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 8:58 am Jeg kan bevise at du tar feil om tilskuertallene i Molde. Men du kan bare tro om tilskuertallene i Jåttåvågen.
Nå skal ikke jeg blande meg inn i diskusjonen her, men jeg tror du kan ta for gitt at Jåttåvågen ville vært fylt til randen om Viking skulle motta et seriegull. Det ville vært fylt til randen mange kamper før også. Du må ikke glemme at vi ikke er så veldig blaserte.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Tror ikke Moe og Co forventer eller krever 20+ mål fra Berisha. Det Moe og Co ønsket seg med 3-4-3 var at Moldelag som var ekstremt aggressive i presset. Nå fungerte 3-4-3 dårlig av flere årsaker, men presset som trioen på topp forventes å stå for i Moe sin 3-4-3 var jo et av flere problemer. Med 3-5-2 så kan vi tillate oss å være litt slappere i presset, spesielt fremover i banen, men Moe og Co ønsker helt klart at de to foran skal presse utrettelig i store deler av kampen. Spillere som Berisha og Eriksen er perfekte spillere til måten Moe ønsker at laget skal fremstå. Tror ikke noen bryr seg en tøddel om Berisha scorer 30, 20 eller 10 mål så lenge han leverer det som forventes som presspiller og førsteforsvarer høyt i banen og kollektivet står for en bråte med mål samlet som jo har vært varemerke til Molde over flere år nå. Året hvor Ohi bøttet inn mål som spiss er jo mer et unntak for vår del, målene spres jo gjerne over et kobbel av spillere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:15 am
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 8:58 am Jeg kan bevise at du tar feil om tilskuertallene i Molde. Men du kan bare tro om tilskuertallene i Jåttåvågen.
Nå skal ikke jeg blande meg inn i diskusjonen her, men jeg tror du kan ta for gitt at Jåttåvågen ville vært fylt til randen om Viking skulle motta et seriegull. Det ville vært fylt til randen mange kamper før også. Du må ikke glemme at vi ikke er så veldig blaserte.
Jo da, men det var mest 10000 tomme seter jeg reagerte på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: man jan 23, 2023 10:19 am Tror ikke Moe og Co forventer eller krever 20+ mål fra Berisha. Det Moe og Co ønsket seg med 3-4-3 var at Moldelag som var ekstremt aggressive i presset. Nå fungerte 3-4-3 dårlig av flere årsaker, men presset som trioen på topp forventes å stå for i Moe sin 3-4-3 var jo et av flere problemer. Med 3-5-2 så kan vi tillate oss å være litt slappere i presset, spesielt fremover i banen, men Moe og Co ønsker helt klart at de to foran skal presse utrettelig i store deler av kampen. Spillere som Berisha og Eriksen er perfekte spillere til måten Moe ønsker at laget skal fremstå. Tror ikke noen bryr seg en tøddel om Berisha scorer 30, 20 eller 10 mål så lenge han leverer det som forventes som presspiller og førsteforsvarer høyt i banen og kollektivet står for en bråte med mål samlet som jo har vært varemerke til Molde over flere år nå. Året hvor Ohi bøttet inn mål som spiss er jo mer et unntak for vår del, målene spres jo gjerne over et kobbel av spillere.
Den ene foran skal presse utrettelig. Eikrem skal få være Eikrem.

Det er jo alltid skummelt å sammenligne med Messi, men rollene Eikrem og Messi har i henholdsvis Molde og Argentina er ganske like. De er fritatt fra å defensiv jobbing, de småjogger i press og tar sjelden dueller. Jobben består i å skaffe seg rom og å skape noe når de får ballen. Og for Eikrem er det jo en drøm å ha en som Berisha som hele tiden er på tilbudssiden.

Eikrem og Fofana ble aldri en veldig god match fordi Fofana ville ha ballen i beina før han selv gikk rett på mål. Eikrem vil jo helst ha spillere som beveger seg mer og som han kan fore med stikkere.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:15 am
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:13 am
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:11 am

Men hvorfor. Skal vi være så opptatt. Av hva andre mener? Det som er viktig. Er jo at MFK fungerer som lag og at Berisha. Passer inn. Hvem som. Scorer målene er. Fullstendig uvesentlig. Det er aldri. Feil å ha en angrepsspiller som konsekvent tar den. Tunge pressjobben.

Så jeg forventer. Ikke et visst antall. Mål av Berisha. Kun at han. Bidrar til at. Laget leverer som en. Helhet.

Man kjøper. Ikke individuelle utøvere. Men man kjøper spillere. Som kan løfte laget.
Hvis du gjør det der igjen så skal jeg personlig reise til Molde og fjerne internettet ditt.
Jeg bare følger i samme spor som en annen gjest i tråden.

Jeg kan si at det var vondt å skrive slik, og det blir ikke gjentatt :lol:
Tatt rett ut av Journalisthøyskolens lærebok, som er basert på Erlend.Loe.

boombis

Legg inn av boombis »

Plutselig minnet tråden om diktet Kulturuke.

Når det er sagt, så har vel Molde en plan for en spiller som de har brukt en betydelig pengesum på. Noe annet hadde jo vært en fallitterklæring.

Så kan heller vi andre synsere mene at i vår bok er han ikke verdt så mye penger.

smash

Legg inn av smash »

Molde bør vel helst ha en kreativ/driblende spiller til før CL-kvaliken.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

smash skrev: man jan 23, 2023 12:22 pm Molde bør vel helst ha en kreativ/driblende spiller til før CL-kvaliken.
Kan ikke tenke meg at de henter flere offensive spillere. Det må i såfall være et fremtidsprospekt. Kitolano og Berisha erstatter Hussain og Fofana.

De andre offensive som dro i BBS og Bolly trenger ikke erstattere.

Men man må se etter en stopper og jeg mener man må ha en parkamerat til Linnes.

Blir Linnes skada og Knudzon må spille back i Europa ender det ikke godt. Både Djurgården og Gent singlet ut backene våre som de svake punktene når Knudzon og Løvik stilte til start og det var der vi tapte avansementet.

Løvik som backup for Haugen er jeg ikke redd for. Han blir eldre og utvikler seg. Så han blir neppe et like lett bytte i Europa 2023 som i fjor. Men Knudzon… han greier seg OK i Eliteserien, men i Europa ble han laga hakkemat av.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Enig i at vi trenger 2 defensive inn. Bjørnbak er mye skadet, Sheriff er langt fra klar, Tiedemann er skadet og Ellingsen (som vil være glimrende i en 3-stopper linje) er usikker. Må ha en back (-up) for Linnes. Hvem skal det være?

heltos

Legg inn av heltos »

Spikeren på hodet her Papa,
Her bør jo Moe&co kontakte deg for innspill og råd til spillerlogistikk 😁

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jobs99 skrev: man jan 23, 2023 1:06 pm Må ha en back (-up) for Linnes. Hvem skal det være?
Dennis Gjengaar

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 7:19 am
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:20 pm

Jøss. Skal det deles ut på Viking stadion, altså? Overraskende.
Hahaha

Innimellom flirer jeg godt av treffende kommentarer.
Den hadde vært treffende dersom det var en viss sannhetsgehalt i den. At 10000 seter hadde stått tomme på SR-bank arena når Viking skulle ta imot seriegullet. Men alle vet jo at det er så langt fra sannheten som man kan komme. Det er BARE i Molde det kan skje.
Nå er meg bekjent ikke Berisha Viking-spiller, så 10000 ledige seter om han skulle motta et seriegull der, er ikke utenkelig. Dere kan nok greie 12000 oså. 10000 ledige seter har det derimot faktisk aldri vært i Molde under en offisiell førstelagskamp uansett motstand eller anledning.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:21 am
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:15 am
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 8:58 am Jeg kan bevise at du tar feil om tilskuertallene i Molde. Men du kan bare tro om tilskuertallene i Jåttåvågen.
Nå skal ikke jeg blande meg inn i diskusjonen her, men jeg tror du kan ta for gitt at Jåttåvågen ville vært fylt til randen om Viking skulle motta et seriegull. Det ville vært fylt til randen mange kamper før også. Du må ikke glemme at vi ikke er så veldig blaserte.
Jo da, men det var mest 10000 tomme seter jeg reagerte på.
Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner - til lunken interesse. Det var poenget. Tilsvarende kamper her kunne vært solgt ut flere ganger. Lett!

Federin

Legg inn av Federin »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 1:22 pm
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:21 am
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:15 am

Nå skal ikke jeg blande meg inn i diskusjonen her, men jeg tror du kan ta for gitt at Jåttåvågen ville vært fylt til randen om Viking skulle motta et seriegull. Det ville vært fylt til randen mange kamper før også. Du må ikke glemme at vi ikke er så veldig blaserte.
Jo da, men det var mest 10000 tomme seter jeg reagerte på.
Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner, - til lunken interesse. Det var poenget.
Interessen for Molde er i alle fall stor. Bare å se her inne i tråden. Kommer folk fra fjern og nær for å kommentere :-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»