Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
heltos

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av heltos »

Forstår jeg korrekt;
Molde går inn i 2.kvalik runde som seedet og kan trekke de nevnte useedet lag.
Om de går videre til 3.runde er molde useedet?
Og eventuelt neste blir 4.runde, som er playoff?
Om de ryker ut allerede i 2.runde, får de ny muligheter i ECL eller EL?
Og hva om de ryker ut i 3.runde?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TheRealArt_Verified skrev: fre jun 02, 2023 4:48 pm Så lenge man unngår Haifa er det håp om avansement.
Hva med Astana fra Kasakhstan dersom de blir useedet da? Som vil skje dersom Ludogorets fra Bulgaria vinner serien.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

heltos skrev: fre jun 02, 2023 5:02 pm Forstår jeg korrekt;
Molde går inn i 2.kvalik runde som seedet og kan trekke de nevnte useedet lag.
Om de går videre til 3.runde er molde useedet?
Og eventuelt neste blir 4.runde, som er playoff?
Om de ryker ut allerede i 2.runde, får de ny muligheter i ECL eller EL?
Og hva om de ryker ut i 3.runde?
1. Dersom de går videre til 3.kvalikrunde så er de rangert som beste useedede lag. Skal de bli seedet her så er de avhengig av at 1 av 3 følgende klubber ryker ut i den første kvalifiseringsrunden. Enten Ferencvárosi, Qarabag eller Slovan Bratislava. Da blir ikke de en del av trekningen til den tredje kvalifiseringsrunden og Molde rykker opp som seedet lag.
2. Går Molde til playoff så er vi garantert useedet her.
3. Ryker vi ut i den andre kvalifiseringsrunden så går vi inn i den tredje kvalifiseringsrunden Champions Path i Europa League. Her vil vi kun møte lag som er slått ut av Champions League kvaliken på et tidligere tidspunkt.
4. Skulle vi ryke ut i den tredje kvalikrunden så havner vi playoff til Europa League og vil da være garantert et gruppespill enten i Europa League som vinner av denne playoffen eller i Conference League som taper i denne playoffen.

heltos

Legg inn av heltos »

Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 5:10 pm
heltos skrev: fre jun 02, 2023 5:02 pm Forstår jeg korrekt;
Molde går inn i 2.kvalik runde som seedet og kan trekke de nevnte useedet lag.
Om de går videre til 3.runde er molde useedet?
Og eventuelt neste blir 4.runde, som er playoff?
Om de ryker ut allerede i 2.runde, får de ny muligheter i ECL eller EL?
Og hva om de ryker ut i 3.runde?
1. Dersom de går videre til 3.kvalikrunde så er de rangert som beste useedede lag. Skal de bli seedet her så er de avhengig av at 1 av 3 følgende klubber ryker ut i den første kvalifiseringsrunden. Enten Ferencvárosi, Qarabag eller Slovan Bratislava. Da blir ikke de en del av trekningen til den tredje kvalifiseringsrunden og Molde rykker opp som seedet lag.
2. Går Molde til playoff så er vi garantert useedet her.
3. Ryker vi ut i den andre kvalifiseringsrunden så går vi inn i den tredje kvalifiseringsrunden Champions Path i Europa League. Her vil vi kun møte lag som er slått ut av Champions League kvaliken på et tidligere tidspunkt.
4. Skulle vi ryke ut i den tredje kvalikrunden så havner vi playoff til Europa League og vil da være garantert et gruppespill enten i Europa League som vinner av denne playoffen eller i Conference League som taper i denne playoffen.
Takk Korgutt, du har stålkontroll og leverer så bra innen dette.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 3:42 pm Håper å få på plass tråden Norske lag i Europa 2023/24 i løpet av søndag kveld etter at Eliteserien er ferdigspilt.
Molde er i praksis garantert gruppespill, det tredje på fire år. Rosenborg og Brann med svært høye odds på gruppespill med det høye nivået på de seedete lagene i ECL playoff i år. Bodø kan hamle opp med flere av de seedete, og kan godt bli seedet selv.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

MoldeMoldeMolde skrev: fre jun 02, 2023 9:27 pm
Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 3:42 pm Håper å få på plass tråden Norske lag i Europa 2023/24 i løpet av søndag kveld etter at Eliteserien er ferdigspilt.
Molde er i praksis garantert gruppespill, det tredje på fire år. Rosenborg og Brann med svært høye odds på gruppespill med det høye nivået på de seedete lagene i ECL playoff i år. Bodø kan hamle opp med flere av de seedete, og kan godt bli seedet selv.
Hva skjer om man ryker i første runde? Rett i konferanse kval?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: fre jun 02, 2023 9:27 pm
Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 3:42 pm Håper å få på plass tråden Norske lag i Europa 2023/24 i løpet av søndag kveld etter at Eliteserien er ferdigspilt.
Molde er i praksis garantert gruppespill, det tredje på fire år. Rosenborg og Brann med svært høye odds på gruppespill med det høye nivået på de seedete lagene i ECL playoff i år. Bodø kan hamle opp med flere av de seedete, og kan godt bli seedet selv.
Hvem tror du blir den siste useedede klubben som Molde kan møte i den andre kvalikrunden? Blir det CSKA Sofia som vinner serien i Bulgaria og går inn som useedet her? Eller vinner Ludogorets serien og blir seedet sammen med oss og Astana går inn som useedet?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TheRealArt_Verified skrev: fre jun 02, 2023 9:32 pm
MoldeMoldeMolde skrev: fre jun 02, 2023 9:27 pm
Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 3:42 pm Håper å få på plass tråden Norske lag i Europa 2023/24 i løpet av søndag kveld etter at Eliteserien er ferdigspilt.
Molde er i praksis garantert gruppespill, det tredje på fire år. Rosenborg og Brann med svært høye odds på gruppespill med det høye nivået på de seedete lagene i ECL playoff i år. Bodø kan hamle opp med flere av de seedete, og kan godt bli seedet selv.
Hva skjer om man ryker i første runde? Rett i konferanse kval?
Ingen norske lag kommer inn i den første kvalikrunden. Det spilles kvartfinaler i den norske cupen isteden.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 9:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: fre jun 02, 2023 9:27 pm
Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 3:42 pm Håper å få på plass tråden Norske lag i Europa 2023/24 i løpet av søndag kveld etter at Eliteserien er ferdigspilt.
Molde er i praksis garantert gruppespill, det tredje på fire år. Rosenborg og Brann med svært høye odds på gruppespill med det høye nivået på de seedete lagene i ECL playoff i år. Bodø kan hamle opp med flere av de seedete, og kan godt bli seedet selv.
Hvem tror du blir den siste useedede klubben som Molde kan møte i den andre kvalikrunden? Blir det CSKA Sofia som vinner serien i Bulgaria og går inn som useedet her? Eller vinner Ludogorets serien og blir seedet sammen med oss og Astana går inn som useedet?
Jeg er ikke helt oppdatert der, men uavhengig av det så tror jeg Molde slipper unna de eventuelt sterkeste lagene (Astana, CSKA og Haifa) på geografi og fort får en av de du nevnte, eventuelt Irland eller Wales

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

For øvrig tror jeg ikke toget har helt gått for seeding i Q3. Vinner i Polen, Romania og Sverige er useedet i Q1 og brukbare lag. Kan fort være at et av lagene med høyere seeding enn oss trekker en av de og ryker.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons mai 31, 2023 4:22 pm Er det ikke litt rart at Breivik ikke er med u21 mesterskap?
Jeg syns det. Han har virkelig tatt steg. I tillegg er han en slik spillertype som alle lag trenger. En spiller som driver opp tempo. Jeg syns han minner mer og mer om Mostrøm. Bare med bedre mottak og avslutninger :)

Jeg syns i det store og hele laguttaket var litt rart. Tobias Christensen er med. Mange inkl Breivik er milevis bedre.
Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:13 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons mai 31, 2023 4:22 pm Er det ikke litt rart at Breivik ikke er med u21 mesterskap?
Jeg syns det. Han har virkelig tatt steg. I tillegg er han en slik spillertype som alle lag trenger. En spiller som driver opp tempo. Jeg syns han minner mer og mer om Mostrøm. Bare med bedre mottak og avslutninger :)

Jeg syns i det store og hele laguttaket var litt rart. Tobias Christensen er med. Mange inkl Breivik er milevis bedre.
Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.
Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: fre jun 02, 2023 10:02 pm For øvrig tror jeg ikke toget har helt gått for seeding i Q3. Vinner i Polen, Romania og Sverige er useedet i Q1 og brukbare lag. Kan fort være at et av lagene med høyere seeding enn oss trekker en av de og ryker.
Ferencvárosi, Qarabag og Slovan Bratislava er lagene med bedre koeffisient enn oss og som 1 av de må ryke ut i den første runden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »


rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:15 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:13 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm

Jeg syns det. Han har virkelig tatt steg. I tillegg er han en slik spillertype som alle lag trenger. En spiller som driver opp tempo. Jeg syns han minner mer og mer om Mostrøm. Bare med bedre mottak og avslutninger :)

Jeg syns i det store og hele laguttaket var litt rart. Tobias Christensen er med. Mange inkl Breivik er milevis bedre.
Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.
Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.
Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Molde spiller 25. juni, 2. juli og 9. juli. Norge U21 spiller 22. juni, 25. juni og 28. juni. Kvartfinaler 1. og 2. juli. Semifinaler 5. juli. Finale 8. juli.

Hva
Har
Du
Røyka

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:15 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:13 pm

Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.
Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.
Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Da har
Jeg
Sjekket terminlista

U-21 EM 21. juni til 8. juli

25. juni Molde - HamKam
2. juli Glimt - Molde

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:53 pm Da har
Jeg
Sjekket terminlista
Haha

Jeg
Kom
Deg
I





Forkjøpet

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:53 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:15 pm

Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.
Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Da har
Jeg
Sjekket terminlista

U-21 EM 21. juni til 8. juli

25. juni Molde - Haugesund
2. juli Glimt - Molde
Rettet den for deg.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Det beste med Champions Path er jo at vi nærmest er garantert et gruppespill. Nå vet jeg ikke helt hvordan dette fungerer om vi driter oss ut fra starten av, da går vi vel inn i ECL Play-Off, men er det da noe greier om at vi bare kan møte andre lag fra Champions Path også i ECL Play-Off? Og hvordan stiller vi da eventuelt med tanke på seeding der?

Normalt sett så skal vi møte overkommelig motstand i første hinder, og da er gruppespillet allerede sikret. Og derfra og ut så er det jo egentlig relativt komfortabelt for oss. Taper vi neste kvalifiseringsrunde så får vi uansett prøve oss i Europa League Play-Off så det er jo ikke helt natta. Og kommer vi oss til CL Play-Off så er det liksom vinn-vinn uansett. Karrer vi oss inn i CL så blir vi rundingsbøye i et gruppespill, men det fosser over av penger i klubbkassa. Ryker vi i CL Play-Off så er vi uansett i Europa League gruppespillet som nok er et langt mer passende nivå for oss rent sportslig og vi skal havne i en temmelig håpløs EL gruppe for at vi ikke skal klare minimum 3. plass i en gruppe som da hvertfall gir oss ECL sluttspill.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 10:56 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:53 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm

Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Da har
Jeg
Sjekket terminlista

U-21 EM 21. juni til 8. juli

25. juni Molde - Haugesund
2. juli Glimt - Molde
Rettet den for deg.
Hva skjer i forkant av mesterskapet? Landslagspause for Molde, oppkjøring for U21-gutta. Eller hopper de bare på tidligflyet 22 juni og håper å få terpet taktikken på flyturen bort?

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Rhesus skrev: fre jun 02, 2023 10:51 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Molde spiller 25. juni, 2. juli og 9. juli. Norge U21 spiller 22. juni, 25. juni og 28. juni. Kvartfinaler 1. og 2. juli. Semifinaler 5. juli. Finale 8. juli.

Hva
Har
Du
Røyka
Gjennom et langt liv har det blitt noen makrell og moderate mengder Marlboro Gold i lystige lag.

Visa

Legg inn av Visa »

Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Ja, for en skuffende utvikling det ble på Hestad. Han var jo landslagsklasse når han var et-par-å-tjue. Så ble det bråstopp.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm
Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Tja. Potensiell ny MFK-spiller vs helt uaktuelt, er vel bakgrunnen for prioriteringen. Fair det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: lør jun 03, 2023 4:10 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm
Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Tja. Potensiell ny MFK-spiller vs helt uaktuelt, er vel bakgrunnen for prioriteringen. Fair det.
Kan da ikke være seriøst at man vurderer Hestad. Da er den lokal spiller-sjuka gått for langt.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 4:11 pm
slankebrusmannen skrev: lør jun 03, 2023 4:10 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm

Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Tja. Potensiell ny MFK-spiller vs helt uaktuelt, er vel bakgrunnen for prioriteringen. Fair det.
Kan da ikke være seriøst at man vurderer Hestad. Da er den lokal spiller-sjuka gått for langt.
Det vet jeg ingenting om. Men Budstikka ser vel enhver kontraktsløs ex-MFK-er som en potensiell ny spiller.

Albino

Legg inn av Albino »

Hvem skal spille def midt for oss når Mannsverk er ute og herjer i U21 EM?

heltos

Legg inn av heltos »

Albino skrev: lør jun 03, 2023 4:41 pm Hvem skal spille def midt for oss når Mannsverk er ute og herjer i U21 EM?
Sheriff?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»